PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotel dichtbij de parken

Charlene
26-01-12, 20:41
Hallo iedereen,

Na onze huwelijksreis vorig jaar in Orlando ben ook ik volledig besmet met het Florida virus :) Mijn echtgenoot wou na de drukke vakantie van vorig jaar dit jaar absoluut een relax vakantie, en dus gaan we naar mexico. Maar volgend jaar heb ik het weer voor het zeggen en wordt het dus absoluut terug Orlando... Ik ben al druk bezig met allerlei plannen te maken maar geraak er maar niet wijs uit welk hotel te nemen... Het wordt een drukke vakantie waar heel veel pretparken op het programma staan, dus zeker alle 4 de Disney parken, alsook Typhoon Lagoon, maar ook de andere parken zoals Seaworld & Universal Studio's... Kan er mij iemand een goed hotel aanraden die op redelijke afstand ligt van de parken want we waren eigenlijk niet van plan om daar een huurauto te nemen en dus zouden we zoveel mogelijk met shuttles de parken moeten kunnen bereiken. Liefst geen overdreven duur hotel maar toch wel mooi & goed met een mooi zwembad want we plannen ook enkele relax daagjes in onze vakantie... Alle tips zijn welkom... En kan er mij ook iemand zeggen op welke site ik best mijn tickets kan bestellen voor alle parken want ook daar geraak ik maar moeilijk wijs uit... Alvast bedankt!!!

Ta2 Gerrit
26-01-12, 20:49
Een hotel dicht bij "de parken" zul je op International Drive moeten zoeken, want de parken liggen nog al een eindje uit elkaar.
Seaworld is zo'n beetje het centrale punt tussen Universal en Disney, dus is een hotel op hun grondgebied een goede optie.

Maar of die hotels ook shuttles bieden voor zowel Universal èn Disney kan ik niet zeggen.

Ik durf het bijna niet te vragen (lokt discussies uit), maar waarom geen huurauto ??

Charlene
26-01-12, 21:02
Bedankt voor de tip, ik kijk eens welke hotels daar allemaal te vinden zijn... Na onze vakantie vorig jaar in de Grand Floridian doorgebracht te hebben hebben we natuurlijk hoge verwachtingen gekregen van hotels maar dit hotel is echt te duur om daar drie weken door te brengen... Dus hopelijk vinden we toch iets leuks en betaalbaar...

Bij mij lokt de vraag "waarom geen huurauto" zeker geen discussiepunt uit, we dachten eigenlijk gewoon dat het niet echt nodig was omdat we de hele vakantie in Orlando blijven... Denk je dat het toch aan te raden is om een huurauto te nemen?

Ta2 Gerrit
26-01-12, 21:07
Ik persoonlijk wel. Je bent dan ook niet gebonden aan de tijden van de shuttlebussen, alleen komt er dan wel parkeergeld bij de parken om de hoek kijken.

Maar verder geniet je natuurlijk veel meer vrijheid, ook om bij de shopping malls te komen bijvoorbeeld. En in de omgeving van Orlando is ook nog genoeg te zien en te doen.

Maar daarover kunnen we uren discussieëren; basis is vrijheid en tijdswinst.
En een auto voor 2 personen hoeft niet echt heel veel te kosten.

trails
26-01-12, 21:20
Zeker doen, die auto.
Een economy auto kost niet veel en het biedt inderdaad ontzettend veel vrijheid. Niet alleen dat je dan niet afhankelijk bent van de shuttles maar je kunt ook je zoekgebied voor een hotel vergroten.

Michael66
26-01-12, 21:22
"Orlando" is een nogal ruim begrip.

Wat meestal met Orlando wordt bedoeld, beslaat een gebied ter grootte van de provincie Utrecht. Het meest bezochte deel daarvan ligt aan de zuid- en westkant van de stad Orlando. En helaas, niet op loopafstand.

http://www.palaceinthepalms.com/images/location_map4.jpg

Charlene
26-01-12, 21:24
Dat was eigenlijk ook een beetje mijn grootste schrik, dat het huren van de auto + de parkeerkosten bij alle parken ons een pak geld zal kosten... Maar volgens jou valt dat eigenlijk best wel mee?! Misschien moet ik het toch maar eens overwegen dan... Is natuurlijk wel een feit dat je veel meer vrijheid hebt!!!

Njit
26-01-12, 21:38
De meeste hotels bieden gratis shuttles aan naar Disney óf naar Universal/Seaworld. Naar beide zie je eigenlijk nooit. Dan ben je dus voor vervoer naar het gebied wat niet aangeboden wordt door het hotel aangewezen op openbaar vervoer, taxi of een betaalde shuttle.

Tielemans
26-01-12, 23:19
ik heb nog wel een suggestie: wij zitten altijd zonder huurauto in een disneyhotel. Wij zijn met de bus vanaf downtown disney naar seaworld geweest. doen wel meer mensen en het is een kort ritje. weet zo niet of er ook bussen van DTD naar universal gaan bijvoorbeeld, maar goed dat zal vast uit te zoeken zijn. Lynx is het busbedrijf.

Wellicht een goede optie dus.

Ritchie
27-01-12, 11:12
Zelf zijn wij zeer gecharmeerd van Hampton Inn hotels, we hebben er in het verleden twee gehad, eentje op de Universal BLVD, en eentje op de South Kirkman Road. Beide liggen heel centraal (Seaworld, Universal Studios, IOA, Wet 'N Wild) en ddisneyparken op 20 minuten. Er zit een goed ontbijt bij, en gratis WIFI. Ze hebben ook vervoer naar de parken, echter weet ik niet of er kosten aan verbonden zijn.
Laat het maar weten, ik heb ook nog wel een adresje waar je kunt boeken ;-) :smile:

Charlene
27-01-12, 11:26
Centraal gelegen, ontbijt en shuttle vervoer naar de parken, klinkt alleszins heel goed... Ik neem straks even een kijkje op hun website... Bedankt voor de tip!!!

flowerscaper
27-01-12, 11:36
Beste Charlene,

Ik ga Gerrit tegenspreken. Een hotel op International Drive wil je juist niet. International drive is naar ons ide een beetje vervallen en vergane glorie. De afstand van Disney is ook niet ideaal. Lake Buena Vista is voor ons ideaal. Wij hebben altijd een hotel ( Marriott Village "mag dit?" kan het zeer aanraden gratis internet gratis ontbijt !) om de hoek van Downtown Disney zodat je dit eventueel lopend af kan of de taxi maar een paar dollar is. Zo kan je buiten de shuttle tijden van het hotel ook nog makkelijk in de pretparken komen. Vanaf downtown is er immers genoeg vervoer naar alle hotels van Disney en vervolgens van die hotels naar de parken. Universal en Seaworld liggen in dit geval wat verder weg maar dit zijn dan ook waarschijnlijk niet de parken waar je de meeste tijd gaat besteden en dus is een taxi of een shuttle een goede mogelijkheid. Ook in Lake Buena is gemoeg te doen, er is goed te winkelen en er zijn leuke eetgelegenheden. Kijk op je gemak eens naar de verschillen, ben benieuwd wat je keuze gaat worden.

corrus
27-01-12, 11:44
Alleen wél een stukje duurder...

Charlene
27-01-12, 12:07
Zo zie je maar dat smaken enorm kunnen verschillen :) Ik heb juist eens een kijkje genomen op de beide sites en moet wel toegeven dat dat laatste me precies wel meer aanspreekt, mooier zwembad ook, wat niet onbelangrijk is voor onze relax dagen... En ook wel handig dat het om de hoek van Downtown Disney ligt, als we dan 's avonds nog eens weg willen hoeven we niet ver te lopen... Onze tijd is wel nogal verdeeld, de eerste week doen we alle Disney parken dus dan is de ligging wel ideaal maar de tweede week doen we Seaworld, Universal studio's, Islands of adventure, Discovery Cove & Titanic the experience... Ook willen we graag eens gaan shoppen naar de malls... Kunnen we dan van daaruit wel overal geraken met shuttles of openbaar vervoer of zouden we dan echt een huurauto nodig hebben?

corrus
27-01-12, 12:41
Lake Buena Vista is voor ons ideaal. Wij hebben altijd een hotel ( Marriott Village "mag dit?" kan het zeer aanraden gratis internet gratis ontbijt !) om de hoek van Downtown Disney zodat je dit eventueel lopend af kan of de taxi maar een paar dollar is.
Maar volgens mij ging het niet over wat er ideaal voor jou is... maar voor Charlene...
Indien je naar Downtown Disney wilt lopen vanaf Mattiott Village, ben je minstens tussen de 40 en 50 minuten kwijt...
Want dit hotel ligt zeker niet "om de hoek" van Downtown Disney.

Teleton
27-01-12, 13:40
Zo
... Kunnen we dan van daaruit wel overal geraken met shuttles of openbaar vervoer of zouden we dan echt een huurauto nodig hebben?
Je kunt overal met de Lynx-bus (http://www.golynx.com/)komen, Vraag alleen niet hoeveel tijd het je kost, met wie je in de bus zit, hoe nat je wordt als je bij de bushalte staat, hoe zweterig de oksels van de britse zuiplap naast je in de bus zijn enz. enz.. Neem even de tijd om het schema van de bus te bekijken, puzzel eens wat routes uit. Kom er dan achter waarom zoveel forummers niet afhankelijk willen zijn van het bussysteem.

Njit
27-01-12, 13:55
Wij zaten de 1e keer op de 192. We hadden gratis vervoer naar Disney. Dat ging allemaal vlotjes. Naar Universal en Seaworld hebben we toen met de Lynx gedaan. Je kunt dan gerust 1.5 uur tot 2 uur uittrekken om er te komen (auto is 20 min). Overstappen die niet op elkaar aansluiten etc..

Maar het kost dan ook nagenoeg nix :)

Ta2 Gerrit
27-01-12, 14:15
Beste Charlene, Ik ga Gerrit tegenspreken.

Dat mag gerust, maar LBV ligt zeker niet centraal t.o.v. de parken, maar om de hoek bij Disney, dus voldoet m.i. niet aan de gestelde vraag [-(

Maar dat zal Gerrit worst wezen, Gerrit ligt met zijn togus aan het "eigen" zwembad van een toko in Kissimmee, mèt een auto voor de deur :lol: :mrgreen:

SpaceAce
27-01-12, 14:38
Alleen al voor de flexibiliteit voor naar de restaurants en de Walmart te gaan, zou ik al een auto huren :lol:

flowerscaper
27-01-12, 15:24
Dat Willen we allemaal helemaal niet horen Gerrit! ( Heeerlijk )

Om de hoek is een relatief begrip, dat klopt! maar je loopt het zeker in een half uurtje, is nog een vrij aardige wandeling ook en later op de avond ook zeer goed te doen. Wellicht is het handig om 2 hotels te nemen, of anders maar een week een auto.

[verwijderd]
27-01-12, 18:12
En je kan natuurlijk ook kiezen om de eerste week op Disney terrein in een hotel te zitten en daarna te verkassen met een taxi naar een ander hotel welke dichter bij de andere parken ligt.

Scheelt je in ieder geval de eerste week al een hoop reistijd. ;-)

Charlene
27-01-12, 22:02
Bedankt iedereen voor de tips!!! Misschien idd geen slecht idee om de eerste week op Disney grondgebied door te brengen en dan te verhuizen naar een locatie die wat dichter bij de andere parken ligt... En ik ben toch ook wel al serieus aan het overwegen om toch een huurauto te nemen als ik zo jullie verhalen hoor... Heb geen zin om anderhalf uur op de bus naar Seaworld naast een stinkende Engelsman te zitten :)

trails
28-01-12, 07:44
En ik ben toch ook wel al serieus aan het overwegen om toch een huurauto te nemen als ik zo jullie verhalen hoor... Heb geen zin om anderhalf uur op de bus naar Seaworld naast een stinkende Engelsman te zitten :)

Plus dat je dan zo veel meer vrijheid hebt in gaan en staan, waar en wanneer jij dat wilt.
En... je bent dan tenminste niet afhankelijk van anderen.

[verwijderd]
28-01-12, 13:17
Een auto is natuurlijk de beste oplossing, dit geeft je ook de mogelijkheid om gewoon goedkoper in een condo op bv Cane Island of Terrace Ridge te gaan zitten. Daar kun je zelf je ontbijt verzorgen en je hebt wat meer vrijheid t.o.v. een hotelkamer, althans dat vinden wij.