Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 38

Onderwerp: Florida in met een strafblad

  1. Top | #21

    Standaard Re: Strafblad visum afgewezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Een strafblad verdwijnt maar niet zo maar: Gezien het feit dat de topicstarter over een veroordeling van zes jaar geleden rept, kunnen we er gevoegelijk van uitgaan dat het nog wel 14 jaar kan duren voor een visum wordt afgegeven.
    Inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken, het ziet er naar uit dat ze best hun plannen opbergen denk ik.

  2. Top | #22
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    12

    Standaard Re: Strafblad visum afgewezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wallstreet Bekijk Berichten
    Het enige wat ik je kan aanraden is wachten tot wanneer dit strafblad verdwijnt. Het is toch niet zo dat je vriend eeuwig gestraft zou blijven denk ik?
    Het risico lopen om bij aankomst in US terug gestuurd te worden is er. Ik zou de plannen uitstellen en wachten tot wanneer hij terug een blanco strafblad heeft.
    Het heeft geen zin om te zoeken naar achterpoortjes, of illegaal advies.
    Dan nog ben je er niet. Het gaat namelijk niet alleen om strafblad, maar om aangehouden zijn. Lees; hierbij telt het dus NIET of men schuldig of onschuldig is gebleken achteraf, aanhouding op zich is al genoeg om door de molens te moeten maar ook bijv. onttrekking aan gerechterlijke vervolging etc.

    Ik weet van verhalen waar ik zelf bovenop heb gezeten waar men geen visum zou hebben gekregen, ondanks dat men geen strafblad heeft in NL, maar 30+ jaar geleden aangehouden is en onschuldig bevonden is. Persoon in kwestie heeft na maanden aanvraag ingetrokken voor officiele beslissing er was omdat afwijzing duidelijk was en afwijzing voor een visum je jarenlang kan blijven achtervolgen in meest vervelende situaties. Idem dito gezien bij een ander die wel doorgezet heeft; officiële afwijzing.

    Liegen is sowieso groot risico's nemen, zo ook het "proberen een esta te krijgen". Men moet namelijk ook beantwoorden of ooit een visum geweigerd is. Daarop bevestigend beantwoorden is geen esta maar visum moeten aanvragen en grote kans op weer afwijzing. Daarop ontkennend antwoorden is frauderen en kan vervelende gevolgen hebben.

    Sommige landen zijn nu eenmaal ongelooflijk strikt in bepaalde situaties, soms ook levenslang.

  3. Top | #23

    Standaard Re: Strafblad visum afgewezen

    Ik dacht sowieso voor dergelijk misdrijf, dat het na 8 jaar geen probleem meer zou zijn. Heel vervelende situatie voor TS. Ook dat is de VS! Ik kan er me soms aan ergeren,
    maar ben enigszins toch blij dat ze zo streng zijn. Al is het moeilijk de lijn te kunnen vinden, dat dan weer wel. Maar ik ben vorig jaar op Philadelphia ook zonder enige reden gevraagd om het personeel te volgen en eerlijk de vragen te beantwoorden. Tot 2x toe volledige controle gekregen en toen werd er beraadslaagt wat er met me zou gebeuren.
    Ze vonden het verdacht dat ik alleen geland was en géén verblijfsadres had op het moment van de aankomst. Uiteindelijk mocht ik toch blijven, maar na een ticket van 688 euro en een vlucht van 9u zou het een diepe dreun zijn, mocht ik de toegang ontzegd worden. Ze zijn heel streng!

  4. Top | #24
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Strafblad visum afgewezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wallstreet Bekijk Berichten
    Ze vonden het verdacht dat ik alleen geland was en géén verblijfsadres had op het moment van de aankomst.
    Hmmmm...maar dit staat toch los van het weigeren van een visum? En zonder enig reden ondervraagd? Hoe kom je er bij. Je hebt je in dit geval gewoon niet aan de regels gehouden. Het is al jaren (sinds 9/11)bekend dat je vooraf een verblijfsadres op moet geven. Als je daar niet aan voldoet, vraag je om problemen en neem je zelf het risico op sancties. Het is nog een wonder dat je mocht inchecken en boarden. Gewoon precies doen wat er vooraf van je gevraagd wordt als je naar de VS gaat, dan heb je nergens last van.



  5. Top | #25
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Strafblad visum afgewezen

    Ik kan me natuurlijk vergissen maar je moet op het Esta formulier toch je verblijfsadres aangeven?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-10-12 om 13:34. Reden: fqe
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  6. Top | #26
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    Ik kan me natuurlijk vergissen ...
    Klopt.....! De adresgegevens op het ESTA-formulier zijn (nog) facultatief maar de luchtvaartmaatschappij verzamelt deze gegevens voor je vertrekt. Dit zijn de API gegevens en daar valt het eerste adres in de VS wel onder.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door selma Bekijk Berichten
    aanhouding op zich is al genoeg om door de molens te moeten
    Ik weet van verhalen waar ik zelf bovenop heb gezeten waar men geen visum zou hebben gekregen, ondanks dat men geen strafblad heeft in NL, maar 30+ jaar geleden aangehouden is en onschuldig bevonden is. .
    Het zal allemaal wel waar wezen. Maar er wordt uitgebreide documentatie aangeboden over de redenen van weigering van een visum. Een arrestatie valt daar niet onder.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-10-12 om 13:34. Reden: 1+1



  7. Top | #27
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Strafblad visum afgewezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Klopt.....! De adresgegevens op het ESTA-formulier zijn (nog) facultatief maar de luchtvaartmaatschappij verzamelt deze gegevens voor je vertrekt. Dit zijn de API gegevens en daar valt het eerste adres in de VS wel onder.
    Zoiets dacht ik ook. Call me stupid maar ik vul altijd de gegevens in van ons eerste hotel. Zowel Esta alsook Apis.
    Ik heb altijd een loodzware map met alle gegevens van alle hotels voor vier weken bij me,compleet met reserveringsnummers.
    Better safe than sorry.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  8. Top | #28
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Strafblad visum afgewezen

    .........Ik heb altijd een loodzware map met alle gegevens van alle hotels voor vier weken bij me,compleet met reserveringsnummers..............

    Dat hoeft niet meer hoor.
    Alleen adressen en reserveringnummers op een A-4-tje
    Alle gegevens op een USB
    stick (met beveiliging) scannen of kopieeren.
    Daarnaast heb ik veel gegevens ook in Dropbox staan.
    Kan je in noodgevallen overal bij.

  9. Top | #29
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Strafblad visum afgewezen

    @knaapje;
    Ik weet het maar feit is dat het in de meeste hotels gewoon makkelijker is om je reservering gewoon op papier bij je te hebben.
    Wij vinden dat dit de meest efficiënte methode is.

    Verder zitten en nog honderden andere gegevens in de map. Stadsplannen,openbaar vervoer schema's, alle inlogcodes voor weblog,CC, bank gegevens, passen van reisverzekering enz enz.

    Alles op internet of computer is mooi maar bij storing of verlies zit je met de handen in het haar. Wer schreibt der bleibt zeggen we hier en tot nog toe is dat gewoon waarheid gebleken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-10-12 om 23:07. Reden: fqe
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  10. Top | #30
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Strafblad visum afgewezen

    ........alle inlogcodes voor weblog,CC, bank gegevens, passen van reisverzekering enz enz.

    Alles op internet of computer is mooi maar bij storing of verlies zit je met de handen in het haar. ..............

    Ieder zin meug zeggen we hier dan, maar als je deze map dan verliest met alle codes, passen enz.???

    Mij lijkt een beveiligde USB-stick dan toch wel handiger en veiliger.

    Op je A-4-tje staan de reserveringen en ik maak laatste jaren vrijwel niet anders mee dat men je naam en cc vraagt, verder geen nummer.

    Maar nogmaals ieder zijn keus.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •