Bekijk Volledige Versie : Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)
b767-300er
09-03-17, 21:08
Volgens de voorwaarden die je bij je stoelreservering ontvangt geldt je stoel pas vanaf het tweede station. In dit geval is Miami. Tussen Orlando Sanford en Miami is het free seating...
Ik vlieg binnenkort met tui naar sanford. Op de terugweg vliegen we dan via Miami heb ik begrepen.
Voor zowel de heen als de terugweg hebben we stoelen gereserveerd bij de nooduitgang zodat de beentjes een beetje gestrekt kunnen worden :).
Vroeg me alleen af hoe dit gaat op de terugweg? Want als wij instappen op sanford zitten de mensen die nog op de heenweg zijn naar Miami nog in het toestel? Geldt onze stoelreservering dan vanaf sanford of pas vanaf Miami?
Alvast bedankt!
De procedure is kennelijk gewijzigd, op onze terugvlucht van Orlando naar Amsterdam (2 weken geleden) moesten de Miami passagiers in Orlando als laatste instappen en konden zij een vrije stoel kiezen in hun gereserveerde klasse.
Bedankt voor jullie reacties!
Stefan&Jolijn
04-05-17, 11:48
Over iets meer als 32 dagen gaan wij vliegen en mogen volgens TUI 30 dagen van te voren onze stoelen reserveren. Mag dit dat dan al klokslag 00:00? Wij vliegen 5 juni dus inpricipe 4 op 5 mei 00:00 zouden we kunnen kiezen? Is dit dan ook wijs om te doen?
De 1e 2e en 3e keus aan stoelen hebben we al gemaakt, andere tips zijn welkom :)
Meestal is het zo dat dit 30 dagen van te voren is op hetzelfde tijdstip als dat je zou vertrekken. Tenminste, zo werkt dat bij andere maatschappijen.
Maar er zijn vast wel experts die het zeker weten :)
Ik heb ook jullie vlucht, en je kan vanaf zaterdag 5 mei om 9.45 uur je stoelen kiezen voor de heenweg en 6 uur later voor de terugweg.
Heb de TUI app, daar zit een mooi aftelsysteempje in voor dit.
Zaterdag 5 mei ;)
Die staat bij niet op de kalender .
Stefan&Jolijn
04-05-17, 22:25
Ik heb ook jullie vlucht, en je kan vanaf zaterdag 5 mei om 9.45 uur je stoelen kiezen voor de heenweg en 6 uur later voor de terugweg.
Heb de TUI app, daar zit een mooi aftelsysteempje in voor dit.
Gezellig! We gaan ff kijken naar de app. Bedankt voor info allen
Oeps, zaterdag 6 mei bedoelde ik uiteraard ;)
b767-300er
05-05-17, 12:33
Bij TUI altijd op tijdstip van vertrek.
Je krijgt tegenwoordig stoelen toegewezen. De toegewezen stoelen zijn gratis. Als je wilt wisselen van stoel moet je pas betalen.
Hoe kun je zien dan welke stoelen ze je heben toegewezen b767-300er.
Is dit te zien in de app van tui...want wij hebben pas geboekt maar heb niks gezien dat we gereserveerde stoelennummers hadden.
Alvast bedankt.
b767-300er
06-05-17, 12:17
Vanaf 30 dagen voor vertrek inloggen op de website. Dan zie je je stoelen. Langer als 30 dagen zie je niets. Je moet ze vervolgens wel
Accepteren.
30 dagen voor de vlucht maken ze de stoelindelingen en delen ze reisgezelschappen bij elkaar in. Dan wordt het gepubliceerd en kan je gaan schuiven. Accepteer je de toegewezen stoelen dan zijn ze gratis. Wil je een andere plek dan betaal je ervoor.
Bedankt b767-300er :up:
Nu ik zal je vertellen dat het mij niet is opgevallen, nu wist ik het ook niet.
Wij vliegen dit maal niet naar Florida maar naar Curaçao, we hebben 26 april (heen weg) en 28 april ( terug weg) ingecheckt en we vliegen 21 mei en de 28 mei weer terug.
Maar heb geen Stoelnummers zien staan in de app, dus wij hebben blind stoelen gereserveerd.....
Ik heb gisteren gereserveerd voor de heenweg op 5 juni, heb ook geen gereserveerde plek gezien. Dus heb ook zelf maar een stoel gereserveerd.
Terugweg kan nog niet, eens opletten dan of ik daar wel een standaard reservering zie staan.
b767-300er
07-05-17, 16:35
Niet via de app. Gewoon even via mijntui.
Ja, heb ik gedaan, via Mijn TUI op de laptop. Maar zag geen gereserveerde stoel.
b767-300er
07-05-17, 22:09
Strange. Zouden ze het dan weer veranderd hebben? Ik zal eens navragen. Ben in januari voor het laatst met TUI geweest en toen werkte het wel zo.
Even voor de zekerheid. Je zag geen stoelnummer in mijn TUI (dat klopt naar mijn idee ook) en toen je de stoelreserveringspagina opende was er geen stoel reeds voorgeselecteerd dmv een andere kleur? (Dat klopt naar mijn idee niet)
Nope, niet gezien, er verscheen ook pas een stoelnummer toen ik hem bewust selecteerde.
Voor de terugweg kan het nog niet, volgens mij over een paar dagen, en zal dan nog eens opletten.
b767-300er
08-05-17, 08:25
Oke ik ben benieuwd.
Lijkt erop dat ze het nieuwe systeem dan toch weer overboord hebben gegooid.
Ik heb net even met Tui gebeld, maar het systeem van automatisch stoelen toewijzen is in april dit jaar beëindigd.
Het gaf te veel verwarring en technisch ging het te vaak mis op schiphol, dus helaas pindakaas er zit niets anders op dan te betalen voor je plekje.
Maar ik vind de stoel prijs van tui nog redelijk in vergelijking met wat we bij Air Berlin moesten betalen.
b767-300er
08-05-17, 10:43
Kijk. Dan hebben we dat helder ;)
Bedankt vor de toelichting.
Ah vandaar! En heb er ook geen problemen mee hoor. Zit graag aan het gangpad, en heb daar graag 2 x EUR 11,= voor over.
thelatinworld
10-05-17, 09:26
Weer gratis maaltijd bij verre vluchten met TUI fly.
https://www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/tui-fly-biedt-gratis-maaltijd-op-verre-vluchten?utm_source=Luchtvaartnieuws+-+Zakenreisnieuws&utm_campaign=bb10c9d959-EMAIL_CAMPAIGN_2017_05_09&utm_medium=email&utm_term=0_df5c469e6c-bb10c9d959-69085357
b767-300er
10-05-17, 10:15
Artikel klopt niet echt.
Op vluchten naar Florida had je altijd al 1 gratis maaltijd en water.
Wanneer zijn de vluchttijden voor april/mei 2018 beschikbaar voor Tui naar Sanford?
b767-300er
17-09-17, 21:30
Eind september begin oktober.
Eind september begin oktober.
bedankt
b767-300er
19-09-17, 17:44
Zijn boekbaar.
koenkamphuys
19-09-17, 20:08
Nou, mijn zwager heeft een fijne reis gehad met Tui.
Zonder opgaaf van reden ging het toestel om 8 uur 's morgens niet weg. Er gingen geruchten over blikseminslag maar die zijn niet bevestigd. Uiteindelijk vertrokken ze om 10 uur 's avonds. Gelukkig werden de passagiers per SMS ingelicht over de voortgang, zodat mijn zwager, die Privium lid is, de hele dag kon rondhangen in de lounge, en zich ongans eten aan het buffet. Je moet toch wat.
In Miami aangekomen kregen ze te horen dat ze niet zouden doorvliegen naar Sanford. In plaats daarvan zijn de passagiers voor Sanford per bus vervoerd, een rit van 4 1/2 uur.
In Sanford aangekomen was de autoverhuur natuurlijk al lang dicht. Dus kon mijn zwager wachten tot de balie open ging, om zijn auto (die ik van hieruit maar heb omgeboekt voor hem tot een dag later) op te halen.
Hij is net thuis (in Sebring) aangekomen.
Zijn reactie: volgende keer maar weer United.
b767-300er
20-09-17, 12:33
Idd blikseminslag op de binnenkomende vlucht van de PHTFM afgelopen maandagmorgen.
Idd blikseminslag op de binnenkomende vlucht van de PHTFM afgelopen maandagmorgen.
Kan dit dan bestempeld worden als overmacht?
Dus geen recht op schadevergoeding?
Wij zijn dit jaar met Tui naar Orlando Sanford gevlogen.
Onze ervaring:
Vliegtuig; prima, dreamliner, op tijd vertrokken, niets op aan te merken.
Op de terugreis vlieg je van Sanford naar Miami, en daarna door naar Amsterdam.
Wij mochten in Sanford aan boord voor de terugreis, maar zaten al bijna 2 uur in het vliegtuig voordat we toestemming kregen om op te stijgen...
De uitleg was als volgt:
De Amerikaanse autoriteiten geven pas toestemming om richting MIA te vliegen, op het moment dat alle passagiers, afkomstig vanaf Amsterdam zijn toegelaten tot de Verenigde Staten.
Mochten er passagiers zijn die de toegang tot de Verenigde Staten worden geweigerd, dan moeten zij met hetzelfde toestel direct terug naar Amsterdam, aangezien er maar 2 vluchten per week van Tui op Sanford landen.
In ons geval twijfelden de autoriteiten over 2 passagiers.... uiteindelijk kregen zij toch toestemming om de VS te betreden, echter heeft dit dus wel bijna 2 uur geduurd.
Dit is wel iets om rekening mee te houden bij het boeken met Tui.
De bemanning gaf aan dat als het nog iets langer had geduurd... er een nieuwe crew had moeten komen i.v.m. de rusttijden.
Voor ons een reden om voortaan bij voorkeur niet meer met Tui te vliegen.
En als er dus passagiers niet worden toegelaten dan wordt SFB-MIA gecancelled en vliegt het toestel rechtstreeks SFB-AMS? Dat kan toch niet ? :)
En als er dus passagiers niet worden toegelaten dan wordt SFB-MIA gecancelled en vliegt het toestel rechtstreeks SFB-AMS? Dat kan toch niet ? :)
Nee, dan moeten de 'geweigerde passagiers' met dat toestel via MIA direct terug naar AMS.
b767-300er
21-09-17, 06:42
Dit geldt dan neem ik aan voor alle niet-amerikaanse maatschappijen op deze manier neem ik aan. Niet alleen voor TUI
Maar die hebben meestal elke dag wel een vlucht. En niet zoals TUI maar 2x per week..
Ik denk dat dit inderdaad geldt voor alle niet Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen, die niet meerdaags op Sanford landen.
Een kleine luchthaven heeft zo z'n voordelen, maar ook zeker z'n nadelen.
Als je dit risico voor lief neemt, zou ik vliegen met Tui ook zeker niet afraden. Beviel voor de rest prima.
Precies onze ervaring en gebeurtenis dit jaar volgens mij vlogen wij 1 mei terug, maar we hebben verschrikkelijk lang moeten wachten om precies de zelfde reden.
@767-300er Wat weet jij van de vlucht Amsterdam op 24 november 2017?
Volgens Tui wordt die gevlogen met een A330-200
Weet jij hier iets van.
En zo ja waar komt dat toestel vandaan?
b767-300er
17-10-17, 18:21
Ingehuurde machine van WamosAir
b767-300er
19-10-17, 18:48
In tegenstelling tot bovenstaande betreft het een A330-200 van Air Tanker. G-VYGM
Dank je voor het antwoord.
Goedemorgen!
wij vliegen op 18-12 naar sfb met tui.
de laatste keer dat we met tui hebben gevlogen was in 2011. Lang geleden dus.
tegenwoordig hebben ze de dreamliner waar je grotendeels positieve verhalen over leest.
we hebben gekozen voor comfort class.
Hebben jullie tips waar te zitten, of juist waar niet te zitten?
we vliegen met zn 4en en begreep dat de indeling 3-3-3 is?
ook schin t er regelmatig gesleuteld te worden aan de vertrektijden?
we staan nu op vertrek om 08.50, als dat zo blijft dan is dat wel prettig omdat we dan vrij vroeg lokale tijd aankomen, 13.20.
b767-300er
29-11-17, 17:25
Vertrektijden staan vast en seating inderdaad 3-3-3
dank!
doe je ook aan seating advies B767-300er?
Ik zou zeggen zo veel mogelijk naar voren en 3 stoelen aan de raamkant en 1 in het middendeel zodat jullie allemaal naast elkaar zitten. Of evt 3 in het middendeel en 1 stoel ernaast, dan zitten er 3 personen aan het gangpad als je dat makkelijk vindt....
Vraagje
Wij zijn aan het kijken om eind mei 3,5 week naar Miami te gaan.
De prijzen via TUI staan nu tegen de 600 euro.
Kan ik verwachten dat die prijzen nog rond de 400 komen?
Mijn ervaring bij TUI is dat de 1 a 2 maanden van te voren meestal rond de 400 zijn, maar vroeg af of iemand hier ervaring mee heeft?
marjolijne
07-12-17, 10:42
Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat de prijzen buiten de schoolvakantie's vaak lager gaan worden.
Wel is het zo dat het dan bijv. niet de vrijdag vlucht is maar de maandag of dinsdag vlucht. (weet niet wanneer ze precies vliegen).
Je moet wel een beetje flexibel met je dagen zijn. En kijk ook eens op de tui.be pagina, vanaf brussel vaak nog beter geprijsd.
Volgens mij heeft TUI ook altijd gelijk met de KLM werelddealweken de tickets in de aanbieding dus dan wordt het weer ongeveer half januari.
De ticketsale zit er weer aan te komen, ergens eind december is dat weer. Dan zal mei er ook bij zitten. Heb vorig jaar 399 betaald voor begin juni dit jaar, ook eind december geboekt.
Even teruggezocht, 29 december heb ik toen geboekt.
Voor de last minute kerstvakantie boekers . Vanmidddag waren de prijzen errrug laag;
18/12 - 01/01
€349,-!!!!!
M.i.v. zondag 24 juni 2018 vliegt TUI volgens een nieuwe dienstregeling naar Orlando Sanford & Miami. De vluchten op vrijdag en maandag komen te vervallen en vervangen door vluchten op donderdag en zondag.
Donderdag: Vertrek van Amsterdam: 10:20 uur, aankomst Sanford: 14:25 uur, aankomst Miami: 17:30 uur. Vertrek van Sanford: 15:35 uur, vertrek vanaf Miami: 18:10 uur, aankomst Amsterdam: 09:35 uur op vrijdag.
Zondag: Vertrek van Amsterdam: 12:25 uur, aankomst Sanford: 16:30 uur, aankomst Miami: 19:35 uur.
Vertrek van Sanford: 17:40 uur, vertrek vanaf Miami: 20:15 uur, aankomst Amsterdam: 11:40 uur op maandag.
Net zoals nu kunnen de vluchttijden wijzigen. De exacte vluchttijden staan op de e-tickets.Bron: Tui nl
Ik vind de vertrektijden uit Amsterdam veel prettiger.
In ieder geval voor mij want dan kan ik toch op mijn gemak met het OV naar Schiphol.
Omg wat is Tui duur geworden!
ronenivonne
26-12-17, 09:57
Komt misschien door het weg vallen van Airberlin?
b767-300er
26-12-17, 11:04
Ik zag gisteren nog tickets voor 179 eur enkele reis.
Wil je soms in de voorjaarsvakantie? Dan betaal je bij TUI inderdaad de hoofdprijs.
Tui wil volgens mij van zijn klanten af, als ik kijk voor 22-07 t/m 05-08 kost dit bij Tui 1059,00 en met 1 overstap bij British Airways 550.00. Dat is toch een best prijsverschil.
Ja, ik zat te kijken voor sept/okt 2018 bij TUI betaal je dan €600 p.p excl bagage terwijl we nu voor €380p.p. gaan met BA (met overstap). Tja een directe vlucht is wel makkelijk maar niet voor dat geld hoor.
(en terug hebben we MCO->LGW dus in elk geval lang genoeg om te slapen dus niet eens een vervelende overstal)
b767-300er
26-12-17, 12:02
Ach. Zolang de kisten vol zitten in genoemde seizoenen zijn ze als ondernemer natuurlijk gek als ze het niet vragen.
Vwb extreem hoge prijzen in de voorjaars en zometvakantie: ze vullen in die periode liever de stoelen met package deals dan met seat only’s. TUI blijft namelijk primair een vakantievlieger, in tegenstelling tot BA etc. Met dus een heel ander verdienmodel. Zo vlieg je in januari of maart soms lachend voor onder de 300 euro pp en betaal je tijdens de vakanties de hoofdprijs.
Heb even gekeken, maar vind het wel meevallen. Normale prijzen hoor, ja, je betaalt de hoofdprijs voor schoolvakanties, maar daar heb ik gelukkig geen last van.
Komende week komt er als het goed is ticketsale (tenminste, dat was vorig jaar wel zo), dan beginnen de prijzen vaak vanaf EUR 399,= voor een retourtje. (en dat is dus niet tijdens schoolvakanties)
Maar goed, zo zijn er gelukkig meer aanbieders waardoor er voor iedereen wat wils te vinden is.
@b767-300er;
Ja dat is ook wel weer waar natuurlijk, het is echt een charter maatschappij.
Iemand ervaring met het vliegen met de Airbus 330 Airtanker?
Ik zie net in Mijn TUI dat mijn terugvlucht op 19-3 met dit toestel is i.p.v. de Dreamliner...
Heb al even gegoogled. Geen entertainmentsysteem, alleen een app. Maar ook geen USB aansluiting, dus kan mobiel niet opladen.
Heel weinig Comfort classe stoelen (heb die wel geboekt) en het schijnt, las ik ergens, dat iedereen zomaar ergens kan gaan zitten? Dat lijkt me heel vreemd.
Heb TUI al een PB gestuurd via Messenger, maar ben wel benieuwd naar recente ervaringen.
Kom evengoed wel thuis, daar niet van, maar vind dit niet echt heel fijn eigenlijk.
b767-300er
28-12-17, 21:55
Air Tanker is prima. Inderdaad geen entertaintment. Dus ik zou tablet meenemen. En zorgen dat je telefoon opgeladen is voordat je aan boord gaat. Kan ook op de luchthaven.
Stoelruimte economy is 33”. Economy TUI is 32”. Comfort TUI is 35”. Seating in AirTanker is 2-4-2 (vind ik persoonlijk fijner dan 3-3-3).
Freeseating is niet van toepassing. Het is een geplande vlucht dus er geldt een normaal reserverings systeem. Freeseating is alleen van toepassing op adhoc vluchten.
Service is zeer vriendelijk en correct. 100x beter dan een HiFly of een EuroAtlantic bak. No problems dus.
Top, dank je wel b767-300er! Las dat al, van de seating. Hopelijk zit de vlucht niet vol, en kan ik rijtje van 2 voor mezelf scoren ;)
Zal mijn 7" tablet uit de mottenballen halen, en even helemaal leeg halen en op fabrieksinstellingen terugzetten, wat oud al en traag. Dan
kan ie weer even mee. En even vol zetten met Netflix series.
Voor mobiel heb ik 2 mobiele opladers, neem ze beiden wel mee, en zorg dat ze vol zijn. Moet dan lukken zo, toch?
Mocht ik geen Comfort klasse kunnen krijgen, dan ga ik er 2" op achteruit dus. Is te doen op zich. Vind Economy van TUI ook al redelijk goed te doen.
Ik ben weer gerustgesteld :up:
b767-300er
28-12-17, 22:39
Als ik met een volle mobiel aan boord stap en luister 10 uur muziek dan heb ik nog genoeg stroom over. Wel even in vliegtuigmodus zetten, dan zoekt ie niet continu naar netwerk wat stroom vreet :)
Goede vlucht(en) en veel plezier!
Btw. Wacht even met stoelreserveren tot er een middenbank van 4 geheel bezet is en pak dan de stoel ernaast aan het raam. Dan blijft er een heel ongunstige plaats over die als de kist niet vol is hoogstwaarschijnlijk leeg blijft.
Succes.
Ja dat scheelt natuurlijk wel, dat ie in de vliegtuigmodus staat. En wil vooraf dan Netflix series downloaden, dus die speelt hij dan alleen maar af op dat moment.
En dank je wel, ook voor de tip m.b.t. reserveren, goede tip! Stellen kunnen er dan niet zitten, en overige alleenreizende passagiers zullen hetzelfde doen met een ander rijtje :)
Probeer Netflix wel even uit, als je tablet echt "oud" is en alleen nog een oude versie van de app support kan het zijn dat daar de "offline kijken" optie niet in zit!
Thanx Mattie! Ga het zeker even uitproberen. Afgelopen juni had ik vooraf ook Netflix series gedownload, op mijn mobiel, en dat deed het toen ook niet.
Het downloaden wel, maar eenmaal in het vliegtuig lukte het me niet om ze te kijken. Op de terugweg weer wel, dus waar dat nu aan lag?
Mijn tablet is inderdaad verouderd, offline Netflix kijken lukt niet. En hij is zo traag als dikke *piep*
Heb nu een powerbank gekocht voor mijn Samsung Galaxy, 1 met 10.700 mha dacht ik. Kan mobiel hier 3 tot 4 keer mee opladen.
Moet goed komen zo. En zo'n powerbank komt altijd van pas, ook bij dagjes weg ofzo, dus ik zie dit niet als een extra kostenpost voor de vakantie.
Goed dat je het test ja, als je er een dag van te voren achter komt is dat bagger. Zo had ik wat films op mn tablet gezet (5 jaar geleden.....) en die moest ik converteren. Had ik toch per ongeluk de Franse taal geselecteerd. Haha daar zit je dan, gelukkig wel de NL ondertiteling :) Maargoed dat heb je als je het 2 dagen van te voren eens uit gaat zoeken :p
Ja, dan loop je het weleens op haha.
moonlight91
26-01-18, 15:13
Weet iemand wat de kosten zijn voor stoelreservering ?
b767-300er
26-01-18, 15:32
Dat is afhanelijk van meerdere factoren.
Reisklasse ( in de starclass is het bv gratis)
Stoel vooraan in de geboekte reisklasse of achteraan ( vooraan betaal je meer)
Stoel met extra beenruimte in de geboekte reisklasse of stoel met standaard beenruimte
Stoel aan het raam of stoel aan het gangpad/middenstoel
Een standaard stoel zonder extra beenruimte zonder aan het raam en zonder voorin de geboekte reisklasse is circa 12 euro per persoon per stoel per enkele reis voor lange afstandsvluchten.
moonlight91
26-01-18, 17:21
Ok , we reizen met zijn 2en
en heb gewoon standaard geboekt
dat zal dan op een 50€ komen retour
om zeker te zijn van een stoel naast elkaar is vastleggen
het meest verstandig denk ik ( eerste week maart)
Tui is voor ons geheel nieuw we vliegen altijd klm/ delta
b767-300er
26-01-18, 21:16
Alle dingen die ik noemde zijn standaard economy (behalve regel 1 das starclasse)
Het is alleen de keuze van de stoel die je maakt die de prijs bepaald. Dus wil je aan het raam of voorin de reisklasse dan betaal je meer. Maar wel allemaal op een gewoon economy ticket.
Ik heb bij TUI altijd naast elkaar gezeten.
In 2013 was ik €11,50 kwijt p.p. (enkel)
moonlight91
27-01-18, 13:07
30 dgn voor vertrek kan ik dat regelen in mijn account lees ik
dus volgend weekend ga ik dat allemaal eens bekijken
ik weet nu ong wat ik kan verwachten
bedankt voor de antwoorden :D
b767-300er
27-01-18, 16:12
Klopt. Exact (op de minuut af) 30 dagen voor vertrek kan je een en ander regelen!
Veel plezier alvast!
Weet iemand hoe streng er tegenwoordig wordt gekeken naar de afmetingen van de handbagage?
Onze koffertjes zijn 35×20,5×56 cm,dus eigenlijk 1cm te lang,gaat dit problemen opleveren?
b767-300er
28-01-18, 22:41
Het kan inderdaad problemen geven. Als ie niet in de bak past gaat ie niet mee.
Dus als je hem in de bak moet plaatsen kan je wel eens een issue hebben.
Tis net wie je treff
Kikimeisje
01-06-18, 14:33
Hoe zijn de (recente) ervaringen met TUI fly?
We hebben een optie genomen voor volgend jaar en nu kwam ik op een of andere site allemaal klachten tegen... Over 'altijd vertraging', 'Andere toestellen inzetten', 'Slechte service', 'weinig beenruimte', en ga zo maar door...
Dus, wie kan mij gerust stellen?
Ik ben volgens mij nu 7 keer naar FLorida geweest, en op 1 keer na altijd met TUI gevlogen.
Heb nooit erge vertraging gehad, hooguit een uurtje later de lucht in op de terugweg. Weet dat het wel voorkomt, maar zelf altijd mazzel gehad.
En tja, van te voren weet je dat voor bepaalde dingen moet betalen, zoals stoelreservering en voorheen entertainment. Maar dat laatste is nu inbegrepen.
Ik vind de Dreamliner een fijn toestel, had de laatste keer in maart een heel fijne plek met heel veel beenruimte (eerste rij achter de Star/Premiumclass, dacht rij 6, kijk mijn verslag maar even na voor de heenreis)
Terug ging ik nu met Airtanker omdat Dreamliner in onderhoud was. Ook dat was prima voor elkaar, fijn toestel, had ook een fijne plek weer. Omdat ik vroeg geboekt had had ik gelukkig wel een Comfort class plekje behouden, hier waren er niet zoveel van, dus niet iedereen had die mazzel. Maar ook Economy scheen fijn te zijn in dit toestel.
Prima service, een gratis maaltijd, gratis water of glaasje fris, kopje koffie. De rest kun je kopen.
En heerlijk om rechtstreeks te vliegen. Nooit geen gedonder daardoor met bagage die niet aankomt.
Ik ben altijd positief over TUI! Maar weet dat er ook tegenstanders zijn. Maar vertragingen bijvoorbeeld kun je met elke maatschappij treffen.
Voor mij is het rechtstreeks vliegen (overigens maar op 1 leg is het rechtstreeks, de andere is sowieso met tussenlanding) het enige voordeel. Vergeleken met andere airlines is de kwaliteit echt bedenkelijk en moet TUI voor mij echt minstens €50-€100 goedkoper per persoon zijn wil ik er over nadenken om nog een keer met TUI te vliegen.
Ben nu met Lufthansa naar Miami gevlogen via Frankfurt, en dat was prima. Ruim 1,5 uur overstap, maar omdat vliegtuig ook ruim een uur eerder landde viel de reis echt mee.
Bovendien vlogen we met een A380 en dat is toch wel ff stukkie comfortabeler dan de Dreamliner. (We zaten op het bovendek, gewoon economy en genoeg beenruimte, comfortabele stoelen en super rustig omdat daar maar een man of 30 zitten...., echt een aanrader).
Kikimeisje
03-06-18, 17:51
Cindy1969 (http://www.floridaforum.nl/member.php?12977-Cindy1969) en Terpies (http://www.floridaforum.nl/member.php?17620-Terpies) dank jullie wel voor jullie reacties.
Ik denk dat we het er toch maar gewoon op gaan gokken... Lufthansa hadden we eigenlijk op het oog, maar het lijkt erop dat we dan 1 (misschien wel 2) dag(en) korten kunnen gaan... En dat willen we natuurlijk nu niet meer :p. Dus... Morgen maar betalen zodat het definitief is!
Ik ben benieuwd. Over 3 dagen is het mogelijk voor mij om stoelen te reserveren maar zit echt te twijfelen want hier komt natuurlijk weer een bedrag overheen en het is niet alsof de tickets al goedkoop waren dus heb hier een dubbel gevoel over.
Wij hebben Comfort stoelen en als ik Seatguru mag geloven dan zitten die stoelen een beetje achter in.
Aan de andere kant wij zijn met z'n 4en dus om dan de stoelen een beetje gunstig te krijgen moet je bijna wel reserveren :(
Ik weet niet of je hij TUI tegenwoordig ook kan zien wat er vrij/bezet is maar je kan het ook om de paar dagen even controleren. Mocht je opeens zien dat het vliegtuig "vol" begint te raken en er weinig plekken met 4 bij elkaar over zijn kan je altijd nog boeken. Zo niet dan zou ik het gaan gokken. Dit is in elk geval het plan wat ik volg bij BA (bij AA is het gratis gelukkig haha)
Ik weet niet of je hij TUI tegenwoordig ook kan zien wat er vrij/bezet is maar je kan het ook om de paar dagen even controleren. Mocht je opeens zien dat het vliegtuig "vol" begint te raken en er weinig plekken met 4 bij elkaar over zijn kan je altijd nog boeken. Zo niet dan zou ik het gaan gokken. Dit is in elk geval het plan wat ik volg bij BA (bij AA is het gratis gelukkig haha)
Ik denk dat ik het zo maar aan ga pakken inderdaad.
Alleen de auto en de Disney Ultimate tickets nog regelen en we zijn er weer klaar voor...bah kan niet wachten ;)
als ik Seatguru mag geloven dan zitten die stoelen een beetje achter in.
Wanneer ik op SeatGuru kijk zie ik geen Dreamliner van Tui.
Wanneer ik op SeatGuru kijk zie ik geen Dreamliner van Tui.
Ik ben uit gegaan van de Thomson Dreamliner.
https://www.seatguru.com/airlines/Thomson_Airways/Thomson_Airways_Boeing_787-8.php
Lijkt totaal niet op de indeling van de dreamliner van TUI.
https://www.tui.nl/content/marketing/nl-NL/images/landingpages/services/dreamliner_300.png
Ik had in maart de linker indeling.
Dat is indd een compleet andere indeling :D
De linker afbeelding klopt,volgens mij idd. Dit Is de nieuwe indeling, de eerste 3 rijen noemen ze tegenwoordig Deluxe.
Wij vlogen in April en hadden toen rij 5,wel raar dat die op deze afbeelding niet bestaat...
En ik had in maart rij 6, zag er ook anders uit toen. Wacht, heb nog ergens printscreen van de reservering...
https://imgur.com/a/JxFHBL3
Had toen 6G, geen stoel voor me, zee aan beenruimte. Was 1e rij in Comfort Class. Daarvoor zat de Premium(?)
Maar zie rij 5 ook niet op deze afbeelding Erik.
Ik denk dat jij nog de oude stoelindeling had, Cindy. Wij vlogen half april, toen was de eerste Dreamliner ( TFK ) net omgebouwd. 2 weken later kwamen we terug met de TFL,welke toen ook net omgebouwd was. Wij zaten beide keren op rij 5, wat toen de eerste comfort rij was. Ik denk dat de laatste Dreamliner ondertussen ook omgebouwd is,zodat de indeling van alle drie nu gelijk is. Deluxe,comfort en economy.
Oh ja, natuurlijk! Terug vloog ik ook met een toestel van Airtanker, omdat de Dreamliner in onderhoud was, die werd toen natuurlijk omgebouwd.
Ik ben aan het kijken naar tickets voor mei 2019. Helaas zijn er nog geen vliegtijden beschikbaar. Hoewel ik weet dat tijden altijd nog op het laatset moment kunnen veranderen ben ik benieuwd of er mensen zijn die hun tijd waarop ze gevlogen hebben in 2018 willen delen. Het gaat om een donderdagvlucht in ons geval. Hoelaat vertrekt hij uit A'dam en komt hij aan in Orlando? En retour toelaat vertrekt hij uit Miami en komt hij aan in A'dam?
Je kan eens op flightradar kijken bijv OR317 of OR318
https://www.flightradar24.com/data/flights/or317
Dat heeft geen zin om daar naar te kijken. De tijden zijn nog niet bekend inderdaad, volg de tickets ook maar vind de prijzen nog te hoog.
Je kan nu wel kijken naar hoe laat ze nu vertrekken op deze dagen, maar dat wil niet zeggen dat dat straks in mei ook de tijden gaan worden.
Ik zelf wacht tot eind december/januari, dan hoogstwaarschijnlijk ticketsale voor mei tickets (afgelopen jaren was dat het geval voor die periode) en neem
aan dat zo eind van het jaar de tijden erbij komen te staan.
Rond augustus/september is er ook ticketsale overigens, maar dan vaak voor tickets met vertrek t/m maart.
Naja de vraag was aan mensen om te delen hoe laat ze in mei 2018 vlogen en juist dat kan je daar perfect zien. Dat niemand weet of het dezelfde tijden zijn vorig jaar lijkt me wel vast staan ja :)
Thanks voor de tip mattie. Ik heb daar inderdaad een goed beeld kunnen krijgen. Natuurlijk begrijp ik Cindy1969 ook dat er geen garanties zijn voor komend jaar mei. Wel handig om te zien bij flightradar24 is hoe lang de vluchten gemiddeld duren en in hoeverre ze op tijd vertrekken. Dat laatste vind ik wel tegenvallen bij Tui. De vluchttijd van gemiddeld minder dan 9 uur vind ik wel een positieve!
Naja de vraag was aan mensen om te delen hoe laat ze in mei 2018 vlogen en juist dat kan je daar perfect zien. Dat niemand weet of het dezelfde tijden zijn vorig jaar lijkt me wel vast staan ja :)
Was goed bedoeld hoor, om te voorkomen dat mensen straks een bepaalde tijd in gedachten hebben en teleurgesteld zijn als de tijden compleet anders blijken te zijn, wat nogal eens gebeurt bij TUI bij wisseling van de seizoenen. En geef nog wat tips ook...
Inmiddels alweer een week terug. Zowel heen als terug hadden wij vertraging. Heen een uur ongeveer en terug bijna 2 uur. Gelukkig was de reis zelf voorspoedig dus die tijd is wel ingehaald.
Bij Lufthansa komen ze vaker met wat drankjes dan bij Tui, dat kan allemaal tegen extra betaling geloof ik wel. Dat is de indruk wat Tui bij mij achtergelaten heeft. Veel extra kosten om het bedrag heen. Koffers, zitplek reserveren = extra bijbetalen.
Comfort Economy was heerlijk. Ook als de persoon voor je helemaal naar achteren gaat had ik nog beenruimte over. Al zit dan wel je etensblad lekker verborgen. Van mij mag het sowieso verboden worden in economy om de stoelen naar achteren te zetten. Vreselijk. Natuurlijk staat dit los van Tui ;)
Maar de indruk van Tui is voor de rest prima.
Of allemaal de stoelen naar achter (ivm slapen) dan is het nog wel te doen :)
Ik zit te twijfelen hoe ik de vliegtickets ga boeken: Los met TUI of de de Fly en drive waarbij autohuur inzit en wat is jullie advies hierin?
Esther2013
19-09-18, 17:12
Ik heb ook getwijfeld maar losse tickets en autohuur bij Alamo was goedkoper dan de fly en drive, althans in november...
Ik check deze prijzen ook regelmatig (ze komen vaak voorbij bij nieuwsbrieven van Weflycheap of Vakantie piraten e.d.) maar ik constateer elke keer dat los boeken
goedkoper is. Weet niet of dat geldt voor hoogseizoen.
Ik zit te twijfelen hoe ik de vliegtickets ga boeken: Los met TUI of de de Fly en drive waarbij autohuur inzit en wat is jullie advies hierin?
Waarom twijfel je? Ik zou zeggen reken is uit wat het los kost en maak dan je beslissing :)
Woensdag gevlogen met Tui België.
Wat een verschil eigenlijk met Tui Nederland.
En dan in het voordeel van Tui België.
Het begint al met het boeken.
Een retour is gewoon twee keer opgeteld een enkele reis.
In ons geval beide vluchten zeer voordelig.
Kan je precies de data uitzoeken die je wilt of, zoals in mijn geval, de retour reis voor mijn volgende reis later beslissen.
En dan de service aan boord.
Het eten is voor een basic airliner gewoon heel erg goed te noemen en ze komen doorlopend langs met water.
Ook het entertainment system is gratis.
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig met Tui Nederland is
Ook zij vliegen met de Boeing 787 dreamliner.
Nadeel is natuurlijk dat wij eerst naar Brussel moeten en dat is jammer.
Maar grote voordeel is een rechtstreekse vlucht naar Miami en geen overstap.
Okay, je moet een beste wandeling maken van je gate naar de immigratie.
Maar daar staat een ongelooflijk lange rij kiosken waar je het paspoort in stopt de gegevens intikt en hup naar de immigratie.
Van het moment van de kiosk tot voorbij de immigratie en douane was minder dan een kwartier.
Het was in ieder geval een heel rustige snelle vlucht en meer dan een uur vroeger binnen dan we hadden verwacht.
Met TUI Nederland is het eten op de heenweg best goed. Ik had vorige maand kipsaté met nasi, best lekker. En het entertainment systeem is tegenwoordig ook gratis.
Vind de lange wachttijden bij immigration op Sanford wel een groot nadeel. Je staat er soms zomaar anderhalf uur in de rij.
Krullenbol
23-09-18, 08:57
Ik heb 3 jaar geleden met TUI Belgie gevlogen en is mij ook zeer goed bevallen.
Wel met een nederlandse crew die vanaf Amsterdam naar Brussel was gebracht om te vliegen.
Enige nadeel vind ik is dat het schema nu pas in april staat en normaal gesproken boek ik de
tickets rond oktober.
Wat de tickets boeken aangaat. Ik houd gewoon zeer regelmatig de prijs in de gaten. En heb gemerkt dat je zelfs kort voor de reis in mijn geval iedere keer weer echt een zeer lage prijs voorbij ziet komen. Ik heb met de vlucht meegerekend van Brussel naar Miami nu drie vluchten geboekt met een prijs tussen de € 149 en € 159. Komt wel bij eventueel voorkeur voor een stoel en bagage. Maar ik heb regelmatig een prijs voorbij zien komen van € 99.
Moet je natuurlijk wel kunnen op die data. :cool:
Vind de lange wachttijden bij immigration op Sanford wel een groot nadeel. Je staat er soms zomaar anderhalf uur in de rij.Die ervaring heb ik ook. Wachttijden tot TWEE uur meegemaakt. Maar ik moet zeggen dat jaren geleden hetzelfde gold voor Miami. Tot ze de nieuwe kiosken hebben geïnstalleerd. Misschien gebeurd dat op Sanford ook wel.
Moet er ook bij zeggen dat kennissen de afgelopen zomer ook op MCO een wachttijd hadden van 1 1/2 uur.
Het duurt inderdaad vaak heel lang op Sanford, voor je een keer de immigration hebt gehad. Wilde al zeggen: blij dat ik nu met United vlieg en arriveer op MCO.
Maar nu zie ik jouw berichtje Frans. Haha! Maar ineens bedenk ik me: heb een stop op Newark, dan heb ik daar natuurlijk alles al. Op MCO hoef ik dan toch niks meer?
Maar ineens bedenk ik me: heb een stop op Newark, dan heb ik daar natuurlijk alles al. Op MCO hoef ik dan toch niks meer?
Cindy absoluut waar. Als je in Newark door de immigratie bent geweest kom je op MCO aan en kan je zo doorlopen.
En Newark zal best wel meevallen en ik wil jou echt niet ongerust maken.
Maar al jaren probeer ik met vliegend naar de USA een overstap IN de USA te voorkomen.
Ik heb te vaak een vliegtuig gemist en problemen gehad met een overstap.
Maar ik ga natuurlijk voor jou van het goede uit. :)
Haha, daarom vond ik rechtstreeks met TUI altijd zo fijn. Geen risico op missen van overstap, en lage kans op niet aankomen bagage.
Maar nu eens gekozen voor een overstap. Ook wel lekker, even een break.
Toen ik naar NY was in 2016 vloog ik ook op Newark, ging daar allemaal best snel. En heb een overstap van 3 uur. Moet goed komen.
Begon even te twijfelen of ik nu op MCO dan zo door kon lopen, ja dus, thanx.
En zo niet, niet, komt er wel weer een oplossing :D
Wij hebben sinds deze zomer Global Entry (helaas nu niet meer mogelijk voor Nederlanders/Belgen om aan te melden) en wij kunnen dus in de US via de snelle poortjes. Ook terug naar NL is dit mogelijk, dus de lange wachtrijen zijn voor ons gelukkig verleden tijd.
Wij vliegen hoogstwaarschijnlijk in mei met een Dreamliner naar Orlando. Klopt het dat de stoelen in zowel Economy als Comfort maar 17" breed zijn? Kunnen we tussenleuningen dan nog wel omhoog? Wij vliegen met 3 personen, waarvan 1 kind van 3, dus dan zou de breedte geen probleem moeten zijn, mits de leuningen omhoog kunnen.
Andere vraag: heeft iemand ervaring met de USB aansluiting in de schermen? Ik begreep dat je daar eigen materiaal op kunt afspelen d.m.v. je telefoon of tablet. Maar kun je ook gewoon een USB stick met beeldmateriaal inpluggen? Bijv. kinderfilmpjes, zodat we daar niet de tablet voor hoeven te gebruiken.
Haha, daarom vond ik rechtstreeks met TUI altijd zo fijn. Geen risico op missen van overstap, en lage kans op niet aankomen bagage.
Hoi Cindy, toch een kleine opmerking. Jaren geleden vloog mijn vrouw met Tui via Miami naar Sanford.
Dat ging toen nog.
In Miami moest zij het toestel uit en via immigratie en douane weer terug naar het toestel voor het laatste stukje naar Sanford.
Maar door problemen met de computer van de immigratie miste zij het toestel.
Ik ben toen maar van Sanford, waar ik stond te wachten, naar Miami gereden om haar op te halen.
Ja dat weet ik nog wel dat je dat toen vertelde Frans! Dit is natuurlijk overmacht dan, die kans is zo klein. Maar is er dus wel degelijk :p
Maar goed, vlieg nu in mei met United. Door een wijziging heb ik op de terugweg nog maar 1.13 uur op Washington. Kan nog tig keer veranderen dus laat het lekker zo. En
anders boeken ze me wel op een volgende vlucht.
Door een wijziging heb ik op de terugweg nog maar 1.13 uur op Washington. Kan nog tig keer veranderen dus laat het lekker zo. En
Zo moeilijk het op de heenweg kan zijn mijn ervaring is dat op de terugweg eigenlijk nooit problemen zijn.
Het is vaak een vliegtuig uit en zonder dat je weer door de security moet direct naar jou toestel toe en zonder problemen kan instappen.
Ja dat is mijn idee ook Frans. En anders, ik kom evengoed wel thuis.
dat is op de terugweg tijd genoeg de laatste keer terug via washington moesten we een paar gate's verder al weer inchecken dat was 5 minuten lopen.
Op de heen weg van Amsterdam - Sandfort hoeven we er toch niet uit? ( alleen op de terugweg in Miami een stop?? )
Of snap ik er nu niks meer van?
Ilse, ik begrijp je vraag niet.
Is je bestemming Sandford vanuit Amsterdam dan kan je er toch niet eerder uit.
Als je bestemming van uit Amsterdam Miami is dan moet je er wel eerst in Sanford uit.
Maar ik denk dat jou bestemming Sandford is.
dat is op de terugweg tijd genoeg de laatste keer terug via washington moesten we een paar gate's verder al weer inchecken dat was 5 minuten lopen.
Kijk, dat klinkt goed, thanx!
Ilse, ik vermoed dat jij in de war raakt van het verhaal van Frans hierboven, toen ging het nog via Miami.
Nu niet meer.
Als je nu naar Sanford vliegt ga je rechtstreeks. Alleen op de terugweg heb je een stop in Miami. Tenzij je vanaf Miami terug vliegt, dan uiteraard niet, dan
ga je terug ook rechtstreeks.
Dat is precies wat ik bedoelde Cindy, dank je wel.
Was idd in de war van het verhaal Miami eruit en dan door naar Sandford.
Maar dan is het zoals we het dachten.
Heel fijn.
Ja dat was verwarrend. Had ik moeten verduidelijken.
Sorry.
Het TUI toestel vloog toen Brussel naar Miami naar Sanford naar Amsterdam. En dan dezelfde weg terug.
Mijn vrouw vloog toen van Brussel en moest er natuurlijk in Miami uit om vervolgens door te vliegen naar Sandford.
Bedankt voor de toevoeging Frans.
We vliegen aankomende zomer voor de eerste keer met Tui. Ben benieuwd !!
Ja dat weet ik nog wel dat je dat toen vertelde Frans! Dit is natuurlijk overmacht dan, die kans is zo klein. Maar is er dus wel degelijk :p
Maar goed, vlieg nu in mei met United. Door een wijziging heb ik op de terugweg nog maar 1.13 uur op Washington. Kan nog tig keer veranderen dus laat het lekker zo. En
Had net weer een wijziging, heb nu 1.15 uur op de terugweg als overstap :p
Lukte me niet om deze wijziging te accepteren, site deed het niet. Via Messenger contact gehad met United, binnen no time voor elkaar. En nog excuseren voor het feit dat het wat langer duurde, de reactie, een uur... Nou, dat is snel vergeleken met NL bedrijven soms
Enne... zit in het TUI topic, niet echt op zijn plaats hier haha.
Ta2 Gerrit
21-01-19, 10:25
Had net weer een wijziging, heb nu 1.15 uur op de terugweg als overstap :p
Enne... zit in het TUI topic, niet echt op zijn plaats hier haha.
Je hebt gelijk, die wijzigingen blijven komen. Wij hebben net weer de zoveelste wijziging gehad voor Maart, uiteindelijk weer terug op de oorspronkelijke tijd ;)
Wat betreft de "korte" overstap; dat is normaal gesproken ruim voldoende. Kanttekening daarbij is dat wij het de laatste 2 keer niet gered hebben, beide keren door vertraging van de eerste vlucht (1x bemanning te kort, dus niet vliegen, 1x door weersomstandigheden was het inkomend toestel te laat binnen), maar dit is prima opgelost door United. We waren een paar uur later thuis, dat was alles.
Maar, zoals je al zei; dit is het TUI topic, so, back on track :cool:
Evengoed bedankt voor je aanvullende info Gerrit. Als de 1e vlucht vanaf Orlando vertraagd is dan wordt het lastig inderdaad. Maar zie het allemaal tegen die tijd wel. Kan nog wel 10 keer wijzigen :D
rotarynette
10-02-19, 14:29
Goedemiddag Florida gangers.
Wij hebben een ticket Tui nodig in November.
Dit is helaas nog niet boekbaar, nu hebben wij een gerucht gehoord dat ze vanaf dan op Tampa gaan vliegen?Hoop nog op donderdag en zondag.
En wanneer zouden we die tickets kunnen gaan boeken.
Groetjes Annette.
Kikimeisje
10-02-19, 20:25
Heeft er iemand antwoorden op de vragen van Eborn? Wij vliegen nl ook in mei met TUIfly/Dreamliner en ik zou deze info ook graag hebben!
Wij vliegen hoogstwaarschijnlijk in mei met een Dreamliner naar Orlando. Klopt het dat de stoelen in zowel Economy als Comfort maar 17" breed zijn? Kunnen we tussenleuningen dan nog wel omhoog? Wij vliegen met 3 personen, waarvan 1 kind van 3, dus dan zou de breedte geen probleem moeten zijn, mits de leuningen omhoog kunnen.
Andere vraag: heeft iemand ervaring met de USB aansluiting in de schermen? Ik begreep dat je daar eigen materiaal op kunt afspelen d.m.v. je telefoon of tablet. Maar kun je ook gewoon een USB stick met beeldmateriaal inpluggen? Bijv. kinderfilmpjes, zodat we daar niet de tablet voor hoeven te gebruiken.
Ik weet wel dat vanaf 24 mei as. Delta dagelijks rechtstreeks tussen Tampa en Amsterdam gaat vliegen. Het zou mij verbazen als TUIfly dat ook gaat doen.
Kijk even op seatguru.com vul je vlucht nummer in en de datum waarop je vliegt, dan zie je de meeste info over de stoelen.
Voor zover ik weet kun je via de USB aansluiting geen eigen content afspelen, omdat het volgens mij alleen laadpoorten zijn en geen media poorten. Je zou het even kunnen navragen bij TUI.
De stoelen van Economy en Comfort zijn even breed. Bij Comfort kunnen de leuningen omhoog. Bij Economy weet ik niet, dat boek ik niet (te weinig ruimte voor mijn benen als
de voorganger zijn stoel naar achter ramt). Die USB-poort is volgens mij idd alleen een poort om te laden. Voor zover ik weet staan er ook wat kinderfilmpjes op het entertainment system.
En dan nog even over de tickets in november; dat hadden wij dus afgelopen jaar. Die reizen zijn pas te boeken vanaf medio april. Dit was vorig jaar zo, waarschijnlijk nu weer.
Bij Tui kunnen in de economy de leuningen ook omhoog. (dreamliner)
pzomerdijk
08-06-19, 16:32
Dit jaar voor zeker 5e of 6e keer met Tui gevlogen. Zo ook donderdag 6 juni, 10.20 gepland. Bij het inchecken was het al chaos. Het ESTA systeem werkt niet, dus je kunt niet inchecken. Iedereen uit de rij weer terug, maar dan ontstaat er voor de ingang van de counters een chaos in de hal. Na een uur storing en wachten ging het sein op groen, dus ingecheckt via de ,,zuil'' en koffer afgegeven. Inmiddels was het ook al tijd geworden om richting de Gate te gaan. Bij de douane is het altijd een georganiseerde chaos, maar goed, na ruim 45 minuten door de douane en tijd voor een kopje koffie. De gate G12 heeft wel iets weg van een bouwplaats met slechte toiletvoorzieningen en een geluidinstallatie anno 2019 onwaardig. Na wat geroezemoes blijkt dat de inmiddels gereed gemaakte Dreamliner ,,onweerschade'' heeft opgelopen en dat de vlucht vertraagd was naar 's middags 16.30. Iedereen er weer uit, door de douane en moesten in eerste instantie de koffers weer ophalen. Iedereen kon weer in de rij om een ,,tegoed'' van zon 15 euro op de boardingpass te krijgen. Achteraf bleek dat er al op te staan en stond iedereen voor niets in de rij. Je kon voor die paar uur ook met de bus naar een hotel. En dan begint het wachten.... De vluchttijd blijft maar op 10.20 staan en niemand, zelfs bij de Tui-balie weet ook maar iets. Er moet een nieuw vliegtuig komen uit Madrid van WAMOS. Een niet al te modern vliegtuig, maar goed, het zal veilig genoeg zijn. Geen voorzieningen als entertainment, alleen een Economy klasse en verder helemaal niets. Als rond 15 uur iedereen weer in de al een aantal malen gewijzigde Gate 5 zitten (je moet het zelf maar een beetje uitzoeken), blijkt het vliegtuig geland te zijn. Dan duurt het zeker nog tot rond 17 uur om aan boord te gaan. Geen gereserveerde plekken, maar ,,vrij zitten''. Je begrijpt de chaos al. In het vliegtuig een schreeuwende TUI-hulp die iedereen eerst naar achteren wil hebben. Logisch, maar met een onvriendelijkheid van hier tot Tokio. De informatievoorziening is verschrikkelijk. Eindelijk zit iedereen in het vliegtuig en duurt het zeker nog 45 minuten als we horen dat de deuren dicht gaan. Het gaat nog gebeuren!!! Maar nee, het blijft maar wachten en wachten. Nu blijkt er weer niet zon ,,pushback''-voertuig beschikbaar te zijn. Wachten, wachten, wachten. Als het inmiddels 18.20 uur is, we inmiddels 8 uur vertraging hebben, komt het vliegtuig in beweging. Er zijn zelfs mensen die klappen. Nou, TUI kan wat mij betreft de pot op. Die hebben louter uitgeblonken in NIET-communiceren. Nu nog 9 uur en 25 minuten vliegen. Het wordt een latertje. Inmiddels heb ik Alamo ge-informeerd over de vertraging i.v.m. beschikbaar houden van de auto. Ook hier wat onduidelijkheid, want als je na 12 PM komt, moet je opnieuw reserveren. Het blijkt dan een no-show te zijn. Nou, maar even afwachten, vooralsnog hebben we nog wel wat ruimte in tijd.
In het vliegtuig worden de ,,doorreizigers'' van Miami verrast dat de vlucht niet verder gaat naar Sanford. Reden: ,,verplichte rusttijden crew''. Het zal allemaal wel. Ik denk dat die WAMOS niet mag landen op Miami, maar goed, ik ben inmiddels wantrouwig geworden. Miami-gasten mogen kiezen of een hotelovernachting in Sanford en de volgende dag met de bus; of nog doorreizen met de bus. Tijdens de vlucht heb ik louter excuses gehoord, maar informatie ho maar. Alle Miami-gangers mochten er eerst uit, maar als gezegd, mensen die hun auto moeten ophalen en achter in de rij staan bij de geen stap harder lopende US douaniers, gaat het niet goed komen en sta je met je koffers midden in Sanford. Wij moeten nog een klein uurtje richting Davenport/Kissimmee. Wij hebben besloten om toch voor te dringen bij de Miami-gangers en hadden nog een uurtje speelruimte over om bij Alamo te komen. Daar stonden prima begeleiders en veel counterpersoneel op ons te wachten. Niet moeilijk doen, snel helpen en op weg. Voor de Miami-gasten stonden bussen klaar om nog lekker een uurtje of 5 in de bus te hobbelen richting Miami. En dat met hele kleine kinderen. Ik begrijp nog steeds die mondaine ouders niet met kinderen varierend van 1 tot 3 jaar om zo'n onderneming te doen, maar dat terzijde. Je kunt in ieder geval zeggen dat je naar Miami gaat op vakantie zal ik maar zeggen. Op Sanford hebben ze in jaren zo'n vertraging nog nooit meegemaakt.
Na een uurtje of 26 kom ik eindelijk aan op m'n bestemming. Ziet er prima uit, goede Midsize Ford Escape met weinig kilometers en een prima huis op Encatada Resort. Helemaal naar de knoppen, veel stress in het lijf op naar onze eerste dag.
En voor TUI en haar personeel een hele dikke onvoldoende, je weet het wel, op je rapport was dat altijd ZEER SLECHT. Begrip als er bliksemschade is aan het vliegtuig, maar dan kun je nog steeds goed communiceren. Bovendien is mij inmiddels al wel duidelijk dat de ,,bliksemschade'' weleens geen eens bliksemschade geweest is. Maar goed dat ga ik wel uitzoeken na m'n vakantie.
TUI heeft zich van de allerslechtste kant laten zien op alle fronten. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Hoe het is afgelopen met de mensen die meer dan 30 uur onderweg zijn geweest naar Miami, ben ik benieuwd. En nu maar hopen dat die kindjes geen traumatische ,,vliegervaring'' hebben opgelopen.
Wat een verhaal, was van de week al aan het kijken of de dreamliner wel vloog. Ga zelf volgende week met Delta omdat ik Tui niet vertrouw. Lees veel verhalen dat ze wel eens een WAMOS of Airtanker toeste \l gebruiken als ze veel tickets kunnen verkopen omdat daar meer man in kan dan in een dreamliner. Wantrouwen niet volledig voor niets dus als ik het zo lees.
Vervelend dat ze niet communiceren.
Oh wat erg zeg! Kreeg er iets van mee, via een FB groep, die mensen moesten met dit toestel terug. Maar goed, een extra dagje FLorida is lang niet zo erg als dit.
Inderdaad, er kan altijd iets gebeuren, maar communiceer. Dit kost zoveel energie, je zit je helemaal op te vreten als je niet weet waar je aan toe bent.
En bizar zeg, dat dat toestel niet door vloog naar Miami, ook niet eens de volgende dag. Die mensen die dan vanaf Miami terugvlogen zullen wel met een bus naar Orlando zijn gegaan... pfff.
Nu eerst maar genieten van je vakantie, even bijkomen. En erna een claim indienen.
@daveytje: heb zelf weleens met de Airtanker gevlogen, dit omdat in de winter de Dreamliner in onderhoud was. Niks mis mee!
Zelf overigens goede ervaringen met TUI, maar goed, nooit zo'n bizarre vertraging gehad.
Wel altijd een kleine vertraging, zowel op heenreis als terugreis, en daar werd ook nooit over gecommuniceerd.
@cindy: minder comfort stoelen. Geen beeldschermen in de stoelen begreep ik. Tja. Daar heb je niet voor betaald.
Je betaald voor de dreamliner met een betere luchtstroom ect.. naja blij dat ik met delta vlieg.
Verder is de vlucht de dag erna van Orlando naar Miami gevolgen zie ik op flightstats.
https://www.flightradar24.com/data/flights/or317
Ja, dat is wel zo, van Comfort en beeldschermen. Maar het scheelde dat ik het vooraf wist. Wel jammer dat het bij boeken niet te zien was.
Kwam er later achter toen ik inlogde op "mijn TUI". Over communicatie gesproken...
Heb vooraf series gedownload. Gelukkig was de beenruimte prima. Had echt horrorverhalen gelezen, maar ik vond het 100% meevallen.
Maar het is idd niet waar je voor betaald hebt.
Jeetje wat een verhaal zeg. Kan me voorstellen dat dat heel veel stress oplevert. Echt belachelijk dat er niet gecommuniceerd wordt door TUI, dat zou i.i.g iets van de stress wegnemen als je weet waar je aan toe bent. Nu maar genieten van jullie vakantie.
Tuifly is nu niet echt een low cost maatschappij te noemen toch? Hebben ze geen naam hoog te houden? Zelf zijn we na United (2006) en American Airlines (2008) onze laatste 5 vluchten steeds via Delta geweest. Intussen daar frequent flyer status en tot hiertoe nog geen slechte ervaring gehad. Natuurlijk, en dat besef ik goed, wat niet is kan nog komen...
Ik bewonder iig het geduld van pzomerdijk in zo een situatie. Ik zou het er moeilijk mee hebben om kalm te blijven.
Zonder al te veel aan "name and shame" te doen, valt mij wel op dat meerdere mensen met hetzelfde "probleem" zijn geconfronteerd, namelijk dat Tui toch wel erg vaak met een ander vliegtuig aan komt zetten terwijl ze zo aan het adverteren zijn met de Dreamliner. Ik klaag niet want in ons vervangende vliegtuig bleken wij in ene van een economy comfort stoel naar een business class stoel verschoven te zijn, maar ons vliegtuig stopte ook bij Sanford en vloog bijvoorbeeld ook niet door naar MIA. Zeker vanuit AMS vind ik ze juist aan de prijzige kant worden.
Ik ook, dat is voor mij ook de reden dat ik afgelopen keer voor United koos. Paar jaar lang met TUI gevlogen, maar vind ze ook te duur geworden.
Het voordeel vond ik altijd dat je voor een klein bedrag extra bagage kon bijkopen, maar ook dat is veel duurder geworden.
Ik vind TUI ook te duur worden. De laatste keren met AirBerlin en KLM gevlogen en eind dit jaar Lufthansa maar eens proberen.
Daarbij had ik ook naar Gran Canaria met TUI pas dat zowel heen als terug andere toestellen werden ingezet waardoor je stoelreservering waardeloos is.
Krullenbol
09-06-19, 15:28
Kan dat nog te maken hebben met die Boeing die aan de grond staat?
Wij hebben 1 keer met TUI gevlogen naar Sanford. “Discover your smile” is toen veranderd naar “Discover your patience”...
Het nadeel van "kleine" maatschappijen als TUI is natuurlijk dat ze niet even 123 een vliegtuigje paraat hebben. Een grotere airline kan wat makkelijker schuiven met materieel en hoeft niet ala minuut wat in te horen. Of ze boeken je om naar een latere vlucht of een vlucht van de partner. Maar nu lekker genieten en natuurlijk niet vergeten de vertraging compensatie te claimen! (Gewoon zelf doen, via die "hulp" sites kost alleen maar geld). Tip: bewaar je boarding pas als bewijs van aanwezigheid!
Jeetje wat een gedoe allemaal, wij vliegen dit jaar voor het eerst met Tui omdat ze rechtsreeks vliegen. Hopelijk gaan we geen gekke dingen meemaken afgelopen twee jaar met BA gevlogen eerste keer op de heen weg 3 uur vertraging , vorig jaar op de terugweg 7 uur. Terwijl BA verder een prima maatschappij is het natuurlijk altijd wat je persoonlijk meemaakt en elke maatschappij heeft wel ze negatieve verhalen die de ronde doen. Ik zie veel mensen zeggen dat Tui duur geworden is ik moet bekennen ik heb geen idee wat ze voorheen voor tarief hadden omdat wij altijd united vlogen. Ik ben kwijt 1306,- inclusief bagage voor AMS- Sandofrd en terug Miami - AMS voor 3 personen en 1 baby. Vind ik persoonlijk niet duur wij vliegen 22-9 en 10-10.
Zolang je niet aan de schoolvakanties vastzit, kan je redelijk goedkoop vliegen met TUI.
Dat is ook niet duur BarryDH, mooie prijs. Ga nooit in schoolvakanties, maar wat me dan zo tegenstaat bij TUI is dat als ik nu kijk het bv EUR 549,= kost voor februari. En dan met de ticketsale betaal je EUR 399,=. Maar wil daar niet op wachten. Wil nu boeken, zodat ik mijn verblijf ook kan boeken.
En voorheen kon je voor 3 tientjes extra 35 kg bagage meenemen (hou van shoppen :rolleyes:) maar dat is nu al iets van 70 euro.
Nou, als je dan Comfort wil zitten komt er dus zomaar 130 euro bij, 60 voor Comfort, en 70 bagage extra. En dan je stoelreservering nog. Al met al loopt dat gewoon aardig op.
Heb paar weken terug bij United 2e koffer ingecheckt op terugweg en even goed voorraad van alles en nog wat ingeslagen, dus komende keer hoeft dat niet. Dus vandaar nu toch weer voor United gekozen. Ben ik klaar voor 430 all in.
En vertragingen kun je idd overal oplopen, bij elke vliegmaatschappij kom je vreselijke verhalen tegen als je googlet op reviews.
Kikimeisje
12-06-19, 19:55
Afgelopen mei met TUI gevlogen en op een enkele onsympathieke cabincrewmember na is alles naar behoren verlopen. Heb het gevoel dat we daar geluk mee hebben gehad!
Dan hoop ik toch ook dat wij aankomende zomer geluk gaan hebben als ik het hier allemaal zo lees. Duimen maar
Wij hopen ook dat TUI gewoon enigszins op tijd en met e Dreamliner vliegt eind juli.......Binnenkort mogen we de stoelen gaan reserveren. Wij hebben Comfort geboekt, welke plaatsen zijn aan te raden? We willen met 3 aan de zijkant en dan 1 aan het gangpad van de middenrij.
Wij hopen ook dat TUI gewoon enigszins op tijd en met e Dreamliner vliegt eind juli.......Binnenkort mogen we de stoelen gaan reserveren. Wij hebben Comfort geboekt, welke plaatsen zijn aan te raden? We willen met 3 aan de zijkant en dan 1 aan het gangpad van de middenrij.
Welke datum vliegen jullie???
Dezelfde dag als jullie......
rij 10 , heeft extra beenruimte.
Kijk anders op seatguru.com dan weet je waar je wel en niet wilt zitten.
Kijk anders op seatguru.com dan weet je waar je wel en niet wilt zitten.
Helaas staat de Dreamliner van Tui niet op Seatguru. Wellicht kan je beter hier kijken: https://www.seatmaestro.com/airplanes-seat-maps/tui-boeing-b787-dreamliner/
rij 10 , heeft extra beenruimte.
Heel Comfort Class is toch al met meer beenruimte? Met 2 kinderen hebben we meer niet nodig, maar bedankt voor het meedenken
Helaas staat de Dreamliner van Tui niet op Seatguru. Wellicht kan je beter hier kijken: https://www.seatmaestro.com/airplanes-seat-maps/tui-boeing-b787-dreamliner/
Dank je, mAr ook dat is niet de goede indeling van TUI. Ik mis hier namelijk de DeLuxe klasse
Dank je, mAr ook dat is niet de goede indeling van TUI. Ik mis hier namelijk de DeLuxe klasse
Dat is ook hetnadeel van Tui. Al die verschillende termen Star Class, De Luxe, Premium Comfort.... pffff....
Hier vind je alle plaatjes: https://www.vluchtschemas.nl/airlinesandcountries/tuifly.html
Dezelfde dag als jullie......
Hihi das grappig !! Wij hebben comfort op de heenreis en de luxe op de terugreis. Nog ff afwachten welke stoelen we kunnen regelen
Ik heb een keer met tui gevlogen maar nooit meer. De laatste keren waren ze absoluut niet goedkoper dan een gewone lijnvlucht via een normale maatschappij.
Overigens kun je op seatguru ook kiezen tussen de verschillende lay-outs van de vliegtuigen op je vluchtnummer.
Ik heb een keer met tui gevlogen maar nooit meer. De laatste keren waren ze absoluut niet goedkoper dan een gewone lijnvlucht via een normale maatschappij.
Overigens kun je op seatguru ook kiezen tussen de verschillende lay-outs van de vliegtuigen op je vluchtnummer.
Nee, voor de prijs hoef je het zeker niet te doen! Wij hebben met 2 jonge kinderen echter gekozen voor rechtstreeks, wat nog niet kon met een lijndienst toen we het boekten in augustus.....
Nee, voor de prijs hoef je het zeker niet te doen! Wij hebben met 2 jonge kinderen echter gekozen voor rechtstreeks, wat nog niet kon met een lijndienst toen we het boekten in augustus.....
Ik heb vorig jaar januari gewoon een rechtstreekse vlucht kunnen boeken via Delta.
Dat is bijzonder aangezien wij vorig jaar augustus met Delta/KLM op MCO rechtstreeks zijn gevlogen, helaas wel een paar keer contact moeten leggen omdat de stoelen continue gewisseld werden terwijl je betaalde stoelen hebt afgenomen en eten wat koud was op terug in een cabine met -10 maar voor de rest een prima vlucht al wordt het volgend jaar juli gewoon weer met Tui, qua prijs maakt het namelijk niks uit in ons geval, Fly -Drive en de snelheid van Sanford beviel ons iets beter als op MCO hebben we serieus 2 uur staan wachten voor de grenscontrole.
Sanford is inderdaad een stuk rustiger, maar niet per definitie sneller. Afgelopen oktober (herfstvakantie) heb ik het bijgehouden op MCO. Van het moment van landen tot aan het wegrijden met de auto binnen het uur. Ik heb natuurlijk ook wel meegemaakt dat ik een uur bij de customs stond te wachten. Ook geprobeerd via Dubin door de US Customs te gaan. Dat duurde toen dik 1,5 uur. Kortom, je moet een beetje geluk hebben en het gewoon maar ondergaan.
De belangrijkste reden voor mij om op MCO te vliegen, is het vakantie gevoel. Het moment dat ik in de shuttle stap richting het hoofdgebouw. Het moment dat ik de weg oversteek naar de car-rentals, etc. Dat helpt bij mij allemaal mee aan mijn vakantie gevoel.
Dan heb ik me verkeerd laten informeren wat betreft het rechtstreeks vliegen......of zal het qua prijs niet veel uitgemaakt hebben en hebben we daarom gekozen voor TUI. Anyway, ik hoop dat we een betje op tijd en met de Dreamliner gaan en misschien dat je nog advies hebt wel rijen er fijn zijn in de Comfort Class, Verhagena?
Wij zaten met de Tui vlucht op rij 10 a,b,c, dat was in ons geval de voorste rij, buiten de Premium klasse om, dus iets meer extra been ruimte, nadeel is wel dat je multi-mediasysteem onder de arm leuning zit en dan niet heel stabiel is. Op de terugweg hadden we mazzel dat onze stoelen ook rij 10 direct vrij waren aangezien dit tussen Orlando en Miami vrij plaatsen zijn en na Miami je op je eigen plek moet zitten. Met de Delta vlucht hadden we stoelen in het midden net voor de vleugel nadeel is dat je dan met ze tweetjes naast elkaar moet zitten aan de kant van het raam en het een stuk oudere vliegtuigen zijn t.o.v. de Dreamliner.
Dan heb ik me verkeerd laten informeren wat betreft het rechtstreeks vliegen......of zal het qua prijs niet veel uitgemaakt hebben en hebben we daarom gekozen voor TUI. Anyway, ik hoop dat we een betje op tijd en met de Dreamliner gaan en misschien dat je nog advies hebt wel rijen er fijn zijn in de Comfort Class, Verhagena?
Sanford is inderdaad een stuk rustiger, maar niet per definitie sneller. Afgelopen oktober (herfstvakantie) heb ik het bijgehouden op MCO. Van het moment van landen tot aan het wegrijden met de auto binnen het uur. Ik heb natuurlijk ook wel meegemaakt dat ik een uur bij de customs stond te wachten. Ook geprobeerd via Dubin door de US Customs te gaan. Dat duurde toen dik 1,5 uur. Kortom, je moet een beetje geluk hebben en het gewoon maar ondergaan.
De belangrijkste reden voor mij om op MCO te vliegen, is het vakantie gevoel. Het moment dat ik in de shuttle stap richting het hoofdgebouw. Het moment dat ik de weg oversteek naar de car-rentals, etc. Dat helpt bij mij allemaal mee aan mijn vakantie gevoel.
Ja dit is heel herkenbaar! Hoewel we het wegrijden vanaf Sandford over dat rustige weggetje ook wel fijn vonden:)
Qua hoeveelheid keus bij huurauto’s is het ook behelpen op sanford tov mco. Geen Hertz ultimate choice, geen National aisles. Dan ben je echt overgeleverd aan wat er staat, je überhaupt keus hebt of wat je toegewezen krijgt.
Voor immigrations maakt het voor ons weinig uit qua wachttijd want wij zijn in het gelukkige bezit van Global Entry :)
Qua hoeveelheid keus bij huurauto’s is het ook behelpen op sanford tov mco. Geen Hertz ultimate choice, geen National aisles. Dan ben je echt overgeleverd aan wat er staat, je überhaupt keus hebt of wat je toegewezen krijgt.
Afgelopen november waren we met Thanksgiving op Sanford. Ik kan je zeggen dat er dan nog maar weinig staat zo richting het einde van de middag. Een grote lege parkeerplaats met hier en daar nog een auto. Van onze klasse eigenlijk niets meer, dus we mochten een SUV uitzoeken. Meestal heb ik midsize of fullsize, ik had dit keer compact geboekt. Maar zelfs van de SUV's was weinig keus en wat er stond waren echt de afdankertjes. :) Uiteindelijk nog ruim een uur, zo niet langer, lopen kloten om met de auto weg te rijden. Nog wel contact gehad met de manager al daar bij het inleveren, uiteindelijk de helft cash teruggekregen. Dat was een flinke meevaller en netjes geregeld van Alamo. Dit jaar weer eens via Sanford, kijken wat er nu nog staat. nu niet tijdens een feestdag, dus dat zal best schelen. Voorheen altijd via MCO gevlogen, maar nu gaat er ook een jong kind mee en dan is rechtstreeks prettiger.
Delta vliegt rechtstreeks naar MCO.
pzomerdijk
20-07-19, 10:23
Toch nog even terugkomen op een eerder bericht over de mega-vertraging en slechte communicatie van TUI. Tijdens onze vakantie van 6 tot 23 juni eerder op dit forum!
Tijdens mijn vakantie kreeg ik al een kaartje van Tui met welkom thuis, maar was gelukkig door die TUI net aangekomen in Florida. Verder nog een lullig mailtje van TUI met excuus voor de slechte informatie tijdens de vertraging. En dat was het! Nu verwacht ik helemaal niet dat TUI op de knieën gaat, integendeel. Maar iets meer dan dit had toch wel net zo fatsoenlijk geweest, al was het maar een ,,bloemetje'' geweest.
Natuurlijk gaat veiligheid boven alles en als daadwerkelijk het vliegtuig schade heeft, dan begrijp ik dit ook nog wel. Maar of dat de reden is, heb ik zelfs twijfel over. Ik heb geen zin om heel veel energie te stoppen in dit gedoe en heb e.e.a. in handen gegeven van AirHelp. Niet dat ik daar nu nu veel vertrouwen in heb. Die kwamen mij net iets te snel met mega-claims, wat ze al heel snel moesten intrekken i.v.m. afwijzing TUI. Die vroegen mij toen om kopie van mijn paspoort en van mijn vrouw om een no-cure no pay gerechtelijke procedure te starten. Ik heb ze gemaild en gevraagd of ze in het tijdperk van identiteitsfraude wel goed bij hun hoofd waren en dat niet van plan ben en de procedure stop gezet mag worden. Binnen 2 minuten had ik een mail terug dat het hier om een foutje ging m.b.t. de kopie van het paspoort en het zo ook wel gestart kon worden. Wel is er inmiddels zo'n 750 euro verdampt van de megaclaim als er tenminste nog wat uitkomt. Die AirHelp heeft er dan nog het meest aan. Tja, vertrouwen heb ik er niet meer in, ook al gezien de reacties van mensen die al tijden bezig zijn om de claim terug te krijgen, ondanks de afspraken die er in de vliegtuigindustrie over gemaakt zijn.
Tui kan me de boom in. Ik heb meestal naar tevredenheid gevlogen met Tui op Sanford, maar heb na mijn laatste vluchtl besloten om niet meer zo lang te gaan vliegen. Ik ben inmiddels een keer of 12 in Florida geweest, en het nu allemaal wel gezien. Het wordt me te druk, de hoffelijkheid in het verkeer is ver te zoeken en de prijsstijgingen in deze area is geexplodeerd. Bouwen, bouwen, bouwen, maar geen aanpassing aan de infrastructuur. Zelfs het predicaat van Sunshine State is een beetje ,,verwatert', zeker in onze vakantieperiode! Wij zijn inmiddels 60-ers, verliefd op Florida, maar ik ben het vliegen helemaal zat. Zeker niet meer met Tui, die naar mijn idee ook de beenruimte van de Economy Class nog eens verkleint hebben met een aantal centimeters om 1 of 2 extra rijtjes te creëren. Het is gebaseerd op het gevoel, maar ik kan redelijk vergelijken als je jaarlijks vliegt met de Dreamliner. En mensen, wil je rechtstreeks vliegen, gewoon lekker Delta-MCO. Ik lees louter goede berichten.
En dat niet meer gaan naar Florida, ach, ik heb het al vaker geroepen, maar komend jaar zal het toch weer gaan kriebelen en zal ik gaan voor de tarieven van Delta of KLM gaan zoeken. Misschien is het een idee voor reisorganisaties om vluchtjes voor zeurende bejaarden te organiseren, want zo voel ik me inmiddels. Niets van aantrekken, gewoon gaan. Misschien iets voor MAX?
Mocht je toch eens een vlucht met een overstapje willen proberen, want ik deel je kritiek op TUI, wij hebben goede ervaringen met Lufthansa/United via Frankfurt. Kost wel iets meer tijd, maar prima service!
Na United en American Airlines geprobeerd te hebben, hier steevast fan van Delta/KLM geworden. Beste service aan een schappelijke prijs.
Zijn er inmiddels op Sanford bij de immigratie al automaten geplaats?
En heeft iemand actuele informatie betreft de wachttijden?
Zijn er inmiddels op Sanford bij de immigratie al automaten geplaats?
En heeft iemand actuele informatie betreft de wachttijden?
Toen wij er in juli waren, stonden er wel automaten maar ik heb niemand er gebruik van zien maken......geen idee of ze dus al bruikbaar zijn
Wij zijn op 21 september aangekomen op Sanford. Doordat wij helemaal achteraan in het vliegtuig zaten + eerst de Amerikanen en mensen die doorvlogen naar Miami als eerste moesten uitstappen, stonden wij bijna als laatste in de rij. We hebben er ongeveer een 3 kwartier gestaan. Mede doordat er wat problemen waren met wat mensen, volgens mij green card problemen en oosterburen die bijna geen engels spreken, duurde het wel wat langer.
Valt nog mee, wij op 5 september 2,5 uur staan wachten op MCO. Slechts 6 balies open waarvan 3 voor US citizens. Toen die weggewerkt waren ging het iets sneller maar toen er weer een nieuw vliegtuig aankwam gingen die 3 weer uitsluitend US citizens verwerken.
Wij hebben eind juli overigens ongeveer een uur tot 1,5 uur bij de Immigrations gestaan
Bijna onze aansluiting gemist op JFK op 10/09 -> tergend traag en veel te weinig boots open. Hadden 1u45 overstaptijd. We hebben moeten lopen. Wat ook vervelend is = je moet je ruimbagage gaan afhalen om 10 meter verder weer af te geven. Tijdens terugvlucht moet dit niet...
Vliegt TUi dan vanuit Belgie of Nederland op JFK??
…………
je moet je ruimbagage gaan afhalen om 10 meter verder weer af te geven...……….
Dat moet je toch op vrijwel iedere inbound vlucht in de US.
Wat ook vervelend is = je moet je ruimbagage gaan afhalen om 10 meter verder weer af te geven. Tijdens terugvlucht moet dit niet...
Dat is bij élke heenvlucht met een overstap in de US.
Heeft er iemand recent met Tui gevlogen? Ben benieuwd of ze streng zijn op de handbagage. Ik heb een soort van laptoptas, die is niet groot maar wel breder dan 20 cm. En ik wil een kleine handtas mee.
Heeft er iemand recent met Tui gevlogen? Ben benieuwd of ze streng zijn op de handbagage. Ik heb een soort van laptoptas, die is niet groot maar wel breder dan 20 cm. En ik wil een kleine handtas mee.
Afgelopen januari waren ze erg vervelend, ik had een piepkleine trolley en een kleine handtas en dat mocht niet. Terug kijkt niemand er naar ....
En toen? Moest je trolley in het ruim?
Heb mijn handtas in de trolley gepropt en bij de gate er weer uit gehaald, toen zei niemand er wat van :D
Afgelopen Feb. ook erg streng. tasje moest in de trolley. En dat gezeur of je je trolley in het ruim wil doen......Nee ik vlieg 10 uur en wil dan m'n boek, medicijnen e.d. bij me houden.
Je kunt dan beter je handbagage ergens anders laten als je een koffer in moet checken. Bij de gate wordt er nl helemaal niet moeilijk gedaan. Ik heb pas met TUI met alleen handbagage gevlogen en ik had een grote trolley (wel binnen de maat) én een handtas en geen haan die er naar kraaide. Maar ik was dus ook rechtstreeks naar de gate gegaan.
Wij zijn in september met TUI naar Sanford gevlogen. Op de heenreis werd er alleen gekeken of je inderdaad maar 1 stuk handbagage had bij het inchecken van de ruimbagage. Mijn vrouw had een kleine schoudertas en een normale (kleine) trolley, maar hier werd niets over gezegd. Er waren ook mensen die met twee trolleys als handbagage wilden reizen, maar dit werd uiteraard niet toegelaten. Op Sanford waren ze op de TUI vlucht naar Amsterdam niet heel streng, maar de vlucht naar Engeland (ook door TUI uitgevoerd) werd heel streng gecontroleerd op gewicht en ook alle handbagage werd gewogen. De reden hiervoor weet ik niet, maar er waren heel wat mensen zenuwachtig...
Bedankt voor de antwoorden. Zal mijn handtas maar in mijn kleine koffertje proppen dan als ik mijn koffer afgeef.
Wij hebben afgelopen zo er met TUI gevlogen maar we hebben niks gemerkt van controle op de handbagage. Moet zeggen dat er ook overal volop plaats was en het vliegtuig zat toch echt vol.
Gisteren de proef op de som genomen. Had mijn handtas nog niet in mijn koffertje gestopt, maar ruimte gehouden zodat dat wel kon.
Er heeft niemand wat van gezegd, dus ze zijn blijkbaar niet altijd even streng. Ook in het vliegtuig zag ik mensen met 2 stuks(flinke)handbagage voorbij komen.
Op dit moment kost een ticket enkele reis Miami naar Amsterdam eind maart bij TUI 499 euro plus boekingskosten.
Zoekend heb ik het volgende gevonden:
opodo.nl €260 (https://www.opodo.nl/travel/?landingPageType=PASSENGER&locale=nl_NL&mktportal=chaser&searchId=109000819156&searchMainProductTypeName=FLIGHT&testToken=1%234011-2%2345209616727-3%23268-4%2359599-5%231913211079-6%232239-7%2331745-8%2316915921358-9%2312442530515-10%235881435754-11%2322309918279-12%2317546345551-13%2317546331656-14%2378838918666-15%2333370289582-16%2347109001321-17%2353799284996-18%2345696123555-19%2349587655351-20%2355899997220-21%2349587741509-22%2355777682572&testTokenDate=2019-11-19T15%3A47%3A43&utm_campaign=MIA-AMS&utm_content=meta-nl&utm_medium=metasearch&utm_source=chaser&utm_term=flight&deeplink=/results/infants=0;children=0;adults=1;direct=false;mainair ports=false;type=O;class=TOURIST;from.iata=MIA;to. iata=AMS;dep=2020-03-26;resident=false;collectionmethod=65&fareItineraryKey=2,1A&segmentKey0=0,OR318)
edreams.nl €265 (https://nl.edreams.com/travel/?landingPageType=PASSENGER&locale=nl_NL&mktportal=chaser&searchId=109000750243&searchMainProductTypeName=FLIGHT&testToken=1%232423-2%2336923744387-3%23268-4%2349407-5%23566919377-6%2310641-7%238357-8%2316915921358-9%2340003832745-10%2320397043446-11%2322214104605-12%2334954299032-13%2334551089016-14%2378838918666-15%2333370289582-16%2347107886128-17%2352721078370-18%2380066144323-19%2349587655351-20%2355892103078-21%2356092190128-22%2355777625476&testTokenDate=2019-11-19T15%3A47%3A43&utm_campaign=MIA-AMS&utm_content=meta-nl&utm_medium=metasearch&utm_source=chaser&utm_term=flight&deeplink=/results/infants=0;children=0;adults=1;direct=false;mainair ports=false;type=O;class=TOURIST;from.iata=MIA;to. iata=AMS;dep=2020-03-26;resident=false;collectionmethod=65&fareItineraryKey=1,1A&segmentKey0=0,OR318)
travel2be.com €266 (http://dl.travelgenio.com/Results.aspx?Brand=T2B&Country=NL&Partner=k24xdj9NL&Orig=MIA&Dest=AMS&AD=1&CH=0&INF=0&Class=Y&DirectOnly=false&LowCost=true&IncludeOptionCode=true&Extradata=true&OW=true&DepDate=2020-03-26&OptionCode=9%40Efw%40%21%40Oc%403C%408%40_%402%407 %405tx%409%40%21CRDG%409%409%40%21l%401%400%40.TB6 %401%400%40_%40Rg%40%3DJEN%404%407%40%21h%40%21%40 1%409CUFP%401%405nv%404%405S%40_8%40Ru%40%3Dh%40%2 1%402m1Y%40M%40Ipp%40M%40S%402%406BWGY%400%400kq%4 00)
supersaver.nl €268 (https://www.supersaver.nl/from/chase/air/MIAAMS26MAR/1?ibe.asr=6.144WCYRP&ibe.odt=Q1813J&ibe.x=168&selectionKey=OR318-26Mar20-O%2Caoke2f%2Cg_0%3Aa_W3%3Ab_2E%3Ac_2E%3Ad_43616%3A e_-1d4c%3Af_2%3Az_15sh2yw&ibe.ot=26849&ibe.cot=4.1KC8585BE5&ibe.ecc=1.6w2m22o.493&ext-src=2bdo)
tix.nl €277 (http://lt45.net/c/?wi=182545&si=11172&li=1495780&ws=2bdo&dl=%2Fmeta-deeplink%2F338%2F258f62a0-8f6d-474f-8cf4-8bf310cb0b6f%2F-1775650502%2FMIA%2FAMS%2F2020-03-26%2Ffalse%3Fadults%3D1%26children%3D0%26infants%3 D0%26classType%3Dno_preference%26expectedPrice%3D2 7725%26timestamp%3D1574174869618%26utm_medium%3Dme ta%26utm_source%3DChasernl)
budgetair.nl €281 (https://www.budgetair.nl/checkout/metalanding?mck=27de107f-89a1-4217-8c93-56fbb171a2c0&ci=meta&ch=chase&af=BudgetAir&ecmp=&utm_source=chase&utm_medium=meta&msfi=2-0&upsell=false&flow=af)
vliegwinkel.nl €281 (http://www.vliegwinkel.nl/checkout/metalanding?mck=9cc238e3-42b1-45dc-a2b9-6b99b2af2e93&ci=meta&ch=chasevwnl&af=Vliegwinkel&msfi=2-0&upsell=false&flow=af)
Zijn er mensen die ervaringen hebben met bovengenoemde boekingssites?
Zelf heb ik wel ervaringen met een paar en nooit negatief.
Maar kijkend naar b.v. reviews over OPODO wordt je niet vrolijk.
Op dit moment kost een ticket enkele reis Miami naar Amsterdam eind maart bij TUI 499 euro plus boekingskosten.
Zoekend heb ik het volgende gevonden:
opodo.nl €260 (https://www.opodo.nl/travel/?landingPageType=PASSENGER&locale=nl_NL&mktportal=chaser&searchId=109000819156&searchMainProductTypeName=FLIGHT&testToken=1%234011-2%2345209616727-3%23268-4%2359599-5%231913211079-6%232239-7%2331745-8%2316915921358-9%2312442530515-10%235881435754-11%2322309918279-12%2317546345551-13%2317546331656-14%2378838918666-15%2333370289582-16%2347109001321-17%2353799284996-18%2345696123555-19%2349587655351-20%2355899997220-21%2349587741509-22%2355777682572&testTokenDate=2019-11-19T15%3A47%3A43&utm_campaign=MIA-AMS&utm_content=meta-nl&utm_medium=metasearch&utm_source=chaser&utm_term=flight&deeplink=/results/infants=0;children=0;adults=1;direct=false;mainair ports=false;type=O;class=TOURIST;from.iata=MIA;to. iata=AMS;dep=2020-03-26;resident=false;collectionmethod=65&fareItineraryKey=2,1A&segmentKey0=0,OR318)
edreams.nl €265 (https://nl.edreams.com/travel/?landingPageType=PASSENGER&locale=nl_NL&mktportal=chaser&searchId=109000750243&searchMainProductTypeName=FLIGHT&testToken=1%232423-2%2336923744387-3%23268-4%2349407-5%23566919377-6%2310641-7%238357-8%2316915921358-9%2340003832745-10%2320397043446-11%2322214104605-12%2334954299032-13%2334551089016-14%2378838918666-15%2333370289582-16%2347107886128-17%2352721078370-18%2380066144323-19%2349587655351-20%2355892103078-21%2356092190128-22%2355777625476&testTokenDate=2019-11-19T15%3A47%3A43&utm_campaign=MIA-AMS&utm_content=meta-nl&utm_medium=metasearch&utm_source=chaser&utm_term=flight&deeplink=/results/infants=0;children=0;adults=1;direct=false;mainair ports=false;type=O;class=TOURIST;from.iata=MIA;to. iata=AMS;dep=2020-03-26;resident=false;collectionmethod=65&fareItineraryKey=1,1A&segmentKey0=0,OR318)
travel2be.com €266 (http://dl.travelgenio.com/Results.aspx?Brand=T2B&Country=NL&Partner=k24xdj9NL&Orig=MIA&Dest=AMS&AD=1&CH=0&INF=0&Class=Y&DirectOnly=false&LowCost=true&IncludeOptionCode=true&Extradata=true&OW=true&DepDate=2020-03-26&OptionCode=9%40Efw%40%21%40Oc%403C%408%40_%402%407 %405tx%409%40%21CRDG%409%409%40%21l%401%400%40.TB6 %401%400%40_%40Rg%40%3DJEN%404%407%40%21h%40%21%40 1%409CUFP%401%405nv%404%405S%40_8%40Ru%40%3Dh%40%2 1%402m1Y%40M%40Ipp%40M%40S%402%406BWGY%400%400kq%4 00)
supersaver.nl €268 (https://www.supersaver.nl/from/chase/air/MIAAMS26MAR/1?ibe.asr=6.144WCYRP&ibe.odt=Q1813J&ibe.x=168&selectionKey=OR318-26Mar20-O%2Caoke2f%2Cg_0%3Aa_W3%3Ab_2E%3Ac_2E%3Ad_43616%3A e_-1d4c%3Af_2%3Az_15sh2yw&ibe.ot=26849&ibe.cot=4.1KC8585BE5&ibe.ecc=1.6w2m22o.493&ext-src=2bdo)
tix.nl €277 (http://lt45.net/c/?wi=182545&si=11172&li=1495780&ws=2bdo&dl=%2Fmeta-deeplink%2F338%2F258f62a0-8f6d-474f-8cf4-8bf310cb0b6f%2F-1775650502%2FMIA%2FAMS%2F2020-03-26%2Ffalse%3Fadults%3D1%26children%3D0%26infants%3 D0%26classType%3Dno_preference%26expectedPrice%3D2 7725%26timestamp%3D1574174869618%26utm_medium%3Dme ta%26utm_source%3DChasernl)
budgetair.nl €281 (https://www.budgetair.nl/checkout/metalanding?mck=27de107f-89a1-4217-8c93-56fbb171a2c0&ci=meta&ch=chase&af=BudgetAir&ecmp=&utm_source=chase&utm_medium=meta&msfi=2-0&upsell=false&flow=af)
vliegwinkel.nl €281 (http://www.vliegwinkel.nl/checkout/metalanding?mck=9cc238e3-42b1-45dc-a2b9-6b99b2af2e93&ci=meta&ch=chasevwnl&af=Vliegwinkel&msfi=2-0&upsell=false&flow=af)
Zijn er mensen die ervaringen hebben met bovengenoemde boekingssites?
Zelf heb ik wel ervaringen met een paar en nooit negatief.
Maar kijkend naar b.v. reviews over OPODO wordt je niet vrolijk.
Ik wordt überhaupt niet vrolijk van die boekingssites. Het valt mij op dat deze met hun prijzen vrijwel allemaal met kofferloze tickets, boekingskosten en extra kosten voor stoelreservering werken. Tel je alles bij elkaar op incl. deze kosten dan kan je net zo goed rechtstreeks bij de maatschappij boeken. Zo heb ik een vlucht met Lufthansa van Amsterdam naar Tampa vergeleken met de "goedkoopste aanbieder" Gate1 en die rechtstreeks bij Lufthansa en dan komt het vrijwel op hetzelfde neer qua kosten. Tel daarbij op dat je bij boekingssites nog de pech kunt hebben dat je tickets hebt op een codeshare vlucht waarbij je dan pas 24 uur voor vertrek de stoelen kunt boeken die er over zijn, tja....
Ik wordt überhaupt niet vrolijk van die boekingssites. Het valt mij op dat deze met hun prijzen vrijwel allemaal met kofferloze tickets, boekingskosten en extra kosten voor stoelreservering werken. Tel je alles bij elkaar op incl. deze kosten dan kan je net zo goed rechtstreeks bij de maatschappij boeken. Zo heb ik een vlucht met Lufthansa van Amsterdam naar Tampa vergeleken met de "goedkoopste aanbieder" Gate1 en die rechtstreeks bij Lufthansa en dan komt het vrijwel op hetzelfde neer qua kosten. Tel daarbij op dat je bij boekingssites nog de pech kunt hebben dat je tickets hebt op een codeshare vlucht waarbij je dan pas 24 uur voor vertrek de stoelen kunt boeken die er over zijn, tja....
Helemaal waar Leo, maar wat Lufthansa aangaat zover jij al weet ben ik daarvan op de hoogte.
Wat speciaal is aan de vlucht die ik aangaf van Tix daar is de bagage (die ik niet heb) inbegrepen en wat ik toch wel prettig vind is een directe vlucht naar Amsterdam. Maar dan bij tix als ik de stoelen reservering erbij reken toch 200 euro p.p. goedkoper.
Ben ik toch ernstig aan het overwegen.
Goede ervaring met Tix.nl, Budgetair.nl en vliegwinkel.nl. Bij Budgetair ooit inlogproblemen gehad omdat ik zelf een fout in mijn mailadres had gemaakt. Dat was snel en goed opgelost. Volgens mij ook bij een van deze drie ooit een mail gekregen omdat mijn vlucht zo lang vertraagd was dat ik recht op vergoeding had (daar attendeerde ze mij dus op).
Verschrikkelijke ervaring gehad met edreams. Ben sindsdien wat kieskeuriger waar ik boek en betaal liever iets meer dan telkens met India te moeten bellen.
Verschrikkelijke ervaring gehad met edreams. Ben sindsdien wat kieskeuriger waar ik boek en betaal liever iets meer dan telkens met India te moeten bellen.
Dank je. Zinvolle tip. Ik zal edreams overslaan.
En Mushu, ik zal uit waarschijnlijk uit 1 van die drie kiezen.
Ta2 Gerrit
21-11-19, 11:46
Wij hebben tot nu toe prima ervaringen met Tix. De komende vluchten (a.s. Zaterdag) was er wat gedoe met stoeltoewijzing (icm met E-Plus abo) maar dit is via United goed opgelost, maar iha is Tix prima (mits de prijs goed is natuurlijk :D)
Inmiddels geboekt bij Schipholtickets.
Niet de allergoedkoopste maar o.a. door de ervaring van Ester en door eerdere ervaringen van ons zelf geboekt.
Twee maal enkele reis op 26 maart van Miami naar Amsterdam incl bagage en boekingskosten voor 540 euro. (p.p. dus 270 euro)
Zeer tevreden mee vooral omdat het een rechtstreekse vlucht is met een dreamliner.
Het enige onzekere punt is nog de stoelreservering maar dat zal wel goed komen.
Extra blij omdat als je rechtstreeks bij TUI boekt dan is de prijs nog steeds 1013 euro zonder bagage (p.p. 506,50)
Eigenlijk gaan we dus 2 voor de prijs van 1. :D
Wij gaan vertrekken 20 april voor 12 dagen ricting Orlando en vliegen met Tui. Dit keer gekozen voor de volledige upgrade Luxe, ben benieuwd. Onze reis 4 jaar geleden was wat minder bevallen (de terugvlucht) doordat op onze nachtvlucht onze fijne mede passagiers aan achterzijde nogal moeite hadden om rekening te houden met de rest (kleine kinderen , continue aan je stoel omhoog trekken) gedurende de hele vlucht . Nu hopen in luxe dat we daar minder last van gaan krijgen
Voor de rest zijn wij dik tevreden over tui op de lange vluchten !
wij hebben overigens een combi gekocht incl. auto & vliegticket (luxe) 4200 euro
Onze reis 4 jaar geleden was wat minder bevallen (de terugvlucht) doordat op onze nachtvlucht onze fijne mede passagiers aan achterzijde nogal moeite hadden om rekening te houden met de rest (kleine kinderen , continue aan je stoel omhoog trekken) gedurende de hele vlucht . Nu hopen in luxe dat we daar minder last van gaan krijgen
Sorry dat ik effe vervelend ga doen... Maar denk je echt dat er in luxe geen kleine kinderen gaan zitten die "vervelend" doen?
Ik begrijp dat het lastig is op een nachtvlucht ouders achter je te hebben die hun kids maar laten doen (want zo lees ik je bericht) maar toch effe wake-up call. Ook in luxe zijn kids toegelaten :-)
Uit intresse om de prijs beter te kunnen plaatsen, mag ik vragen met hoeveel jullie reizen??
Sorry dat ik effe vervelend ga doen... Maar denk je echt dat er in luxe geen kleine kinderen gaan zitten die "vervelend" doen?
Ik begrijp dat het lastig is op een nachtvlucht ouders achter je te hebben die hun kids maar laten doen (want zo lees ik je bericht) maar toch effe wake-up call. Ook in luxe zijn kids toegelaten :-)
Uit intresse om de prijs beter te kunnen plaatsen, mag ik vragen met hoeveel jullie reizen??
Wij reizen met 3 personen , 2 volwassen en 1 kind (15)
Dit keer gekozen voor de volledige upgrade Luxe, ben benieuwd.
Wij hebben diverse keren Star class en nu Luxe class, gevlogen, Dat is echt top, geen (lastig) kind gezien daar :D. Fijne vlucht!
Dames en Heren,
Ik was laatst aan het kijken voor tickets via TUI naar Miami.
Nou schijnt het dus dat TUI per Juni stopt met reizen naar Florida.
Ze gaan een samenwerking aan met Delta airlines aan die je kan boeken via de TUI reisbureau's.
Het is mij niet duidelijk of de kosten duurder zijn dan bij TUI, want ik was best tevreden met ticket van gemiddeld 400 euro.
Als mensen via een TUI reisbureau gaan boeken bij Delta ben ik heel benieuwd naar de prijzen
Dames en Heren,
Ik was laatst aan het kijken voor tickets via TUI naar Miami.
Nou schijnt het dus dat TUI per Juni stopt met reizen naar Florida.
Ze gaan een samenwerking aan met Delta airlines aan die je kan boeken via de TUI reisbureau's.
Het is mij niet duidelijk of de kosten duurder zijn dan bij TUI, want ik was best tevreden met ticket van gemiddeld 400 euro.
Als mensen via een TUI reisbureau gaan boeken bij Delta ben ik heel benieuwd naar de prijzen
Ze stoppen inderdaad per mei met vliegen naar Florida aangezien ze liever gaan vliegen op het caribisch gebied en Suriname, lees meer geld verdienen.
ik heb zelf alles geannuleerd bij Tui en kreeg netjes binnen 1 dag me aanbetaling terug. De prijzen die Tui vraagt voor Delta zijn bijzonder hoog met name ook omdat alle klanten die Tui hadden geboekt omgeboekt worden naar Delta en MCO en Miami waanzinnig duur zijn in vergelijking met andere luchthavens, wij vliegen nu op Tampa en schrik niet voor 3 personen scheelt dit €1500 in vergelijk met vliegen op MCO in juli, dus zou goed gaan rondkijken en je kunt natuurlijk gewoon via KLM boeken en dan vlieg je met Delta.
Directe vluchten naar een bestemming zijn meestal duurder.
Als je geen bezwaar hebt tegen een (korte) overstap, kun je je sowieso veel geld besparen in vergelijking met Delta op MCO.
Als je Sanford vergelijkt met MCO zijn de auto’s ook meestal duurder, en vele malen minder (vrije)keus.
Wij zijn 1 keer met TUI naar Sanford gevlogen (en terug via Miami) maar dat was geen succes...ook de service aan boord vond ik (toen) vrij matig in vergelijking met andere maatschappijen. Wij hadden op Sanford totaal geen keus in auto’s en moesten genoegen nemen met wat er nog stond. Uiteindelijk na een hoop gezeur een upgrade gekregen, maar daar kregen we bij inleveren weer gezeik over...omdat ze ons de upgrade hadden door belast op de creditcard.
Directe vluchten naar een bestemming zijn meestal duurder.
:confused: Rechtstreeks Amsterdam-Tampa met Delta incl. koffer en stoelreservering voor gemiddeld 635 euro vind ik niet echt duur. Voor eind september weliswaar.:)
Wij hebben diverse keren Star class en nu Luxe class, gevlogen, Dat is echt top, geen (lastig) kind gezien daar :D. Fijne vlucht!Dank je , gaat vast lukken dit geeft weer hoop ! :D
Zonder je hoop de grond in te boren,
maarrrrr....
Wij vliegen eigenlijk altijd Business Class maar hebben toch wel héél vaak kleine kinderen in onze cabine hoor.
Dus een "klasse hoger" vliegen geeft beslist geen garantie op minder hinderlijke geluiden...
Wij gaan vertrekken 20 april voor 12 dagen ricting Orlando en vliegen met Tui. Dit keer gekozen voor de volledige upgrade Luxe, ben benieuwd. Onze reis 4 jaar geleden was wat minder bevallen (de terugvlucht) doordat op onze nachtvlucht onze fijne mede passagiers aan achterzijde nogal moeite hadden om rekening te houden met de rest (kleine kinderen , continue aan je stoel omhoog trekken) gedurende de hele vlucht . Nu hopen in luxe dat we daar minder last van gaan krijgen
Voor de rest zijn wij dik tevreden over tui op de lange vluchten !
wij hebben overigens een combi gekocht incl. auto & vliegticket (luxe) 4200 euro
Denk dat je een van de laatsten zal zijn die terug komt met Tui aangezien ze vanaf half mei niet meer vliegen op Orlando. Geniet ervan.
:confused: Rechtstreeks Amsterdam-Tampa met Delta incl. koffer en stoelreservering voor gemiddeld 635 euro vind ik niet echt duur. Voor eind september weliswaar.:)
Wel als een overstap vlucht meer dan €150 p.p. goedkoper is...rechtstreeks kan ook, maar hangt van data af welke prijs je vindt. 16/9-8/10 AMS-TPA voor €550 p.p. Met Delta/KLM, dus goedkoper kan ook zeker nog tov jouw prijs.
Denk dat je een van de laatsten zal zijn die terug komt met Tui aangezien ze vanaf half mei niet meer vliegen op Orlando. Geniet ervan. Klopt wij vliegen de 30e terug dus zal idd de laatste zijn .
25 sept - 15 okt AMS - TPA via Frankfurt heen, 1.20 h overstap en terug via DC met 1.30 uur overstap voor €402 p.p. (Incl koffers) met Lufthansa en united (vliegtickets.nl)
25 sept - 15 okt AMS - TPA via Frankfurt heen, 1.20 h overstap en terug via DC met 1.30 uur overstap voor €402 p.p. (Incl koffers) met Lufthansa en united (vliegtickets.nl)
Terpies, verkeerde draadje. :cool:
Maar wel heel goedkoop.
We zijn nu in florida en zouden 19 maart terugvliegen
Nu lees ik op de website van tui dat het vanaf Miami zal zijn en dat de meeste passagiers hierover bericht hebben ontvangen.
Ik dus nog niet en kontakt met TUI via een algemeen nummer levert geen informatie(U hoort nog van ons)
Wie weet meer?
Gelukkig dat jullie thuis gekomen zijn in deze tijden
Gerjo 2016
22-03-20, 02:39
En ja na veel heen en weer gebeld en gemaild gaan we morgen toch maar naar huis
we zitten in Florida en zouden een vrijdag de 27 naar huis vliegen
maar na veel gepraat gaan we dan morgen met Air Canada maar nou krijgen e
we steeds te horen dat we Canada nie5 in mogen
we hebben beiden een ETA aangevraagd en verkregen
wie heeft hier een juist antwoord op
Van WIE krijg je te horen dat je Canada niet in mag
TuiFly.be vliegt vanaf begin juni 2021 weer naar Miami FLORIDA!!!
Ik heb prijzen gezien van 199 euro Brussel naar Miami enkele reis. HOERA!!!
199 inderdaad.Maar economy is no go voor mij. 2,01meter lengte betekend verkrampt reizen. Tel je de fly deluxe erbij zit je aan 1600€ voor 2 personen heen en terug, wat nog heel redelijk is. Bovendien met de 787 Dreamliner.
Iemand ervaring met vlucht BRU -MIA?
Krullenbol
03-01-22, 07:16
Ik dacht wel dat er een tussenstop wordt gemaakt op MCO?
Iemand ervaring met vlucht BRU -MIA?
Vele malen gevlogen tot volle tevredenheid.
Ben ernstig aan het kijken voor de vlucht op 2 april terug vanuit Miami naar Brussel voor 179 Euro.
De enige reden dat ik nog niet geboekt hebt zijn de doorlopend wisselende eisen in diverse landen wat betreft COVID.
Maar zoals de vlag er nu voorstaat is het de de eerste vlucht van TuiFly en hoop hem te kunnen nemen.
Vele malen gevlogen tot volle tevredenheid.
Ben ernstig aan het kijken voor de vlucht op 2 april terug vanuit Miami naar Brussel voor 179 Euro.
De enige reden dat ik nog niet geboekt hebt zijn de doorlopend wisselende eisen in diverse landen wat betreft COVID.
Maar zoals de vlag er nu voorstaat is het de de eerste vlucht van TuiFly en hoop hem te kunnen nemen.
Super, thx voor de comment.
ik zou deze vlucht nemen half augustus met 3 volwassen en een kind van 10. Alleen kan ik blijkbaar niet de stoelen reserveren. En in economy plus reserveren. Zou pas kunnen vanaf 30 dagen voor vertrek. Alleen weet ik dus niet wat de bijkomende kosten zijn.
Super, thx voor de comment.
ik zou deze vlucht nemen half augustus met 3 volwassen en een kind van 10. Alleen kan ik blijkbaar niet de stoelen reserveren. En in economy plus reserveren. Zou pas kunnen vanaf 30 dagen voor vertrek. Alleen weet ik dus niet wat de bijkomende kosten zijn.
Inderdaad dertig dagen van te voren.
Maar wat de prijs aangaat dat weet ik niet meer precies.
Ik dacht zo'n 15 euro maar zoals ik al zei......
Roy Reuter
05-01-22, 13:30
Misschien een gekke vraag, maar via welke site zien jullie deze vluchten'/bedragen?
Als ik namelijk naar tui BE of NL ga, zie ik alleen bestemmingen in Europa onder vliegtickets/bestemmingen :)
TuiFly.be.
TuiFly start pas weer met de vlucht Brussel - Miami m.i.v. 2 april.
bijkomende kosten 200 euro pp. staat bij extra's
Echt goedkoop zeg. Ik kom op 450 euro voor retour BRU-MIA met koffer in de Mei vakantie.
Alleen jammer dat het voor ons best ver is, woon 15 min van Schiphol.
bijkomende kosten 200 euro pp. staat bij extra's
Dat begrijp ik niet helemaal.
Ik heb nooit meer betaald dan het bedrag voor een stoel.
En als ik een koffer zou willen meenemen, wat ik niet doe, dan betaal ik daar op mijn prijs van 179 euro (enkele reis 2 april Miami naar Brussel) slechts 25 euro.
dit zijn de kosten als je premium wilt vliegen
Okay duidelijk. Zover had ik het niet begrepen. Maar succes ik heb deze vlucht inmiddels vele malen gemaakt en het is altijd goed bevallen.
doen we bij Delta ook steeds. Comfort+ heet dat bij hen. En is inderdaad ongeveer 200€ per persoon duurder. Enige reden waarom ik niet mee met Delta wil vliegen is dat het nu al minstens 3 tussenstops zijn. BRU - AMS - JFK- MIA.
Tui gaat rechtstreeks van BRU naar MIA.
Geen enkele andere maatschappij doet dat vanuit Brussel.
Wij hebben ook geboekt bij TUIfly.be voor Brussel-Miami. 23 april heen, 7 mei retour, rechtstreekse vlucht voor €379,- p.p. excl ruimbagage (€25 voor 20kg enkele reis). Bij het boeken van de ruimbagage geeft de site aan dat de maximale omvang 158cm mag zijn (hoogte+breedte+lengte). Daar kunnen we prima mee uit de voeten. In de officiële vervoersvoorwaarden wordt echter gesproken over een maximale maat van 80*60*25. Ik heb dit meerdere keren nagevraagd (de klantenservice is niet echt heel professioneel…) maar ze verwijzen naar de officiële vervoersvoorwaarden. Een beetje ruime koffer is echter al dikker dan 25cm dus ik vraag me af hoe TUIfly daar mee omgaat. Een antwoord daarop krijg ik niet. Ik ben dus heel benieuwd naar jullie ervaringen!
nooit problemen gehad met koffer afmetingen. maar nooit gevlogen vanuit Brussel.
Nou fraai is dat.
Boek ik en betaal ik bijna 1 week geleden twee tickets voor Brussel naar Miami op 4 oktober krijg ik vandaag bericht dat de vlucht is geannuleerd. Snik
Balen zeg. Lees op het AA forum dat dat daar ook iemand is overkomen, stond alleen niet bij wanneer zij zouden vliegen.
Hallo allemaal. Wegens omstandigheden ben ik er een aantal uit geweest.
Vraag, kan iemand mij vertellen of en naar Florida non-stop vluchten gaan van Amsterdam naar Florida.
in 2015 ben ik met tui wel rechtstreeks gegaan naar sanford
Het ligt eraan waar in FL je heen wil vliegen. Nu vliegt Delta rechtstreeks naar MCO, maar dat is alleen in het winterseizoen. TUI vliegt niet meer op FL volgens mij.