Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Delta Airlines
irmaatje123
24-01-11, 14:09
Het is me wat bij delta,90 dagen voor vertrek hebben we onze stoelen vastgelegd,helemaal blij,want het waren de plaatsen die we graag wilde hebben.Gisteren kijken we een en ander na en...wat blijkt,zijn onze stoelen ineens niet beschikbaar.Meteen gebeld met delta,en het klopt.Onze geboekte stoelen blijken voor delta leden te zijn,en dat terwijl een klm medewerker onze stoelnrs voor ons had vastgelegd.Er zijn nu voor ons geen raamplaatsen beschikbaar,en we zitten achterin het vliegtuig,balen,maar wat kun je er aan doen??We hebben wel een klachtenbrief geschreven,ik ben benieuwd.Heeft iemand dit ook eens gehad?
wij hebben na heel veel gezeur eindelijk stoelen naast elkaar,tenminste er zit 1 persoon tussen ons in. Wij zijn een gezin met een baby en een peuter en hebben bij klm geboekt. Nu vliegen we alleen terug van New York naar Amsterdam met klm en de rest met Delta. Bij klm hebben we netjes 3 stoelen met een babybasket, maar bij Delta kregen we eerst (met kleine kindjes bepalen zij jouw stoelen) op 3 verschillende rijen 3 stoelen, dus zou onze peuter alleen zitten.... Na heel veel heen en weer gebel en gemail, hebben we nu 3 stoelen op de 2e rij achter de babybasket met 1 stoel tussen ons in, hopelijk wil die gene met ons ruilen. Of we een babybasket hebben is nog niet zeker, eerst moet de baby nog gewogen en gemeten worden! Ben benieuwd hoe het gaat.....
Waarom heb je niet direct op de Delta site je stoelen vastgezet? BIj vluchten van Delta hoef je niet te wachten tot 90 dagen voor vertrek maar kan je dat direct doen na het boeken. Dit geldt alleen als de vlucht door Delta wordt uitgevoerd. Wordt de vlucht door de KLM uitgevoerd dan moet je wel wachten tot 90 dagen voor vertrek.
Met je boekingscode en achternaam kan je de vluchtgegevens ophalen en je stoelen reserveren. Het klopt inderdaad dat bij Delta de eerste rijen in Economy gereserveerd worden voor hun elite deelnemers aan hun frequent flying programma en dat van hun partners. Zijn de eerste rijen niet vol dan kan je bij het inchecken altijd proberen om daar nog stoelen te krijgen.
Succes
@debbus;
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand niet wil ruilen als je daar met 2 kleine kinderen aankomt. Verder kan je met je boekingscode op de site van Delta nog kijken of je nog iets aan je plaatsen kan doen.
Verder kan je met je boekingscode op de site van Delta nog kijken of je nog iets aan je plaatsen kan doen.
Ebelix, we kunnen dat niet doen, want we hebben bij klm geboekt
@debbus
Kun je op de Delta site niet inloggen met je eticketnummer en achternaam?
Volgens mij kun je kiezen tussen boekingsnummer en eticketnummer.
Wij hadden vorig jaar dezelfde vlucht 3x delta en 1x klm, maar ik kon op beide sites kijken (klm en delta).
irmaatje123
24-01-11, 16:40
@debbus,advies,blijven bellen en een klachtenbrief sturen.Wij hebben na uren bellen zojuist de plaatsen gekregen die we aanvankelijk hadden besproken.Een zeer aardige heer heeft dit met delta amerika kunnen regelen,aldus delta prima geregeld.
[verwijderd]
16-02-11, 08:22
En nieuws van het Delta front qua de miles, nu de rest van de maatschappijen nog.
Hello Mr. ...,
http://f.e.delta.com/i/19/2068312564/110110_1x2.gif http://f.e.delta.com/i/19/2068312564/110110_1x2.gif
You now can earn miles without worrying if and when they will expire as we have eliminated our mileage expiration policy - no asterisk, no fine print, no ifs, ands or buts.
So regardless of your future SkyMiles activity, redeem your miles (http://e.delta.com/a/hBNWwWmB7R-H0B8Yqd1CXFLuhg7/dl3) whenever you want for travel to 350+ worldwide Award Travel destinations, car rentals, and hotel stays.
We are proud to be the only major U.S. carrier without mileage expiration.
Visit delta.com (http://e.delta.com/a/hBNWwWmB7R-H0B8Yqd1CXFLuhg7/dl2) to learn more about your SkyMiles benefits and explore the many ways you can earn and use your miles.
You're the reason we fly,
J. W. Robertson
Vice President - SkyMiles
Ik vind het zo mooi dat elke keer weer hiermee gespeeld wordt. Bij aanvang van alle spaarprogramma's bleef alles altijd eeuwig geldig. Dat ging erg in de papieren lopen en werden alle programma's versoberd. Nu gaan ze de programma's weer upgraden. Let wel op of de voorwaardes om een hogere statusniveau te halen hetzelfde blijven en of het aantal miles voor een gratis ticket niet hoger worden.
In totaal vliegen wij met 3 verschillende Delta vliegtuigen naar/van Florida...
Nu was ik benieuwd of hun vliegtuigen ook van die schermpjes in elke rugleuning hebben?
We vliegen met een Delta Boeing 757-jet, Delta Boeing 767-jet en een Mcdonnell Douglas MD-88 jet...
Kon er op i-net niet iets heeeeel duidelijks over vinden, en misschien hebben jullie er al eens mee gevlogen?
De 767 voor de lange vlucht waarschijnlijk wel,bij de korte vluchten is het verschillend.
Op alle intercontinentale vluchten heeft Delta inmiddels schermpjes. Op binnelandse vluchten niet!
de 757 van Delta....
benauwd en propvol!
We hebben deze gehad van Detroit naar Orlando, zal het niet gauw weer doen.
De 330-300 was prima!
Gelukkig alleen de 757 van Atlanta naar Orlando! :)
Ohh, fijn om te horen dat op die 767 ook schermpjes zitten als we terug gaan naar A'dam! Heb best schrik van vliegen en die schermpjes kunnen mij wel wat afleiding geven :wink:
Kom er vandaag achter dat als je flying blue silver (klm en air france) bent en vliegt met Delta met betaalde tickets (dus niet award tickets) je bij Delta 2 koffers per persoon mag meenemen van max. 32 kg elk.!!!!!!!.
Heeft het flying blue silver lid de tickets gekocht en de rest van het gezelschap staat op dezelfde reservering mag elk persoon (max. 9) 2 X 32kg. per persoon mee nemen.
Dit is los van de handbagage waar geen gewichtmarge(alleen 115 cm.afmeting) aan zit bij Delta.
Wij gaan met zijn vieren dat wordt dus 8 x 32 kg wat we mee mogen nemen,los van de handbagage.
Ander vraagje heb de maaltijden vastgelegd ikzelf ben vegetarisch maar nu kun je kiezen uit dairy vegetarian en non diary vegetarian.
De ene is met de ander zonder zuivel maar ik weet dus niet welke,betekent non dairy vegetarian (niet zuivel vegetarisch) nou dat je wel of niet zuivel wil.
Kom er even niet uit en krijg ook geen duidelijke omschrijving gevonden op internet.
[verwijderd]
05-04-11, 09:42
non dairy vegatarian is dus zonder zuivel producten.
Ta2 Gerrit
05-04-11, 09:44
Non dairy is zonder zuivelproducten, dus dan wil je m.i. geen zuivel, als je dat aangeeft.
Kijk daar kan ik dus iets mee,dank je voor het snelle antwoord heb ik meteen weer een andere vraag.
Ik heb nog een paar koffers staan deze zijn wat groter als is toegestaan(158 cm. is toeggestaan)
De mijne zijn dus totaal 10 cm. groter wordt hier moeilijk om gedaan of kijkt men meer naar het gewicht.
Heb hier in het verleden nooit problemen mee gehad maar toen mocht je ook nog 2 x 23kg. meenemen vraag me af of ze nu wel moeilijk gaan doen
Hoor verschillende verhalen,men zegt dat het aan de persoon achter de balie ligt,of ze goeie zin heeft of niet en of je gezicht hen aanstaat of niet.;)
[verwijderd]
05-04-11, 13:12
De meeste koffers zullen goed gevuld even groter zijn dan de maatvoering is die aangegeven wordt, ik heb zelf nog nooit ervaren dat er naar afmetingen gekeken wordt, wel naar de gewichten. Elk pondje teveel is een probleem.
irmaatje123
05-04-11, 15:32
Kom er vandaag achter dat als je flying blue silver (klm en air france) bent en vliegt met Delta met betaalde tickets (dus niet award tickets) je bij Delta 2 koffers per persoon mag meenemen van max. 32 kg elk.!!!!!!!.
Heeft het flying blue silver lid de tickets gekocht en de rest van het gezelschap staat op dezelfde reservering mag elk persoon (max. 9) 2 X 32kg. per persoon mee nemen.
Dit is los van de handbagage waar geen gewichtmarge(alleen 115 cm.afmeting) aan zit bij Delta.
Wij gaan met zijn vieren dat wordt dus 8 x 32 kg wat we mee mogen nemen,los van de handbagage.
Dat hadden we moeten weten,we zijn 3 weken terug en hadden overgewicht,gelukkig kon er wat in de handbagage,maar achteraf hadden we dus veel meer mee kunnen nemen.Volgende keer dan maar.
SkyMiles Medallion® Silver, Gold, Platinum and Diamond members, Million Milers, Air France & KLM Elites, and Alaska Air MVP & MVP Gold Members traveling in Economy may check up to two bags up to 70 lbs (32 kg) each at no charge on Delta and Delta Connection operated flights. The benefit applies to up to 9 people traveling in the eligible member's reservation.
Dit staat er dus op de Delta site onder het kopje:checked baggage exceptions.
En als je silver bent bij flyingblue val je onder elite,vandaar.\\:D/
Trouwens bij de KLM kun je ook 2 x 23 kg meenemen als silvermember.
dennis-oostveen
11-04-11, 10:17
Hoe zit het dan als je overstapt op een andere maatschappij?
Dan zit je dus aan kosten voor overgewicht, of heb ik dit mis?
Bijv.
2 personen met 2x32 kg bagage (128 kg) bij Delta stappen over op b.v. KLM en mogen daar 2x23 kg bagage (92 kg) meenemen, dit is dus een overgewicht van 36 kg! dat zijn 2 gemiddelde kleine koffers.
Jostravels
11-04-11, 11:43
Wij hebben gisteren een poging gedaan om tickets te boeken via Delta.com. Het gaat om een binnenlandse vlucht New York - New Orleans. Netjes de betaling afgerond met de creditcard en meteen daarna ook een itinerary ontvangen per e-mail. Maar we ontvangen maar geen e-tickets. Nu wordt ik een beetje ongerust.
Vanavond ga ik proberen de helpdesk in Nederland te bellen (waren gisteren gesloten), maar voor nu : herkent iemand dit? Ik kan wel inloggen op Delta.com en zie dan ook mijn vlucht, maar dan wel zonder betalingsgegevens.
**aanvulling:
Toch nog tijd gehad om even te bellen zojuist. De oorzaak was een probleem met 'de computer'. In ieder geval hebben ze de e-tickets nu nog een keer per e-mail verstuurd en zijn ze binnen.
@dennis-oostveen;
Als je alles in één boeking hebt gedaan dan geldt volgens mij de meest uitgebreide. Heb je 2 losse tickets geboekt, dan geldt het wel per vlucht.
Mijn vriendin kon zo 2 jaar geleden vanuit Italië wel 2 koffers meenemen toen ze BLQ-AMS-JFK vloog, terwijl BLQ-AMS normaal maar 1 koffer is.
Ikzelf ga heen met KLM dus 2x23kg en ga terug met Delta vanuit Fort Mijers met een overstap in Atlanta,dus 2x32kg.
Ik zelf zou het risico niet nemen als je een gedeelte terug vliegt met KLM,zou dan maar max. 2 x 23kg. mee nemen.
Maar let op die extra bagage geld dus alleen voor silver (en hoger) members van KLM AIR France.
Ik kreeg de melding dat ik voor $25,- 10.000 verloren gegane skymiles kan terugkopen.
Is dit het waard?
Ik zag dat een upgrade bij een full-fare economy ticket 20.000 miles kost.
Iemand een idee wat het tarief is bij niet full-fare tickets?
Heb gisteren bij Delta tickets geboekt en meteen een Itinerary en een Travel Document ontvangen per email. In het laatste staan een aantal (ticket) nummers. Ik neem aan dat dit het veelbesproken E-ticket is? Of niet? En hoe lang van tevoren kun je via internet inchecken?
Yep, dat is een e-ticket.
Online check-in bij Delta kan vanaf 24 uur voor vertrek.
http://www.delta.com/traveling_checkin/itineraries_checkin/options/index.jsp
Ik moet nog een vliegticket boeken van Melbourne, Florida naar Boston. Op het internet kom ik niet goedkoper dan € 136,84 uit (moet namelijk rond een bepaalde tijd aankomen in Boston). Ik had eens gehoord dat het heel normaal is om in het land zelf een binnenlandse vlucht te boeken, is dat een goed idee? Ik vraag me af of het veel uitmaakt qua prijs.
Ivm een wijziging in het vluchtschema vliegen wij nu met Delta Airlines ipv met Air France. Heeft iemand ervaringen met de economy comfort ? Ik kan geen prijzen vinden via de website van Delta en ik kan de stoelen ook niet boeken via de internetsite. Weet iemand hier iets meer over ?
Om deze stoelen te bemachtigen kan je het beste met Delta in Amerika bellen. Prijs is volgens mij usd 80 per stoel per vlucht. Wij hebben er in oktober gebruik van gemaakt en is zeer goed bevallen.
Hallo
Wij vliegen altijd met Delta economie plus en we boeken dat via de internetsite .Als je je stoel vastlegd kan je hem upgraden door de economie plus stoelen aan te klikken.Wij betalen voor de dagvlucht rond de 55€ en voor de nachtvlucht terug 64€. Je stoelen kan je gelijk bij het boeken vastleggen.
Dirk
breaker9240
03-01-12, 11:00
Heeft er al iemand ervaring met vliegen met delta naar JFK?
hebben deze een eigen schermpje?
Volgens Delta zou het moeten maar toch voor de zekerheid omdat ik al anders gehad heb.
Thx ;).
Nog geen ervaring maar we vliegen op 22 februari van MCO naar JFK.
We vliegen met een MD 88 toestel en volgens Delta en Seatguru is er in ieder geval geen eigen schermpje.
Na 22 feb. weten we het zeker.
Heb gisteren bij Delta tickets geboekt en meteen een Itinerary en een Travel Document ontvangen per email. In het laatste staan een aantal (ticket) nummers. Ik neem aan dat dit het veelbesproken E-ticket is? Of niet? En hoe lang van tevoren kun je via internet inchecken?
Kreeg gisteren een mail dat mijn originele vlucht omgeboekt was naar een andere. Met iets gunstiger tijden dus lijkt geen probleem. Alleen wel 100 dollar duurder (totaal voor 5 personen). Kunnen ze dit zomaar doen? Waarom boek ik dan al 300 dagen vooraf?
Bedankt voor jullie reacties!
Wanneer de tickets betaald zijn en je de e-tickets al hebt ontvangen mag de prijs niet meer veranderen. Het beste is om contact met Delta op te nemen en vragen wat hier gebeurt is en waarom je extra moet betalen. Wat is de reden van de omboeking. Heb je hier zelf omgevraagd of komt het bij Delta vandaan. Als het bij Delta vandaan komt hoef je niet te betalen. Heb jij het verzoek ingediend dan kunnen er wel kosten aan verbonden zijn.
Inchecken voor een vlucht kan 24 uur voor vertrek.
Tickets geboekt via cheaptickets.com. De omboeking komt van hen, ik heb zelf niets gewijzigd. Lijkt me inderdaad raar als ik later nog bij moet betalen. Heb ze al gemaild dus ben benieuwd naar hun antwoord.
[verwijderd]
03-01-12, 14:39
Als je tickets "geticked" zijn kan er alleen een financiële verandering zijn als van overheidswege de taxen aangepast worden, echter moet je goed opletten omdat ook de vliegmaatschappijen dingen tax noemen die dus geen overheids taxen zijn.
Verder zouden ze je geen wijzigingen meer in rekening mogen brengen als jij direct alles betaald hebt.
Erg vreemd. Ben benieuwd naar het antwoord...
Kreeg gisteren een mail dat mijn originele vlucht omgeboekt was naar een andere. Met iets gunstiger tijden dus lijkt geen probleem.
Na druk mailverkeer en diverse telefoontjes hebben we een confirmation van de (nieuwe) vluchten van zowel Delta als Cheaptickets. En de toezegging dat er geen extra kosten berekend gaan worden. Ik hou toch maar mijn credit card in de gaten de komende tijd.... Hoe het allemaal zo kon, daar heb ik uiteindelijk geen duidelijk antwoord op. Er was ergens een vluchttijd gewijzigd waardoor we aansluiting zouden missen en toen hebben ze de andere vluchten ook weer gewijzigd of zoiets......
Het zal misschien niet de laatste wijziging zijn dus we wachten het maar even af!
Heeft er al iemand ervaring met vliegen met delta naar JFK?
hebben deze een eigen schermpje?
Volgens Delta zou het moeten maar toch voor de zekerheid omdat ik al anders gehad heb.
Thx ;).
Wij gaan ook met Delta naar NY, staat op de site dat we eigen schermpjes zouden hebben. Gisteren even met Delta getweet en hun zeiden dat dit toch niet het geval is, balen :(.
Gr
Ta2 Gerrit
06-01-12, 09:30
Aan de foto van Mattrob te zien (van eergisteren) zitten er wel eigen schermpjes in, en zelfs een USB oplaadpunt.
Dit is dan wel vanaf Brussel, en staat ook zo aangegeven op de Delta site.
Voor ons een reden om ook maar via Brussel te boeken, plus de minimaal €200,- p/p verschil met any airline vanaf Schiphol naar Orlando.
Wij vliegen (als alles doorgaat!!) vanaf Düsseldorf naar Atlanta, iemand enig idee of het daar wel inzit? Volgens mij is het wel hetzelfde toestel als van MattRob.
Saskia
Delta is bezig om zijn 767-300 toestellen te verbouwen naar een modern interieur met eigen schermen en usb oplaadpunten. Ook de business class krijgt nieuwe stoelen die volledig plat kunnen. Alle 767-400 toestellen zijn al voorzien van dit nieuwe interieur.
Het is dus afhankelijk van het vliegtuigtype op welke route gebruikt wordt. Op de route Bru - JFK wordt al een vernieuwe 767-300 ingezet. Op de route vanuit Dusseldorf wordt nog de oude versie gebruikt. Deze is zonder eigen scherm.
Thanks Ebelix voor je antwoord, weet je wel of we voor de kids zo iets kunnen huren? Anders wordt het weer zo'n gesleep met eigen dvd spelers!!
Saskia
Er is aan boord niets te huur dus dat wordt slepen met eigen DVD spelers, Ipad's of laptops.
Ik weet niet wannneer je gaat maar wellicht, kans is klein, dat je al een aangpast vliegtuig treft. Je weet het nooit maar het beste is uit te gaan van het slechtste.
Het is dus afhankelijk van het vliegtuigtype op welke route gebruikt wordt.Op de route Brussel-Atlanta wordt ook nog steeds de oude 767-300 gebruikt, dus geen schermpjes. Op de heenreis had ik premium economy-class in de 767-300 (ER-I) en op de terugreis economy-class in de 767-300 (ER-G). Op beide toestellen geen eigen schermpjes in deze klassen.
Heeft er al iemand ervaring met vliegen met delta naar JFK?Heb zojuist met de MD-88 en 757 gevlogen en bij beiden geen eigen schermpjes. Zelfs geen shared scherm, dus neem iets mee voor onderweg als je niet heel de tijd voor je uit wilt staren of naar buiten wil kijken...
breaker9240
08-01-12, 17:15
De vlucht van brussel naar JFK die wij hebben is met een 767 misschien dat hier de schermpjes wel op zitten.
Ik ben al naar de blog gaan kijken van mattrob en die hadden wel schermpjes zoals hierboven beschreven staat.
Wij hopen alvast op schermpjes, maar de tablet gaat zoiezo mee.
Heb zojuist met de MD-88 en 757 gevlogen en bij beiden geen eigen schermpjes.
Zelfs geen shared scherm, dus neem iets mee voor onderweg als je niet heel de tijd voor je uit wilt staren of naar buiten wil kijken...
Sorry... ik had het over binnenlandse vluchten, dus niet de vlucht vanaf Brussel naar NYC.
Ik ben inmiddels 4 x geweest vanaf Dusseldorf naar Atlanta(met DELTA) en van Atlanta naar Orlando.
Nog geen enkle keer eigen schermpjes op de lange vlucht. De binnenlandse vlucht wel....maar die duurt maar n uurtje.....
Op de lange vlucht neem ik altijd na het eten een licht slaaptabletje en ongeveer 1 uurtje voor de landing ben ik weer wakker.......Werkt prima...
als je op de site van duesseldorfairport de vlucht aanklikt, kun je zien met welk type er gevolgen wordt van Dusseldorf naar Atlanta: 767-300 ER. Als je dan op de site van Delta het type opzoekt, dan zie je dat er schermpjes aanwezig zouden moet zijn. Ik hoop 't want we gaan met onze twee kinderen!
Ja kan het treffen dat ie net geupdated is, anders moet je het zonder entertainmentsystem doen.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en zelf een dvd speler meenemen. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar bij ons werkt een nieuw psp of ds spel ook altijd goed.
Wij hebben hier ook al zitten denken wat we allemaal meenemen, Nintendos, netbook, speelgoed etc. Lachen eigenlijk als je bedenkt dat wij vroeger als kinderen op de achterbank van de auto gezet werden met een kleurboek en een stripboek en dan naar Joegoslavie reden!!!!!:-?
Ik hoop dat ze over 5 maanden een ge-update toestel inzetten vanaf Düsseldorf want het is toch wel makkelijk en leuk zo'n eigen schermpje.
Saskia
Wij zijn afgelopen Kerst met Delta van Brussel naar Fort Lauderdale via Atlanta gevlogen. Op de vlucht vanuit Brussel geen individuele schermpjes; op de binnenlandse vlucht wel. Bij de terugvlucht hadden we op de lange vlucht wel schermpjes ...
Hoi,
Ik heb een vraagje in September gaan we naar Florida. We vliegen heen met Delta de stoelen staan alvast. Maar nou heb ik een vraagje kan je nu al comfort class boeken of moet ik tot 90 dagen voor vertrek wachten zoals bij KLM? Ik hoop dat iemand al ervaring hebt met economy comfort class bij boeken bij Delta.
Alvast bedankt.
Denise
Maar nou heb ik een vraagje kan je nu al comfort class boeken Op de site van delta (http://www.delta.com/traveling_checkin/inflight_services/economy_class/economy_comfort.jsp)vind je alle informatie over economy comfort.
Ga nu nog naar My trips (http://www.delta.com/myitinerary/itinLanding.action)en boek de beste plekken!
Je kan economy comfort alleen telefonisch boeken via Amerika. Het is niet mogelijk om dit via Europa te boeken.
Wij kregen een tijdswijziging en toen kon ik ineens via internet wel economy comfort boeken. CC werd gelijk gecrediteerd, ik kreeg een bevestiging via de mail, maar mijn gereserveerde stoelen waren niet terug te vinden op "my flight" ! Na een telefoontje met Amerika was alles snel geregeld. Daar kreeg ik ook te horen dat boeken van EC alleen via the US kon.
Oja, je kan direct de stoelen reserveren.
Hallo
Wij boeken altijd economy comfort vanuit nederland,zoals Teleton aangaf.Nog nooit problemen gehad hierbij.Wij willen niet anders meer.
Dirk
@Dirk,
Grappig want in eerste instantie kon ik dit niet via de website. In telefoongespreken met Delta (Nederland) werd aangegeven dat dit niet vanuit Europa kon maar alleen via Amerika. Dit is ook al eens eerder op dit forum aangegeven.
Ik geloof direct dat jij het wel kan, maar het is wel apart dat het de ene partij niet lukt en de andere wel.
Grappig want in eerste instantie kon ik dit niet via de website. In telefoongespreken met Delta (Nederland) werd aangegeven dat dit niet vanuit Europa kon maar alleen via Amerika. Dit is ook al eens eerder op dit forum aangegeven.
Toevallig afgelopen maandag onze stoelen upgrade naar economny comfort geregeld door met Delta in Atlanta te bellen. Via de site van Delta en telefonisch via de NL helpdesk kon dat niet, zo werd verteld, omdat de vlucht niet rechtstreeks bij Delta was geboek en het een Air France vlucht is die wordt uitgevoerd door Delta. (vlucht DUS-ATL-TPA). Ik kon wel op de site van Delta de stoelen in economy vastklikken, maar upgrade werd niet aangeboden. Daarom gebeld en simpel opgelost. Bellen met 001-4042095494, credit card nr doorgegeven en all set.
Misschien zat ook daar mijn probleem, wij zijn ook overgeboekt van AirFrance naar Delta :D
Iedereen bedankt voor de info.
Via de site van Delta krijg ik het niet voor elkaar dus ik ga vanmiddag maar even bellen met Delta.
Groetjes
Hallo
Wij boeken altijd economy comfort vanuit nederland,zoals Teleton aangaf.Nog nooit problemen gehad hierbij.Wij willen niet anders meer.
Dirk
Hallo
We boeken wel altijd direct bij Delta via het internet.
breaker9240
20-02-12, 14:10
Iemand een idee.
Wij vliegen deze zomer naar de states terug.
En we vliegen dit jaar terug via JFK
Nu krijg ik een mail dat onze overstaptijd terug gevallen is naar 2uur en 20min.
Is dit genoeg overstaptijd?
We zouden aankomen in terminal 3.
Ik dacht dat de 4 steeds voor internationale aankomsten was?
groetjes, sven
Dat is over het algemeen ruim voldoende. Mocht je het niet halen dan is de airliner verplicht je op een andere vlucht te boeken. Hierbij ga ik dan uit dat je een ticket Amsterdam - Orlando o.i.d. hebt geboekt met een overstap op JFK. Zij hebben de verplichting je van A naar B te brengen.
breaker9240
20-02-12, 14:49
Is van brussel maar is allemaal hetzelfde.
Nuja we weten nog van vroeger dat dit een heel groot vliegveld was.
Nu zoek ik mensen die ervaring hebben met delta op JFK?
En welke terminals?
Want ik zie dat ik in Terminal 3 zou landen en ook terug zou moeten vertrekken dit is handig.
maar zoals ik reeds zei dacht ik dat terminal 4 altijd gebruikt werd voor alle maatschappijen als aankomst en je zo naar de controle moest.
groetjes, sven
Op de terugweg vanuit de VS naar NL is 2.20 uur zat, zelfs als je tussen de terminals moet wisselen. Terminal 4 is inderdaad voor internationaal, echter T3 is van Delta vandaar dat je daar nog op binnen kan komen.
breaker9240
20-02-12, 15:05
Ik denk dat ik het woordje terug niet mocht gebruiken in mijn eerste post.
We vliegen van brussel naar JFK en daar hebben we vervolgens 2uur en 20min overstaptijd.
Ik vind dit nogal mager omdat we vroeger steeds 3uur of meer hadden.
Meestal altijd genoeg tijd soms eens nipt.
Maar heb geen ervaring met JFK en delta...
Enkel JFK en AA
Op Newark hadden wij vorig jaar met Continental anderhalf uur, zelfs dat is gelukt, inclusief treintje naar andere terminal dus 2 uur en 20 min lijkt mij voldoende op JFK. Mocht het toch mis gaan bijvoorbeeld omdat de vlucht vanuit Brussel vertraging heeft dan zal Delta dat op moeten lossen zoals Sonja al aangeeft.
Lijkt mij prima genoeg tijd. Delta heeft zijn eigen (oude) terminal op JFK, dus je hoeft niet naar een andere terminal. Onze laatste vlucht met Delta vanaf Brussel via JFK naar Florida was een maandje terug, zie ons reisverslag :wink:
breaker9240
20-02-12, 18:08
Thx!
Sven
maar zoals ik reeds zei dacht ik dat terminal 4 altijd gebruikt werd voor alle maatschappijen als aankomst en je zo naar de controle moest.
Wij vlogen op 1 februari naar JFK met Air France en kwamen aan in terminal 1, waar we ook door de controle gingen. Ze stonden trouwens alle mensen die een connecting flight hadden aan de uitgang van de gate op te wachten en die kregen voorrang bij immigration.
Overmorgen vliegen we van MCO naar JFK en volgens de gegevens zouden ze in terminal 3 aankomen.
Ta2 Gerrit
21-02-12, 09:01
2.20 uur is prima te doen met Delta via JFK. Wij zijn al diverse keren deze route gevlogen (weliswaar vanaf A'dam) en waren meestal binnen een uur al bij de volgende gate.
Aankomst is inderdaad in T3, de internationale aankomst van Delta, en we vertrokken dan vaak van de naastgelegen T2 (ook Delta), die je binnendoor bereiken kunt.
Onze overstap was meestal 1.45 uur, en een deel daarvan konden we nog buiten doorbrengen voor een rokertje.
Prima te doen, dus.
http://img834.imageshack.us/img834/9996/jfkdelta.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/jfkdelta.jpg/)
Goedendag,
Wij vliegen in september voor de eerste maal naar Florida.
Met Delta, heen via Boston en hebben hier 1uur en 45 min. om over te stappen.
Heeft iemand hier al eens via Boston gevlogen ? En is deze tijd dan genoeg om niet te hoeven rennen ?
Op deze site kan je wat informatie over de doorloopttijden op diverse luchthavens (ook Boston Logan) vinden.
http://apps.cbp.gov/awt/index.asp
Het hangt mede van de weekdag en tijdstip af.
Ik heb geen ervaring met Boston, maar mijn algemene ervaring met kleinere luchthavens (Philadelphia, Memphis en bijv. Detroit) is dat je er binnen het uur alles afgehandeld hebt. (Hoewel: Resulaten behaald in het verleden.....)
Bijzondere omstandigheden daargelaten moet 1 3/4 uur goed te doen zijn.
Orienteer je van tevoren via je reisgegevens en de plattegrond van de airport en terminals op internet goed, dan kan je de route een beetje in je geheugen opslaan, neem een printje mee.
Goede reis
(en trouwens welkom op het forum)
Knaapje
ik heb deze al eerder in een ander onderwerp gepost, maar misschien hebben jullie er iets aan:
Beschrijving Transfer in Atlanta ( met Delta )
Aangezien er toch nogal wat vragen zijn mbt overstaptijden.
Ik heb ieder jaar 1 uur en 40 minuten tijd.Nog nooit vliegtuig gemist.
Transfer in Atlanta
Atlanta is één van de grootste vliegvelden ter wereld. Maar daar trek jij je niets van aan. Vooral: rustig blijven en goed kijken. En als je doet wat hier staat, kan er helemaal niets fout gaan.
Immigration
Als je het vliegtuig na de vlucht van ± 10½ uur verlaat, volg je de borden ‘Pasport control’. Loop maar gewoon met de meute mee. Je komt dan in een grote hal waar een aantal glazen hokjes staat. Daarin zitten de mensen van de Amerikaanse grensbewaking en/of immigatiedienst. Je kiest de rij waar het bord ‘Foreign visitor’ staat. De andere rij is bedoeld voor ‘Citizen USA (inwoners Amerika). Houd je paspoort en het witte formulier gereed. Als je aan de beurt bent zal de ambtenaar jou vragen waar je naar toe gaat en hoe lang je blijft. Zeg dat je op vakantie komt en doorreist naar Orlando. Hij scant jouw paspoort in en controleert het witte formulier. Het witte formulier tekent de ambtenaar af en geeft hij jou terug. Er komt een stempel in het paspoort en vervolgens moet je beurtelings je linker en rechter wijsvinger op een scan-apparaat leggen waarna je vingerafdrukken worden opgeslagen. Tenslotte ga je nog even voor een webcamera staan en wordt jouw gezicht vereeuwigd. Blijf rustig, beleefd en serieus.
Bagage ophalen en door Douane (US Customs)
Nu je Amerika bijna officieel bent ingereisd, ga je eerst de koffers ophalen. Volg daarom de borden ‘Bagage claim’. Je gaat met een roltrap naar beneden en boven de banden waar de koffers op binnenkomen hangen borden waar de vluchtnummers en vertrek luchthaven (DL 25 Düsseldorf) op staan vermeld. Ga bij de juiste band staan, pik je koffers er uit en volg nu de borden ‘US Customs’. De controlerende ambtenaar kan jou eruit pikken voor controle. Verder lever je hier het witte ingevulde US-Customsformulier in. Je bent nu in de USA.
De transfervlucht naar Orlando
Als je door de US Customs bent, loop je aan het einde van de gang tegen een bord aan: ‘Atlanta final destination – links af’ en ‘Tranfer flights – rechts af. Je gaat uiteraard rechts af en komt in een ruimte waar je de koffers weer kunt inleveren. Het maakt niet uit op welke plek. In Düsseldorf zijn jouw koffers al gelabeld voor Orlando.
Naar de vertrekgate
Uiteraard hou je de handbagage bij je. Nadat je de koffers heb ingeleverd volg je de borden ‘to the flights’. Je gaat nu opnieuw door een security-check (idem als in Düsseldorf). Na deze security-check ben je in een ruimte waar ook een info-balie is. Vraag daar even vanaf welke gate jouw vlucht naar Orlando vertrekt. Vrijwel zeker is dat A en vaak A9, maar het kan wel eens veranderen. Op het ticket voor de vlucht naar Orlando stond bij ons T09 en dat is al voor de tweede keer dat dit dus niet klopt. Bij het verlaten van deze ruimte zie je al de borden die wijzen in welke richting je moet. Je gaat met een roltrap naar beneden en aan je rechterhand is een treintje. Stap daar met jouw handbagage in en stap uit bij halte A (of een andere gate natuurlijk). Na het uitstappen ga je weer met de roltrap naar boven en sta je in een winkel-en restaurantjes gebied. Zoek eerst even jouw vertrekgate op, zodat je zeker weet waar je moet zijn. Er hangen overigens overal monitoren waar jouw vluchtinformatie op staat. Anders vraag gewoon even aan iemand die een uniform aan heeft. Je wordt altijd geholpen! Als je dan nog tijd over hebt, kun je lekker nog wat winkelen en iets eten of drinken. Bij het instappen wordt ook hier gebruik gemaakt van de zone-procedure. De vlucht naar Orlando duurde in ons geval 1 uur 8 min.
Aankomst Orlando
De vlucht van Atlanta naar Orlando is een binnenlandse vlucht; je hebt dus niets meer met douane en grenscontrole te maken. Na aankomst volg je de borden ‘Terminal shuttle & Bag claim’. Je komt nu bij een treintje dat jou naar de centrale hal (Terminal) brengt. Volg daar de borden ‘bag claim – B. Je gaat weer met een roltrap naar beneden en ook nu weer kijk je even boven welke band het bord hangt met jouw vluchtinformatie (vluchtnummer en vertekplaats). Als het goed is staan Mia en ik in deze hal op jullie te wachten. Als je de koffers hebt, kunnen we vrij gemakkelijk onze geparkeerde auto bereiken en binnen 15 minuten zijn we in ons appartement.Dat laatste : Mia en ik staan te wachten geldt natuurlijk alleen voor mij.....:smile:
Bedankt Knaapje, dat is een handige site.
Zo te zien valt het wel mee.
Bedankt voor deze uitgebreide informatie. We zullen er een print van maken en meenemen. Wij gaan in juli via Atlanta naar Orlando en zien best wel op tegen het overstappen en de douane. Maar dankzij deze informatie kunnen we ons goed voorbereiden.
vertrekken jullie toevallig vanaf Dusseldorf?
Dan heb ik eventueel ook nog wel ergens een beschrijving van het eerste gedeelte.....:):-D
Online inchecken
Als je met Delta Airlines vliegt krijg je verschillende e-mails, maar 24 uur voor vertrek krijg je een e-mail waarin je wordt uitgenodigd om on-line in te checken. Dat is geen enkel probleem, zeker als je op de site van Delta bovenin de ‘language’ verandert in German. Het is in feite een invuloefening, die je vooral rustig en zorgvuldig moet doen. Let er op dat je exact dezelfde namen gebruikt als die op de boeking staan en die ook exact zo staan in je paspoort. Aan het einde van de procedure print je de boarding card (instapkaart) uit.
Naar Airport Düsseldorf
De reis begint natuurlijk in Venlo, Belfeld of Reuver / Swalmen. Vanuit Venlo en Belfeld kun je het beste naar Kaldenkirchen rijden en daar de BAB 61 richting Koblenz nemen. Bij Autobahnkreuz Mönchengladbach neem je de BAB 52 richting Düsseldorf.
Vanuit Reuver / Swalmen kun je net zo goed over Roermond rijden. Houd echter rekening met de Swalmertunnel in de A73. Rij daarom gewoon via de oude Rijksweg door Swalmen naar Roermond en voorbij het Retailpark ga je de N280 richting Elmpt-Düsseldorf op. Bij Elmpt begint de BAB 52 richting Düsseldorf en die volg je.
Na het Autobahnkreuz Mönchengladbach blijf je op de BAB52 en neem je de derde afslag (= de BAB 44 richting Flughafen Düsseldorf). Blijf op deze autoweg tot je in de derde tunnel de afslag Flughafen Düsseldorf neemt. Nu kies je voor ‘Abflüge / Departures’ en rijd je door tot uitgang B10. Daar kan even gestopt worden om passagiers uit te laten stappen en de koffers uit te laden. Je kunt daar niet parkeren. Als je dat wil moet je in de links van de weg gelegen P-garage parkeren; kost ± € 3,00 p/uur.
Voor de afhalers straks
Volg dezelfde route, en ook nu weer richting ‘Abflüge’. Parkeer je auto zolang in de Parkeergarage en loop naar de vertrekhal. Daar neem je de lift naar beneden (etage 0 / Ankunft / arrivals). Ook nu weer kun je lekker goedkoop gebruik maken van Mc Donald’s voor een lekkere kop koffie of Cappucino (€ 1,25). De Delta vlucht DL24 komt vrijwel altijd op tijd aan (vaak nog een ½ uur vroeger / rond 07:00 uur). De koffers en passagiers komen bij uitgang 16-20 naar buiten. Daar kun je ze opvangen. Daarna weer met de lift naar boven en op niveau 1 (vertrekhal) naar de P-garage.
Inchecken
Als je bij B10 naar binnen loopt zie je vrijwel recht voor je de balies van Delta Airlines (balies 185 – 190). Dit kan wel eens veranderen, dus kijk ’s avonds ervoor even op:
http://www.duesseldorf-international.de/dus/abflug/ (mhtml:{37DE0163-DDC0-4C9A-91A8-58CC270F18F5}mid://00000008/!x-usc:http://www.duesseldorf-international.de/dus/abflug/) , zoek je vlucht op en klik in de linker kolom op het vluchtnummer: je ziet nu de nummers van de balies waar ingechecked wordt.
De linker balies zijn voor de business-class, ongeveer in het midden zie je een bord: Bag drop. Dat is de balie waar mensen die on-line hebben ingechecked de koffers kunnen afgeven, nadat ze enkele meters vóór de balie al gecontroleerd zijn door een medewerker van Delta op geldig paspoort, aantal koffers enz. Denk er uiteraard wel aan dat je al je papieren bij je hebt: paspoort (moet op de dag dat je USA verlaat nog 6 volle maanden geldig zijn!), uitgeprinte e-tickets en boarding cards. Je krijgt nu nieuwe boardingcards: één voor de vlucht Düsseldorf-Atlanta en één voor Atlanta – Orlando.
Je bent niet verplicht om on-line in te checken. Kies je niet voor on-line inchecken, ga dan gewoon met je koffer(s) naar het bord ‘Main Cabin’ en volg gewoon de procedure aan de balie. Onze ervaring is dat het on-line inchecken niet écht veel tijdvoordeel oplevert, zeker niet als je zorgt dat je op tijd (07:00 uur) aan de balie bent. Ook nu krijg je de benodigde boarding cards.
Naar de vertrekgate
Als je ingechecked bent en de koffers hebt afgegeven kun je 2 dingen doen:
1. direct naar de vertrekgate, of:
2. even nog lekker een simpel ontbijtje bij Mc Donald’s (om in de US-sfeer te komen)
Kies je voor dat laatste, ga dan met de lift (grote glazen schachten dicht bij de ingangen) één etage lager naar Mc Donald’s (je bent op + 1, ga naar 0 = aankomsthal). Daar heb je bij Mc Donald voor € 3,39 een lekker ontbijt (roerei met spek, geroosterd Mc Donald’s-broodje en een flinke pot koffie).
Het vliegtuig vetrekt om 09:35 uur en Delta begint circa 45 minuten van tevoren met instappen (± 08:45 uur). Zorg dat je uiterlijk op dat tijdstip bij de vertrekgate bent. Op alle monitoren in de vertrekhal (met de lift dus weer 1 etage omhoog), kun je zien vanaf welke gate het toestel vertrekt. Bijna altijd is dat C44, maar vraag het voor de zekerheid ook even bij het inchecken en het staat ook op de boardingpas.
Security
Aan de linkerzijde van de Delta-balies zie je een doorgang naar de vertrekgates. Op groene bordjes zie je de gate-nummers. Je weet nu je gatenummer en kiest de juiste doorgang. Je komt nu door de security-check. In je handbagage mag je géén vloeistoffen hebben en géén scherpe voorwerpen (mes, schaar enz.). Doe al je persoonlijke spullen in een plastic bak (die staan er in overvloed). Ook (metalen) sieraden, horloges, én jas of vest. Laptop uit de tas halen en apart in een bak aanbieden. Je verdere handbagage op de band plaatsen en zelf door het detectiepoortje lopen. Dit alles op aanwijzing van security-medewerkers (wijst zich verder vanzelf). Het kan zijn dat het detectiepoortje begint te piepen (toch nog iets van metaal op je lichaam? Broekriem bv); dan word je met een hand-metaaldetector persoonlijk nog eens gescand. Ook kun je er steekproefsgewijs uit worden gepikt voor een explosieven-check; je bagage wordt gecontroleerd op aanwezigheid van explosieven.
Bundes Polizei / paspoortcontrole
Na de security-check weer al je spullen verzamelen en gewoon de route volgen. Je komt nu bij de paspoortcontrole. Als je die door bent, vervolg je gewoon de route naar je vertrekgate.
Tax-free en boarding (instappen)
Loop eerst even naar de vertrekgate, zodat je weet waar die is. Je komt door de tax-free shops, waar je daarna nog lekker wat kunt rondneuzen (Hollywood-prijzen!). Er zijn ook wat restaurantjes waar je nog wat kunt eten of drinken. Rond 08:45 uur begint het instappen. Er wordt gewerkt met een Zone-systeem: je kunt op je instapkaart zien in welke zone jij zit. Als die zone wordt opgeroepen (is ook op de monitor te zien), kun je de slurf inlopen, nadat een medewerker van Delta Air jouw boardingcard heeft afgescheurd. Op de boardingcard is ook te zien op welke rij en op welke stoel je zit.
Ja wij vertrekken vanaf düsseldorf. Maar dit vliegveld kennen we goed, we zijn daar al een aantal keer vertrokken. Maar nog nooit naar Amerika.
@Maya
Wat een geweldige informatie :-) Aangezien wij ook met Delta het traject DUS-ATL-MCO gaan afleggen komt deze info goed van pas !
Printen en bewaren ;-)
Laat je absoluut niet afschrikken door de grootte van Atlanta. Op iedere hoek staat wel iemand die je de weg wijst, en bij de metro staat meestal ook iemand die je in de juiste richting kan sturen. Echt veel beter geregeld als Schiphol bijvoorbeeld. Als je Atlanta verlaat zul je denken "heb ik me hier druk over gemaakt " :-)
Thanks Iris!
Helemaal mee eens Maurice,
Ik reis altijd in mn uppie.
Was ongeveer 20 jaar geleden dat ik voor t laatst een vliegtuig van binnen had gezien en dat was naar Spanje destijds.
Toen ik de eerste keer in mn uppie naar Orlando ging maakte ik me het meest druk over Atlanta, maar het gaat daar allemaal zoooo soepel...
metendiana
19-03-12, 19:14
hoiiii wij vliegen 28 juli vanaf amsterdam naar atlanta om daar over te stappen en dan doorvliegen naar tampa wij gaan voor de 1e keer met delta airlines weet er ook iemand of je op de lange vlucht vanaf amsterdam ook ieder een eigen entertainment schermpje heeft ??????
gr diana
Hoe laat gaat je vlucht vanaf Amsterdam?
metendiana
21-03-12, 22:37
hoiii onze vlucht gaat om 11.05 va amsterdam atlanta
Je vliegt met een Airbus 330-300 en die is voorzien van eigen schermpje. Goede reis.
metendiana
22-03-12, 18:25
Hoiii zo dat is wel heel erg fijn zeg bedsankt voor de reactie. Waar heb je dat zo snel gevonden dan ???
Gr diana
Via de website de vlucht opgezocht en gekeken welk type vliegtuig wordt ingezet. Dan kan je bij Seatguru.com kijken hoe de indeling van het toestel is en of er persoonlijke schermpjes aanwezig zijn.
Daarnaast heb ik met hetzelfde type toestel van Amsterdam naar Detroit gevlogen.
metendiana
22-03-12, 23:13
Hoiii oke bedankt en was de vlucht toen goed bevallen ??? Voor ons is het nl de eerste keer met delta de andere keren hebben we met ua en continental gevlogen
Er is weinig verschil tussen Delta en United/Continental. De kleuren zijn anders en bij beide kan je tegenwoordig economystoelen met meer beenruimte kopen. Ik vind de hubs (luchthavens waar je overstapt) van Delta fijner dan van United. Maar dit is persoonlijk.
metendiana
23-03-12, 17:53
Nou gelukkig maar weinig verschil nog heel erg bedankt voor alle informatie en een heel fijn weekend
Gr diana
Heeft Delta over het algemeen naar Florida toe wel schermpjes in de stoelen?
Ik vloog deze week met Delta naar NYC, in een 767, maar deze had dit niet. Als je dan ook nog eens niet je eigen films kan kiezen, wil zo'n reis best lang duren. :mrgreen: Ben normaal gesproken alleen United gewend.
als je op de site van duesseldorfairport de vlucht aanklikt, kun je zien met welk type er gevolgen wordt van Dusseldorf naar Atlanta: 767-300 ER. Als je dan op de site van Delta het type opzoekt, dan zie je dat er schermpjes aanwezig zouden moet zijn. Ik hoop 't want we gaan met onze twee kinderen!
Onze vlucht op 14 apr vanaf Dusseldorf naar Atlanta was in een 767-300 zonder schermpjes. Je kunt dus pech hebben.
Wij hadden 2 jaar terug ook geen schermpjes op de vlucht Amsterdam-Atlanta.
Als het goed is heb je nu altijd een eigen scherm vanaf Schiphol.
Ik kwam van de week ergens een artikel tegen dat Delta de capaciteit gaat verminderen op de trans-Atlantische vluchten, door met name de hoge olie prijs, en de euro. Dit kan wel eens één van de redenen zijn dat de vluchten (tot nu toe) allemaal zo duur zijn voor begin 2013.
Link: http://atwonline.com/airports-routes/news/delta-cuts-capacity-transatlantic-routes-0518
Ik heb helaas geen goede ervaring met Delta. Tot vorig jaar moest ik voor mijn werk vaak naar Boston. De enige rechtstreekse vlucht was van KLM/Delta, maar Delta voert de vlucht uit.
Tot dan was er niet mogelijk om een comfort plus stoel te boeken in een Delta vlucht, want dat hadden ze nog niet. Alleen in vliegtuigen van KLM richting Atlanta.
Ik hoop echter dat Delta wat veranderd en verbeterd is...
m.v.g.
Wij vliegen 17 juli met Delta via Detroit verder naar Florida. Ik krijg al maandenlang de mogelijkheid om een Economy-plus stoel tegen bijbetaling van $ 100 te boeken. Delta heeft er drie rijen van 8 stoelen als stunt in gegooid en tot nu toe is er slechts 1 stoel geboekt. Is die upgrade eigenlijk de moeite van de betaling waard?
Wij het er graag voor over. Die extra ruimte maakt allemaal net iets comfortabeler. 2 keer bij de KLM en 2 keer bij Delta dit genomen. Op 7 juni vliegen we economy comfort met de KLM naar Atlanta
Iedereen moet zelf die afweging maken of ze het geld eraan willen spenderen. Ben je iel en tenger dan zijn de normale econmy plaatsen ook voldoende.
Tja upgrade naar economy comfort/plus/extra of hoe ze het ooh noemen blijft toch een persoonlijke afweging. De prijzen zijn per persoon enkele reis. Heb je echt het idee dat de normale economy ruimte te krap is en laat je budget het toe dan is het het natuurlijk eenvoudig.
Wij zijn met z’n vieren, vorig jaar met KLM naar Atlanta kwam economy comfort op 90 euro p.p enkele reis. M.a.w. 720 euro extra voor ons allen heen en terug. Wij vonden dat te veel, maar voor een ander is het het meer dan waard.
Toch nog een vraag, alvast bedankt voor de reacties.
#-o Met het risico voor het spreekwoordelijke blond uitgemaakt te worden: vroeger moest je je vlucht een paar dagen vooraf bevestigen. Ik zie dat nu nergens meer terug, is dat niet meer?
Groetjes, SasM
Een vraagje als je een tussenstop hebt van 22 uur kan je dan gewoon new york in en hoe zit het met je koffers ? Kan je die ophalen en terug inchecken ?
Neen, deze dien je bij je te houden.
Tenzij je vrijwel direct alweer kunt inchecken.
Een vraagje als je een tussenstop hebt van 22 uur kan je dan gewoon new york in en hoe zit het met je koffers ? Kan je die ophalen en terug inchecken ?
Als alle vluchten op hetzelfde ticket zijn geboekt dan worden de koffers gelijk doorgelabeld naar de eindbestemming. Ook wanneer er een lay over van 22 uur is. Je mag dan ook gewoon New York in.
Dus de koffers moet je gewoon terug op de band zetten en niet meenemen new york in .
Heb je op de heenweg een wachttijd van 22 uur? Kom je vanuit Europa?
Ja we komen van brussel en gaan naar orlando met tussenstop in new york ...jfk
Dan zou ik toch maar eens gaan informeren of er niet een eerdere vlucht van JFK naar Orlando is. 22 uur wachten is niet normaal of heb je hiervoor gekozen? Heb je dan een overnachting in gedachte in New York? Ik ben bang dat je nu de koffers niet kan laten doorlabellen. Dat kan je bij Delta op Zavetem navragen.
Wellicht toch ook kijken of je ticket nog kan veranderen dat je via Atlanta naar Orlando vliegt.
Moderator Michael66:
Alle berichten met tips voor de stopover in New York van Cindy74 zijn verplaatst naar het onderwerp Stopover in New York (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?7659-Stopover-in-New-York).
moonlight91
30-08-12, 08:55
is er iemand die recent Bru-Atl heeft gevlogen met Delta
op moment van boeking stond er een 767-300 aangegeven
het type zou volgens de site eigen schermpjes hebben
nu staat er inmiddels in mijn boekingen dat er gevlogen word met boeing all pax models
tis dus nu maar de vraag of het type 767 waar we mee vliegen dus schermpjes heeft,
hoe zijn de ervaringen momenteel...op deze vlucht
Ta2 Gerrit
30-08-12, 09:50
Ik kan je dat binnenkort vertellen, maar we zitten waarschijnlijk in hetzelfde vliegtuig, dus daar schiet je niks mee op ;)
Volgens de Delta site is 14% van de 767-300 vloot verzien van een nieuw entertainment systeem met eigen schermpjes. Vorig jaar was dat percentage 12% dus het gaat niet erg hard met het ombouwen. De kans dat je een vernieuwde 767 treft is klein.
moonlight91
30-08-12, 11:25
Ik kan je dat binnenkort vertellen, maar we zitten waarschijnlijk in hetzelfde vliegtuig, dus daar schiet je niks mee op ;)
als je op zaterdag 13 oktober om 11.25 vliegt...dan denk ik dat ik weinig aan je bevindingen ga hebben hihi;)
Delta heeft enkel in zijn 757 toestellen vrijwel altijd ptv, zoals hierboven al vermeld zijn er heel weinig 767 al omgebouwd.
moonlight91
30-08-12, 13:49
heb net een tweet naar delta gestuurd
met de vraag of er op vlucht DL81 een PE in het vliegtuig aanwezig is
dit is het antwoord terug
(had echt direct een tweet terug, super service dus!)
@.......Great question & chances are those planes will have personal entertainment systems, but it is too soon to find out. ^AK
@........Please tweet back a few days before your outbound flight in October & we will know the plane that will be used. Thanks. ^AK
Ta2 Gerrit
31-08-12, 10:45
als je op zaterdag 13 oktober om 11.25 vliegt...dan denk ik dat ik weinig aan je bevindingen ga hebben hihi;)
Helemaal goed, je hebt niks aan mij :cool: Ik wacht je tweet wel af op het forum, en dan weet ik het ook, zelfde vlucht.
Niet dat ik er wat mee doe, dat PE, hooguit de vliegroute bekijken, en dan nog slaap ik meestal binnen 30 seconden ;)
moonlight91
31-08-12, 12:25
ik mag dan toch hopen dat je niet snurkt:rolleyes:......
Wij vlogen op 20 aug de route BRU-ATL vlucht DL81 in een 767-300 met personal video system.
Helemaal goed, je hebt niks aan mij :cool: Ik wacht je tweet wel af op het forum, en dan weet ik het ook, zelfde vlucht.
Niet dat ik er wat mee doe, dat PE, hooguit de vliegroute bekijken, en dan nog slaap ik meestal binnen 30 seconden ;)
Kijk daar word ik nou echt jaloers van, mensen die zo makkelijk inslapen tijdens een vlucht. Al stuur je me non-stop naar de andere kant van de wereld, mij lukt het niet.
Nou... ze slapen niet in hoor... :o
Nou... ze slapen niet in hoor... :o
Ach ja, wat een blunder van me ! ;)
moonlight91
05-10-12, 19:15
heb de vraag nog maals getweet brussel/atlanta DL81
ook deze keer direct een antwoord van delta
maar of ik er blij mee ben....ach in ieder geval beter dan geen films ..
dus Gerrit we moeten delen
@......Hi, I'm currently showing shared TV's available on both your departing & returning flights. Please keep in mind that this may change (cont)
Heeft iemand onlangs nog gevlogen met Delta? Is hun personal entertainment system gratis? Ik zag nl. op hun site "prijs per film $ 6". Dat loopt aardig op als je met 5 bent en ieder 2-3 films kijkt :(
Dit is nieuw voor mij ,in Oktober nog met hun gevlogen toen was alles gratis.
Misschien dat het alleen is op de binnenlandse vluchten.
On-Demand films zijn gratis voor Intercontinentale vluchten:
Movies on demandcomplimentary in the First Class and BusinessElite cabins
complimentary in all cabins on international flights and on flights to/from the Hawaiian Islands , Alaska, Puerto Rico and St. Thomas
available in additional language tracks which vary by aircraft and route
available on all A330, B747, B767-400ER, B777 and select B737, B757 and B767 aircraft
Bron: http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/in-flight-services/products/entertainment/personal-audio-video/delta-on-demand.html (daar staat ook die $6 per film. Zie de kleine lettertjes onderaan)
Dank je Njit, heb ik overheen gelezen :o
Vorig jaar van/naar ATL in een Delta Boeing 767-300ER en Airbus 330-300 gezeten met beiden hetzelfde (gratis) entertainment systeem als bij de KLM. Wel veel minder en voornamelijk oudere films.
In april vliegen wij ook met Delta. Nu heb ik een vraag over Schiphol/Delta. Op de website staat dat ik het beste 3 uur van te voren aanwezig kan zijn (tenminste wordt aangeraden). Is dat met een reden? Moet ik dan ook al door de douane/security? Of kan dat bijv ook een uurtje van te voren? We worden namelijk naar Schiphol gebracht. En anders kunnen we eerst nog een kopje koffie drinken met ons gezelschap, voordat we door de security gaan. En ze hoeven ook niet perse te parkeren als we gelijk door de security moeten. Ik heb namelijk weleens gehoord dat je 3 uur van te voren aanwezig moet zijn ivm de controle.
Alvast bedankt.
3 uur is geadviseerd, dit betekend in principe: inchecken (en dus koffers afgeven). Je kunt daarna nog prima een bakkie doen. Ongeveer 90 min voor vertrek kun je door de security check bij de gate, en rond de 45 min voor vertrek begint het daadwerkelijke boarden. Dit varieert in principe wel wat, maar je hoeft dus niet 3 uur tevoren al bij de gate te zitten ;) Hou het wel wat ruim aan. Dat vind ik altijd handig, anders ren je alleen maar gestrest rond, of gooi je dat bakkie in 3 seconden naar binnen. Dat is ook zonde van het parkeergeld voor je brengers ;-)
Bedankt voor de snelle reactie! Komt helemaal goed!
Lelli Kelly
30-03-13, 14:50
Vraagje: hebben de toestellen van Delta vanaf Schiphol eigen schermpjes?
En wat heeft jullie voorkeur: Delta of KLM vliegen? Het plan is volgend jaar (zomer) weer te gaan met ons gezinnetje en zijn al een beetje aan het oriënteren op de vliegreis en waar we zullen verblijven. Leuk, voorpret!
Alleen bij Delta, bij de inzet van een 767-300, is de kans dat er geen eigen schermpje is. Delta is wel bezig om in dit type vliegtuig ook eigen schermpjes te installeren. Wie weet is dat tegen zomer volgend jaar gereed.
Lelli Kelly
31-03-13, 10:40
Bedankt voor je reactie @Ebelix. Ik heb inmiddels ook een app van Delta op mijn IPad geïnstalleerd en dan kun je kiezen voor vluchten waar persoonlijk entertainmentsysteem op is.
Wij zijn met delta gevlogen en hadden eigen schermpjes dat was met vliegtuigtype 330
Ik heb nog een vraag over de terugvlucht. Kan ik het beste 24 uur van te voren online inchecken, ook al heb ik dan waarschijnlijk geen printer bij de hand. Of gewoon aan de balie inchecken op Orlando International? Wat is de makkelijkste/meest gebruikelijke manier?
Je kan 24 uur van te voren inchecken zonder de boarding passes te printen. Deze print je dan op luchthaven uit bij een van de zuilen. Ook kan je naar een kinko's gaan en daar inchecken en printen. Een andere mogelijkheid is de bibliotheek.
Ta2 Gerrit
11-04-13, 22:25
Er is nog een extra mogelijkheid, en dat is naar je toe laten mailen, en dan je telefoon bij de gate laten scannen. Check de Delta app.
Wij hebben vandaag een delta vlucht geboekt bij klm en wij konden niet online inchecken . Gewoon bij delta naar de kiosk paspoort scannen en je boardpassen komen er uit .
roadtripflorida13
16-04-13, 23:59
Is er een verschil tussen 767-300ER en een 767-300?? Wij vliegen met een 300 ER en ik vraag me af of we eigen schermpjes hebben...ik lees namelijk dat sommige het wel hebben en andere weer niet..
en is een overstap van 1,5 uur in Atlanta genoeg om daarna door te vliegen naar Tampa?
b767-300er
17-04-13, 07:26
Een -ER betekend Extended Range, deze heeft een groter vliegbereik dan de NON-ER versie.
Een -ER betekend Extended Range, deze heeft een groter vliegbereik dan de NON-ER versie.
Bedankt voor je uitleg. Ik heb me ook altijd afgevraagd wat de ER betekent. Weer iets geleerd.
Wij hadden dus een storm in atlanta waardoor ons vliegtuig al weg was toen ons vliegtuig in tampa pas vertrok . De tijd van vandaag moet je dus alles via een hulplijn regelen als je een andere vlucht wil . De dame aan de andere kant van de lijn was een chinese die engels sprak probeer dan maar eens te volgen . De dame achter de incheckbali deed niets zelfs geen tips geven . Maar het is me uiteindelijk gelukt !
Een overstap in atlanta van 1,5 uur moet je lukken hier is alles super geregeld ! Maar je zal niet veel tijd over hebben .
roadtripflorida13
17-04-13, 13:40
Cindy74, Bedankt voor je reactie, Daar ben ik dus ook bang voor, dat alles misloopt en we allerlei dingen moeten gaan regelen. Het is voor ons de eerste keer zo ver en met een tussen stop... De koffers worden wel automatisch geregeld toch?
b767-300er, thanks voor de uitleg, aan je naam te zien ook een echte kenner..Maar zitten er schermpjes in de 767-300 ER of is dat altijd maar afwachten? Wij vliegen vanaf Dusseldorf.
b767-300er
17-04-13, 16:33
Oe, dat durf ik niet te met zekerheid te zeggen.
Ze zijn de 767 wel allemaal opnieuw aan het inrichten, dus de ene kist wel en de andere kist niet.
Als je vliegt met een 767-300ER welke door Delta wordt aangeduid met 76T dan heb je eigen schermpjes. Alle overige types van de 767-300ER hebben nog overhead schermen.
Als het goed is kan je in je boeking vinden welke type van de 767-300ER Delta inzet op de route van Dusseldorf. DElta is wel bezig om alle 767-300ER om te bouwen naar eigen schermen.
1,5 uur is normaal wel genoeg voor Atlanta. maar hou er wel rekening mee dat sinds vorig jaar alle internationale vluchten op de internationale terminal binnen komen die dus niet direct in verbinding staat met de binnenlandse/domestic terminal, daardoor heb je wel wat extra reistijd nu, maar het moet genoeg zijn. Atlanta is het eerste vliegveld met een aparte terminal voor internationale vluchten!!
Hoe kom je van de internationale naar de binnenlandse terminal als er geen verbinding is? Met de shuttle service die de airport heeft ingesteld, met de bus dus.
Das dus gewoon met een trammetje en die rijden op en aan net zoals in orlando . Atlanta is een super goed geregeld dus geen bang hebben .........en erstaat overal wel iemand die je wil helpen . Zo doen wij het ....uitstappen in atlanta wij kijken altijd direct op de borden waar onze volgende vlucht vertrekt borden volgen naar douane/connectig flights daar in de rij gaan staan . Na de douane je koffers gaan halen van de band en in atlanta staan ze dan al klaar voor je te helpen om ze terug op een andere band te zetten ....eender welke band is oke er zijn meestal een drietal banden maar deze zijn allemaal dezelfde Hier staan mannen die je koffers aannemen en op de band leggen . Als je dit hebt gedaan ga je naar je gate waaruit je moet vertrekken en dit met een trammetje . De wachttijd van zo een trammetje is nog geen 2 min daar stap je in en dit brengt ze van de ene terminal naar de andere ...trammetje heeft verschillende stopplaatsen .... Verbeter me als ik iets ben vergeten .
wij moesten van terminal e naar b . Kijk maar eens op de website van atlanta airport daar zie je het .
roadtripflorida13
19-04-13, 01:06
Dank je wel.. ik ga even kijken.. Fijn dat jullie me gerust kunnen stellen, dat alles goed geregeld is... :)
Nog een vraag, als je koffer te zwaar is betaal je dan veel bij Delta? Wij hebben via KLM Delta geboekt. Ik las dat je vroeger 2 koffers p.p mee kon nemen, jammer dat dit niet meer mag.
Ta2 Gerrit
19-04-13, 09:31
Overgewicht van koffers boven de 51lbs (23KG) kost je €70.- en dan tot max. 70lbs (31.75KG).
Voor hetzelfde geld mag je een extra koffer inchecken, van weer 23KG, dus per saldo is dat voordeliger en zeker handiger.
Prijzen zijn per enkele reis, en allemaal terug te vinden op de site van Delta (http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage.html).
Gerrit,de 2e koffer kost toch ook EUR 70? Of kijk ik niet goed?
United States, Canada, Mexico, Caribbean (http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/before-your-trip/regions.html#carib), Central America (http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/before-your-trip/regions.html#carib), South America (excluding Brazil)
Europe and North Africa (http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/before-your-trip/regions.html#eur)
http://content.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/before-your-trip/checked/jcr:content/mainPar/accordiontype/subSection101/table_0/row-7-col-3/cellContent.img.20120607T110555308Z.png
Free
http://content.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/before-your-trip/checked/jcr:content/mainPar/accordiontype/subSection101/table_0/row-7-col-4/cellContent.img.20120607T101707099Z.png
Free
http://content.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/before-your-trip/checked/jcr:content/mainPar/accordiontype/subSection101/table_0/row-7-col-5/cellContent.img.20130415T195609868Z.png
100 USD/CAD¹ or 70 EUR¹
Ta2 Gerrit
19-04-13, 14:09
Helemaal gelijk, Knaapje. Met een scheef oog gekeken (naar Oceanië). Gelijk verbeterd.
roadtripflorida13
30-04-13, 21:00
Ik heb nog een vraagje...wij hebben via KLM, delta airlines geboekt, maar moeten we de maten en gewichten van KLM aanhouden of van Delta? En mag je nog steeds behalve je handbagage nog een tas hebben of is dat ook allemaal veranderd...dit stond namelijk bij een datum van 2007...
Beiden hanteren ongeveer dezelfde basis regels. De regels uit 2007 zijn waarschijnlijk al 3 keer veranderd, dus ga in dit geval nooit uit van verouderde informatie, dat kan nl een duur grapje worden.
Voor Economy, voor andere classes, even zelf kijken :)
- Zowel KLM als Delte: 23kg ruimbagage (https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/index.htm en http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/before-your-trip/checked.html)
- Extra ruimbagage is uiteraard mogelijk tegen bijbetaling.
- KLM: 12kg handbagage, en daarnaast nog 1 handtas of fototas, of iets dergelijks. (https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/baggage/hand_baggage/index.htm)
- Delta: 1 stuks handbagage en 1 persoonlijk item (zie daarvoor de link: http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/during-your-trip/carry-on.html) Er wordt niet gesproken over een limiet in gewicht.
........ Delta: 1 stuks handbagage en that's it. Dus geen trolly en handtas: http://www.delta.com/content/www/en_.../carry-on.html (http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/during-your-trip/carry-on.html)) ......................Toch even de link goed lezen lijkt me. ............ you’re allowed one carry-on bag and one personal item at no extra charge.......................Approved Personal Items
1 purse, briefcase, camera bag or diaper bag
or 1 laptop computer (computers cannot be checked)
or 1 item of a similar or smaller size to those listed above
Je hebt helemaal gelijkt knaapje, heb mijn bericht aangepast voor de duidelijkheid. Ik had enkel naar de opsomming gekeken onder de tekst gekeken... :|
Een vraagje:
Wij reizen in september naar Orlando en vliegen dus met Delta. Net al even op de delta site mijn vluchten en zitplaatsen bekeken. We vliegen met een kind van 2,5 jaar en ik heb voor haar 2 speciale kindermaaltijden aangevraagd. Er stond bij dat het confirmed was kan ik hier ook van uitgaan of moet ik dit nog eens nabellen tegen de tijd dat onze reis bijna zover is?
Hoop dan iemand mij kan helpen!
moonlight91
14-05-13, 10:52
onze zoon is vegetarier, en vraag voor hem altijd een speciale maaltijd aan via de website, als de aanvraag confirmed is ,kun
je er vanuit gaan dat het in orde is, wij hebben 6x klm/delta gevlogen en hebben heen en terug altijd netjes de vegamaaltijden gekregen voor hem
Oke nou bedankt! Goed om te weten!
Misschien kan je de aanvraag, als deze confirmed is gewoon uitprinten, en zowiezo meenemen.
Ja wilde ik ook doen maar lukte niet om dat op print te krijgen dus misschien even printscreene van maken! Thanks!
moonlight91
14-05-13, 16:32
aan het begin van de vlucht komen ze langs met een lijst
bij de gene die speciale maaltijden hebben gereserveerd ,er word bevestiging aan je gevraagd of het klopt dat je deze hebt besteld en er word een sticker aan de boven kant van de stoel geplakt
de speciale maaltijden worden als eerst uitgedeeld ,vervolgens pas de standaard maaltijden
zou me er niet zo druk om maken hoor,komt gewoon goed
Jawel dat is ook wel zo! Thanks voor de info!
Wij zijn op 15 april vertrokken met Delta in een vliegtuig zonder schermpjes in kopsteun. Een hele teleurstelling want op de website hebben wij onze seating en vliegtuigtype bekeken, waaruit bleek dat we toch met een moderner toestel zouden vliegen. (onze vlucht was trouwens meer dan een uur vervroegd dan toen ik de tickets gekochts had!) Zeer jammer om dan opt vliegtuig te stappen en geen schermpjes te zien, zeker op zo'n lange vlucht. In het gangpad boven hing om de zoveel meter een tv. Daarintegen was het personeel héél vriendelijk en werd het ontbreken van eigen entertainment systeem, goedgemaakt door vaak rond komen met eten drinken. Op de terugweg hadden we meer geluk en hadden we wel een modern vliegtuig. Tv schermpjes leken wel ipads en we hadden echt een hele videotheek om uit te kiezen, alle genres, zelfs horror films :). Op de terugweg hebben wij dus niet geslapen :). Het was een hele verademing. Extra koffer kost hier trouwens ook 100 dollar. Maar voor de rest ben ik wel tevreden over de service van Delta.
We vliegen in september met delta heen en terug. Ook wij hebben de overstap op Atlanta. Op de terugweg hebben wij echter maar 50 minuten om over te stappen in ons vliegtuig naar nl! Is dit haalbaar? ( ik vrees van niet )
moonlight91
24-05-13, 08:59
deze vraag stel je ook in vliegen via atlanta , ik heb daar gereageerd
maar maak je geen zorgen 50 min. op de terugweg kun je makkelijk halen hoor
je koffers zijn doorgelabeld dus het is maar net vanuit het vliegtuig naar de volgende gate lopen
waar je aansluitende vlucht wacht
We vliegen in september met delta heen en terug. Ook wij hebben de overstap op Atlanta. Op de terugweg hebben wij echter maar 50 minuten om over te stappen in ons vliegtuig naar nl! Is dit haalbaar? ( ik vrees van niet )
Indien geen vertraging is dit goed te belopen hoor
Ow bedankt voor het snelle antwoord had mijn vraag al even verplaatst naar het topic van/naar/via atlanta. Ik heb net even met Expedia gebeld en die hebben inderdaad ook aangegeven dat dit genoeg tijd is. Er staat inprincipe 35 min voor het overstappen dus zou 50 minuten theoretisch dus genoeg moeten zijn.
Afgelopen maand met Delta gevlogen naar en van Florida. Heen 1,5 uur overstap via Detroit, prima de overstap gehaald :) Terug via YFK.
Hadden toestemming voor een extra koffer ivm. medische bijvoeding voor 4 weken, heen ging goed, moest alleen de extra koffer aan de balie inleveren. Terug ging ook goed, alleen Delta moest iets langer zoeken voor de bevestiging van de extra koffer, die bij KLM online, gewoon netjes in de computer stond. Maar dat is ook netjes goedgekomen :)
Al met al erg tevreden. Voldoende zitruimte en op de lange vluchten eigen schermpjes gehad.
krijg net een hele vervelende vluchtwijziging. Wij vliegen op 20 dec met delta via Detroit naar Orlando. De vlucht naar Detroit is een uur vervroegd, dat is niet zo erg maar we hebben nu een ander vlucht naar Orlando gekregen die 5 uur later vertrekt. Dus nu een overstap van ruim 6 uur ipv 2. 20 uur.
Ik heb bij expedia geboekt. Als ik wil proberen m'n oude vlucht terug te krijgen bel ik dan met expedia of direct met Delta?
Wij hadden vorig jaar een vlucht geboekt met Delta: MCO-JFK. Die vlucht is wel 20 keer gewijzigd en uiteindelijk vlogen we op precies die tijd die we geboekt hadden...
5:45PM
http://content.delta.com/content/dam/delta-applications/amenities/clear.gif
8:26PM
DL 1805
Nonstop
2h 41m
Deze vlucht staat ook in hun schema.
het beste is om met Expedia te bellen en dan naar deze vlucht verwijzen
Willen ze er niets aan doen dan met Delta bellen
@Frans45 De vlucht waar jij naar verwijst is de vlucht die we nu gekregen hebben. We hadden 1 vlucht eerder.
Vraag me af waarom ze ons nou zomaar op een andere vlucht zetten. De vlucht eerder bestaat gewoon nog en er zijn ook genoeg stoelen vrij.
3x gebeld met expedia en tot 3x toe werd de verbinding verbroken:mad:
douwevandermeij
23-06-13, 10:39
@Frans45 De vlucht waar jij naar verwijst is de vlucht die we nu gekregen hebben. We hadden 1 vlucht eerder.
Vraag me af waarom ze ons nou zomaar op een andere vlucht zetten. De vlucht eerder bestaat gewoon nog en er zijn ook genoeg stoelen vrij.
Mijn vlucht voor oktober was ook onlangs verplaatst naar andere vluchten. Even gebeld met KLM (waar ik het ticket geboekt had) en bleek dat Delta de vluchtnummers veranderd had. Ze hebben mij toen weer op de juiste tijden gezet. Denk dat je beste even met Delta kan bellen of mailen.
Zag ineens dat ze het vliegtuig hadden veranderd, volgens mij hadden wij eerst een 2-3-2 toestel op de heenweg (Amsterdam -> Detroit) nu is het een 3-3-3 geworden, ook is de overstap van Detroit -> Orlando 1 uur verlengt. De terugweg (Detroit -> Amsterdam) nog steeds een 2-4-2
AARghhhh, na een uur aan de telefoon met Delta werd er verteld dat ze de vlucht weer terug konden zetten naar de originele vlucht. Moest alleen ff bevestigd worden.
Maar toen puntje bij paaltje kwam werd er verteld dat we toch bij expedia moeten zijn. Verteld dat we dat 3x geprobeerd hadden. Nou dan kon ze wel een ander tel nr opzoeken.
Had me m'n zondagochtend iets anders voorgesteld!
Veiligheidsvideo's van Delta
http://youtu.be/wK0Ago6Kb0E
http://youtu.be/noE1YzvfA08
mamavan3boys
10-07-13, 14:02
kan iemand ons helpen? Wij zijn afgelopen maandag, na een weekje rondreizen, van La Guardia naar Fort Myers gevlogen. We zouden om 08:02 vertrekken en rond 11:30 aankomen.
bleek dat de vlucht gecancelled was omdat die avond ervoor niet geland kon worden en er dus geen vliegtuig beschikbaar was. Dat was nog niet het ergste, maar bleek dat we omgeboekt waren en dat we dus pas 12 uur later in Fort Myers zouden zijn (met 2 kleine kinderen) en via Washington en Atlanta moesten reizen!
op het vliegveld al aangegeven dat we het er niet mee eens waren maar daar konden ze niets doen, je kreeg geen keuze jr had het maar te slikken! Om toch eerder op bestemming aan te proberen komen, vanaf dat moment continu op Stand by lijsten gestaan. Wel elke keer wat eerder kunnen vliegen en uiteindelijk ook 1 vlucht eerder geland, maar toen waren ze inze bagage kwijt, die zat op de laatste vlucht ( gek wordt je ervan!)
al met al ruim 15 uur!!!! aan het reizen geweest om van LaGuardia naar Fort Myers te komen! Belachelijk dus
gebeld met Delta om een klacht neer te leggen maar krijg daar totaal geen contact omdat ze 'niet met mensen mag praten die niet in de USA wonen?'
weten jullie wat we kunnen doen? Want zelfs de Delta medewerkers op Fort Myers vonden dit een ongewone route!
groetjes
Via faceboek en twitter een klacht deponeren. Daar reageren ze wel snel op want dat is openbaar.
Verder is Laguardia naar Ft Myers niet een bestemming die veel wordt gevlogen. Waarschijnlijk maar 2 of 3 keer per dag. Als de overige vluchten die dag vol zitten moeten er naar alternatieven worden gezocht. En die hebben ze gevonden. Uit ervaring weet ik dat je zelf goed beslagen ten ijs moet komen in deze situaties. De medewerkers van luchtvaartmaatschappijen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is. Je had beter ook kunnen vragen naar vluchten in de omgeving van Ft Myers. Iets noordelijker heb je Tampa en St Petersburg en aan de oostkant Ft Lauderdale. Zelfs was Orlando nog een optie geweest. Dit alleen maar om het gehang op de luchthaven tegen te gaan.
Als je standbye vliegt kan je er vergif op in nemen dat je bagage niet meekomt. Pas op het allerlaatste moment weten ze of je meekan op een vlucht en dan is er geen tijd meer om de bagage op te zoeken en in te laden.
Een hele vervelende situatie en helemaal als je met kleine kinderen reist.
gebeld met Delta om een klacht neer te leggen maar krijg daar totaal geen contact omdat ze 'niet met mensen mag praten die niet in de USA wonen?'
Volgens de contact-pagina van Delta zelf moet je met onderstaand nummer bellen. Nu zijn mijn ervaringen met de KLM helpdesk ook niet echt positief maar goed, je kan het proberen. En anders wat Ebelix zegt - je klacht op de Facebookpagina van Delta neerzetten @ https://www.facebook.com/delta
http://www.delta.com/content/www/en_US/support/talk-to-us/customer-care-offices.html
the Netherlands
KLM Customer Care SPL/MB
Amsterdamseweg 55
1182 GP Amstelveen
The Netherlands
Phone: 31 (0) 20 721 9128
Hours: Mon-Fri 8am-8pm; Sat-Sun 9am-5:30pm
Wij hebben dit ook aan de hand gehad maar vanuit tampa met een late vlucht naar atlanta .....je word inderdaag omgeboekt maar je kan ook naar de helpdesk bellen vanuit de luchthaven , daar staan speciale telefoons van delta en kan je met een operator een vlucht uitzoeken die je beter past . Die helplijn van klm hebben we ook geprobeert maar daar was het toen al dicht .....
In april 2013 heb ik vertraging gehad met Delta vanaf Detroit naar Orlando. Toen kregen we een voucher met een link naar http://www.delta-acs.com/compensation/comp.php om daar een keuze te maken uit diverse vergoedingen. Ik heb het tweemaal geprobeerd maar nooit iets van gehoord. Nadat ik Delta had gestalkd via Twitter kwam er wel een reactie en adviseerde ze mij om telefonisch contact met ze op te nemen. De meneer aan de telefoon gaf aan dat KLM alle belangen van Delta voor Europese reizigers behartigt en dat we met KLM contact moesten opnemen. KLM via twitter een bericht gestuurd en vrijwel dezelfde dag een mail gekregen met een voorstel tot vergoeding van 50 euro voor twee personen. Nadat ik aangaf dat de vergoeding bij Delta 50 dollar per persoon is kreeg ik een voorstel van 100 euro vergoeding. Daarmee ben ik akkoord gegaan. Geld is door KLM op mijn rekening gestort. Misschien hadden we er nog wel meer uit kunnen slepen maar dit vonden we prima zo. Voor vergoedingen van Delta adviseer ik dus om contact op te nemen met KLM.
b767-300er
12-07-13, 08:09
De EU compensatieregels gelden helaas niet voor binnenlandse VS vluchten, anders had er zeker meer in gezeten.
mamavan3boys
14-07-13, 03:21
Hoi hoi, ff update! Was gaan mailen via de site van Delta, kwam idd uit bij KLM en heb, heel brutaal, gezegd dat ik onze gemaakte kosten van hotel en auto, waar wij op dat moment dus geen gebruik van konden maken, vergoed wilde hebben. Zonder verdere problemen zijn ze hierin meegegaan en krijgen we 125 dollar op onze rekening gestort (wel in euro's nattuurlijk). Verder nogmaals neergelegd dat we echt een klacht hebben ook mbt de manier waarop we geholpen zijn, en hebben we ook nog een survey negatief ingevuld! Als we op die klacht en Survey nog iets horen, geef ik nog ff update ;-)
krijg net een hele vervelende vluchtwijziging. Wij vliegen op 20 dec met delta via Detroit naar Orlando. De vlucht naar Detroit is een uur vervroegd, dat is niet zo erg maar we hebben nu een ander vlucht naar Orlando gekregen die 5 uur later vertrekt. Dus nu een overstap van ruim 6 uur ipv 2. 20 uur.
Ik heb bij expedia geboekt. Als ik wil proberen m'n oude vlucht terug te krijgen bel ik dan met expedia of direct met Delta?
Hoop dat het allemaal is goedgekomen.. wel grappig, wij gaan 1 dag later (21-12) ook met Delta via Detroit naar Orlando. Ik kreeg ook een bericht dat de heenvlucht gewijzigd was, maar wij zijn wel op de vroege vlucht gebleven gelukkig (half uurtje eerder dan oorspronkelijk en ze vliegen nu met de 777 ipv een A330).
Ja, is na veel bellen weer goed gekomen. We zijn weer terug gezet op de originele vlucht.
Ja, is na veel bellen weer goed gekomen. We zijn weer terug gezet op de originele vlucht.
Pff van de week maakte KLM weer een aanpassing: de vlucht Detroit-Orlando was nu geannuleerd en we konden pas later door naar Orlando. Ik heb de hele handel nu maar omgeboekt via Boston, kunnen we ook 's ochtends wat later weg op Schiphol. We zijn nu pas om 18:15 in Orlando maar dat maakt het alleen maar makkelijker om direct naar bed te gaan als je in het hotel bent :-)
Net ff gekeken, bij ons is er niets meer veranderd.
Het verhaal is nog steeds niet uit.. nu had Delta de aansluitende vlucht vanaf Boston weer vervroegd waardoor we nog maar 52 minuten overstaptijd hadden (inclusief de immigratie dus..). Even met KLM gebeld en die vertelden dat Delta helaas erg vaak rommelt met vluchten (tijden aanpassen, dezelfde vlucht ineens een nieuw vluchtnummer geven) en ze wisten alvast aan te kondigen dat het wellicht nog een keer gaat gebeuren. Ondertussen toch maar weer omgeboekt naar de Detroit vlucht in de ochtend, met meer overstap tijd.
Wat vreemd om over die aangepaste en geannuleerde vluchten te lezen, dat hebben wij in al die jaren (KLM/DELTA) nog nooit meegemaakt. Ik hoop dat ook zo blijft. Omboeken is voor ons ticket trouwens niet eens mogelijk geloof ik. Hopelijk zijn ze bij jou nu klaar met het aanpassen "Floridad"
b767-300er
27-10-13, 17:44
Omboeken is ALTIJD mogelijk als de airline opeens een vlucht uit het schema haalt.
Dat wist ik niet! Weer wat geleerd ;-)
Heb deze week via Delta geboekt naar Atlanta en van daaruit verder naar Orlando. Ik heb via Expedia geboekt. De terugvlucht verloopt ook via Atlanta, maar vanaf Atlanta voert de KLM de vlucht uit.
Ik heb nog wel aardig wat tijd en energie gestoken in upgraden naar economy comfort tijdens de grote oversteek. Bij Delta ging er met 2 van de 4 passagiers wat mis met de betaling. Uiteindelijk na 2 verzoeken is dit aangepast door Delta. De klantenservice werkt niet optimaal, je wordt naar Amerika doorverbonden. Daar werd ik doorverwezen naar de balie in Schiphol. En in Schiphol aangekomen werd ik terugverwezen naar de telefonische klantenservice. Kortom....de beroemde cirkel :). Maar uiteindelijk is het me gelukt. De terugvlucht naar economy comfort was een uitdaging, omdat deze door KLM wordt uitgevoerd. Dan kun je dus niet online upgraden naar economy comfort plus omdat je bij Delta hebt geboekt. Uiteindelijk heeft een behulpzame Expedia medewerker dit geregeld. Normaliter kost dit geld, maar omdat de klantenservice van KLM dit niet bij mij heeft aangegeven was dit gratis. Maar wees dus voorbereid als je de klantenservice belt ;)
Waarom heb ik dit gemist ........
http://www.orlandosentinel.com/business/la-fi-mo-delta-website-mistake-low-fares-20131226,0,5860285.story
Delta website error gives ultra-low air fares to some lucky fliers
An error on Delta Air Lines' website produced super low fares Thursday morning before the problem was corrected a couple of hours later. The fares were as much as 90% below regular ticket prices. Delta passengers who took advantage of the mistake said on social media sites that they had booked such deals as $51 for a one-way ticket from Minneapolis to Baton Rouge, La., and $35 from Raleigh, N.C., to Philadelphia, about one-tenth the normal price.
"The situation has been resolved and the correct prices are being displayed," said airline spokesman Trebor Banstetter.
Delta is the second airline to feel the sting of a problem with its booking website this year. In September, United Airlines blamed a computing error that produced one-way fares as low as $2.50. Delta said it will honor the super-cheap fares, just as United did. But some Delta passengers on the airline's Facebook page said the carrier refused to honor erroneously low fares they found on the website. Delta officials said the airline would honor the ultra-cheap fares only for travelers who booked their flights before the prices were corrected.
b767-300er
28-12-13, 15:06
Omdat het bij ons toen midden in de nacht was?
En omdat je als Nederlander haast nooit alleen maar een binnenlandse vlucht boekt ;)
Waren er alleen "foute" tarieven voor binnenlandse vluchten dan, Corrus?
Dat heb ik niet opgemaakt uit de berichten die ik heb gelezen.
@b767-300er:
Het was donderdagochtend in de VS, dan is het hier toch al rond het middaguur (6 uur later)?
b767-300er
28-12-13, 17:25
Oeps. Verkeerde kant op gerekend qua tijdsverschil.
Ik vlieg met Delta AMS DTW met een 777.
Ik heb een wat korte overstaptijd en daarom wil ik proberen zo dicht mogelijk bij de uitgang te zitten.
Weet iemand welke uitgang, bij welke rij voor een 777 op Detroit gebruikt wordt?
b767-300er
11-03-14, 19:05
De uitgang die in de businessclass
zit. Vlieg je economy, comfort of business?
Als ik de indeling van het vliegtuig bekijk lijkt het mij een logische omdat de andere uitgangen dicht bij de vleugels zitten, maar dat betekent dan wel dat er zo'n 200 passagiers door de business class komen en dat lijkt mij weer niet zo logisch. Bij het instappen voor de BC-passagiers, die eerder instappen veel onrust en bij het uitstappen komt al het voetvolk door de dure klasse.
Ik heb nu economy geboekt. 40G was echter de gangpadstoel dir het meest naar voren te boeken was. Ik overweeg evt. economy comfort te boeken. Daar zijn 29 C D F en G en 30 D F en G als gangpadstoelen nog vrij voor EUR 51.
Hoewel ik inschat, mits geen vertraging, dat 1.35 uur op Detroit te doen moet zijn. Ik ben er al meerdere malen geweest.
b767-300er
12-03-14, 07:59
Ze stappen in en uit door de 2e deur van voren.
Dat is inderdaad gedeeltelijk door de businessclasse, maar dat is bij meer maatschappijen het geval. Er zijn overigens maar 3 rijen die daar last van hebben, en dan ook alleen maar met instappen....
Ben aan het twijfelen om onze tickets naar comfort economy te upgraden. Heeft hier iemand ervaring mee? Is dit de moeite waard? Je hebt blijkbaar meer beenruimte? Of is dit enkel marketingpraat? Kostprijs voor trans-atlantische vlucht is niet meteen terug te vinden...
Je krijgt 10 cm meer beenruimte. Ik weet niet of dit direct een wereld van verschil maakt, maar ik heb toch de upgrade gedaan. Over 2 weken weet ik of dit de meerprijs waard is.
Ben 2.01 meter groot. Dus kan best wat extra beenruimte gebruiken :up:
.............. Kostprijs voor trans-atlantische vlucht is niet meteen terug te vinden...
Ik ben er ook naar aan het kijken, maar dan met name om wat verder naar voren te zitten i.v.m. overstaptijd.
Kost trans-atlantisch op mijn vluchten EUR 50 per vlucht en EUR 29 voor de domestic.
b767-300er
23-03-14, 15:23
Reken op een 50/75 euro enkele reis en de beenruimte is zon cm of 8 meer
Wij nemen het altijd. Die extra ruimte maakt het allemaal net iets meer uit te houden op de lange vluchten. Plus je mag eerder boarden zodat je ook makkelijk je handbagage kwijt kan.
Heb 2x met Delta gevlogen, en hadden gewoon economy stoelen, ik zelf vond de beenruimte prima, ben zelf ca. 1.83 m.
Als ik tracht om de stoelen te upgraden, vraagt men naar het ticket nummer. Dit is blijkbaar 13 cijfers. Nu beschik ik enkel over een E-ticket (slechts 10 cijfers) nummer via de reisagent, waarmee dit dus niet lukt...Weet er iemand raad?
b767-300er
26-03-14, 09:28
Even contact met de reisagent.
Intussen gevonden en de economy comfort seats geboekt. Leuk dat je zelf kan gaan kiezen waar je wil zitten, is leuk meegenomen. Prijs = +- 60€ p/p op intercontinentale vluchten.
Lelli Kelly
04-04-14, 13:48
Wij hebben begin oktober onze tickets geboekt via de KLM site. Heen vliegen we met Delta op de route: AMS-Detroit-Orlando. Gekozen voor een overstaptijd van 2,5 uur op Detroit en gunstige tijden ivm onze kleine kids. Afgelopen woensdag logde ik voor de lol even in op de KLM site en zag tot mijn schrik dat de vlucht van Detroit naar Orlando was vervallen en we waren op een latere vlucht (met 5 uur overstaptijd) overgeboekt, met late aankomst in Orlando. Ik was niet blij! Op de KLM site gekeken en bleek dat de oorspronkelijke vlucht nog steeds te boeken was. Ik heb gelijk gebeld en we zijn weer teruggezet naar onze oorspronkelijke vlucht. Ik vind het erg raar dat ik geen mail heb ontvangen van deze wijziging en als ik niet had ingelogd had ik het waarschijnlijk pas heel laat gemerkt. Rare gang van zaken toch? Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Is het dus een kwestie van regelmatig checken?
Ik heb via Expedia een retourvlucht met Delta voor oktober geboekt.
De vlucht MCO-BOS is gewijzigd en ik kreeg een mailtje met daarin precies in kleur aangegeven wat gewijzigd was.
Ook 2 jaar geleden (8 maanden tevoren geboekt) US Airways via Expedia kreeg ik wijzigingen gelijk per mail door.
Wijzigingen zijn een risico zeker bij vroeg boeken.
Het is altijd raadzaam regelmatig te checken. Wij hebben al diverse situaties meegemaakt, soms krijg je wel bericht, andere keren niet; het was voor ons onduidelijk waarom het de ene keer wel gebeurt en de andere keer niet. Voor de zekerheid moet je het gewoon zelf in de gaten houden.
Wij hebben begin oktober onze tickets geboekt via de KLM site. Heen vliegen we met Delta op de route: AMS-Detroit-Orlando. Gekozen voor een overstaptijd van 2,5 uur op Detroit en gunstige tijden ivm onze kleine kids. Afgelopen woensdag logde ik voor de lol even in op de KLM site en zag tot mijn schrik dat de vlucht van Detroit naar Orlando was vervallen en we waren op een latere vlucht (met 5 uur overstaptijd) overgeboekt, met late aankomst in Orlando.
Wij hebben bij KLM/Delta hetzelfde gehad, op dezelfde vlucht. Had ik wel netjes bericht van gekregen, al redelijk ver van tevoren. Ik had echt geen zin om 5 uur in detroit te blijven. Heb gewoon even met ze gebeld. Heb de situatie uitgelegd en heb samen met degene aan de telefoon een nieuwe vlucht uitgekozen. Ging prima. Uiteindelijk zijn we via JFK gegaan. We waren toen met 4 65+ers , dus we wilden ook geen korte overstaptijden hebben. Geen enkel probleem. Alles keurig netjes geregeld. Gelijk ook vast de stoelen telefonisch vastgelegd. Ze hadden alle tijd voor me!
Jeannette Otte
19-04-14, 13:47
Wij hebben tickets besteld via Kilroy en keurig per mail gekregen. Achteraf zag ik deze week dat ik de stoelen zelf moet reserveren (we vertrekken op 25 april en gaan 9 mei terug.). Via de Klm site lukte dit om op de vlucht naar Detroit de stoelen te kunnen reserveren maar bij de overstapvluchten naar Orlando niet. Dus zijn we op de site van Delta gaan kijken daar lukt het bij de terugvlucht van Orlando naar Detroit niet om Stoelen te reserveren. Het lijkt of het vliegtuig vol is. Heeft iemand een tip wat ik nu kan doen?
Delta of KLM bellen.
Misschien kan je via Delta.com ook wat bereiken.
Probeer daar eens te boeken (schijnboeking maken) op je vlucht dan kan je zien welke stoelen nog vrij te boeken zijn.
Aanvulling:
Ik heb zelf even gekeken naar de directe vluchten MCO DTW op 9/5 en er zijn inderdaad nog vrij weinig stoelen vrij via de site.
Bellen zal uitkomst moeten bieden, misschien heeft het systeem al stoelen voor je gereserveerd.
Als er nog maar beperkt aantal stoelen zijn dan gebeurt het vaker dat je ze zelf niet kan bevestigen, probeer het telefonisch en anders wordt het gewoon afwachten waar je geplaatst wordt. En anders (bij overboeking) kun je tegen een leuke voucher een latere vlucht terug nemen straks en heb je alvast de helft van je ticket voor volgend jaar. Overigens wordt bij een overboeking dit altijd keurig geregeld door Delta want er worden vrijwilligers gezocht die tegen een bepaald bedrag hun stoel willen afstaan, ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen vrijwilligers waren.
Wij hier precies hetzelfde, mijn man zegt net ineens goh we hebben niet echt op de terug vlucht gelet, ik zeg wat dan hij zegt we vertrekken al om half 3 ik zeg nee joh dat kan niet we vliegen veel later.. (half 5)
Hebben ze zomaar even de vlucht veranderd en ipv van een overstap van 2 uur nu een overstap van ruim 4 uur..
Wij hebben geboekt bij ebookers en ze hebben niet eens de moeite genomen om dit even te melden, we vliegen met een kindje van 1.5 en ben zelf zwanger. Heb helemaal geen zin om op de terug vlucht ruim 4 uur te gaan zitten wachten.
Maar goed wij vliegen maandag al en zien het nu pas, kan dus weinig meer regelen denk ik :-(
Misschien via de mail proberen want er zijn veel gunstigere vluchten terug maar daar boeken ze je dan niet op.. Beetje raar.
Je krijgt 10 cm meer beenruimte. Ik weet niet of dit direct een wereld van verschil maakt, maar ik heb toch de upgrade gedaan. Over 2 weken weet ik of dit de meerprijs waard is.
........en hoe is het bevallen?
Blablagedoe
28-04-14, 22:55
Hoe gaat Delta eigenlijk met handbagage om? Ik kan in een winkel een mooie trolley kopen voor de handbagage maar die is in lengte een centimeter te groot. Doet men daar over het algemeen lastig over?
Nee. Er wordt amper naar handbagage gekeken in de US. Op Schiphol kan men nog eens moeilijk doen maar over het algemeen niet.
........en hoe is het bevallen?
Ben ook wel benieuwd. Hebben ook de upgrade genomen naar economy comfort.
Ta2 Gerrit
29-04-14, 09:30
Wij zijn 2 jaar geleden met Delta vanuit BRU naar MCO gevlogen (via ATL), ook met de comfort optie. Prima bevallen, zelfde idee als E-Plus van United. Niet dat we de extra cm's nodig zijn (beiden niet erg lang), maar we vinden het gewoon prettiger, zeker met ons slaapgedrag. Je kunt lekker onderuit, en je hoeft niemand te storen als je even de rij uit wilt om de benen te strekken of de blaas te legen.
We zijn op dit moment weer zoekende voor tickets, en Delta heeft betere prijzen dan onze vaste vlieger United, en mochten we voor Delta gaan, dan is Comfort zeker weer een optie.
Met de actie om aan 50% te boeken voor Business Seats, ben ik aan het twijfelen geslaan om dit toch te doen. Al was het maar om het eens meegemaakt te hebben. Maar dan komen onze tickets duurder uit dan ons verblijf zelf. En dat is toch precies een beetje over de rooie... Maar wel very tempting....
Blablagedoe
29-04-14, 23:46
Nee. Er wordt amper naar handbagage gekeken in de US. Op Schiphol kan men nog eens moeilijk doen maar over het algemeen niet.
Dank je wel, koffers staan al klaar nu ;)
Raadseltje??
Bij mijn boeking kan ik een seat uitzoeken AMS-DTW met een 777.
Ik krijg dan een indeling van het vliegtuig te zien. (economy comfort rij 29-31, business 1-12)
Als ik vervolgens daar op "aircraft details" klik krijg ik een geheel andere indeling te zien (economy comfort rij 31-34, business rij 1-14)
Ook op seatexpert en seatguru krijg ik deze indeling te zien, die dus afwijkt van de indeling die je ziet om je seat vast te leggen.
Delta zou maar met 1 indeling op de 777 vliegen.
Welke klopt er nu??
Waarom zou je twijfelen aan Delta's eigen website en indeling en dan afgaan op seatguru?
Mij lijkt dat hun eigen website toch wel de juiste is.
b767-300er
30-04-14, 18:11
Ze gaan de binnenkanten hernummeren.
@calypso;
Even lezen.
Op hun eigen site staan 2 verschillende indelingen.
@b767-300er;
Wat bedoel je met binnenkanten?
Niet alleen de nummering verschilt, ook de indeling van de rijen over de verschillende klassen.
b767-300er
30-04-14, 20:18
Ik bedoel met de binnenkanten de binnenkant van het toestel.
Herindelen en hernummeren.
Ga er maar vanuit dat de pagina waar je de stoelindeling doet en aanklikt de juiste is.
Dat klopt inderdaad knaapje... daar was ik ook achter gekomen, heel erg vreemd! Volgens Delta zit ik op rij 3 en volgens seatguru zit ik vooraan...
Net gekeken op Delta.com. Onder aircraft details zit ik ook voor aan (rij 31). Terwijl op het normale overzicht rij 29 voor aan is...
@calypso;
Even lezen.
Op hun eigen site staan 2 verschillende indelingen.
Sorruy inderdaad even verkeerd gezelen, mijn excusses.
Ben ook wel benieuwd. Hebben ook de upgrade genomen naar economy comfort.Sorry voor late reactie. Ik vind het absoluut meerprijs waard. Heen vlogen we Delta, terug KLM. Bij beide prima geregeld. Ik ben vrij lang (1.90m) en kon toch mijn benen heerlijk strekken. Je had ruimte om te eten en je kon krantje makkelijker lezen. Het scheelt 10 cm, dat lijkt niks maar maakt echt een verschil. Ik stapte veel fitter uit het vliegtuig. Bij Delta en KLM (foto is van KLM) is je stoel helaas niet breder, maar we zaten met zijn tweetjes naast elkaar dus dat is geen probleem. Bij sommige airliners krijg je ook een iets bredere stoel. Voordeel van Economy Comfort, je bent als één van de eersten uit je vliegtuig. Bij overstappen in de USA sta je dus wat meer vooraan in de wachtrij bij de douande.
Hier de foto (KLM) http://i57.tinypic.com/35jfinm.jpg
Nog nooit met Delta gevlogen. Altijd United en de laatste keren Air Berlin omwille vd rechtstreekse verbinding.
Ik zie dat ze met oude toestellen de plas over vliegen. 767 vanuit Brussel... Iemand enige ervaring met hen en dit type toestel?
Ik heb nooit van Brussel met Delta gevlogen wel een paar keer vanaf Schiphol.
De service is als bij alle goedkopere maatschappijen. Gewoon het rijtje United, Delta, US-Air enzovoort.
De 767 vliegt US air ook mee vanaf Schiphol. Is een wat kleiner toestel, een nadeel is dat het maar 1 gangpad heeft. Het is dus vaak geblokkeerd door karren en je kunt niet even een ommetje lopen.
Voor alles geldt, voor de prijs best te doen.
De 767 heeft 2 gangpaden en alle 767's van Delta zijn in de laatste 3 jaar opgeknapt. Ze hebben allemaal individuele schermpjes. De seating is 2-3-2. Persoonlijk vind ik het een fijn toestel. De A330 is net iets beter maar de 767 is ook erg goed.
b767-300er
13-08-14, 18:04
Zoals Ebelix terecht aangeeft is de 767 wel met 2 gangpaden en in een 2-3-2 seating. Als je met 2 of 4 reist dus ideaal.
Knaapje haalt denk ik de 767 in de war met de 757. De 757 heeft 1 gangpad (en wordt door US ingezet vanaf Amsterdam)
Wij vliegen graag met Delta en prefereren ze ook ten opzichte van United, wij vinden de stoelen lekkerder zitten en hebben het idee dat we meer beenruimte hebben al is dat volgens seatguru niet zo.
Verder prima maatschappij om mee te vliegen.
Ook wij vinden Delta veel fijner dan United. Keren dat wij met Delta hebben gevlogen was perfect!
En ook niet onbelangrijk, het entertainment systeem is beter. Zelf bepalen wanneer de film start en stopt en ook meer keuze. :D
2 jaar geleden vlogen we met AA na alle vorige keren met Delta gereisd te hebben. Dit jaar dus terug met Delta. No more AA voor ons.