PDA

Bekijk Volledige Versie : Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (1)

Pagina's : 1 [2] 3 4

inavm
05-01-08, 12:16
Ik wil toch wel even reageren op deze discussie ... ben het helemaal eens met T2Gerrit, wat zijn vreemde types ?? En volgens mij maakt het niets uit of een villa in een gated community staat of niet .. onze villa is al wat ouder (niet gated) maar de wijk en alle woningen zien er perfect uit. Dit heeft te maken met het beleid van de Home Owners Ass. en de eigenaren/c.q. vaste bewoners.
In iedere stad heb je wel wijken waar je beter niet kunt komen ... daar is Florida geen uitzondering op.

Lprp1806
07-01-08, 16:30
Hallo allemaal,

De knoop is doorgehakt!! Wij gaan definitief naar Florida. De hele kerstvakantie gebruikt om te zoeken en te boeken. Wat een hoop lol!! Tickets via D-reizen met North West (hebben die een schermpje in de stoel?). We beginnen met 2 weken Orlando, vervolgens 8 nachten Rotonda en sluiten af met 2 nachten in Miami. Via D-reizen een villa geboekt. Wat blijkt... het is de villa Sunrise Paradise van Stanton Villa's. Heeft iemand ervaring met dit huis? Ik ben erg benieuwd hoe dit is bevallen en of de ligging een beetje gunstig is. Verder voor de derde week het huis Rotonda Sun geboekt (http://www.rotondasun.com (http://www.rotondasun.com/)). Dit dus direkt bij een Engels echtpaar. Als iemand hier ervaring over wil delen of meer weet over Rotonda, is dit uiteraard erg welkom. Mochten er reacties komen, alvast bedankt!

Groet, Leonie

Teleton
07-01-08, 18:40
Hi F,

..of Google eens op Liki Tiki Village. Ze hebben daar condo's en villa's en er is een waterparadijs(je). Wordt veel door gezinnen bezocht. Ze zitten aan het eind van 192, vlakbij de 27. Wel een Publix in de buurt en en Walmart om de hoek. Ik denk dat het snel 20 minuten naar Disney rijden is. Niet alle gebouwen zijn even aantrekkelijk, het leukst zijn de appartementen die op het grote zwembad uitkijken. Kijk ook op Google Earth, dan zie je wat ik bedoel.

Je kunt deze appartementen direct zelf boeken maar ook via AE. Vul de offerte aanvraag in en je weet direct (on line) wat de kosten zijn. Vroeger bood Hotelplan ze ook aan. Wij zijn er een paar keer geweest, in principe goed bevallen. Gated resort, comfortabele appartementen, drie zwembaden warvan 1 paradijs(je) voor de kids. Andere zwembaden zijn meestal lekker rustig; altijd plek in de hot-tub! Slaapkamers hadden Queen-bed, dat vonden we op den duur wat krapjes.

Good luck & Have fun!

burgmeijer
08-01-08, 11:01
Wij zijn net 2 dagen terug uit Winter Garden.
Hebben in het appartementen complex in Liki Tiki verbleven.
Met 3 kinderen van 9,. 7 en 5 jaar oud.
Zij hebben zich vreselijk goed vermaakt in de zwembaden op het park.
Dit is echt een aanrader, het appartement was netjes en ruim zat.
Wij waren juist blij dat we niet zo dicht bij het zwembad zaten, maar juist aan de achterkant van het park met de bossen achter ons, lekker rustig en als we de gezeliigheid op wilden zoeken dan de zwemkleding aan en bij het zwembad aan de bar zitten.
\\:D/

xl1067
08-01-08, 15:30
De Boeing A330-300 van Nothwest heeft in ieder geval een eigen schermpje, wij vliegen zelf op 9 juli met dat toestel naar Minneapolis om daarna door te vliegen naar L.A. De Boeing 747-400's van Northwest hebben bijvoorbeeld weer geen eigen schermpjes en een aantal toestellen voor binnenlandse vluchten ook niet.

Wij hebben 2 vakantie's (november 2006 en juni/juli 2007) bij Stanton Villa's geboekt. Twee keer Villa Legacy betrokken en het feit dat we terug zijn gegaan zegt eigenlijk al genoeg. Mooi en Luxe ingericht huis, goed contact met de verhuurders. Ik kan het je dus ook zeer aanraden om bij hen te huren, jammer genoeg voor ons was het afgelopen december niet mogelijk om weer naar Legacy te gaan en hebben we dus een andere villa moeten huren. Wanneer we terug gaan naar Orlando zullen we dan ook meteen kijken of hun villa's vrij zijn en blind boeken maar goed deze zomer dus eerst West-Amerika ontdekken.

bemmel47
08-01-08, 21:56
kijk eens bij www.cwayrents.com wij zijn net terug en hebben het fantastisch gehad.

Michael
09-01-08, 04:41
Momenteel zitten wij in Highlands reserve, een community welke wel ommuurd is maar niet aan de poort bewaakt. Er wonen wel een aantal sherrifs, te zien aan de voertuigen die daar elke dag op de parking voor hun huis staan en ook zie ik deze frequent door de wijk patrouilleren. Zelfs in de nacht werd mijn nieuwsgierigheid gewekt door een zoeklamp van de sherrif auto welke langs de huizen reed. Ik heb geen "ongure types" gezien (nog niet, maar ben ook niet zo vaak thuis) en de wijk bevalt ons erg goed. Misschien doen de agenten hun werk gewoon erg goed. Voorheen zaten wij voornamelijk in Southern Dunes en vonden deze community wel wat verzorgder, maar dat is wellicht persoonlijk en heeft niet zo veel met veiligheid te maken.
Ik vind persoonlijk het "gevoel" wat een gated en garded community mij geeft wel geruststellend.
Groet uit een zonnig 27graden Florida.

Teleton
09-01-08, 14:40
Hi Fr@nk,
Even een reactie op Lindfields:
Wij hebben vorig jaar twee keer in de wijk Lindfields gezeten; in mei in een villa in Picadilly Circle en in oktober in Palm Circle in een condo. Wij vonden het daar fijn; goed bereikbaar via 192 maar ook via Funiestreet, dan ontloop je een paar stoplichten op de 192. Het is er rustig en de wijk wordt goed onderhouden. Publix dichtbij en restaurantjes allemaal binnen een paar minuutjes op de 192. Veel Britten in deze wijk. Wij hebben ook in Southern Dunes (Kokomoloop) gezeten; kwalitatief maakt het nauwelijks verschil (hoewel de Walmart op de hoek wel prettig was) maar wij vinden Lindfields wel veel praktischer t.o.v. de parken liggen. Het is niet "gated' zoals Southern Dunes maar persoonlijk geloof ik niet in de schijnveiligheid die een vriendelijke portier biedt. Contact met "locals" maakten wij er nauwelijks. Wonderlijk want als je de Amerikanen in een hotel ontmoet, kebbelen ze de oren van de kop. Als je in "hun" community komt, houden ze afstand.

Have fun in Lindfields en kijk op Google Earth voor de short cut naar Disney! Volg Funiesteed Road; bij Formosa BLVRD op T-splitsing links tot 192. Op 192 Rechtsaf en direct links voorsorteren en bij stoplichten links; Sherbert Road. Volg deze weg en je komt bij AK uit, Osceola Parkway.

Have fun!

stippie
09-01-08, 20:22
Toen wij zijn geweest hadden we ook een villa gehuurd in Southern Dunes.
Was wel lachen in het begin als je zit te ontbijten en de golfkarretjes vliegen voorbij.
Ook de Walmart was echt handig zo dicht bij.

Als we weer gaan, willen we daar weer een villa huren.

Ta2 Gerrit
09-01-08, 21:52
Ook bij Lindfields ligt de Walmart om de hoek. Linksaf de 192 op en dan aan het eind (net voorbij de Publix) rechts de 27 op. Daar vind je direct aan de rechterkant zo'n beetje de grootste Wal*Mart uit de omgeving.

Rickie
09-01-08, 23:36
Mischien is dit bericht een beetje laat, maar wij hebben voor ongeveer dezelfde periode ons huis geboekt bij www.holiday-rentals.co.uk (http://www.holiday-rentals.co.uk) . Wel veel van Engelse eigenaren, maar vaak heb je binnen een dag reactie van de persoon die het huis verhuurd.
Dit is de 2e keer dat we via hun ons huis huren.
De 1e keer alles perfect gelopen (waren nederlandse eigenaren). Dat huis stond in Bradenton. Dit jaar gaan we voor het eerst in de omgeving van Orlando zitten. We hebben ook 2 jaar een hui in hudson gehuurd.

DarkRaven
10-01-08, 21:44
Onze tickets zijn geboekt voor onze 1ste reis naar Amerika en dus ook onze eerste maal Florida.

Maar we gaan volgende week onze villa boeken,maar aangezien we nog nooit in Florida en dergelijke zijn geweest vraag ik hier raad.
We hebben momenteel een villa op het oog op een site,en die site is www.homeaway.nl

Heeft er al iemand ervaringen met deze site en waren deze goed of minder goed?Jullie mogen ook gerust nog enkele goede en betrouwbare sites geven waar we goede villa' s kunnen boeken in de buurt van de Disneyparken.

Dr. Phlox
11-01-08, 08:47
Zelf heb ik gekozen om de villa via AV te boeken. En zo zijn er nog meer organisaties die dit voor je kunnen boeken. Vraag daar maar eens een offerte aan.
Grz
Ton

annette
11-01-08, 11:36
Wij hebben 2 jaar geleden via VRBO een villa gehuurd is allemaal prima verlopen, ook toen we de 2e dag graag zwembad verwarming wilde hoefde ik alleen maar even te bellen en het werd meteen geregeld. Groet Annette...

stippie
11-01-08, 13:43
Wij hebben 5 jaar geleden alles via www.Americanestates.nl (http://www.Americanestates.nl) geboekt.

Was allemaal perfect geregeld.

MarcelR
11-01-08, 14:51
We zijn afgelopen Juni 2007 in een prachtig huisje in Rotonda geweest.

Vrij nieuw allemaal, dus ook nieuwe huisjes meestal.
Neem wel een navigatie systeem mee, want na 6 dagen wist ik nog steeds niet waar mijn huisje lag. Veel hetzelfde gebouwd in een grote rotonde.

Kijk maar eens met Google Earth erna ......

Succes !!

jaap
11-01-08, 20:13
Kun je rustig bij boeken, dat hebben wij ook verleden jaar gedaan. Alles is prima verlopen. Wij hadden deze villa.

http://www.homeaway.nl/Florida/Orlando/Disney-en-omgeving/Davenport-en-omgeving/vakantie-golfvakanties-villa-Esprit-Estates/p4742.htm

of zijn eigen site:

http://www.192villa.com/

Nita
11-01-08, 21:32
hallo, wij hebben voor onze vakantie in september a.s. een villa in orlando bij http://www.usafunvacations.nl/ geboekt en zijn er tot zover (we moeten natuurlijk nog gaan) heel tevreden over. goeie offerte en goede communicatie, ook heel belangrijk :-)

Marjol
11-01-08, 22:02
Wij hebben dan wel geen villa gehuurd, maar zowel American Estates en Usa Fun Vacations hebben prima service geleverd.

Yvet
15-01-08, 12:42
Deze villa zegt mij niks, maar wij hebben wel al een keer op Westridge gezeten

Ik vind de ligging goed, dichtbij de publix en ook niet te ver van een Walmart, beide richting de 192, waar je dan idd met een 15 min het disneyterrein oprijdt.
Tussentijds kom je op de 192 allerlei restaurantjes ed tegen.

De andere kant op richting de 4 zit een klein internetwinkeltje, niet al te duur en ook een bank.

Ikzelf vind Westridge geen slechte omgeving, sommige mensen vinden het te rustig en te afgelegen van restaurants ed maar ikzelf heb daar geen problemen mee.

Eliza70
17-01-08, 20:03
Wij hebben geboekt via www.Disney4villas.com (http://www.Disney4villas.com)

Het lukte me in eerste instantie niet de "eigenaar" te vinden op internet.
Inmiddels heb ik die ook gevonden, maar toen liep(en) de aanvragen al via Disney4villas. (Ik ben beetje te ongeduldig altijd)

Tot dusver loop dat contact goed, alleen even klein probleem met overboeken geld, maar dat kwam door de banken. Is inmiddels geregeld (hoop ik haha)
Maar wij gaan pas in mei heen, dus weet nog niet of alles goed gaat verlopen.
We hebben er wel een goed gevoel over.

Overigens, misschien ligt het aan mij, maar zijn al die Villa's alleen maar van Engelsen?
Ik kom niet anders tegen nl. Maar snap dan gelijk wel het hoge "popperigheids" gehalte van vele woningen.
(doelend op de roesjes, kantjes, schattige bloemmotiefjes etc. Ik zou het in sommige villa's volgens mij geen dag overleven)

laanvdj
20-01-08, 11:31
wij hebben een villa geboekt in lindfiels, villa tranquility, is deze bij iemand bekend?we hebben een 6 pers. villa
we betalen $430 voor een week incl alle kosten excl. poolheat
we gaan van 19 tm 26 juni.
wij vonden dit een goede prijs, we zijn al vaker in een villa geweest maar nog nooit in lindfields
hopen dat we niet te ver weg ziten van alles

Rosa
20-01-08, 14:44
Beste forummers,

Wij willen met 6 volwassenen naar Orlando, Florida en zijn op zoek naar een mooie villa, die aan de volgende eisen/wensen voldoet:
- minimaal 3 2-persoons slaapkamers (1-persoonsbedden geen probleem)
- 3 badkamers met ligbad
- privé zwembad, liefst met hottub
- minimaal 3 2-zitsbanken in de woonkamer
- internetaansluiting
- max. 30 minuten van Disney

Verder zouden we het leuk vinden als er een spelkamer is en de tv-zender HBO zou ook mooi meegenomen zijn.

Wie weet iets voor ons?

Ebelix
20-01-08, 15:13
Rosa,

Je kan deze wensen ook neer leggen bij bijvoorbeeld American Estates, American vacation, enz.

Mijn persoonlijke ervaring is dat 3 2 persoons slaapkamers geen probleem zal zijn. 3 badkamers met ligbad is een probleem wat je alleen kan oplossen door bijvoorbeeld een 12 persoons villa te huren. De villa's die 6 of 8 personen kunnen verbliven hebben meestal maar 2 volledige badkamers en een apart wc.

3 2 zitsbanken is heel moeilijk te vinden. Meestal zijn het 2 3 zitsbanken die omgebouwd kunnen worden tot slaapbank.

Een privezwembad hebben ze bijna allemaal. Een hot tube komt ook vaak voor. Hou er wel rekening mee dat je dan een toeslag moet betalen voor de verwarming van het zwembad.

Ook zijn er steeds meer internetaansluitingen in de villa's

In een straal van 30 min van Disney zitten genoeg villa's

Succes met zoeken.

jaap
20-01-08, 19:17
Hoi Roos,

Ik vind deze zelf wel mooi. Veel plezier met zoeken.

http://www.villas2000.com/frbvo/homes/2368.php

http://www.orlandovillas.com/Map.aspx

Als je op het nummertje van de kaart klikt komt vanzelf de Communitie naam te voorschijn.

Groetjes Pappa

Teleton
21-01-08, 09:08
http://www.floridathemeparkvilla.com/index.htm

Wij huurden vorig jaar particulier in Lindfields. Perfecte villa, 4bed/3 bad met ligbaden! Prettig om zaken met de Panullo's te doen, borg wordt onmiddellijk teruggestort. Er staat ook een pc! Er is helaas geen hot tub, maar je kunt niet alles hebben.

Meestal huren we via AE, nooit problemen gehad!

rimpie
21-01-08, 09:43
http://www.justfloridavacations.com/pla.htm
Mooie villas op 5 min. van Disney
Succes!
Groetjes Irma

laanvdj
21-01-08, 11:41
nee, ik heb een formulier ingevuld op verschillende sites waar ik mijn wensen op kenbaar heb gemaakt, zoals internet, pool en mijn uiterste prijs $ 600 incl. tax excl. pool heat.
hier kreeg ik veel reacties op, er zijn zoveel aanbieders dat mensen bereid zijn met hun prijs te zakken. misschien ligt het ook wel aan de periode dat wij gaan(juni)
ik hoef ook geen grote villa ,wij gaan maar met zijn 2tjes.Als de villa er goed uit ziet ben ik niet zo veeleisend.

angelique100
21-01-08, 11:50
dit is inderdaad heel lastig te vinden,wij hadden vorig jaar zomer exact hetzelfde probleem.Wij hebben toen gekozen op advies van vele om naar de kant van de golf van Mexico te gaan rondom Naples,beter advies hadden we niet kunnen krijgen,deze zomer zullen we na 2 weken Orlando dooreizen naar Cape Coral om daar ook nog 2 weken te verblijven in een villa.Succes ps je zou eventueel ook kunnen kijken op vrbo.com dit zijn particuliere aanbieder van onder andere villa in en rondom Miami.

Nance
21-01-08, 19:39
Stantonvillas.com ; check ff Legacy. Deze heeft 4 slaapkamers, 3 badkamers (elk met bad en toilet), internet, een mega tv en ga zo nog maar ff door :D

nancyw
21-01-08, 20:29
hoi ,
check eens floridavacationrental.com , echt genoeg op te vinden .
wij hebben vorig jaar via deze site een villa gevonden in fort lauderdale.

Syl71
24-01-08, 19:58
we zijn al vaker in een villa geweest maar nog nooit in lindfields
hopen dat we niet te ver weg ziten van alles

hoi hoi, de laatste keer dat wij in Orlando zaten, verbleven wij ook in Lindfields. Het is juist zeer centraal gelegen, overal heel erg dichtbij juist!!
Het is idd geen cated community maar da's absoluut geen ramp wat ons betreft! Goeie keuze hoor!!

gr. Sylvia

remco n.
27-01-08, 17:15
Dit jaar gaan we waarschijnlijk weer naar Florida net als destijds in 2000. Ook nu wil ik graag weer een villa huren. Nu heb ik destijds een enorm probleem gehad, namelijk met de huurauto eerst het bureau vinden voor de sleutel/handleiding voor de villa. Daarna hebben we nog tijden lopen zoeken voor we uiteindelijk in de villa aankwamen. Ik heb me voorgehouden dat nooit meer te doen maar hoe kun je iets dergelijks voorkomen ? is dat bij een reisbureau na te vragen of moet je maar gewoon hopen dat je direct naar de villa kan rijden en niet apart de sleutel moet halen ?

Michael66
27-01-08, 18:30
Ik begrijp dat je e.e.a. lastig vindt. De eerste keer had ik er nl. ook wel wat last van. De laatste jaren heb ik via AV een villa geboekt en kreeg bij de reisbescheiden meteen door welk adres het was en de code voor de sleutelkluis of deur. Maar er zijn ook genoeg andere mogelijkheden om vantevoren precies te weten waar en in welke villa je zit, gewoon even via internet zoeken bij bijv. vrbo.com of één van de vele websites waar je rechtstreeks van de eigenaar huurt.

Succes!

Eliza70
27-01-08, 22:35
Wij hebben een villa gehuurd waarvoor we van te voren een "pincode" toegestuurd krijgen. En hoeven zo dus niet eerst ergens een sleutel te halen.
Via google earth weten we precies waar het Rosort ligt, en hoe we er komen moeten. Misschien dat we nog een tom tom meenemen, maar is nog niet zeker. Maar anders gaan we zekers van te voren wat routes uitprinten om mee te nemen.

Overigens, als wij aankomen, dan gaan we eerst een nacht in airporthotel, en pas de volgend ochtend, na een goed nachtrust, en met daglicht rijden. (dat hadden wij in 1996 ook beter kunnen doen, want was toen zo erg dat we gaar waren en de eerste nacht niet geslapen hebben in het hotel wat we geboekt hadden, maar gewoon een heel ander hotel, omdat we het zoeken zat waren)

petrajessy
29-01-08, 06:57
Wie is er wel eens geweest in de buurt van Englewood beach en/ rotonda west. Ik heb een villa op het oog daar op een golf terrein maar ben geen golfer. Ik wil wel graag de stranden bezoeken en tips voor een trip naar de everglades. Is dit te doen met kids? Ik bedoel ligt dat een beetje in de buurt (niet verder dan twee uur rijden). Wie heeft er misschien wat foto's??? Ik ga natuurlijk zelf ook wel zoeken (lees: googlen) maar ik ben altijd zo blij met alle info hier!

Ta2 Gerrit
02-02-08, 19:50
Er zitten een aantal villa-makelaars in kantoortjes langs de US 192 (op deze kaart (http://www.kissimmee-us192.com/map/ushwy192mapindex.htm)kun je er wat vinden), maar of die on the spot wat verhuren weet ik niet. Je zou er een aantal kunnen mailen met jouw vraag.

Wat ik wel weet dat ze zeker niet goedkoper zijn dan van te voren in NL bij de bekende aanbieders (AV, AE, etc.) wat bespreken. En ook niet dan particulier huren via vrbo.com, villas200 of vamoose. Zij moeten ook wat verdienen uiteraard.

Kortom, genoeg om via internet weer wat uit te zoeken als voorbereiding op jullie vakantie :-)

Teleton
03-02-08, 13:08
[-X Ik snap het inderdaad niet, maar je weet precies wat je wil, dus is er over nagedacht en dus heb je groot gelijk!

Misschien heb je iets aan dit adres:
Voor Villaverhuur (Walk ins welcome staat er op de deur)
Hotelbeds, accomodation & destination services. 3150 Vineland road SR535 Kissimmee Florida 34746. Telefoon 407-362-1017.

Dit is ook de locatie waar je de enveloppe met adres ophaalt als je bijvoorbeeld via AE huurt. Het ziet er niet uit, maar alles is er altijd prima geregeld. Have fun!

petrajessy
16-02-08, 13:43
Ik kreeg een mail van de eigenaar van de villa die we willen huren. Nu had ik zien staan "paypal" dus ik had al een account aangemaakt. Nu mailt hij dit:

You can send me payment through the post once I know your dates as I only use PayPal for deposits as there is a 4% surcharge so it would be more expensive for you. Once we agree dates/price you can forward a cheque or bankers draft to our home address if that suits you?

Cheque??? HUH???? Kan ik dit geld niet gewoon overboeken via internetbankieren met een iban code??? Ik zou niet weten hoe een cheque werkt? Lijkt mij ouderwets maar ik ben hier natuurlijk helemala niet in thuis. Heb nog nooit geld overgemaakt nara het buitenland.
Overigens vertrouw ik de eigenaar wel doordat ik kontakt heb gehad met andere tevreden huurders via "reviews".

Tina
16-02-08, 15:24
Wij hebben al een aantal keren een villa in Florida gehuurd, altijd in de buurt van Orlando. Het villaconcept bevalt op zich erg goed, maar we zouden graag eens een villa aan de westkust willen huren (het gaat om de kerstperiode), het liefst in de buurt van Napels. Nu heb ik hier en daar al een beetje rondgekeken op internet, maar ben nogal geschrokken van de prijzen. Volgens mij zijn de villa's in dat gebied over het algemeen peperduur. Misschien vergis ik me en zijn er mensen die weten dat er wel betaalbare villa's in dat gebied te huur zijn. Wanneer dat zo is, zou ik dat graag horen. Alvast bedankt!

RCRC
16-02-08, 16:22
Al eens een prijsopgaaf aangevraagd?

http://www.lastminutevillas.net/florida_villas_subdivisions/Gulf_Coast

Je vult in wat, waar en wanneer en vervolgens krijg je in je mailbox tientallen aanbiedingen van villa-eigenaren. Voor Orlando was het 70/80 dollar per dag inclusief alle tax en zwembadverwarming. Ik zou zeggen probeer het eens.

Michael
17-02-08, 01:56
Valt wel mee hoor. Tina, ik en de kids zijn afgelopen kerst ook geweest en er waren voldoende villa's voor redelijke prijzen. Dat het dan hoogseizoen is, is vanzelfsprekend. We zien echter een flink prijsverschil met de golfkust tov orlando en omgeving. We zijn dan ook benieuwd of er ook villa's zijn die ongeveer voor dezelfde prijzen aangeboden worden. :razz:
We blijven zoeken.

petrajessy
17-02-08, 12:42
Het is een Engelsman en hij mailt me nu dit:

You can pay online through PayPal as this is the only electronic method I use but there is a 4% charge for tis facility (charged by them not me). This would add a further £30 to your bill, alternatively send me a bankers draft from your bank as this is as good as cash.
Als ik het goed heb ga ik dus naar mijn bank om dit te regelen? Als het prijzig is kan ik beter toch via paypall betalen???

Ebelix
17-02-08, 13:38
Paypall is goedkoper als een cheque laten maken door de bank.

Carlo
17-02-08, 15:32
Kijk ook eens op sites als VRBO.com en homeaway.com
Het kan ook schelen als je ietsje noordelijker gaat zitten (omgeving Sarasota, Rotonda). Worden veel aantrekkelijke villa's aangeboden tegen redelijke prijzen

Carlo
17-02-08, 15:36
wij hebben ok bij Engelsen onze villa gehuurd (vorige week betaald).
Via telebankieren met IBAN en BIC binnen drie dagen overgeschreven en bericht van verhuurder dat betaling was binnengekomen. En geen kosten. Dus niet met een Internationale overschrijving betalen maar gewoon via Internetbankieren....

Ta2 Gerrit
17-02-08, 21:31
hoe gaat het terugstorten van de borg via paypall in zijn werk?
ik heb wel al vaker betaald met paypall maar er nog nooit geld mee ontvangen.Ik moet de huur en borg met paypall betalen.Ik heb bij een amerikaanse eigenaar geboekt.

Dat wordt teruggestort op je Paypal account en kun je het zelf doorsturen naar je bankrekening.
Of laten staan natuurlijk voor een volgende boeking :-D

Wat betreft het sturen van een cheque. Ik zou het niet doen, maar gewoon overboeken indien je de bankgegevens krijgt, of de extra Paypal kosten voor lief nemen (een cheque kost ook geld) en zo betalen.

Wij hebben gehuurd via Ierse mensen en die wilden ook een cheque, maar hebben op ons verzoek hun bankgegevens gemaild en het toen overgemaakt.

angelique100
18-02-08, 09:32
In deze villa hebben wij afgelopen zomer ruim 2 weken gezeten,ik kan niet anders zeggen dan echt helemaal super!Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

http://www.interhome.nl/ObjectDetails/default.aspx?aCode=US3675.150.1

Ta2 Gerrit
18-02-08, 15:39
We hebben één keer in de Southern Dunes gezeten, maar daar was geen internet.
Daar kan AE ook niks aan doen, maar is afhankelijk van de eigenaar van de villa.
Gezien het één van onze voorwaarden is om internet (liefst snel) in de villa te hebben huren we tegenwoordig particulier, dan kan je het uitzoeken.

Je kunt natuurlijk altijd internetten via de telefoonlijn. Dat is wel langzaam, maar wij hebben ons er altijd mee gered. Inbellen via een lokaal (en veelal gratis) nummer en via een gratis provider (of een goedkope, zoals wij via CS) en je kunt mailen en surfen.
Niet ideaal, maar wel te doen, dus laptop meenemen.

remco n.
18-02-08, 19:57
Hallo allemaal,

Ik ga in oktober of september naar Orlando en we hebben besloten een villa te huren. In de planning stond dit via hotelplan of holland international te doen maar na wat negatieve opmerkingen op deze site begin ik toch te twijfelen of dit wel de goede keus is.
Mijn vraag is waar ik echt een goede villa kan boeken zodat ik zonder zorgen weg kan en ik weet dat ik het bij aankomst allemaal gewoon goed geregeld is. Ik hoor goede verhalen over http://www.americanvacation.nl/ en volgens mij is het ook nog wat voordeliger om het zo te boeken dan via een reisbureau.
Weet iemand een betrouwbare goede optie ?

Njit
18-02-08, 20:08
Deze worden vaak genoemd:

AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

Tina
18-02-08, 20:29
Wij hebben erg goede ervaringen met American Estates en American Vacations. Meestal zijn zij ook de goedkoopste aanbieders en alles is altijd goed geregeld.

remco n.
20-02-08, 19:40
Inmiddels wat reacties gekregen van instanties die villa's aanbieden, we hebben al 2 keer een rondreis gedaan door amerika via Hotelplan en dat is ons ook goed bevallen en ook hun bieden villa's aan tegen een redelijk scherpe prijs het is alleen erg moeilijk mensen te vinden die via deze maatschappij al eens een villa geboekt hebben. Zijn er mensen die al eerder via Hotelplan of Holland International een villa hebben geboekt ? en hoe is dat bevallen ?

hannie
21-02-08, 16:34
Paypal brengt de villa eigenaar 4% kosten in rekening,die houden ze af van het bedrag wat jij via Paypal betaald.
Hij krijgt dus van Paypal 4% minder op zijn rekening gestort.
En hij wil die 4% dus blijkbaar aan jou door berekenen.
Vind dat eigenlijk niet zo netjes.
Als hij betalingen via Paypal accepteerd,moet hij niet gaan zeuren dat je extra moet betalen of anders met een cheque moet betalen.

reneefrankrijk
22-02-08, 12:54
Wij zitten momenteel in een superior villa via AE en ook daar geen internet, wel via de telefoon maar dat is zoooooooooooo langzaam daar heb je geen fluit aan. Ik zit nu in een hotel in Tampa dus ff lekker internetten.
Wat Gerrit zegt geldt ook voor ons, nooit meer via een agent maar particulier want je hebt werkelijk geen idee wat je krijgt voor je geld en waar je zit.
Het ontbreekt in onze superior villa nl. ook aan een bbq dus die hebben we gekocht en de keukenuitrustig is zo mager dat we niet zelf kunnen koken voor de 7 personen met wie we de villa delen.

Njit
22-02-08, 13:32
Op http://www.vrbo.com/ kun je ook zoeken in de omschrijving. Dus je kunt ook zoeken op stad Orlando en omschrijving westhaven (of Champions gate)

Ta2 Gerrit
22-02-08, 13:43
Dan heb je gewoon geluk gehad, want zoals ik al zei, het ligt niet aan de verhuurder, maar aan de eigenaar van de villa of er wifi(internet) aanwezig is.

Ik heb het trouwens bij AV en AE nog niet kunnen ontdekken, de mogelijkheid om de voorkeur voor internet aan te geven. Je mag vaak al blij zijn als je enigzins kunt aangeven waar de lokatie van de villa is.
Maar het is al weer een paar villa's terug dat we daar gehuurd hebben, dus misschien is is er wat veranderd (verbeterd :lol:)

@ Renee; als er niet genoeg kookgerei aanwezig is voor het aantal personen, zou ik dat zeker even aangeven bij de verhuurder.
Je mag er van uit gaan dat er, vooral in een superior villa, genoeg aanwezig is.
Met betrekking tot de barbeque; dit staat in onze villa voorwaarden:

Maar of dit helemaal waar is weet ik ook niet. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon bang zijn dat je de rotzooi niet opruimt :-\"
Wat ik wel weet, uit ervaring, is dat het gaas (poolscreen) erg brandbaar is :mrgreen:](*,)

Ta2 Gerrit
22-02-08, 13:54
Ze staan (hoewel beperkt) al wel op vrbo http://www.vrbo.com/vacation-rentals/usa/florida/central-disney-orlando/davenport#6324

Westhaven staat hier als The Abbey, The Manor, The Hamlett at Westhaven, take your pick.

Bij villas2000 staan er ook een paar http://www.villas2000.com/Central/index.html

mac
23-02-08, 12:34
Hai Rene,

Afgelopen zomer 2007 hadden wij een villa via AE gehuurd. Deze villa lag in Davenport, WestHaven ( hamlet), Om precies te zijn Richmond Drive 160. Was een uitstekende villa. Ben jij niet tevreden over je villa via AE? Hoe ziet ie er dan uit.
Wij hebben voor 2008 wederom bij AE een villa besproken.

http://macinflorida.web-log.nl/

In mijn weblog kun je fotos vinden van het huis. Ik weet niet hoe ik ze in het bericht kan plaatsen.

Groet MAC

reneefrankrijk
24-02-08, 13:38
Hoi Mac,
Ik kom niet verder in je web-log dan het Naples, waar staan de foto's van Orlando?
Onze villa is prima op zich, qua kamers en meubilair. We hebben echter al 5 x moeten bellen omdat de pool heating het niet doet waardoor we 5 dagen niet hebben kunnen zwemmen. Da's vervelened, kom je thuis van een park en dan doet het ding het weer niet. Er is geen doek over de pool dus het koelt wel af.
Verder zijn we niet tevreden over de keukeninventaris. Er zijn genoeg borden en bekers maar niet wat betreft glazen, er zijn geen opdienschalen, 1 keteltje , 1 kleine koekepan maar echt te weinig om voor 7 man te kunnen koken. We hebben al zelf wat dingen bijgekocht. Ik vind dat dat bij een superior villa aanwezig moet zijn. Ook een bbq hebben we maar zelf gekocht.
als we een "gewone" luxury villa hadden gehuurd dan was dat prima geweest maar we betalen extra voor een superior en dan verwacht je gewoon dat het compleet is.

teiwes
24-02-08, 13:54
Heeft iemand hier ervaring mee? Wij willen een huisje huren in Kissimmee maar weten nog niet waar precies ( welke wijk en wat voor huis) Tips

Volgens een kennis is Venetian Bay erg leuk maar hij is een man van 70 en wij eind 30 met een ventje van 6, toch een verschil qua leeftijd en behoeftes

Is er een verwarmd zwembad op het park? Is het een lokatie waar veel gezinnen met kinderen komen of meer oudere. Zijn er ook facilitietien voor de kids? Mochten jullie hier antwoord op weten dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

gr,

Simone

mac
24-02-08, 14:28
http://img297.imageshack.us/slideshow/player.php?id=img297/9104/1203858725nvu.smil

hierbij toch nog wat plaatjes
Groet MAC

Ta2 Gerrit
25-02-08, 09:34
Als je alvast een beetje wil rondkijken http://www.venetian-bay-rental.com/venetian-bay.htm

Ik heb even Venetian Bay Kissimmee gegoogled en daar staan een aantal huizen op, met daarbij ook vaak een indruk van de community.

katrinhans
25-02-08, 14:04
In verband met de verkoop van de Legacy villa van Stanton zijn wij overgeboekt naar een ander villa-park. Grand Reserve 5 starvilla. Heeft iemand hier ervaring mee?

Njit
25-02-08, 15:03
Hier staan een aantal van die villa's genoemd: http://www.vrbo.com/vacation-rentals/usa/florida/central-disney-orlando/davenport#2512

Ta2 Gerrit
26-02-08, 09:49
Ik zou toch gewoon gaan voor een eigen zwembad en dat dan laten verwarmen, hoewel aanbevolen wordt dat dat alleen nodig is tussen Oktober en April.
Theoretisch zou het in Mei niet meer nodig zijn, maar dat is een keuze.

Communitys die wij uit ervaring kennen en een mooi clubhouse en zwembad hebben zijn Windsor Palms en Windsor Hills. Ook (al is het al weer wat jaartjes geleden) Royal Palm Bay en Laguna Bay hebben goede voorzieningen, en daar hebben we ooit een appartement (condo) gehad die qua omvang en voorzieningen niets onderdeden voor een villa. De laatste 2 zijn in de buurt van Michaels66 favoriete verblijfplaats, aan Poinciana Blvd.

Maar de laatste jaren gaan wij voor een villa met zwembad, meestal in Indian Creek, of in de directe omgeving hiervan. Succes met je zoektocht (die volgens mij steeds moeilijker wordt ;-) )

teiwes
26-02-08, 12:14
Ja, je hebt gelijk ik vind het een hele moeilijke keuze. De 1 zegt dit en de andere weer dat. Ik heb al meerdere goede berichten gehoord over Indian Creek.
Is dit ook een community wat beveiligd is ( omheining) en waar je een gemeenschappelijk zwembad hebt?

Ta2 Gerrit
26-02-08, 13:24
Indian Creek is meer een residents community en heeft dus geen clubhouse of gemeenschappelijk zwembad. Wel een aantal playgrounds voor de kleintjes.
Ook is er geen slagboom (wel een omheining) zoals bij de eerder genoemde Windsor Hills en Palms (die er vlak bij liggen), maar onveilig voelen hoef je je daar zeker niet.

Maar in Indian Creek staat wel het huis (http://www.sunshinevilladisney.com/index.htm)wat aan al onze wensen voldoet, en dat vindt ik een stuk belangrijker dan een slagboom waar ook iedereen met de juiste babbel zo door kan rijden, weet ik uit eigen ervaring ;-).

Ook de Hills en vooral Palms zijn ons uitermate goed bevallen, maar hadden deze keer geen huis beschikbaar wat aan al onze wensen tegemoet kwam.

Teleton
01-03-08, 09:59
Maar andere die deze gezamelijke faciliteiten hebben, ook dat horen we graag.

Wij hebben al van alles gedaan en zijn via de hotels, via de suites en de villa's inmiddels in ons condominiumtijdperk beland. In oktober 2007 verbleven we in een condo in Grand Palms in Lindfields. Gezamelijke verwarmde grote pool, hot-tub, tennisbaan en gym op 3 minuuutjes lopen van "ons" huis. Fijne ligbedden met kussens, tafeltjes en parasols bij zwembad, tevens nog wat schaduwplekken door palmbomen. 's Avonds uitstekend verlichting. Opvallend was de rust in de pool-area, ik denk dat we maximaal met 10 personen waren, soms zelfs met z'n tweetjes. Iedereen ruimt de boel netjes op, keurige douches en toiletten. En dat allemaal zonder permanent toezicht......Als de jeugd wat al te uitbundig wordt, komt een van de locals een tijdje kijken. Dit wordt geaccepteerd en de rust keert weer.

De wijk is niet "gated" maar wel een goede sociale controle omdat in de "buitenring" veel locals wonen. Condo was zeer ruim en bood ook veel privacy door handige indeling. Master bed (king)en bath ensuite en twee slaapkamers die een badkamer met toilet delen. Ruime living, zeer complete keuken. Vrijwel geruisloze airco. Totale oppervlakte schat ik op 120 vierkante meter. Parkeren voor de deur. Kosten: circa 50 euro per nacht en geen bijkomende kosten voor poolheating. Kom daar allemaal maar eens om in een hotel. Eén minpuntje: kleine screened porch met gammel tuinsetje. We hebben er nooit iemand gebruik van zien maken.

Natuurlijk is een "eigen" pool achter het huis ook prettig maar om eerlijk te zijn hebben we het niet gemist. Nu zijn wij seniors; we reizen met zijn tweetjes. Voor een gezin met kleine kinderen ligt het waarschijnlijk heel anders. Voor tieners is een community pool weer wel geschikt.

Deze vorm is ons in ieder geval zo bevallen dat we nu weer voor een condo hebben gekozen. We zitten in het complex Cane Island aan de 192. Dit is vorig jaar opgeleverd en er is nog maar weinig info over te vinden. Over drie dagen weten we meer, de foto's zijn veelbelovend. Wij hebben er zin in!:-\":-\"

liesken
03-03-08, 11:47
Hallo,

Heeft iemand recente ervaring met het huren van een villa bij AE?
Moet er bij het afhalen van de sleutel nog een waarborg betaald worden?
Op één van de formulieren die we van American Estates kregen staat er in kleine letters in engels geschreven dat er bij registratie een security deposit van 300 dollar nodig is. Is dit een soort waarborg? Kan dit ook met een Credit Card betaald worden?

Groetjes Liesken

liesken
03-03-08, 12:14
Bedankt voor je reatie Pieter ...
Heb je verder een positieve ervaring met AE? Is de villa goed bevallen? Is het zowiezo één van de villa's die te zien is op de foto's of zijn er nog veel meer?

Groetjes Liesken

Faith1
03-03-08, 12:59
Hallo,

Wij willen een villa huren in Cumbrian Lakes via www.orlandovilla-rental.com (http://www.orlandovilla-rental.com). Heeft iemand ervaring met het huren via orlandovilla.rental? Ben bezig de "terms & conditions" door te nemen in het engels, hmmmm. Zijn er forumers die al eerder in deze community een villa hebben gehuurd en hoe is dit bevallen qua ligging e.d.? De villa beschikt over een "SouthEast facing pool", betekent dit dat we de hele dag zon hebben?
Er gaat wel veel tijd in zitten, het zoeken naar een geschikte villa. Wij willen het liefst via een particulier huren, dan weet je iig geval wat je krijgt.

Greetz,
Faith1

Ebelix
03-03-08, 22:02
Ik heb bij Ae nog nooit een slechte villa gehad. Wij hebben dit jaar voor de vierde keer een villa gehuurd bij AE.

Succes.

jaap
07-03-08, 08:40
Wij hebben ooit twee keer een villa daar gehuurd. De eerste keer was het zwembad in aanbouw. De tweede keer kregen wij plastic armbandjes voor het zwembad. Wij vonden het erg druk. Waren blij dat we logeerde in een villa met eigen zwembad. We werden zot van al die schreeuwende Engelse, maar dat was in Juli/Augustus.

petrajessy
11-03-08, 22:46
Wij hebben deze villa gehuurd. En ik ben kieskeurig! Ben twee maanden bezig geweest!
http://www.florida-holiday.info/

Yvet
11-03-08, 23:09
Hoe meer ik op het forum kijk, des te meer duizelt het me.8-[
Niet doen, duizelen is niet handig, gewoon rustig in en uit blijven ademen, in de loop der tijd ga je het steeds beter begrijpen en dan wordt het mss ooit nog eens helemaal normaal.

Inmiddels de keuze gemaakt voor een villa oid bij Orlando. En wellicht vanuit daar ook als dagtrip naar Cape Canaveral te gaan.
Vanuit een villa kun je prima een dagtrip maken naar Cape Canaveral, het is een kleine 1.5 uur rijden.

Maar ik heb geen idee waar te beginnen met het vinden van een villa. Morgen kan ik AE bellen, maar hebben zij alleen vluchten erbij? Wij komen namelijk via Miami.
Zoals hierboven al gezegd kun je prima 1 van de organistaties gebruiken om alleen een villa te huren.
Het kan ook via particulieren, maar doe dit dan wel via een verhuursite en niet zomaar via ebay.

Ik heb reisverslagen ed gelezen. Wij zoeken een plek (voor 2 volw, 2 peuters) met vlotte verbinding naar WDW en waar bijv. wat winkels (Wallmart, outlet) bij in de buurt zijn, hoeft niet om de hoek te zijn.
Bij de bovengenoemde organistaties krijg je niet altijd van te voren te horen waar je komt te zitten in een villa, het is dus niet zo dat je kunt uitkiezen, dat doen zij voor je.
Maar alles is dichtbij winkels en restaurantjes en Disney.

Is Davenport te ver? Moet het aan de 192 liggen (wat dat is zegt me als nieuwkomer niets!). Iemand een tip wat hem/haar goed bevallen is?
De 192 is 1 hele lange weg met daaraan allerlei outlets, restaurantjes, winkels, supermarkten, drogisterijen enz enz en natuurlijk ook een ingang voor Disney.
Iedereen heeft zo zijn of haar eigen voorkeur voor waar de villa moet zijn.

suc 6.

petrajessy
12-03-08, 09:37
Ik vond het zo leuk om zelf mijn villa uit te zoeken. Ik heb op meerdere sites gekeken en er staan er wel 25 in mijn favorietenlijstje. Hier de mooiste/ meest bijzondere:
http://www.formosagardensvilla.com/
vond ik ook heel mooi en ruim ..........
en deze geweldig voor kinderen: http://www.themagicorlandorental.com/palace.html (deze villa staat op een resort wat ook nog eens een schitterend zwembad heeft.) Deze villa ligt echt 5 minuten bij de parken vandaan. Ik vond hem geweldig voor mijn kinderen en heel anders dan alle andere villa's die ik tegen kwam maar helaas hij zat al vol.
http://villasatformosagardens.com/ zeer luxe villa's voor een redelijke prijs. De meeste villa's die er zo uit zien zijn een stuk duurder (en ik heb er zeker 300 bekeken online).
Alle villa's vind ik vooral opvallen qua styling en inrichting. ik vind de villa's die ik bekeken heb allemaal erg "hetzelfde". Deze villa's vielen toch op door extra's of styling.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Greetje
12-03-08, 13:12
Hoi, wij hebben geboekt bij particulieren. Kijk maar op www.sunnyfloridavilla.nl (http://www.sunnyfloridavilla.nl) Dit is zeer goed bevallen, met prive zwembad en zeer goed ingericht huis, ook wat servies en keukengerei betreft. Hebben ook goede informatie gegeven omtrent tickets en autohuur. En ong. 15 min. vanaf de Disney parken.

asontour
13-03-08, 00:15
Na de succesvolle hulp bij het vinden van een villa bij Orlando, zou ik graag jullie mening horen over ons verblijf aan de Gulf Coast.

We hebben 10 dagen om van Miami naar Orlando te reizen. Doel is een tussenstop bij Everglades en daarna naar de kust. Met onze kleine kinderen willen we zo min mogelijk rijden naar 'uitstapjes' (strand, dierentuin ed) en zoeken we bij voorkeur een villa.
Ik krijg echter niet zo'n goed beeld van de villa's. in die regio. Het idee is bijv. 5 dagen wat zuidelijker Frt Myers (evt Napels) en 5 dagen bij Clearwater of St Petersburg.

Iemand tips voor een leuke villa (of hotel met extra slaapkamer) rondom beide gebieden?

kayla
15-03-08, 22:46
Heeft iemand ervaring met de pool villa's van Florint.
Wij zijn erg benieuwd of het wat is.#-o
Moeten wij voor de meivakantie poolverwarming boeken? Wij hopen er op dat het warm genoeg zal zijn.....

Chris71
15-03-08, 23:37
Wij hebben in maart 2006 een poolvilla van Florint gehuurd. Alles was prima geregeld. Het huis stond wel in de verkoop maar daar hebben we geen last van gehad.

moniqueo
16-03-08, 19:30
Ik las dat sommige van jullie wel eens in lake berkley een villa hebben gehuurd. Ik heb er 1 op het oog die is gelegen aan Ainsdale Walk, Lake Berkley. Iemand van jullie daar al eens geweest? Als ik op google maps kijk kan ik nl. niet echt ver inzoomen :???: dus misschien kunnen jullie mij meer vertellen.

Monique

JKG
16-03-08, 20:52
Geen ervaringen met die villa's, maar ik zie dat ze idd via Google Maps/Earth toch wel erg onscherp zijn.

Met Microsoft Virtual Earth is alles wel in goed detail zichtbaar en met name in 'Birds Eye'-mode.

Ik zie 8 villa's staan, kan vanuit 4 verschillende hoeken de villa's bekijken.
Zie http://maps.live.com . Zorg ervoor dat je op '3D' klikt. Je krijgt dan een melding om een applicatie te installeren. Als je dit hebt gedaan en je bent klaar, sluit je browser af en start 'm opnieuw op. Ga weer naar deze site, klik op '3D' en gewoon zoeken naar Florida, klik op 'Hybrid' om duidelijk de wegen te zien.. en dan als je boven het buurtje zit op 'Birds Eye' klikken. Je kan dan inzoomen tot redelijk gedetailleerd niveau, beter dan Google Earth en direct ook gezien vanuit een vliegtuig (of hoe een vogel het dus ziet ;) ). Ook kan je dan met de pijltjes aan de zijkant in het scherm draaien om de villa's vanuit 4 hoeken te zien. Perfect programma, ik heb zo al heel wat locaties vooraf bekeken voor ik naar Florida te gaan.

Ik zie dat het in de buurt zit van de Walmart Supercentre aan de US192.. dus lekker shoppen, 24 uur per dag =D>

Njit
16-03-08, 22:24
jammer dat dit niet duidelijk vermeld wordt bij AE... zo sta je toch weer raar te kijken als je daar aankomt... fijn dat ik het nu alvast weet!!

Hoe duidelijk wil je het hebben? De algemene voorwaarden staan gewoon op hun website: http://www.americanestates.nl/algemeneinformatie.htm

WAARBORG
Er wordt een waarborgsom geheven van € 230,- per huurperiode. Deze waarborgsom wordt na het verblijf geheel aan u terug betaald, doch eventuele schade aan het huis, inrichting en/of uitrusting (anders dan veroorzaakt door normale slijtage), wordt op deze waarborgsom ingehouden.

Overigens is $300 al lang geen EUR 230 meer. Tegenwoordig is het nog maar EUR 193. Zal wel een kwestie zijn van Algemene voorwaarden die al lang niet meer gewijzigd zijn.

Michael66
17-03-08, 18:59
Vorig jaar zat ik in de villa met de cirkel eromheen. Perfect. Niet superdeluxe maar wel de ruimte en de mogelijkheden die ik zocht. Bij de cirkel bovenaan kom je de community binnen, via een bewaakte poort. Op de dag van aankomst krijg je een sticker voor op het raam waarop je vertrekdatum staat. Daaraan herkennen ze je de rest van je verblijf.

http://img218.imageshack.us/img218/1726/lakebbu1mv5.jpg

Qua ligging vind ik Lake Berkley ook heel gunstig. Je rijdt zo via de 192 de 535 op en bent snel in Disney. Ook de andere kant op ben je zo via John Young Parkway of Orange Blossom Trail richting Florida Mall, Gatorland en MCO.

En superdichtbij de Walmart, Publix supermarkt, Supertarget, vele restaurants en - belangrijk voor mijn eegaatje - een JoAnn's megastore.

Komende zomer ga ik er weer heen.

JKG
17-03-08, 20:38
Je vult gewoon je creditcard gegevens in... dat hebben ze denk ik zelfs liever dan cash. Bijna overal moet je wel een borg betalen, moet je toch ook als je een auto huurt. En ik neem aan dat je wel een creditcard hebt, zonder cc zou ik niet naar Amerika willen!

Vaak reserveren ze dat gedeelte op je cc, dus je kan dan 300 dollar niet gebruiken.

corrus
17-03-08, 20:51
Hotelbeds niet... zij bewaren alleen je cc nummer en wordt ongeveer 14 dagen na vertrek vernietigd...

JKG
18-03-08, 20:24
Hotelbeds niet... zij bewaren alleen je cc nummer en wordt ongeveer 14 dagen na vertrek vernietigd...

Ah ok ;) Ik had een huis wat via Hotelbeds was geregeld... maarja op de Postbank site zie je niet wat gereserveerd is.

Nu zijn we alleen vergeten om uit 1 kastje en uit de vriezer wat eten te halen (ik miste het al op de luchthaven). Ben benieuwd of ze daar nog geld voor vragen via de cc. Voor de rest het huisje keurig netjes achtergelaten. De normale koelkast was dan ook wel leeg, handdoeken netjes opgevouwen. Ik ga er vanuit dat ze er niets vanaf halen....
Ik wacht even de maandelijkse brief af van de creditcard.

corrus
18-03-08, 23:36
Wat je in de koelkast hebt laten staan wordt gewoon door de schoonmaakploeg verwijderd en weggegooid.
Er zijn maar weinig mensen die de gehele koelkast leeghalen hoor.

No problem dus.

raygwencaith
22-03-08, 12:05
We zijn van plan om in de zomer van 2009 een townhouse van Storytime (www.storytimeorlandorental.com (http://www.storytimeorlandorental.com) ) te huren. Hun condo/townhouses staan op Windsor Hills.
Voor twee weken zouden we EUR 1065 kwijt zijn.

Heeft iemand daar ervaring? Mag je gewoon gebruik maken van de community pool?
Hoe bevield de condo/twonhouse enz enz

Elke info is welkom.

Groet

Gwenda

Ta2 Gerrit
22-03-08, 14:33
Wij hebben daar afgelopen Oktober gezeten en je mocht gebruik maken van alles in en bij het community clubhouse.

En volgens mij heeft Weasel er vorige week gezeten. Het townhouse verschilt binnen niet veel van een villa, dus goed verzorgd. De eigen pool is wat klein, maar wel leuk.

Het was voor ons een probeersel, en we gaan in het vervolg gewoon weer naar een villa, want voor de prijs maakt het weinig verschil.
Het is wel schofterig dicht bij Disney, dat is een groot pluspunt.

In dit reisverslag (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4193) staat wel iets over het townhouse.

marjolijne
01-04-08, 11:05
Hallo,

Heel langzaam begint het weer te kriebelen, en gaan we eens kijken of het dit jaar ook weer financieel haalbaar is.

Omdat ons dochtertje van dan net 3 ook meegaat wordt onze thuishaven nu Orlando.
Nu zag ik op de site van onze duitse vrienden dat ze ook villa's aanbieden, en voor een mooie prijs. Het komt neer op 51 euro per dag.

De periode dat we de villa willen huren is van 1 sept tot 12 sept. (als we gaan dan he). En dan nog een paar dagen hotelletje in daytona ofzo.

Nu mijn vraag heeft iemand ervaring met het huren van een villa bij usareisen?
Of misschien iemand nog andere (betaalbare) aanbieders?

Groetjes Marjolijne

mc.kunst
01-04-08, 16:58
Hoi Marjolijne,

Wij hebben vorige week bij USA Fun Vacations geboekt en betalen 69 euro per nacht. Het is de eerste keer dat we bij ze boeken. Maar op deze site heb ik alleen nog maar positieve berichten gelezen.

Veel succes bij je zoektocht! Die 69 euro is trouwens excl. zwembadverwarming, maar die hebben jullie niet nodig, denk ik.

Groeten, Claudia

Auraybleu
29-04-08, 14:48
In december ga ik voor het eerst naar Miami, Florida.\\:D/
Op internet heb ik voor een mooi prijsje een villa gevonden die op Ocean Drive zou moeten liggen en een uitzicht zou moeten hebben op de oceaan. De villa ligt ongeveer 100ft (ik weet het even niet in km) van de oceaan.

Weet iemand of er wel villa's op Ocean drive liggen (ten hoogte van 10th street als iemand de straat goed kent:wink:)?? Want als ik op Google maps kijk zie ik alleen maar appartementen.

Misschien kent iemand deze villa die worden geadverteerd met""Paradise Park Seaside Pool Home" of heeft iemand wel eens een villa gehuurd op Oceans Drive??

Njit
29-04-08, 15:13
Weet iemand of er wel villa's op Ocean drive liggen (ten hoogte van 10th street als iemand de straat goed kent:wink:)?? Want als ik op Google maps kijk zie ik alleen maar appartementen.

Ik kan hier ook geen villa ontdekken: http://maps.live.com/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCP&cp=n8x1b689p6n0&style=b&lvl=2&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=9381955&phx=0&phy=0&phscl=1&encType=1

http://img209.imageshack.us/img209/5848/oceaniy5.png (http://imageshack.us)

Misschien kent iemand deze villa die worden geadverteerd met""Paradise Park Seaside Pool Home" of heeft iemand wel eens een villa gehuurd op Oceans Drive??

Deze bedoel je denk ik: http://www.vacationhomerentals.com/vacation-rentals/Miami-Beach-Florida-vacation-rental-home-proID-34799.html

Auraybleu
01-05-08, 01:24
Bedankt voor jullie reacties.

Deze bedoel je denk ik: http://www.vacationhomerentals.com/vacation-rentals/Miami-Beach-Florida-vacation-rental-home-proID-34799.html
Njit, deze bedoel ik inderdaad.

30 meter van de oceaan, dan moet hij ergens verscholen liggen onder de bomen van Njit's foto.
Ik zag op de link van Njit (als hem dat is) geen verwijzing naar 10th Street. Hoe kom je daar op ?
Gerrit, de verwijzing komt van mijzelf. Ik heb namenlijk een link van de eigenaar gekregen om de lokatie via Google maps te bekijken. Toen heb ik gezien dat het ongeveer op de hoogte van 10th street zou moeten liggen.

Als ik de foto's op vacationhomerentals bekijk, met name die met het grote witte dak, dan staat deze villa bepaald niet onder bomen. Volgens mij moet het dak goed zichtbaar zijn op google maps.

Zou de omschrijving wel kloppen?
Paradise park ligt noordelijker, er is een N.Ocean drive en er staan recreatie villa's aan zee?
Knaapje, volgens de link van Google maps zou het moeten kloppen.

Hoi allemaal,

2 jaar geleden ben ik op Ocean Drive geweest, maar daar staan zeker weten geen villa's. Het gebouw met het witte dak op de luchtfoto is een soort van visitors-center. Voor de rest langs Ocean Drive alleen maar hotels en restaurants gezien.

Als ik jullie reacties zo lees krijg ik het even benauwd.:? Natuurlijk mag je van de eerlijkheid van een mens afgaan, maar er zitten een paar oplichters tussen.:---) Ik twijfel nu of ik deze villa moet huren. De eigenaar heeft toegezegd mij nog een paar extra foto's te sturen en tot die tijd boek ik de villa niet. Ben benieuwd.

Wordt vervolgd.

Rstar
01-05-08, 04:25
Op Ocean Drive (South Beach) staan geen villa's te huur. In de voormalige villa van Versace, kun je (na lid te worden van de exclusieve club) een kamer huren.
Het lijkt erop dat je met een oplichter te maken hebt.

Auraybleu
01-05-08, 20:21
Vraag de eigenaar om de exacte positie op Google maps aan te geven, dan kan je het beter bepalen.
Knaapje.

Dit was het antwoord van de eigenaar toen ik de exacte lokatie vroeg:
Google map cannot map the house cos the home is situated 100ft away from the beach and just close to the sea shores.

Ook stuurt ze me onderstaand foto's toen ik vroeg om meer foto's te zenden waar ik op kan zien dat het huis daadwerkelijk op het strand staat.
http://img233.imageshack.us/img233/2720/beach1bw0.png (http://imageshack.us)
http://img233.imageshack.us/img233/9784/beach2ma9.png (http://imageshack.us)

http://img233.imageshack.us/img233/3081/beach3qe7.png
Zoals jullie zien zijn de foto's allemaal van een andere hoek genomen en dit laat me niet zien of dit daadwerkelijk het zeezicht vanuit de villa is.
Ha ha, zo ken ik er ook een paar.

Ook vroeg de eigenaar mij het volgende:
I hope you can proceed with the payment asap
and get back to me with details once made.

De reden dat ik dit met jullie wil delen is om te voorkomen dat iemand anders wel een fout maakt. Ik zie mezelf daar al aankomen en erachter komen dat deze villa er niet staat. Nou, dat is pas een goed begin van een vakantie.

Ik stuur de eigenaar de link van njit en dan mag zij mij gaan vertellen waar de villa nu daadwerkelijk ligt aangezien je birdseye view hebt. haha dat wordt lachen. Tot zover.....

Njit
01-05-08, 21:05
Hier kun je zien dat hij toch een paar dagen verhuurd is: http://www.vacationhomerentals.com/vacation-rentals/Miami-Beach-Florida-vacation-rental-home-proID-34799-2.html

Maar ja, als iemand zo vaag doet over z'n huis zou ik ook zoiets hebben van 'laaaaaat maar'.

Auraybleu
01-05-08, 21:43
Hi,

In december gaan we met 8 personen 3 wkn naar Miami.
Heeft iemand ervaring met het huren van een villa, appartement of iets derdelijks voor grote groepen? In de omgeving van Miami beach, South beach, enz...

Ik had een mooie villa op het oog, maar helaas had ik te maken met een oplichter, dus ik ben nu heel voorzichtig.

Is er iemand die ook met een grote groep op vakantie is geweest en tevreden was met de (betaalbare) verblijfplaats of weet waar ik kan boeken bij een betrouwbaar bureau?

denise
03-05-08, 23:15
Wij hebben in 1990 in motel Hilyard Manor 9541 collins ave ,surfside,miami beach gezeten.niet te groot,het zijn appartement kamers,er is een zwembad en je zit aan het strand.je hebt en eigen keukentje,met koelkast,kookgelegenheid etc.huiskamer,slaapkamer,badkmer.het is ons daar heel geoed bevallen,de service was ook heel goed en een zeer vriendelijk familiemotel.maar ik weet natuurlijk niet hoe het nu is

reneefrankrijk
06-05-08, 19:38
Wij zijn op zoek naar een townhouse ofwel villa (met of zonder zwembad) maar dan gelegen in een resort. Dus met centrale receptie, gemeenshappelijk verwarmd zwembad en evt. andere faciliteiten. Soms zie je wel eens villa's in een community waar een gemeenschappelijk zwembad is, tennisbanen en een clubhouse.
Het probleem lijkt en beetje te worden dat we minimaal 4 slaapkamers en 3 badkamers willen.
Qua ligging gaat onze voorkeur uit naar de buurt van de 27 of Championsgate.
Wie weet of zulk soort communities/resorts met townhouses/villa's bestaan??
Bedankt alvast!
Groeten, Renée

Ta2 Gerrit
06-05-08, 19:49
Windsor Hills (http://www.windsorhills.com/) is zo'n community. Ligt dan wel dichter bij Disney, maar dat zal toch geen probleem zijn?

BroWorld
06-05-08, 20:57
Windsor palms (http://www.windsor-palms-florida.net/)

Heeft villa's vanaf 4 bedrooms en condo's t/m 3 bedrooms.

Verder is het zeer de moeite waard om eens te kijken bij de andere communities. Zeker als jullie met een grotere groep gaan is het de moeite waard om een grotere villa te overwegen met private pool.

Hier de welbekende map (http://www.orlandovillas.com/Map.aspx) van orlando villas.

Succes

asontour
27-05-08, 00:02
We hebben inmiddels de Magic Villa 3 bezocht.
De community is erg mooi, al vond ik het gemeenschappelijk zwembad koud en erg ondiep. Jacuzzi mochten we met de kinderen niet in en voor de glijbaan waren ze te klein. We hebben er dus maar 1x gezwommen.

Villa was prima alhoewel wat achterstallig onderhoud. Klein plonsbad voor tussen de middag (de rest van de tijd zaten we in de WDW-zwemparken).
Kinderkamer met Mickey Mouse was een waanzinnig succes!

De ligging ten opzichte van parken is fantastisch, dichterbij (zonder op WDW te verblijven) is nauwelijks mogelijk.

ietie
28-05-08, 09:32
Wij hebben dit jaar voor het eerst geboekt bij ae, dit is ons prima bevallen, we verbleven in een villa in davenport, in een lekker rustige omgeving en toch lekker dicht bij alles, alleen geen internet dat was wel jammer en soms onhandig ,dus volgend jaar hopelijk zeker weer een villa via ae alleen dan wel met internet, en ik hoef van te voren niet te weten waar ik terecht kom wij houden wel van verrassingen!

Njit
03-06-08, 12:17
Er zijn nog meer villa's te vinden die direct bij de eigenaar te huren zijn op http://florida-accommodaties.startpagina.nl/

Dr. Phlox
30-06-08, 11:45
Vandaag de reispapieren opgehaald. We hebben nu ook het adres van de villa gekregen. Het gaat om :
The Manors at West Haven in Davenport
Ik vond echter geen info hierover. Heeft iemand ervaringen met deze wijk?
Grz
Ton

Teleton
30-06-08, 18:08
Het gaat om : The Manors at West Haven in Davenport

Ik kan je ook niet blij maken, daar hebben we ook nog nooit gezeten, wel veel voorbij getuft. Maar het lijkt me overigens wel een mooie locatie, gemakkelijk bereikbaar via 192/27 en de I4 en niet te ver weg. Wij zaten eens in Southern Dunes, het leek niet zo ver, maar na verloop van tijd ging de afstand toch een beetje tegenstaan.

Op de foto's van de particuliere sites zie je, net als in de andere wijken, de mooiste villa's. Loopt de verhuur via Hotelbeds? Je kunt ze mailen om te vragen of er internet is. Zou wel handig zijn, maar je weet dat je er bij hen geen recht op hebt.....Zal wel voor je duimen!

RdP
05-07-08, 13:55
We hebben ook een 5-slaapkamer superior villa gehuurd bij AE (we gaan eind van de maand), ik heb Hans al eens gevraagd waar we terecht komen maar dat weet ie echt niet.

Op zich wel jammer dat je niet exact weet wat de verschillen tussen de villa's en de lokaties zijn. Het is zelfs moeilijk in te schatten of je daadwerkelijk in een superior villa terecht komt als je geen referentiepunt hebt.... In theorie kunnen ze je in een 'gewone' villa stoppen, zonder dat je het weet......

Gr,

Rien

Ta2 Gerrit
05-07-08, 15:03
En dat is nou de reden dat wij particulier huren. Dan weet je precies waar je terecht komt e wat de fasciliteiten van de villa inhouden.

Ik vindt dat zo'n BS dat ze niet kunnen zeggen welke villa je krijgt. Dat moet toch met de lokale agenten kort te sluiten zijn. Zo lijkt het meer op stopwerk. Er komen wat gasten, welke toko is nog vrij, en daar stoppen we ze in. Mijn mening.

Teleton
06-07-08, 10:28
hij vertelde mij dat geen van hun villa`s internet heeft

Inmiddels 4 keer via Hotelbeds gehuurd. Laatste keer wel internet beschikbaar. Ik heb van AE begrepen dat steeds meer particulieren de accomodatie uit oogpunt van concurentie met internet uitrusten, maar dat je er geen aanspraak op kunt maken.

Goeie tussenoplossing om op kantoor gratis internet beschikbaar te stellen. Tenzij je natuurlijk in Southern Dunes zit........:mrgreen:

Chris71
06-07-08, 20:19
Heeft er iemand ervaring met deze villa? www.floridafunvilla.co.uk (http://www.floridafunvilla.co.uk) ?

maro
14-07-08, 21:44
Hoi,

Wij hebben samen met de buren een villa gehuurd in Davenport,Orlando via de firma Disny4villa
http://disney4villas.com/

Heeft ieman ervaring met deze firma?
We liggen op Tuscan Ridge in de periode van 27 dec.2008 tot 15 januari 2009, en maken daarna nog een kleine uitstap naar Memphis-Graceland.

Tevens willen we een auto huren via Alamo hier in Europa (is schijnbaar beterkoop dan ter plaatse)
Ik heb een TomTom go910 met kaart van noord-America.
Voor ons is het een heel avontuur en we vragen ons af het wel slim is om een auto te huren.
Graag een advies indien mogelijk.
Alvast bedankt voor reacties.

mac
16-07-08, 16:46
Wij hadden vorig jaar een luxury 3 kamer villa gehuurd.
We kwamen uit in Davenport ,Westhaven. Het was een luxe villa met alles erop en eraan. In mijn weblog kun je fotos terugvinden.
http://macinflorida.web-log.nl/

Wij waren zeer tevreden.:lol:
Groetjes Mac

rotarynette
16-07-08, 22:06
Hallo allemaal.
Wij boeken al zo'n jaar of 10 bij AE.
Er zit wel wat verschil tussen de villa superior(internet ,dvd speler luxe geluidinstallatie e.d)
Maar luxury daar vind je de meer een "gewone "tv,geluidinstallatie,veelal geen internet.
Voor de rest zit alles erop en eraan.
Wij geven de voorkeur aan Southern Dunes,wat verder van Orlando,maar wel afgesloten terrein,vlakbij supermarkt en leuk uitzicht op golfbaan.
De villa's via hotelbeds dat is zo'n grote organisatie dat ze niet vtv zeggen waar je zit.
Laatst hadden wij dit gedaan toen zaten we best ver van alles,dat was Bridgewater crossing in Davenport.
Dus nu maar weer naar Haines city:Southern Dunes.

ietie
17-07-08, 10:13
Dit jaar voor het eerst geboekt bij ae op zich prima bevallen, geboekt voor een 3 slaap kamer villa en een grotere gekregen gelegen in het polo park in davenport.
De villa was alleen erg verouderd en nogal smerig bij aankomst, gelijk gemeld bij hotelbeds, ze zijn zeer behulpzaam, goede service.
Gisteren net weer geboekt voor de mei vakantie 2009 en weer bij ae, dus kijken waar we nu weer terecht komen.

Enriekie
17-07-08, 15:14
Hallo medeforummers,

Wij willen een villa gaan boeken via OAD Reizen, in hun gidsen staan de villa's van " USA Vacation Villa's ".
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en deze met ons zou willen delen?

Alvast bedankt

Rico

raygwencaith
17-07-08, 18:36
Mag ik vragen waarom je wilt boeken bij een dure reisorganisatie. Er zijn hier veel aanbieders te vinden op het forum waar je offertes bij kunt anavragen, kun je tenminste dingen vergelijken. Wij hebben toen we voor het eerst gingen ook gidsen gehaald maar door tips op o.a. dit forum zijn we daar snel vanaf gestapt

Enriekie
17-07-08, 19:07
@raygwencaith
Natuurlijk mag je dat vragen.
We gaan in maart 2009 naar Florida, ons zoontje is dan pas 2,5 Jaar.
We willen dan niet voor onverwachte verassingen komen te staan.
Met zijn tweeen vind ik dat geen probleem, maar met die kleine wel.

Bovendien geloof ik niet dat ik via andere aanbieders veel goedkoper uit ben.
Je hebt wel een goedkoper verblijf, maar je betaald de volle mep voor de vlucht.
Ik wil een rechtstreekse vlucht van Schiphol naar Miami, we willen namelijk ook nog een paar dagen Miami en wat andere plaatsen aandoen.
We willen eindigen met een weekje Orlando. Liefst in een vila.

Bedankt voor je reactie

raygwencaith
17-07-08, 19:19
Onze dochter was echter ook 2.5 toen we voor het eerst gingen (2006) Wij waren ook voor de vluchten toen goedkoper uit. En voor verrassingen zijn we niet komen te staan. Wij vergelijken altijd met de offertes die we opvragen en de gidsen die we hebben en voor ons scheelt het aanzienlijk.

Ieder zijn eigen keus natuurlijk. Je kan al je wensen bij de reisorganisatoren die hier bekend staan zoals AV (www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl)) , AE ( www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl) ) en www.usafunvacations.nl (http://www.usafunvacations.nl) Zij maken voor jouw een offerte naar wens en zijn zich er echt van bewust dat je zo goedkoop mogellijk wil. Mijn favo is tot nu toe AV (american vacations).

Ik bedoel het is het proberen waard toch?

Op onze log kun je de verslagen eventueel lezen.

Voor 2009 hebben we iets meer zelf stoute schoenen aangedaan en zelf via internet een townhouse geboekt.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

En vergeet voor de kleine geen eigen paspoort.

Succes met boeken.

reneefrankrijk
17-07-08, 19:25
Wij hadden (feb 2008) een superior 5 slaapkamervilla via AE. We lagen in Tuscan Ridge, prima community.

Helaas was nergens aan te merken dat het een superior villa was. Gewone tv's (en echt niet in elke kamer zoals je vaak ziet), geen internet, gewone dvd speler, geen muziekinstallatie, helemaal niks extra's (geen gamesroom of zo). De keukeninventaris was zo ontzettend karig dat we voor ons zevenen niet konden koken zonder nieuwe ketels/pannen te moeten kopen. We hebben zelfs een paar opdienschalen gekocht. Als reden werd door AE gezegd dat vakantiegangers in Florida toch altijd gaan uit eten en niet zelf koken. Vond ik enigszins onzin want één van de redenen om in een villa te gaan zitten is de mogelijkheid hebben om zelf te kunnen koken.

Voor ons was het in elk geval een ervaring waardoor we zeggen: nooit meer via een organisatie. We hebben nu via een particulier gehuurd, betalen in Britse ponden en aangezien die lekker laag staat hebben we een koopje. Volgens de website biedt deze in elk geval al meer dan de "superior" via AE.

RdP
17-07-08, 19:52
Een google search naar "hotelbeds usa homes welcome center superior" levert het volgende op:

SUPERIOR DISNEY AREA HOMES (Other room type than std, dlx, ste, ... etc.) Newer homes in superior communities cater to those who appreciate a higher caliber of accommodation. Modern and spacious floor plans, attention to decor, upgraded furnishings and applances add extra comfort for a home away from home. Enhancements vary from each home and may feature an additional living area or extra dining room, extra televisions, a VCR or stereo CD player. Set in attractive landscaped sub-divisions, amenities that neighborhoods may offer include kids play areas, communal swimming pool, golf course, tennis courts, basketball courts or a club house. Homes are minutes from an abundant selection of restaurants and shops and conveniently located from 10 to 20 minutes drive to Disney, Sea World and Universal Theme Parks. 3 bedrooms sleep 8, 4 bedrooms sleep 10 and 5 bedrooms sleep 12.

Op zich lijkt het er op dat het wel ongeveer klopt wat renee vertelt, behalve dan dat het inventaris niet toereikend was. Dat is natuurlijk absurd, je gaat niet elke dag ontbijt, lunch en diner buiten de deur doen. Ik ga over en week en als ik dezelfde ervaring heb, dan ga ik zeker niet zelf spuulen aanschaffen maar meteen terug naar hotelbeds of bel met AE.

/Rien

Nel van Ree
18-07-08, 15:53
Hallo wie kan mij vertellen waar ik het dichtst bij miami een villa kan huren.
In miami zelf zijn de villa,s veel te duur. Misschien weet iemand van jullie
waar ik het beste kan kijken daarvoor.
alvast bedank,

nel

Teleton
18-07-08, 16:16
In miami zelf zijn de villa,s veel te duur.

Hi Nel,

kijk eens op http://www.homeaway.nl/miami-beach/s/5028/fa/find.squery, de prijzen van een appartement vallen mij niet tegen. Ik denk dat je voor een betaalbare villa wat meer de kant van Palm Beach, Fort Lauderdale etc. op moet zoeken. Bij de bekende aanbieders zie ik ze niet zo 123, maar je kunt er misschien wel eens naar vragen. Verder even googelen, dan rollen de particuliere aanbiedingen vast zo over het scherm.

Mickey99
21-07-08, 07:57
Ik heb even een vraagje over het betalen van een villa aan particulieren;

Wij hebben een leuke villa op het oog en de (Engelse) eigenaren willen dat wij in Engelse ponden betalen. Volgens mij kun je dit niet via internetbankieren regelen. Wie heeft hier ervaring mee?

Njit
21-07-08, 08:19
Accepteren ze geen Paypal? Dat kun je in allerlei valuta overboeken.

petrajessy
21-07-08, 08:30
Ja ik had dit jaar twee villa's in Engelse ponden betaald. De 1 met een creditcard en de ander met paypall. Daar moest ik dan wel 4 % bij op tellen. Omdat ze aan paypall 4 % moeten afdragen. Ik had ook een checque kunnen sturen. Is hier heel ouderwets maar daar nog wel gebruikelijk ( Engeland). Bij de bank koop je een cheque en je stuurt hem op. Hun moeten hem dan verzilveren. Die uitleg kreeg ik bij mijn bank. Ik vond dat daar tevele tijd over heen ging en ook die cheque kost geld. De borg kreeg ik met een cheque terug. Die heb ik dus ingediend toen en na een week stond het geld op mijn rekening.

Mickey99
21-07-08, 12:11
Bedankt voor de reacties!

De eigenaren hebben ons laten weten dat ze het betalen niet via internetbankieren willen doen i.v.m. angst voor fraude/misbruik van bankgegevens. We zullen het nu dan met een cheque (lekker ouderwets) gaan regelen. We moeten alleen nog even precies uitzoeken hoe dat werkt.

Mickey99
21-07-08, 20:25
Het is uiteindelijk toch nog via de creditcard gelukt en de betaling is nu via het kantoor in Orlando gegaan. Lekker makkelijk vanuit huis, ook weer opgelost! ;)

nancy1
30-07-08, 17:34
Wij gaan in april 2009 voor de 3e keer naar Orlando.
Vorig jaar zaten we op het Highlands Reserve park, daar hadden we een villa met privé zwembad. In de tuin/zwembad was erg veel privacy. 1 heel groot nadeel: veel levende kakkerlakken in huis......
Dit jaar hebben we een appartement gehuurd op Terrace Ridge. Erg mooi appartement, dit jaar alleen dode kakkerlakken gezien, een gezamenlijk zwembad. Een nadeel hiervan was weer dat er veel van die lovebugs rondvlogen....hier heb je bij een villa met een kooi eromheen weer geen last van.....
We hebben besloten volgend jaar weer een villa met privé zwembad te huren, maar vind het erg moeilijk op welk park.
Het liefst zou ik naar een vrij nieuw park gaan, met dus ook wat nieuwere villa's, in de hoop dat deze wat schoner zijn als die op Highlands Reserve.
Ik heb al veel sites bekeken, vaak zie je dat alle tuinen zowat op elkaar aansluiten. Ik zou het wel prettig vinden wat bebossing om de tuin te hebben.
Welk park is aan te raden? Het liefst wat dichter bij Seaworld dan Davenport, maar evt toch Davenport blijft natuurlijk ook een optie!

reneefrankrijk
31-07-08, 17:52
Wij gaan naar Aviana, dat is nog niet helemaal klaar maar mooie nieuwe villa's, een clubhouse, gemeenschappelijke pool als extra en wat ons betreft een heerlijke ligging. De door ons gehuurde villa kijkt uit op een conservation area en heeft een extended deck. Dat zoeken wij.

PENPE
31-07-08, 22:57
Hoi allemaal,

Die kakkerlakken is gewoon een algeheel probleem in Florida gezien hetwarme/vochtige klimaat daar. Je ziet dus ook heel veel van die busjes rijden met reclames van verdelgingsbedrijven. Het maakt dus niet uit of je een villa hebt van 6 maanden of 6 jaar oud.

En als je er in je villa last van zou hebben kun je dus 2 dingen doen :

- Zelf aan de slag gaan en een paar spuitbussen halen bij PUBLIX / Wal!Mart ( die hebben een ruime sortering )
- Management company van je villa bellen en hun het laten doen

Overigens zijn alle parken in Davenport nog geen 10 jaar oud volgens mij...

Groetjes,
Pieter & Petra

:p Over 5 weekjes op Highlands Reserve in Davenport

nancy1
31-07-08, 23:54
Dit jaar hadden we inderdaad ook uit voorzorg als eerste bij de Publix een spray gehaald. Gelukkig niet nodig gehad.
Ik weet dat die kakkerlakken leven in Florida, maar toch vind ik het geen prettig gevoel geven die beesten te zien lopen.
Dit jaar troffen we een paar dode kakkerlakken in ons huis aan.
Op de gang buiten zagen we wel wat levende kakkerlakken, maar dat was niet zo erg.

Yvet
01-08-08, 10:34
Ik heb werkelijk (gelukkig maar) in huis nog nooit een kaakkerlak gehad en wij hebben niet in echt oude huizen gezeten maar zeker niet gloedjenieuw.

De laatste x zijn we wat vaker thuis geweest dan voorheen en daardoor hebben we kunnen zien dat er 1x per week een verdelger langskomt en die vroeg ons dan ook netjes of wij binnen nog problemen hadden gehad met beesten....

Dus nieuw of oud, maakt niks uit idd het is nu eenmaal de weersomstandigheden net als er vaak schimmel (ook nog nooit meegemaakt) is in kamers / hotels dat komt ook door het weer....

PENPE
01-08-08, 11:58
Ik sluit mij helemaal bij Yvet aan.

Heb nu 9x in een villa gezeten en pas 1x daadwerkelijk een kakkerlak 'gespot' in huis. In een keukenkast stond gelukkig een spuitbus dus het probleem was snel verholpen.

Het komt ook door het feit dat de vuilnisbakken in de garage moeten staan, en wij 'troffen' het toen dat er in de garage nog een volle vuilnisbak stond van de vorige 'bewoners' die er alles ( etenswaren, vleesresten vd BBQ ) gewoon ingegooid hadden zonder een vuilniszak te gebruiken.

In zo'n garage is het dik over de 40 graden overdag, dus je kunt het wel raden :shock:

Groetjes,
Petra & Pieter

:sun: Nog 5 weken + 1 dag....

Michael66
03-08-08, 15:26
Villa's liggen allemaal naast elkaar, in elke community die ik ken is dat zo. Enige afscherming door bebossing o.i.d. .... en dat in een nieuw park .... ik heb het nog niet gezien, ben het nog nergens tegengekomen.

Sommige huizen hebben wat privacy door een houten hek om de "tuin", maar veel zie je dat niet. Gewoon even goed zoeken.

Katty
03-08-08, 19:50
Wij verblijven 5 of 6 nachten in Orlando voor bezoeken aan pretparken en wat shoppen natuurlijk. Wij zijn 2 volwassenen en 2 kinderen van 12 en 13. Wat raden jullie aan: villa of hotel? Qua prijs en ligging? Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit, wat eten doe je toch elders denk ik.
Maar de villa's die ik tot nu toe zie, zijn bijna allemaal voor minimum 6 personen dus denk ik, misschien interessanter van een 4-persoonskamer op hotel te nemen? Alle tips zijn welkom.

Syllvia
03-08-08, 20:47
Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar als ik met een gezin zou gaan zou ik een villa nemen.

Een villa huur je met een bepaalde prijs, en niet voor het aantal personen, dus of je met 6 of 4 gaat is dan even duur.

Als je in een hotel gaat moet je eigenlijk 2 kamers nemen, ik denk dat je dan goedkoper uit bent met een villa.

Ik weet dat heel veel mensen met een gezin 1 hotel kamer nemen, maar wij hebben dat ook 2 nachten gehad, en dan lig je dus met 2 mensen in 1 queen bed..... (140 cm breed) ik vind dat erg krap hoor.

groetjes Sylvia

picacat
04-08-08, 03:41
Hoi Katty,

Ik verblijf nu nabij Tampa maar morgen ga ik naar Orlando voor een paar dagen en we hebben deze geboekt : http://www.booking.com:80/hotel/us/sheraton-vistana-villages.nl.html?sid=ac80a371908d7c1c0cfdd8a62fa67 8b0

Kost nu 108 dollar per nacht ( circa 70 euro per nacht) Ik heb het pas gisteren geboekt voor maandag vanaf hier :-) Dus ik weet niet of het anders goedkoper kan.
Maar dat is een resort met villa's en er rijden allemaal shuttle bussen naar alle atracties (is 2,5 mijl). Dus je wordt ook nog gebracht en gehaald. Ik denk perfect voor een gezin.

Ik kan eind volgende week laten weten hoe het geweest is.
Ik zit nu nog bij een opvang voor grote katten haha dus vanaf morgen heb ik geen internet meer. Ik zal als ik weer thuis ben laten weten hoe het bevallen is.

Groetjes, sandra

reneefrankrijk
04-08-08, 06:02
Met kleine kinderen zou 1 hotelkamer ook nog wel gaan, maar met kinderen van 12 en 13 zou ik ook gaan voor een villa of townhouse c.q. appartement. Toch wat meer leefruimte en inderdaad, of die 2 kinderen samen in 1 queen bed willen liggen??
Fijne vakantie!

Ta2 Gerrit
04-08-08, 09:00
100% villa, zou ik zeggen. Qua prijs maakt het niet veel uit (zoals al gezegd) met twee hotelkamers, maar qua gemak 10 keer beter.
Wij gaan al jaren voor een villa, of nu met z'n tweeën zijn of met meer, en genieten van alle voordelen. Savonds na een drukke dag even pootjebaden in je eigen zwembad, met een drankje uit eigen koelkast.

Of sochtends een lekker bakkie met een broodje op je eigen terras. Dat zijn nog maar een paar dingetjes, waarvan ik nu al geniet, als ik er alleen maar aan denk.
En als je eens geen zin hebt om uit eten te gaan, maak je "thuis" toch wat makkelijks klaar in je eigen, goed uitgeruste, keuken ?

Wat de ligging betreft, ze liggen allemmaal rondom de parken ;-), maar daar is op het forum heel veel informatie (net als over de prijzen) te vinden.
Over ruim 2 maand zijn we er weer, hier http://www.sunshinevilladisney.com/, en voor volgend jaar staat deze http://www.orlandodream.com/content/home.htm op het programma (de andere was "helaas" al weer verhuurd)
Veel plezier met de voorbereiding.

stephie
05-08-08, 23:21
Hallo,
Daar ben ik weer eens. Vorig jaar mei zijn we in Florida geweest. Dit jaar waren we van plan naar West Amerika te gaan...maar....Florida blijft trekken. We hebben er over gedacht om dan maar naar het noorden van Florida te gaan...ook dat hebben we van ons af gezet.....We willen gewoon ergens naar toe..... waar we al zijn geweest :D
Nouja niet helemaal...we waren nog niet in Bradenton geweest. We zijn toen in st. Peter Beach geweest in het Sirata Beach Resort.

Nu zou ik graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met Shorewalk Vacation Villas. De recensies, welke ik heb gevonden stammen uit 2007 en er kan een hoop veranderen in een jaar!

Groetjes Stephanie

lucas
06-08-08, 20:17
ja sandy ridge in davenport vlakbij championsgate.
daar zijn villas met eigen jacuzzi en de zwembaden zijn erg groot.de meeste hebben zelfs 5 slaapkamers en 3 badkamers.
wij hebben er ook een villa gekocht en gaan eind augustus er heen om te kijken hoe het is geworden.

oh ja het is geen resort met gezamelijk zwembad maar als je een eigen zwembad hebt is het ook niet echt nodig alleen wel leuker als je kleine kinderen hebt die dan met elkaar kunnen spelen in de pool.

corrus
06-08-08, 21:00
Club Cortille, Fiesta Key en Herritage Key zijn ook allemaal resorts met communal pool

Jinxy
06-08-08, 21:58
Persoonlijk zou ik ook voor een villa gaan. Je hebt dan lekker de ruimte, prive zwembad. Voor een paar dagen is een hotel prima, maar langer dan 3 nachten, vind ik een villa fijner.

warmerdam
07-08-08, 08:10
Wij willen ook een villa/vakantiehuis huren in Florida en van daaruit plaatsen gaan bekijken en attracties bezoeken. In welke steden/plaatsen kun je dan het beste gaan zitten? We willen bijv. 3 weken gaan en dan op 2 plaatsen verblijven. Een bezoek aan Disney world zal in ieder geval op het programma staan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes Bianca

Njit
07-08-08, 08:16
Je kan ook voor een combinatie van villa en hotels gaan. Dus eerst een periode in een villa in de buurt van de pretparken en daarna een rondreis.
Ligt er ook een beetje aan welke plaatsen je wilt bezoeken.

raygwencaith
07-08-08, 18:04
Wij hebben voor volgend jaar een townhome op Windsor Hills geboekt. Niet via reisorganisatie maar gewoon rechtstreekt via www.storytimeorlandorentals.com (http://www.storytimeorlandorentals.com) Het zijn zeer vriendelijk mensen die ook snel de mail beantwoorden.

Succes met boeken voor 2009

Wendy en co
08-08-08, 14:28
hallo allemaal,

Ik heb al een paar keer geprobeerd om wat te plaatsen en na een heel verhaal ben ik dan alles kwijt.......zucht........ik doe denk ik iets fout maar word er helemaal grumpy van.....dus nog een poging

Kerst 2007 en kerst 2005 hebben we doorgebracht in een villa in Spring Hill, een plaatsje aan de West kust. Wij zijn super enthousiast over deze villa in Spring Hill en dat adresje willen we graag met jullie delen. In 2005 hebben we uit kostenbesparing via internet een huis geboekt. Spannend want je kent die mensen niet en je betaalt wel vooraf! Maar het is meer dan geweldig geweest.

De villa is het 2e huis van een Engels echtpaar David en Sandra Allen. Zij zijn super sympathiek en beantwoorden al je vragen per direct! Bovendien doen ze veel moeite om je te helpen met allerlei dingen zoals voor onze kindjes van 2,5 jr en 3mnd een babybedje, een kinderstoel en autostoeltje ed. Toen we een paar dagen in de villa zaten werden we gebeld door David om nogmaals te checken of alles naar wens was.

Het huis ligt aan de 18 holes golfbaan en kijkt uit op de 17e afslagplaats. Hierdoor heb je aan de achterkant veel privacy en kijk je heel groen weg! De golfbaan is leuk en niet duur dus mijn man heeft bijna iedere dag gespeeld. Maar ook als je niets met golf hebt, maakt dat niet uit want je hebt er geen last van en je kunt gewoon naar je villa toe rijden zonder toegangspoorten ofzo.

Het huis heeft 3 ruime slaapkamers en 2 badkamers. Verder is er een grote living met open keuken... het oogt heel gezellig met verschillende zitjes. Verder is er een wasruimte met droger en een grote garage. Het huis is groter dan wat we thuis hebben ;)

De kosten viel ons enorm mee! Afhankelijk van de periode waarin je huurt betaal je $800 a $900 per week! Dat is dus rond de 550-600 Euro per week en dan zit alles er bij in!

Het zwembad kun je verwarmen en dan wordt het max rond de 28 graden. Dat is super in de winterperiode want zo konden onze kleintjes ook in het water! Er is ook een grote veranda bij het zwembad met allerlei zit en ligstoelen!

Verder is er in huis wireless connection voor je laptop en liggen er allerlei boeken, folders en landkaarten die je mag lenen! Kortom een geweldig huis waar het heerlijk is om te logeren! We hebben ook een keer in Orlando een villa gehuurd maar dat was echt gericht op de verhuur en daardoor deed het nogal kil aan.

Orlando is 2,5 uur rijden dus als je alleen naar Florida gaat voor de parken is dit huis niet geschikt. Toch is een rit naar Orlando als je een keertje wil Outlet shoppen goed te doen. Dit kan overigens ook in Tampa en dat is 1 uur rijden. Qua bezienswaardigheden zit je goed voor St Petersburg, Tampa ten zuiden van Spring Hill en ten noorden bijvoorbeeld Homosassa Spring State Park waar je manatees kunt bekijken.

Oh we willen zo weer gaan! Maar ik hoop dat ik iemand anders ook heb geholpen met dit adresje! Hierbij de website:
www.usaconx.com/lydiacourt/ (http://www.usaconx.com/lydiacourt/)

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel. Je kunt ook altijd mailen via de website naar David en Sandra

Groetjes Wendy

christophe
13-08-08, 14:04
wij hadden een villa in de wijk thousand oaks, één van de nieuwe wijken rond championsgate, alles netjes in orde daar hoor.

Karin17
14-08-08, 22:37
Hoi Stephanie, wij zijn afgelopen zaterdag teruggekomen van onze eerste reis naar Florida. De laatste 15 dagen verbleven wij in Shorewalk (vrienden van ons komen er al jaren). Wij hadden een beneden-appartement met 2 slaapkamers, 2 badkamers, klein woongedeelte met 2 banken, ruime keuken (incl. wasmachine/droger) en aparte eetkamer. Alles zag er prima en schoon uit. Op het terrein zelf zijn 2 tennisbanen, 2 zwembaden en een clubhuis. Het park is leuk aangelegd met veel groen, watertjes, fonteinen en wij hebben veel eekhoorns en eenden gezien. Het park ligt aan een zijweg van Cortez. Hier vindt je o.a. de Walmart, Publix, Outback, Cody's Roadhouse en Applebees. Vlak naast het park is de Albertsons maar deze gaat op 7 september a.s. sluiten.
Als je Cortez afrijdt kom je op Anna MariaIsland. Dit is een erg leuk en gezellig eiland met mooie stranden, restaurantjes en 3 pieren om o.a. te vissen.
Wij hebben het er onwijs naar ons zin gehad en gaan hard sparen voor een volgend bezoek. Als je nog meer vragen hebt hoor ik wel.
groetjes,
Karin

jurgo
22-08-08, 08:26
Luitjes,wie kan mij wat vertellen over het villapark op het Highlands Reserve?
Hoe zijn in het algemeen de villa`s,de ligging van het park en hoe is het park.
Iemand enige ervaring:?:
Hoor graag jullie reacties.

Nita
22-08-08, 09:12
Als je hier gaat kijken:

http://floridaforum.nl/showthread.php?p=77436#post77436

en vervolgens klikt op de link naar het blog kom je wat informatie tegen, toevallig net gelezen ;)

PENPE
22-08-08, 10:07
Hoi,

In april ben ik al even op Highlands Reserve geweest om rond te kijken en ben ook nog bij een 'mede-forummer' op bezoek geweest in de villa die zij daar gehuurd hadden. De community ligt op ongeveer 20/25 min rijden van de attractieparken en de (outlet)malls. Naast Highlands Reserve ligt een PUBLIX supermarket en op een kleine 5 minuten rijden een Super-WalMart.

Over een kleine 2 weken zit ik er, dus ik hou je op de hoogte !!

Groetjes,
Pieter

RdP
22-08-08, 14:02
Wij zatten in Orange Trees, ons huis was ruim een jaar oud en ik heb geen kakkerlak gezien in 3 weken tijd.

Behalve toen ik bij een avondje bij een collega op bezoek ging in Highland reserve, die avond 3 bessten gezien en zij hadden er echt last van.....

/Rien

Michael
24-08-08, 22:53
Hoi,
afgelopen kerst zaten wij hier ook. Mooie en goed verzorgde community die je van twee kanten in of uit kunt. "Ons" huis was erg netjes en had net een furniture upgrade gehad. Het is geen gated community.
Voor enkele foto's van het interieur van deze villa en de buurt zelf, moet je maar even op de link kerst in Florida hieronder klikken.
Je kunt dan onder andere een gedeelte van de wijk zien, echter in kerstsfeer hahaha

Groet Michael.

Lyne
03-09-08, 21:19
Wij vertrekken de 19e naar Orlando. We hebben een 5 bedroom vakantievilla via oad (d-reizen) gehuurd en hebben geen idee waar we terecht zullen komen. Ja alleen dat je het adres vlak voor vertrek pas ontvangt en dat het in Kissimmee of Davenport is. Het is de eerste keer dat we een villa hebben. De vorige keren hadden we of een hotel/appt of waren we bij vrienden/familie.
Ik heb via de zoekfunctie op OAD gezocht, maar er kwam niets uit.
Wie oh wie heeft ooit ook via oad een vakantievilla in Orlando gehuurd?
Ik weet nl niet eens hoe lang het rijden is vanaf de airport, of het vlakbij de malls, pretparken and ofcourse walmart en supermarkt is. Ik plan graag alles van tevoren aangezien we met vrij jonge kindjes zullen reizen, maar nu kan ik dat dus niet.
Someone??? Anyone????

6foot6
03-09-08, 22:26
Mischien zijn er hier leden die via OAD hebben gehuurd, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over de villa die julie straks gaan krijgen.
Alleen OAD (of D-Reizen) kan hier echt antwoord op geven maar ik ben bang dat ze dat zelf ook nog niet weten.
Kijk op de site van D-reizen

Hier
http://www.orlandovillas.com/Map.aspx
vind je een overzichtskaartje

Teleton
04-09-08, 07:46
Ik plan graag alles van tevoren aangezien we met vrij jonge kindjes zullen reizen, maar nu kan ik dat dus niet.

Had je dit dan ook niet beter voor het boeken kunnen plannen? Vreemd dat je daar nu pas achter komt.

Overigens: maak je maar geen zorgen hoor. Dit systeem wordt zeer vaak gebruikt en leidt zelden tot problemen. Je krijgt een meestal een sleuteladres (maximaal half uurtje rijden van MCO) Deze route kan je vooraf al bepalen. Bij het sleuteladres krijg je de locatie met een route. Reken op maximaal een half uur met de auto. Bevalt dit niet, dan huur je volgende keer direct van particulier, dan weet je in ieder geval het adres vooraf. Meer weten? Zoek even op "huur villa" of "american estates".

Ta2 Gerrit
04-09-08, 09:11
www.vrbo.com (http://www.vrbo.com) , www.villas2000.com (http://www.villas2000.com) , www.orlandovillas.com (http://www.orlandovillas.com) zijn zo enkele sites die ons in een villa brachten. Maar er zijn er nog tientallen meer.
En natuurlijk de hier bekende aanbieders, AV etc., maar dan huur je weer via via, met alle voors en tegens van dien.

kentcourt
04-09-08, 09:45
Hoi,

In het kopje staat D-Reizen/OAD echter dit is dus via Oad met bemiddeling van D-reizen, want via de site van D-reizen staat ook de optie van "huren via particulier" en dan weet je wel waar je terecht komt. Dit is dus (denk ik) een betere optie om te boeken.

Lyne
04-09-08, 10:48
Bedankt voor je hulp, maar aan de 'had je niet' antwoorden heeft niemand wat.
En nee het is niet vreemd dat ik daar nu pas achter kom. Ik schreef al in mijn kennismaking dat wij niet zelf geboekt hebben.

Overigens, het reisbureau is enorm in gebreke gebleven en heeft de (kinderloze en dus ietwat anders plannende) 'hoofdboekster' zeer weinig info gegeven. Toen ik later de gegevens kreeg en het een en ander opzocht schrok ik me rot (oa over usairways). Zij confronteerde het reisbureau ermee en toen was het: ja we weten het, maar ze zijn ermee bezig hoor anders zouden we het niet doen. Dus maar hopen dat dit zo is.

Michael66
04-09-08, 12:36
Weet je dan wel al waar je de sleutel kunt ophalen c.q. waar je kunt inchecken?

Qua reistijd vanaf het vliegveld kun je rekenen op 30-45 minuten bij rustig verkeer en afhankelijk van waar je zit. Als het verkeer drukker is, reken dan op een kwartiertje extra. En dan ga ik ervanuit dat je inderdaad ergens in Kissimmee of Davenport zit.

Mickey99
04-09-08, 12:56
Wij hebben de villa ook via de sites die hierboven genoemd worden gevonden. Het is inderdaad "even zoeken" want er staan erg veel op.

Ik vond het toch wel leuk om het zelf uit te zoeken en dan vooral omdat je dan van tevoren weet waar je terecht komt. Je kunt ook zien wat er allemaal inbegrepen is en dat vonden wij ook erg belangrijk.

Volgende maand kan ik laten weten of het ons bevallen is ;)

Michael66
04-09-08, 18:05
@Gerrit: Vandaar dat ik ook beide mogelijkheden heb ge-google-mapt: Kissimmee bij de Walmart is op snelste route 32 minuten, Davenport (Highland Reserve) iets meer dan 40. Afhankelijk van de drukte in het verkeer is mijn ervaring dat je er dan een kwartiertje of zo langer over kan doen.

Satisfied?

Lyne
04-09-08, 18:32
Ikzelf vond stanton villa's wel interessant (die hebben volgens mij een Ned eigenaaren en internet in de villa???), maar goed voor zo een eerste keer in een villa, leek het degene die boekte handiger om toch een reisbureau als tussenpersoon te hebben.
Dus de volgende keer zijn wij ervaren villagebruikers.

We weten idd nog niet of we in Kissimmee of Davenport zitten en waar we de sleutel kunnen ophalen. Volgens de reisbureaumevrouw waren de parken wel dichtbij. Specifieker dan dat kon ze niet worden.
De auto's halen we op de airport en dan hopen we dat we de locatie in een keer vinden. De laatste keer dat we er waren hebben we bij het afhalen HEEL veel tijd bij Alamo doorgebracht. Ze hadden een foutje gemaakt en het interesseerde verder niemand daar totdat de manager erbij kwam en we een luxere auto dan besteld kregen.
Ik heb het mapje van 6foot6 bekeken en de woningen zien er allemaal goed uit. Ben benieuwd!
Denk dat mijn man en ik wat minder naar de parken zullen gaan ivm de kids, maar onze reisgenoten hebben volgens mij minder problemen met het vele rijden. Ik moet mezelf dan maar tevreden stellen door extra te shoppen of uit eten te gaan.... the agony... hihihihi. Zolang er een publix en walmart op loopafstand zijn en de mall daaráchter ben ik tevreden.
De pretparken doen we dan maar als de kids ouder zijn.

Teleton
04-09-08, 21:03
Bedankt voor je hulp, maar aan de 'had je niet' antwoorden heeft niemand wat.
En nee het is niet vreemd dat ik daar nu pas achter kom. Ik schreef al in mijn kennismaking dat wij niet zelf geboekt hebben. Overigens, het reisbureau is enorm in gebreke gebleven en heeft de (kinderloze en dus ietwat anders plannende) 'hoofdboekster' zeer weinig info gegeven. Toen ik later de gegevens kreeg en het een en ander opzocht schrok ik me rot (oa over usairways).

Beetje kribbige en ondankbare reactie. Voor iemand die graag alles van te voren plant, geef je wel erg gemakkelijk "anderen" de schuld. "Wij hebben niet zelf geboekt".. "De gene die boekt", "de kinderloze hoofdboekster", "het reisbureau", "OAD/D-reizen", "usairways", "Alamo" "onze reisgenoten"."kinderloze planners"..ze hebben volgens jou allemaal steken laten vallen doen het "anders" dan jij zelf zou doen of deugen niet. Ter info: Veel kinderloze mensen krijgen overigens gewoon antwoord op hun vragen hoor, bij een reisbureau:-\":-\"

Sorry hoor, dat ik het niet snap, maar je reist met tien man, dan stem je toch af wat er geboekt wordt? Wie blijft er nu in gebreke als het gaat om het maken van afspraken? Het reisbureau? Nog even en ik heb het gedaan........Wat mij opvalt is dat je het "later" allemaal wel opzocht en je toen rot bent geschrokken......Tja, later is het meestal te laat.

Ben het verder helemaal niet met je eens dat niemand iets aan had je niet antwoorden heeft. Het forum wordt (gelukkig) ook veel gebruikt als naslagwerk. Jij zorgt, ongewild, voor een perfect voorbeeld hoe je het niet moet doen. Bij reizen boeken geldt: eerst kijken, dan denken en dan doen!

Ik vond het wel een logische vraag, en besloot er een regeltje aan te wijden. Bovendien heb ik daarna in 4 regels keurig een antwoord op je vraag gegeven, kijk daar hoor ik je niet meer over......

Tot slot nog even dit: Wij hebben bij een expert geboekt waar op het forum veel over gediscussierd wordt. Er zijn voor en tegenstanders, zoals altijd. Vandaag (7 weken voor vertrek) de reisbescheiden binnen gekregen, met het sleuteladres \\:D/\\:D/.

Lyne
04-09-08, 22:02
Waar heb jij het over joh? Niemand heeft steken laten vallen bij ons. Jij maakt er een zeer negatieve situatie van terwijl wij ontzettend veel lol met elkaar hebben. Het is anders geboekt dan ik zou doen, maar dat is verder geen probleem. Hoe moet ik mijn verdere reisgenoten noemen dan? Bij hun namen?

Je snapt er wel meer niet van nee, ook logisch je kent de situatie toch niet? Je gaat toch geen commentaar leveren op iets waar je geen weet van hebt? Had je niet anders gekund, NEEN, anders hadden WE dat wel gedaan. Is nu niet gebeurd, geen probleem we zijn het met z'n allen aan het 'bijschaven'. Wij hebben nog steeds ontzettend veel lol en verheugen ons mede door dit forum enorm op onze vakantie!
Je verdraait de zaken want IK begon met BEDANKT voor je hulp. Niet met een negatief eerste regeltje en dan de hulp....
Je kunt voorbereiden zoveel als je wilt, maar er gaat nou eenmaal vaak wat mis. Ja dan heb je alle recht om daar wat over te zeggen. Leer je van, doe je het de volgende keer anders en gaat er ook weer wat anders mis. WHO CARES, het heeft tot nu toe de pret niet kunnen drukken.

Ik vroeg of er mensen waren die meer info erover hadden, dan heb ik niets aan 'had je niet beter'.
Ik vind het ontzettend aardig dat je meer info gaf maar met zo een intro haalt het wel de 'behulpzame glans' weg.
Verder ben ik er klaar mee, anders wordt het weer zo een 'off-topic situatie' en dat is niet de bedoeling.

Dit forum is fantastisch ik heb er ontzettend veel aan. Ik heb er zo ongeveer al mijn informatie van gehaald.
Hoop ik te blijven doen. De andere reakties waren overigens zeer prettig, waarvoor nogmaals mijn damk!

Ta2 Gerrit
05-09-08, 00:12
@Gerrit: Vandaar dat ik ook beide mogelijkheden heb ge-google-mapt: Kissimmee bij de Walmart is op snelste route 32 minuten, Davenport (Highland Reserve) iets meer dan 40. Afhankelijk van de drukte in het verkeer is mijn ervaring dat je er dan een kwartiertje of zo langer over kan doen.

Satisfied?

Ik ben al heel snel tevreden. Het was dan ook niet als kritiek naar jou bedoelt, Michael, maar meer als aanwijzing naar de topic-opener.

Overigens zitten er een stuk oostelijker aan de 192 ook nog een aanzienlijk aantal villaparken, voorbij Kissimmee town center, dus het verschil in tijd zou nog aanzienlijk groter kunnen zijn.
Hoewel ik nog weinig tot geen berichten van huurders aan die kant heb gezien. Die parken zullen dus niet erg bekend zijn bij de Nederlanders.

Michael66
05-09-08, 05:08
@Gerrit: Zag het niet als kritiek, meer als uitdaging. :-PToen ik mijn post schreef was ik al onzeker of het duidelijk genoeg zou zijn, het blijft namelijk gewoon een onduidelijke situatie. Gewoon vanuit mijn eigen ervaring gedaan.

@Lyne: Hardstikke goed! Er gaat wel vaker wat "anders" dan je zelf wilt als een ander boekt, je probeert er dan gewoon het beste van te maken met elkaar, zolang je maar lol hebt. Een collega van me is in het voorjaar naar Florida gegaan met zijn voltallige familie en wat er toen allemaal minder goed geregeld was ..... Te weinig en te kleine auto's, geen kinderzitjes en kinderslaapplaatsen, vier bedden te weinig, verkeerde Disney-tickets, en nog veel meer. En .... wat hebben ze er samen over gelachen!!!! Hoe hadden ze dat kunnen vergeten of verkeerd kunnen doen ...:-k:???::neutral:[-o<:razz::razz::razz::razz::razz::razz::razz:?!?!?! En daarna hebben ze het alsnog geregeld in goed overleg. Net zoals jullie het nu volgens mij aan het doen zijn.

Have fun!!

Tinkerbell
05-09-08, 07:06
Misschien een kleine tip.

We konden ook bepaalde informatie van het reisbureau niet krijgen over een OAD reis in Amerika.

Ik heb toen gewoon hun hoofdkantoor in Holten gebeld waar ze deze reizen uiteindelijk allemaal boeken.

Een paar dagen later had ik alles schriftelijk in huis.

Gewoon even netjes vragen bij OAD zelf. :-P

Lyne
05-09-08, 11:34
H&#233;h&#233; BEDANKT MICHAEL!! Ge snapt mij!
Alleen al het feit DAT je weer naar Florida gaat is al een feest. Grappig dat er toch (hihi, jaja T&#211;CH) mensen zijn die niet snappen waarom we zo overspannen vrolijk doen over simpel Florida. SIMPEL FLORIDA???? HOEZO, je zou ze bijna aanklagen vanwege heiligschennis hahaaaaaa.

Hoi Tinkerbell,
Heeft een van mijn medereisgenoten ook al geprobeerd, maar daar werd toen gezegd dat we de info pas een week van tevoren krijgen. En dat terwijl ze het echt HEEL heel netjes vroeg, ze zei zelf meneer en mevrouw en alstublieft haha. Hoe lang voor vertrek hadden jullie de informatie binnen na gebeld te hebben?

Lyne
05-09-08, 21:52
Wij heben vandaag ons sleuteladres binnen gekregen.
USA vacation villa's, 101 Polo park Boulevard.
Zegt dit iemand wat?

Njit
05-09-08, 21:58
Sleuteladres is niet je villa-adres. Maar kan wel in dezelfde buurt zijn natuurlijk..

Google Maps: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=101+Polo+Park+Blvd,+Davenport,+Polk,+Florida+338 97,+Verenigde+Staten&sll=37.0625,-95.677068&sspn=35.684144,79.101563&ie=UTF8&cd=1&geocode=FflisAEdU8Yh-w&ll=28.338287,-81.672621&spn=0.009689,0.019312&t=h&z=16&iwloc=addr
Local Live Birds Eye View: http://maps.live.com/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCP&cp=nqpmpb85tg4z&style=b&lvl=1&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=13812017&phx=0&phy=0&phscl=1&encType=1

Michael66
06-09-08, 02:30
Da's aan de 27, dan zal je villa ook wel ergens daar zijn, Davenport dus. Da's dus zo'n 45-60 minuten rijden vanaf het vliegveld. Goed te doen.

Lyne
06-09-08, 23:22
Jeetje ik werd helemaal enthousiast bij het zien van de 'live foto's'. In gedachten zit ik er al!!!!
We zitten dus in Davenport. Ik vond daar minder over dan Kissimmee. (zo ff op het forum zoeken, ze hadden ons in 1e instantie gezegd dat het waarschijnlijk Kissimmee zou worden) 45 -60 min rijden, kan iets meer worden als je verdwaalt ;-). We komen in de avond aan dus maar hopen dat er een 24hrs walmart in de buurt is. Dan heb je toch het idee wat aan de dag gehad te hebben.

Ta2 Gerrit
07-09-08, 11:43
De Wal*Mart zit in ieder geval op "die" hoek.

http://img213.imageshack.us/img213/9440/walmart27co6.jpg (http://imageshack.us)

Ongeveer 5 minuten noordelijker \\:D/

NormanP
08-09-08, 00:39
Een stukje terug (plm. 5 min. rijden) 27 West bij de verkeerslichten linksaf zit ook een Publix :) En als je wat tijd over hebt; op de 192 zit ook een Wallmart, tussen marker 14 en 15. Persoonlijk vind ik die wat netter en er zit een Starbucks \\:D/. En als je de 27 West volgt voorbij de afslag naar de 4 zit een spiksplinternieuwe Target, veel plezier met shoppen :sun:

En nog een tip, als je er bent zoveel mogelijk van die gratis reclame boekjes, folders en magazines meenemen. Staan namelijk vaak hele handige kaartjes met attracties en andere bezienswaardigheden in. Klik op het plaatje voor een grotere afbeelding.
http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/th_Kaartje192.jpg (http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/Kaartje192.jpg)

richie
14-09-08, 00:31
Hoi
Net de papieren binnen gekregen en het adres van de villa.

Wie heeft wel eens in deze villa gezeten en heeft daar meer info over of zelfs wat foto's
http://www.orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_biggrin.gif

De reisorganisatie had van deze villa geen foto's en ik ben erg benieuwd of onze wensen er ook zullen zijn
http://www.orlandotips.nl/phpBB2/images/smiles/icon_confused.gif

Greetz Richie

jur
20-09-08, 00:40
Heb inmiddels het adres verkregen waar we zitten,misschien iemand bekend en/of foto`s,ben benieuwd naar info,alvast bedankt.
626 BIRKDALE STREET HIGHLANDS RESERVE DAVENPOR 33897

arno
21-09-08, 11:19
hallo Jur wij hebben afgelopen zomer in deze villa gezeten. wij waren daar met zeven personen en hadden ruimte zat .het is een grote villa met een boven verdieping ,drie slaapkamers en een badkamer boven en een slaapkamer en badkamer beneden. als je nog vragen heb over de villa laat je het maar horen. groet Arno

http://img88.imageshack.us/img88/8784/vak08florida005sx1.th.jpg (http://img88.imageshack.us/my.php?image=vak08florida005sx1.jpg)http://img88.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)hier een foto van de voorzijde . gr .Arno

Yvonnever
22-09-08, 10:13
Ik ben net terug uit Florida. Heb via American Estates een villa gehuurd in Davenport (Hampton Lakes). Kan niet anders zeggen dan TOP! Mooie villa, heerlijk zwembad, rustige buurt. Dichtsbijzijnde supermarkten waren 5 a 10 minuten rijden (Publix en de Walmart). Je zat zo op de snelweg (de 4) en binnen 20 minuten bij alle parken.
Zeker de moeite waard om de site van American Estates te kijken.
gr.Yvonne

rolthof
22-09-08, 15:57
We hebben er in de meivakantie gezeten, in een villa met 5 slaapkamers. Prima locatie. Zie voor een filmpje van het huis http://www.youtube.com/watch?v=I4sOuspRqNM , voor een ritje vanaf de US 27 door het park naar het huis http://www.youtube.com/watch?v=klipMLzJI0E .

ietie
22-09-08, 16:53
Wij zaten in het polo park in davenport prima locatatie villa iets verouderd maar verder prima in orde gehuurd bij american estates ( mei vakantie 2008)

arno
22-09-08, 20:09
hoi jurgo de villa licht zeer gunstig ivm de zon, de hele dag,het park is aan de hw 27 vlak naast een publix, poort uit en je staat bij de supermarkt.

http://img229.imageshack.us/img229/5098/vakantieflordia20088800ig9.th.jpg (http://img229.imageshack.us/my.php?image=vakantieflordia20088800ig9.jpg)http://img229.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)http://img229.imageshack.us/img229/1867/vakantieflordia20088800ak8.th.jpg (http://img229.imageshack.us/my.php?image=vakantieflordia20088800ak8.jpg)http://img229.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

Jeny
04-10-08, 10:41
Heeft een van jullie ervaring met deze site http://www.rentalvilla-florida.com/ , wij hebben een villa op het oog in Rotonda west. De villa wordt verhuurd door Nederlanders. Hebben jullie misschien nog tips om het een en ander te checken. Alvast bedankt voor jullie reacties.

petrajessy
05-10-08, 15:36
Ik ken de site niet maar ben wel in mei naar Rotonda geweest. Heel mooi gelegen ten opzichte van de mooiste stranden. Zie mijn weblog in onderstaande handteking voor foto's en ervaringen. Er staat ook een filmpje op mijn weblog en een link naar de villa die wij gehuurd hebben. Echt aan te bevelen! Prima huur en hulpvaardige Engelsen die werkelijk heel klantvriendleijk waren. Ze stuurden me kleding op die ik vergeten was (van mijn dochtertje) ......ik hoefde er niets extra's voor te betalen...echt service!

Lyne
05-10-08, 21:50
Hoihoi,
Wij zaten in Gleneagles. Prima villa, lekker ruim. Niet supermodern, maar dat was niet storend ;-)
Wij hadden wel internet en konden gratis naar Ned bellen.
Publix 'om de hoek'. Walmart om de 2e hoek. Alles lekker dichtbij.

PENPE
05-10-08, 22:27
Hoi allemaal,

Highlands Reserve heeft inderdaad het voordeel dat er een Publix naast ligt
alsmede de nodige 'afhaalrestaurants' wat ook lekker makkelijk is.

Groetjes,
Petra & Pieter

setje
22-10-08, 19:28
Wij willen in Maart 2009 met 5 personen een huis of appartement in Florida huren, omgeving zuid west Florida.
Door de kredietcrisis (wie heeft het er niet over) vraag ik me af of het veilig is om dit via een prive persoon te doen en ben dus ook een beetje op zoek naar reisorganisaties die dit doen, echter zonder vliegreis.
of b.v. hotels die ook appartementen hebben.
Wie heeft nog suggesties

Njit
22-10-08, 20:49
Zie hier: FAQ: Villa huren in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6901)

reneefrankrijk
22-10-08, 21:42
Door de kredietcrisis (wie heeft het er niet over) vraag ik me af of het veilig is om dit via een prive persoon te doen.

Waarom zou het door de kredietcrisis niet veilig zijn?

Marcelg
22-10-08, 22:43
Het zou niet veilig zijn omdat er veel huizen forclosed worden, en als daar het huis bij zit dat jij particulier huurt, dan is dat er dus niet meer en je geld, die mensen hebben geen geld daarom worden ze forclosed, ik zou dus niet particulier een vroegtijdige deal doen, op de korte termijn zou ik er niet bang voor zijn, of je moet een deal kunnen sluiten waar je pas betaald bij aankomst, als die bestaan.

wendy1
25-10-08, 19:41
We willen in juni 1 week een villa huren kort bij het strand aan de upper gulf coast.

Na al wekenlang (bijna maanden) te veel villa's gezien te hebben#-o op internet vind ik het moeilijk om een juiste keuze te maken voor een plaats.

Sarasota, nabij Clearwater of toch richting Hudson......:-k

We willen een villa in een plaats dichtbij de mooie stranden, maar waar ook in de omgeving genoeg te doen is qua shoppen en restaurants.

Wie kan me tips geven?

ps: tips mbt villa's (6 personen) zijn ook welkom

Gr,
Wendy

Ebelix
26-10-08, 06:11
In Bradenton staan goede villa's en je zit centraal.

petrajessy
26-10-08, 07:54
ann maria island is prachtig!
Wij zaten in Rotonda veel verder naar beneden maar ook dichtbij de meest prachtige strandjes en betaalbaar. We zaten 10 minuten van Boca grande http://rickenpetra.blogspot.com/2008/05/boca-grande_11.html

http://rickenpetra.blogspot.com/2008/05/dolfijnen.html
Ook ben ik op Casey Key geweest. Daar zit je met je villa pal aan het strand en we hadden zwembad in de tuin......maar die optrekjes zijn niet te betalen 6000 dollar is niks voor 2 weken.

Carlo
27-10-08, 20:23
Wij hebben dit jaar in Palm Harbor gezeten. Prachtige villa in een heel rustige, groene woonwijk. Vlakbij de us19, met allemaal restaurants, malls en dicht bij Clearwater, Tampa, Tarpon Springs en mooie Gulf-stranden (Honeymoon Island, Fort de Soto enz.). We hebben het huis rechtstreeks bij de Engelse eigenaar gehuurd, ging allemaal erg goed. het huis is in uitstekende conditie. Kan je de link wel sturen als je dat wilt....

ekkie50
11-12-08, 19:52
Mocht ikzelf veel ongedierte tegenkomen (wat eigenlijk nog nooit gebeurd is) dan zou ik meteen de verhuurder bellen om een verdelger langs te sturen. Dat is daar de gewoonste zaak van de wereld. En wat privacy betreft: bij American Vacations heb ik een paar keer gevraagd om een zwembad met privacy in de vorm van struiken of een schutting. Dat is gelukt, beide keren zat ik toen in een villa in de wijk Indian Point. Zo'n schutting is echt heel fijn. Ik hou namelijk niet zo van ""shared sunbathing". :grin: Indian Point is echter verre van nieuw, maar ook weer niet zo slecht.

rembrandt
12-12-08, 21:48
Waar ligt Indian Point? Wel een goed idee die afscherming, AV ook eens doorgeven

Ta2 Gerrit
12-12-08, 22:21
Wij hebben net weer een update annex upgrade gehad van onze huisbaas.
Onze overzeese huurwoning, die al een perfect afgeschermd zwembad met losse hottub en wifi had, is nu voorzien van een wii-wall in de toch al niet sobere gameroom en heeft zelfs een TomTom in de kast ligggen for our convenience.

De villa ( www.orlandodream.com (http://www.orlandodream.com) ) ligt dan wel in het wat oudere Linfields, maar wordt perfect onderhouden, zowel ex- als interieur. En wordt betaald in Lekkere Lage Ponden :-).

huug & Astrid
13-12-08, 09:50
Villa ziet er geweldig uit !

We hebben net een e-mail gestuurd naar de eigenaren van
orlandodream.com om te vragen of de villa in April 2009
nog vrij is !

Dit wordt dan onze eerste keer in een villa maar ik denk dat onze
kinderen het zwembad en de gameroom (incl. WII) helemaal geweldig
gaan vinden.

ekkie50
13-12-08, 15:59
Hoi Rembrandt, Indian Point ligt tussen Poinciana Blvd en Bass Road, niet ver van de 192, achter die 24-hour Walmart.

paula
18-12-08, 20:56
Ik ben de laatste weken ook driftig op zoek naar een leuke villa voor de periode van 15 t/m 24 maart en zie door de bomen het bos niet meer.
Het liefst bij de 192 (tipje van Michael66) en heb ook al de verslagen van Ta2Gerrit "doorgeworsteld";) omdat ik weet dat hij al jaren villa's huurt.
Zag er allemaal fantastsich uit alleen is er denk een probleem in maart want alles zit dan al vol wat ik gezien heb.

Ik ben ook wezen kijken bij VRBO en daar kom ik ook niet veel verder mee. We hebben totaal geen ervaring met het huren van een villa dus graag jullie hulp/tips.

We gaan maar met z'n tweeën dus het hoeft geen supergrote villa te zijn, game-rooms hoeven er niet bij te zitten maar wel internet als het mogelijk is en zwembad op het zuiden. Yacuzzi lijkt me ook wel eens lekker maar geen must.

Via AE en USA fun vac. kan ik wel wat huren maar ik wil graag van tevoren weten waar ik terecht kom.

Iemand nog ideeën voor ons?

gr. Paula

kentcourt
18-12-08, 21:44
Kijk ook eens op de site van D-reizen daar staan diverse villa's van Nederlandse eigenaren. Onze voorkeur gaat uit naar de 27 want dat i sgeografisch verder echter je kan veel beter doorrijden dan vanaf de 192.

Ta2 Gerrit
18-12-08, 23:21
Hallo Paula,

In ons favolijstje staat ook deze website (http://www.killervilla.com/) met een paar villa's bij Lake Berkeley (zeg maar bij Michael66 in de buurt ;-)) die er geheel niet verkeerd uitzien, en ook een leuke prijs hebben, in GBP.

Ze hebben nog plek op jullie datums. Misschien iets voor jullie ??

paula
18-12-08, 23:37
Ziet er niet verkeerd uit, ik heb ze gelijk maar even gemaild.
Vooral die naam: Killervillas, ;) dat moet toch wel goedkomen hè?

gr. Paula

disney-golf
19-12-08, 00:41
diaantje
Laat je niets wijsmaken, Lindfields is een goede locatie!
Het verschil in luxury en superior ligt aan wat de villa kan bieden. Draadloos internet is b.v. een criteria om de luxury standaard te bekomen maar dit kan net zo goed in een "oude" villa.
Wat heet oud? Ikzelf heb een villa gekocht van 1995 wat voor U.S. standaard oud is.
In 2005 is deze volledig gerenoveerd met nieuwe meubels, nieuw dak, nieuwe schildering, nieuwe airco/verwarming, nieuwe pool installatie etc.
Is dit voor jou een oude villa?

hannie
19-12-08, 08:28
Paula,Ik heb vorig jaar een villa bij AV gehuurd ,en gewoon gezegd in welke community ik wilde zitten.
Wij zaten toen in Windsor Palms vlakbij marker 5 aan de 192
Succes

Ta2 Gerrit
19-12-08, 09:58
Niet om kritiek te hebben op Teo e.a. bij AV, want ze hebben al een aantal keren diverse US reizen perfect voor ons geregeld en we zullen daar nog we vaker aankloppen, maar garanderen dat je in een bepaalde community terecht komt kunnen ze echt niet.

Ook wij hebben via hun een keer in Windsor Palms geresideerd en vonden dat de beste villa tot dan toe. Alle gegevens genoteerd om maar te zorgen dat we er een volgende keer weer terecht konden, maar helaas.
De keer er op zaten we in een veel oudere community in een behoorlijk mindere villa, met wezenlijke gebreken.
Daar kan Teo niks aan doen, die heeft ons nadien zelfs mooi gecompenseerd, dat wordt bepaalt door de agent ter plaatse, en die zijn horende doof en ziende blind, is mijn mening.

Van daar dat wij daarna zelf op zoek (via o.a. VRBO, Villas2000) zijn gegaan naar villa's, tot nu toe naar volle tevredenheid.

Michael66
19-12-08, 10:45
@Gerrit: Ik heb bij AV steeds aangegeven in welke community ik wilde zitten, en ook telkens daar een villa gekregen. Maar dat was dan zonder tussenkomst van een beheercompany. Tenminste, ik heb me nog nooit eerst hoeven melden bij een kantoor of zo om daar de sleutel op te halen. Kreeg steeds bij de reisbescheiden adres en sleutelcode door en kon rechtstreeks naar de villa.

Zo veel mensen, zo veel ervaringen.

paula
19-12-08, 12:12
Ik heb ook contact gehad met Teo van AV (hebben ook goede ervaringen met ze) en hij kon wel mijn preferenties doorgeven maar het is niet zeker dat we daar ook komen.
In sommige gevallen moet je ook eerst de sleutel ergens ophalen en ook dat weet hij niet vantevoren.
Het voordeel van privé huren is dat er gratis wifi en internationaal bellen bij zit en ook een gas-bbq. Dit zijn maar kleine dingetjes maar voor ons toch weer meegenomen omdat je voor die bbq bij AV apart moet betalen en er geen internet aanwezig is in hun villa's (volgens AV dan of je moet geluk hebben)

Ik heb net bericht terug gekregen van die villa die Ta2 Gerrit me had doorgegeven en ziet er goed uit. Ze hadden nog ééntje vrij voor die periode en in Lake Berkley. Voor 9 nachten moet ik 552 pond betalen.
Het volgende is inclusief:

Villa highlights include:-

Secluded pool with beautiful lake views
Cable television in all bedrooms
Games consoles / books / board games / DVD’s
Themed “Spongebob Squarepants” twin bedroom for the kids
Fully equipped games room with pool, table tennis, darts and foosball
FREE high speed internet access & WIFI
FREE local, long distance and international calls to landlines
FREE use of gas BBQ
Vooral die Spongebob kamer is leuk.:lol:

Wat denken jullie ervan?

hannie
19-12-08, 13:03
Bij mij is het precies zo gegaan als bij Michael.
Ook sleutelcode bij reisbescheiden gehad ,en rechtstreeks naar de villa.
Ik had dus windsor palms geboekt,en er is mij ook gezegd dat ik dat die community rechtstreeks bij hun kon boeken.

Ta2 Gerrit
19-12-08, 15:44
Bij mij is het precies zo gegaan als bij Michael.
Ook sleutelcode bij reisbescheiden gehad ,en rechtstreeks naar de villa.
Ik had dus windsor palms geboekt,en er is mij ook gezegd dat ik dat die community rechtstreeks bij hun kon boeken.

Dan hebben ze inmiddels goed naar ons geluisterd ;), want voorheen konden ze dat echt niet garanderen en moesten we de sleutel of code altijd ophalen bij een office aan de SR535 (bij de Chevronpomp naast de nieuwe WalMart) wat inmiddels leeg staat.

Dus misschien hebben ze een nieuwe agent en zijn de garanties anders.
Voor ons (tot nu toe) te laat want wij hebben een aantal voorkeurvilla's die we voorlopig blijven huren.

@ Paula, ik ben erg benieuwd hoe jullie de Killervilla gaat bevallen, mocht je hem nemen.

hannie
19-12-08, 18:36
Ik wil voor komende meivakantie een condo op Windsor hills boeken.
Na de tip hierboven van corrus, even op de site van usafun gekeken,en daar komt een condo voor 2 weken op totaal €826.
Net een mailtje terug gekregen van een condo eigenaar die adverteert op VRBO (ook Windsor hills) Die komt uit op €1002 !
Usafun here we come!

disney-golf
24-12-08, 00:15
@ hannie; geloof me de ene 3 kamer condo tegen de andere heeft echt wel een andere inhoud.
En dan heb ik het niet over de uitrusting.
Maar als je daar niet om geeft is dat je goed recht.
Prettige reis en veel shopgenot!

angelique100
26-12-08, 18:14
Wie heeft er ervaring met een leuke villa of huis ergens op de keys (maakt niet uit welke),
wij zoeken een accommodatie voor 6 pers met prive zwembad.Er is wel veel aanbod op vbro ed maar om een eigen zwembad bij het huis te krijgen is niet gemakkelijk meestal is het zwembad gezammelijk,het is voor de periode vanaf 28-7 voor ongeveer 2 weken.2 volw en 4 kids.

Hoor het graag als iemand tips heeft,
alvast bedankt,gr angelique

Marcelg
28-12-08, 18:43
Hier wat 6 persoons verblijven met prive zwembad op Key West.

http://vacationrentalskeywest.com/helenshideaway.htm

http://vacationrentalskeywest.com/gardenhouse.htm

http://vacationrentalskeywest.com/dupont.htm

http://vacationrentalskeywest.com/islandoasis.htm

Fr@nk
30-12-08, 19:57
Via AE en USA fun vac. kan ik wel wat huren maar ik wil graag van tevoren weten waar ik terecht kom.

Kijk hier maar eens kan je de villa zien die je boekt.
http://www.ipgfloridavacationhomes.com/Reservation/

cindy74
01-01-09, 19:08
is er hier iemand al op cape coral geweest en wat zijn hier de ervaringen ?
Hier is de link naar de villa
http://link.marktplaats.nl/203015921

mafo
01-01-09, 19:13
Gewaagd hoor een villa boeken met zo weinig informatie over de verhuurder. Geloof niet dat ik dat ooit zou aandurven. Overigens zien de foto's van de Villa er wel erg mooi uit.

mafo
01-01-09, 19:21
Ik heb ook even gezocht de villa wordt ook wel Happy Flipper genoemd, kijk maar eens hier (http://www.vakantiehuizenwereld.nl/Verenigde-Staten/Villa/561/Happy-Flipper.html).
De airco zal wel in orde zijn, het telefoonnummer op die website is van aircoenzo (http://www.detelefoongids.nl/bg-l/17480298-aircoenzo.nl/vermelding/).

JKG
01-01-09, 20:02
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind 775 euro per week toch wel veel geld... (al is het natuurlijk wel een flinke villa!) 110 euro per nacht, dat kan goedkoper, al zit je dan ook ietsje kleiner denk ik.

Wel raar dat je weer voor extra personen extra mag betalen, vaak is het toch gewoon één vaste prijs per huis?

cindy74
01-01-09, 20:07
huizen in deze streek zijn toch iets duurder en wij blijven maar 6 nachten en is de prijs 775 euro met schoonmaak in . Weet dat het iets aan de dure kant is maar de villa ziet er wel mooi uit ( ..................vrouwen he )

svenehans
03-01-09, 20:21
Allereerst allemaal een goed 2009 gewenst! En dat we allemaal maar vaak naar Florida mogen gaan!

Afgelopen oktober ben ik voor de eerste keer naar Orlando geweest. En ja, ik was er voor gewaarschuwd. Heb nog zo m´n best gedaan ;-), maar ben bang dat ik ook met het virus besmet ben.

Dus ben aan het oriënteren voor de mogelijkheden om eind van het jaar naar Orlando te gaan. Lijkt me helemaal geweldig die kersttijd daar, zeker na het lezen van de recente reisverslagen. Heb een offerte binnen voor condo's op Cane Island, Island Club at Lindfields en Heritage Key.

Iemand bekend met (één van de) condo's en waarom zou je er juist wel of misschien wel juist niet naar toe gaan? Afgelopen oktober zaten we in Palm Key aan de 27. Wat verder van alles weg, maar is ons super bevallen.

Ik ben benieuwd!

Teleton
04-01-09, 10:34
Heb een offerte binnen voor condo's op Cane Island, Island Club at Lindfields en Heritage Key. Iemand bekend met (één van de) condo's en waarom zou je er juist wel of misschien wel juist niet naar toe gaan?

Tsja, aan dat virus is niets meer te doen. Geef er maar zovel mogelijk aan toe.

Island Club at Lindfields is al een wat oudere community. Wij hadden er een prima, ruime ***condo, het was er lekker rustig, schoon en het zwembad was prima onderhouden. Goeie stoelen, fijne kussens en voldoende parasols. Hot tub en gym aanwezig. Wij hadden er geen internet. Locatie: Gaat toch al weer een behoorlijk eind richting 27.

Cane Island is nieuw(er) en erg rustig omdat er nog veel appartementen leeg staan. Gated community.....maar de gate staat altijd open. Mooi zwembad, hot tub, gym en saunacabine. Fijn ****appartement, geen tv op slaapkamer. Wij hadden altijd internet, maar dat is via hotelbeds en AE niet gegarandeerd. Wil je hier zekerheid over, dan kan je ook particulier huren. Locatie vinden wij zeer gunstig t.o.v. uitvalswegen naar parken, Walmart, Old Town en restaurants. Wij gaan er voor de derde keer naar toe in mei en oooooei, wat kijken we er naar uit.

Lennie
04-01-09, 14:10
Hallo,

Ik stel mij voor en heb een vraag. Mijn naam is Lennie en heb al een paar keer in Florida rond getrokken. Wij zijn van plan om in de zomer van '09 een huis te huren in Florida en weer wat rond te trekken. we hebben dit eerder gedaan, maar inmiddels zitten we met pubers die ook graag leeftijdgenoten om zich heen hebben en uit willen (ik weet het, geen alcohol). Wie heeft tips voor mij waar we het beste kunnen gaan zitten en evt. wat daar voor hen te doen is?

alvast dank,
Lennie

Ta2 Gerrit
04-01-09, 15:23
Ik denk dat dat een moeilijke wordt. Wie weet waar de pubers zitten ? De community's waar de huurhuizen staan zijn zelden gewone woonwijken waar locals wonen. De meeste huizen zijn voor de verhuur en wij hebben er zelden "hangjongeren" ;-) gezien.

Die zullen, traditioneel, wel bij de mall uithangen :-). Ik zou in ieder geval zorgen dat ik een huis kreeg met een uitgebreide game room, of een community met een clubhouse waar een gameroom etc. bij zit. Dan hebben ze zowiezo wat te doen.

petrajessy
04-01-09, 15:56
windsor hills? Zit een clubhuis bij en een groot zwembad met waterglijbanen en je bent verder in een wip in bijv. Downtown Disney en zo. Daar zijn leuke thema bars

corrus
04-01-09, 16:59
Disney Village???

Dat zit bij Disneyland Paris Resort... :lol:

AlexFL
04-01-09, 17:21
dichtbij een mall dus :) zeker s'avonds (weekends) stikt het daar van de jeugd mits een naastliggende AMC :)

Yvet
05-01-09, 12:16
Hoe oud zijn de pubers, want uitgaan in Amerika vereist een rijbewijs en dat je minimaal 18 jaar oud bent om uit te kunnen gaan....

Ik zou gaan voor een villa in een community waar je ook een clubhuis bij zit zoals de eerder aangeraade Windsor Hills, maar ook Windsor Palms heeft er 1 en er zijn er meerdere.

Maar het uitgaan en stappen is in Amerika erg anders dan in Nederland....

Jaimie
10-01-09, 20:45
We zitten erover te denken om in maart weer naar Florida te gaan.
(jaja we zijn net terug, ik weet het haha)

Nu zit ik te zoeken op villa's en kwam ik Corner Hill tegen. Ze staan op Dreizen en hebben een vernieuwing ondergaan zeggen ze met nieuwe meubels en tv.

www.floridafun.nl (http://www.floridafun.nl) is hun site.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik zie namelijk dat er zo goed als niemand nog bij hen geboekt heeft, terwijl er heel veel villa's al wel volzitten in maart.

Verder heb ik ook gekeken naar Four Corners Serengeti, http://www.orlandovillas.com/florida-vacation-rental-901.aspx

Een zeer luxe en mooie villa, maar ja, het scheelt op 11 dagen ong 120 euro pp (we gaan met zn 4en) met de Corner Hill. Die kost 65 euro per nacht, en de Serengeti ong 100 euro. Scheelt nogal.

Hopelijk kan iemand me wat meer vertellen :D

Even een edit: ik zag volgens mij dat de eigenaar, Cees, van Corner Hill, hier een lid is... Kent iemand hem, of Cees, ben je er zelf?

svenehans
17-01-09, 13:41
Heeft iemand wel eens iets gehuurd via www.holiday-rentals.co.uk? En wat zijn de ervaringen? Ben voornemens om er eind december (ja, we zijn net het nieuwe jaar in...) een bungalow te huren.

Iemand voors en tegens om het daar te huren? Ben benieuwd!

PENPE
17-01-09, 14:17
Hoi Svenehans,

De villas die zij aanbieden worden o.a. ook aangeboden op www.vrbo.com dus dat zal allemaal wel in orde zijn.
Ik heb deze villa in september even bekeken : http://www.holiday-rentals.co.uk/p130219 toen we een avondje op bezoek waren bij mede-forummers en dat was inderdaad een hele mooie villa.

In juni gaan wij ook naar een villa op Sandy Ridge overigens.

Groetjes,
Petra & Pieter

reneefrankrijk
17-01-09, 14:40
Hoi,
Die villa's worden inderdaad ook vaak op andere sites aangeboden.
Ook wij hebben voor de volgende keer een villa via één van die sites gehuurd, tenminste, contact met de eigenaar opgenomen via één van die sites.

Over 2 weken gaan we naar Lanzarote en die villa hebben wij wel via holiday-rentals gehuurd. Tot nu toe gaat alles perfect, lage Pond en een heel fijn e-mail contact met de eigenaren. Maar ja, dat op zich zegt natuurlijk niks over de site holiday-rentals.

petrajessy
17-01-09, 15:50
Tip : als je de naam of namen van de eigenaar kopieert en plakt in google met daarbij de plaatsnaam van de villa kom je negen van de tien keer uit op andere sites van dezelfde villa. Zo kun je zien of ze op meer sites ingeschreven staan. Soms vind ik op die manier hun eigen site met meer info en foto's.

PENPE
17-01-09, 16:31
;) dat trucje heb ik inderdaad de laatste weken veel toegepast, en dan zag ik ook vaak dat de prijs van dezelfde villa per site ook nog een verschilde.

Veel eigenaren bieden ook een 'special rate by renting 3 weeks or more' maar daar moet je goed mee oppassen.
Ik heb veel eigenaren die zo'n aanbieding hadden een mail gestuurd en kreeg per kerende mail de prijs door
en die was niet bepaald goedkoop, zeg maar rustig heel duur. Ondanks dat de weekprijs $750 was.
En dat waren ook nog low-season prijzen. Deze kwam op $3000 voor 3 weken begin juni : http://www.mickeys-sunrise-villa.com/

Goed rondshoppen dus, maar wij zijn inmiddels geslaagd :-P

Groetjes,
Petra & Pieter

svenehans
17-01-09, 18:22
Hartelijk dank voor jullie reacties en tips! Het oog is gevallen op Palm Key aan de US 27, maar dan een bungalow. Heb gegoogled en inderdaad vaker gevonden, maar (helaas) geen eigen website. Aangezien we met 3 personen gaan, is een bungalow ruimschoots voldoende. We zijn afgelopen oktober ook daar geweest. OK, het is misschien ietwat overal vandaan, maar alles is wel goed bereikbaar. De bungalow is me aangeboden voor 800$ voor 2 weken (kerst/ oud&nieuw)of € 588; lijkt mij overigens een gunstige koers.

Michael66
17-01-09, 19:04
Bij de meeste verhuurders komt de prijs voor de huur van 5 dagen uit op hetzelfde bedrag als voor 7 dagen. Je zou dus ook gewoon kunnen overwegen om een week te huren, en gewoon later te koemn of eerder weg te gaan. 't Is maar een optie.

Ta2 Gerrit
17-01-09, 20:06
En als je dan toch 5 dagen huurt en het zou per dag gerekend worden, komen er extra kosten bij voor schoonmaken, zodat je al weer dicht bij de weekprijs (waar geen extra schoonmaakkosten bijkomen) zit.

Kwestie van even rekenen, dus.

corrus
17-01-09, 23:09
Geven ze het geheel in Dollars???

Dan moet je er nog 13% taxes bijtellen. (da's sales tax en een soort toeristentax)
Palm Key zit al in Polk county dus 7% sales tax, de rest is dan die andere tax.

svenehans
17-01-09, 23:35
Nou, volgens mij zit het er bij in... vanwege het volgende "It is €588 or $800 for the 2 weeks. This is the full price you would pay, there are no added extras." Maar een mail voor de zekerheid vragen kan natuurlijk nooit kwaad... meteen maar even doen.

PENPE
18-01-09, 00:56
Ik heb inderdaad ook door een aantal eigenaren hun prijs nogmaals laten bevestigen per e-mail.

svenehans
19-01-09, 12:44
Heb reactie terug... volgens mij wel een logische verklaring? Of moet ik toch nog ergens anders rekening mee houden...

This is the full price - as long as the payment is made directly to us in the UK it is not subject to US tax. Florida state tax would only become payable if you made the payment through our agents in the USA, as it would then be an American transaction.

PENPE
19-01-09, 12:56
Hoi svenehans,

Inforrmeer dan ook nog even of het echt een vaste prijs is, en dus niet kan wijzigen door een stijging van de GBP :-k

Groetjes,
Pieter

MichelAngelo66
19-01-09, 23:16
De site is heel bekend. Een kennis boekt daar al sinds jaar en dag z'n huis/villa/appartement in Spanje. Vorig jaar ook voor het eerst gedaan en het was prachtig. Goed geregeld en een nette communicatie via email. Eigenlijk niks op aan te merken.

Maar goed.. de ene aanbieder is de andere natuurlijk niet, maar ik denk wel dat als je er een potje van maakt, je snel van zo'n site wordt afgeknikkerd.

Ik ben nu zelf ook bezig met een townhouse op een resort. Prijs $833 per week incl. tax. Lijkt me een mooie prijs.

marcelis10
27-01-09, 20:18
Wij hebben inmiddels ook geboekt bij Killervilla. Wij hebben de villa in Chatham Park gekozen. Gratis internet, gameroom, jacuzzi en mooi vrij gelegen. Heb het inmiddels al opgezocht ook via Google Earth. De correspondentie gaat vlekkeloos want als je mailt krijg je meestal dezelfde dag nog antwoord middels een heel vriendelijk mailtje. Ik ben benieuwd Paula hoe het jullie bevalt in maart. Wij moeten nog even wachten tot augustus. De prijzen zijn op dit moment trouwens ook heel aantrekkelijk ivm de lage pond. Wij vonden het vorig jaar niet prettig dat we van te voren niet wisten waar we terecht kwamen. We hadden geen internet en de villa was ook niet zo geweldig. Nu kun je thuis al rustig rondneuzen waar je in de buurt zit en je hoeft ook niet eerst langs een welkomstcenter. Ook dat vond ik een nadeel. Hopelijk bevalt hij. Ik heb trouwens gevraagd naar de naam Killervilla maar schijnbaar betekent killer ook zoiets als geweldig.

Groetjes Monique

an25
30-01-09, 12:02
Wij hebben aan de 192 geboekt (Royal palm bay) via een site home away.nl. we hebben een 3 kamer condo met internet geboekt via een engelse mevrouw die daar in florida haar huis verhuurd. En aangezien we in ponden konden betalen,waren we ook nog voordelig uit! de 192 ligt voor ons het gunstigste gezien de walmart, disney etc. vorig jaar zaten we in de villa's of somerset.

an25
30-01-09, 12:10
De site home away.nl waar wij geboekt hebben maakt ook onderdeel uit van holiday rentals uk. We hebben nadat we de email voor informatie verstuurd hadden, direkt de zelfde avond van de eigenaresse van het huis bericht terug gehad. We konden in ponden betalen (335 pond per week= ongeveer 365 euro per week in hoogseizoen ) zijn vaste prijzen en tax en eindschoonmaak inbegrepen.