Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Autohuur: Afrekening

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    15

    Standaard Autohuur: Afrekening

    Ik had even een vraagje.
    WIj hebben afgelopen zomer de auto gehuurd via usa reisen en natuurlijk betaald. Nu hadden wij nog wel een autozitje nodig. Dit hebben we via Alamo gedaan. Ik weet dat het via wallmart gekoeper is maar het was laat en dan moesten we weer gaan zoeken, etc. dus uit gemak maar meegehuurd en in orlando geregeld. Nu kreeg ik de afschrijving van onze creditkaart: 244,55 euro!!! Daar kan ik heel wat zitjes voor kopen!! Het lijkt wel of ze de complete autohuur nog een keer afgeschreven hebben. Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit het beste verhalen want dit bedrag is veel hoger.
    bedankt alvast.
    O ja wij zijn ook al druk aan het denken om volgend jaar weer terug te gaan. Bedankt mensen: jullie hebben on smooi verslaafd gemaakt!

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: afrekening autohuur

    Hoelang had je de auto???
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: afrekening autohuur

    Volgens haar weblog van 19 aug tot 3 sept.
    Begrijp niet dan je dan pas nu de cc afrekening ziet.
    Wat stond er op het bonnetje wat je bij het inleveren van de auto hebt gekregen? Altijd goed bewaren!!!

    Knaapje

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: afrekening autohuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimvaarle Bekijk Berichten
    Ik had even een vraagje.
    Je wilt het bedrag verhalen, zeg je. Knaapje vroeg al naar je finale afrekening; als daar ook 244 euro op staat, wordt dat al erg lastig. Verder is het huurcontract van belang. Wanneer je getekend hebt voor de roadservice, het stoeltje en/of een tank benzine en/of extra bestuurder of een andere extra, dan is er waarschijnlijk geen weg terug. Van belang is dus ook om te weten welk pakket je had genomen. Spar Plus of Inclusive Plus?



  5. Top | #5
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: afrekening autohuur

    Kan een bekeuring achteraf niet afgeschreven worden?
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    15

    Standaard

    Hier nog een berichtje van mij hierover; we zijn driekwartjaar verder en heb niets meer met die afschrijving gedaan. Ja ik weet het; heeeel slordig en laks maar ik vergeet het dan en vervolgens ben je maanden verder!
    Nu was ik vandaag spullen aan het opruimen en kwam ik alles tegen van de zomervakantie vorig jaar en dus ook het bonnetje van Alamo. Ik wilde het toch nog eens bij jullie voorleggen zodat ik volgend jaar niet dezelfde stomme fout maak (?) of andere....
    Op het bonnetje staat dus Car CLS CH 15 days 15$ 225$ (in totaal dus)
    ook het kinderzitje staat vermeld maar dat wist ik. Ik weet niet waar bovenstaande afkorting voor staat en kon het ook niet terugvinden bij google of de site van Alamo. Heb ik me dan toch nog een verzekering ofzo laten aansmeren? Op het witte formulier wat we meekregen bij de eerst dag staat niets. Alleen het autozitje van 70$
    Zie wel dat er nog boven staat Class Driven SRAR Class Charged SFAR
    We hebben een Equinox geboekt en we kregen een Grand Cherokee.
    Is dit het probleem.....
    Sorry hoor als ik stom overkom maar dan weet ik het voor volgend jaar: ben ik dus toch gen.....!!

    Oja op het witte formulier staat:
    reserved: intermediate suv auto a/c
    driven: intermediate suv auto a/c
    charged intermediate suv auto a/c

    dus dit is wel hetzelfde.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 13-05-10 om 22:14. Reden: berichten samengevoegd

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: afrekening autohuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimvaarle Bekijk Berichten
    Op het bonnetje staat dus Car CLS CH 15 days 15$ 225$ (in totaal dus)
    ook het kinderzitje staat vermeld maar dat wist ik. Ik weet niet waar bovenstaande afkorting voor staat en kon het ook niet terugvinden bij google of de site van Alamo.
    Zou het misschien staan voor Car Class Changed, een betaalde upgrade, dus ?
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: afrekening autohuur

    Volgende keer goed opletten dat je inclusief huurt, dus het uitgebreide pakket. Dan als je de auto afhaalt op de papieren die je tekent kijken of er geen bedragen vermeld staan verder en mocht je de dag erna pas zien dat er iets vermeld staat direct terug gaan.

    Zodra je de auto inlevert krijg je een witte bon, kijk direct als je deze krijgt naar het bedrag welke erop vermeld wordt, als je denkt dat het niet klopt meteen proberen af te handelen daar ter plaatse.

    En verder als ze iets vragen aan de balie altijd zeggen dat he het wilt zoals gehuurd en verder niets. Tenzij je wel roadside assistence wil.

    Wij hebben de auto all inclusive gehuurd via USAreisen.de en dat was zelfs inclusief de Airport tax. Dus als het goed is krijg ik zaterdag wederom een bonnetje met $ 0,00 erop en mag ik de auto weer geheel leeg gereden terug zetten en ook deze keer zal ik hem zeer leeg terug brengen en hopen dat ik met de laatste druppels op de juiste plek in de garage kom. :-D


  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    15

    Standaard Re: afrekening autohuur

    Dat zal het wel geweest zijn; ben gewoon genept! Manlief heeft toen de auto ingeleverd en niet meer naar het bonnetje gekeken en ik heb er niet meer aan gedacht om dat te doen. WIj hadden inderdaad ook alles inclusief bij USA reisen gebpoekt.
    Zou ik het nog kunnen "aanvechten"? of is het "verjaard" denken jullie. Ik heb inmiddels nu alle spullen bij elkaar. pff. Wa een rotzooi heb ik toch overal. Maar... wie wat bewaart die heeft wat. Ik weet nu dat ik beter moet opletten en wie weet kan ik het nog terugvorderen....(ye right!)

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Autohuur: Afrekening

    NEE heb je al, JA kun je krijgen. Oftewel: Gewoon proberen, waag er een email aan. Stuur een kopietje / foto van je reservering (voucher) en afrekening mee en omschrijf e.e.a. zoals je hierboven deed. Houd het simpel en vriendelijk. Wie weet krijg je het terug, in geld of een tegoedbon.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •