Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 66

Onderwerp: Bagage: Controle inhoud door TSA

  1. Top | #41
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: TSA controle puinhoop koffer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pumi1000 Bekijk Berichten
    Het is wat met de veiligheidseisen tegenwoordig.........ik snap dat alles wat vloeibaar is en cremes dus in het koffer moeten. Dan maar overwegen om een klein toilettasje mee te nemen en alles maar in het koffer te doen. En om het gewicht zoveel mogelijk te beperken alles in mini formaat dan blijft er meer vrij gewicht over voor de dingen die we daar shoppen!!!

    Met een klein toilettasje in je handbagage schiet je nog niet veel op.
    Je moet ook de kleine flesjes en tubes in een apart speciaal plasticzakje aanbieden bij de controle, anders heb je nog problemen.
    De controles duren niets voor niets zolang en zitten ook heel (on)logisch in elkaar naar het lijkt.
    Je moet je aangebroken flesje water leeg- of weggooien en 10 meter verder kan je het vullen of een nieuw kopen. Lijkt heel onlogisch, maar die flesjes zijn getest op explosieven en chemicalien. Wie er het meeste aan verdiend zal ik maar in het midden laten.
    Knaapje

  2. Top | #42
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    74

    Standaard Re: TSA controle puinhoop koffer

    Onze koffers zijn op de terugweg ook opengemaakt door TSA. In onze koffers zaten breekbare souvenirs. Alles zat er nog netjes in, en er zat een briefje bij dat ze in onze koffers waren geweest. Anders hadden we het niet eens geweten.....

  3. Top | #43
    Regelmatige Bezoeker ryan's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    19

    Standaard Re: TSA controle puinhoop koffer

    Vorig jaar zat er bij ons ook netjes een briefje in... Als het er niet in had gezeten, dan had ik het ook niet gemerkt... Alles zat er nog even netjes in :-)

  4. Top | #44
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: TSA controle puinhoop koffer

    Ja gelukkig gaat het de meeste keren goed. Bij mij dit keer niet. Maargoed, ik had ook pech met de heenvlucht, 'pech' met de huurauto. Ik zal het me wel aantrekken. Maarja dat had weer als resultaat 150 dollar korting op volgende vlucht en een grotere auto. "Elk nadeel hep z'n voordeel". :mrgreen:

    Alleen dit gedonder met de koffer+inhoud was ik absoluut niet blij mee. Maar de afhandeling dan weer wel.

  5. Top | #45
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: TSA controle puinhoop koffer

    Gisteren, op de terugreis helaas weer een negatieve ervaring met TSA.
    Spiksplinternieuwe sporttas met alleen kleding en een paar flesjes saus erin.
    De ritstrekkers met een Samsonite TSA hangslot dicht.
    Helaas gewoon vernield en gestolen:
    Ritstrekker kapot geknipt en TSA hangslot verdwenen.
    Ze moeten het hangslot eerst geopend hebben, want anders kan de andere ritsstrekker nooit meer heel zijn.
    Hangslot verdwenen. Bekende briefje in de tas.
    Volgens mij moeten ze op de rontgen toch duidelijk hebben kunnen zien wat er in de tas zat. Om de flesjes was het blijkbaar niet te doen, want die zaten in ondoorzichtig plastic met tape erom in sokken gedaan. De tape was niet verwijderd en de sokken zaten nog net zo dicht gedraaid als ikzelf gedaan had. Het lipje van de ritstrekker zat in de tas en daaraan is duidelijk te zien, dat het met een tang doorgeknipt is.

    Ik vind het een vorm van vandalisme worden, gewoon moedwillig zaken vernielen.
    Maar ja ze komen er mee weg, wie gaat voor een EUR 15 a 20 schade nou een claim beginnen. Ik ga me toch afvragen of de Amerikaanse reiziger, die hiermee toch ook te maken krijgt niet de balen hiervan krijgt. Je zal maar wekelijks of meer moeten vliegen en telkens met dit soort problemen te maken krijgen.

  6. Top | #46
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: TSA controle puinhoop koffer

    Zeker even de juiste loper (sleutel) niet voor handen en te lui om 'm te gaan halen ofzo. Bijzonder vervelend, voldoe je aan de TSA voorwaarden qua slot en dan flikken ze je dit. Ja je hebt het maar te slikken, of je moet het voor de rechter willen brengen. Maar dat kost meer dan die 20 euro.
    Zoek maar op Google op 'TSA complaints'. Genoeg te vinden.
    Je zou verwachten dat ze het wel om de sausjes deden om te zien of het geen explosieve sausjes waren... maar daar hebben ze dus niet aangezeten. En met of zonder TSA kan je nog steeds het vliegtuig in komen met spullen die je niet hoor te hebben.

  7. Top | #47
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: TSA controle puinhoop koffer

    Vond deze poster ergens op het net. Wel toepasselijk

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #48

    Standaard Re: TSA controle puinhoop koffer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Gisteren, op de terugreis helaas weer een negatieve ervaring met TSA.
    Spiksplinternieuwe sporttas met alleen kleding en een paar flesjes saus erin.
    De ritstrekkers met een Samsonite TSA hangslot dicht.
    Helaas gewoon vernield en gestolen:
    Ritstrekker kapot geknipt en TSA hangslot verdwenen.
    Ze moeten het hangslot eerst geopend hebben, want anders kan de andere ritsstrekker nooit meer heel zijn.
    Hangslot verdwenen. Bekende briefje in de tas.
    Volgens mij moeten ze op de rontgen toch duidelijk hebben kunnen zien wat er in de tas zat. Om de flesjes was het blijkbaar niet te doen, want die zaten in ondoorzichtig plastic met tape erom in sokken gedaan. De tape was niet verwijderd en de sokken zaten nog net zo dicht gedraaid als ikzelf gedaan had. Het lipje van de ritstrekker zat in de tas en daaraan is duidelijk te zien, dat het met een tang doorgeknipt is.

    Ik vind het een vorm van vandalisme worden, gewoon moedwillig zaken vernielen.
    Maar ja ze komen er mee weg, wie gaat voor een EUR 15 a 20 schade nou een claim beginnen. Ik ga me toch afvragen of de Amerikaanse reiziger, die hiermee toch ook te maken krijgt niet de balen hiervan krijgt. Je zal maar wekelijks of meer moeten vliegen en telkens met dit soort problemen te maken krijgen.
    Claimen bij je reisverzekering? Of heb je een eigen risico?

  9. Top | #49
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: TSA controle puinhoop koffer

    ..........Zeker even de juiste loper (sleutel) niet voor handen .............

    Nee,dat is dus het ergste. Het slot moet er met een loper afgehaald zijn want de andere ritstrekker was nog gaaf.
    Dus eerst kapotgeknipt en toen alsnog met een loper slot eraf of andersom.
    In ieder geval nodeloos vernield en slot verdwenen.

    Knaapje

  10. Top | #50
    Stamgast Flufjuh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    220

    Standaard Re: TSA controle puinhoop koffer

    Of het te claimen is of niet, vind ik persoonlijk niet zoveel uitmaken. Het gaat mij erom dat het blijkbaar niet uitmaakt of je wel of niet TSA sloten/koffers hebt, want ze maken het toch wel stuk. Gewoon belachelijk, dit soort praktijken.
    Eet nooit gele sneeuw.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •