Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 70

Onderwerp: Vliegen met Air France (AF)

  1. Top | #41
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: Vliegen met Air France

    Op 8 november hebben we een paar uur voor vertrek thuis al ingechecked en de boardingpassen zelf geprint, de bagage afhandeling dmv zo'n automaat verliep heel snel,
    security check gehad. 3 uur van te voren was veel te veel, 2 uur was meer dan voldoende geweest. we waren op zoek naar een rookruimte en liepen de verkeerde kant op, waardoor bij de doorgang van onze gate helaas weer een security check kregen.
    Zo'n half uurtje van te voren richting gate gelopen, en boarding verliep prima.
    Aangezien we een tussenstop zouden maken in Parijs, vlogen we met een airbus, dat is een echt een klein toestel met weinig ruimte. Als verzorging werd er nog even snel een bakkie koffie of fris rondgebracht en een klein uurtje later sta je al aan de gate om over te stappen naar de vlucht naar Orlando.
    Wij hadden 1,5 uur de tijd om van de ene gate naar de andere te komen, en natuurlijk moet je dan weer door douane heen en weer een security check. je blijft tijdens deze overstap wel in transit ruimte.
    Maar gelukkig hebben ze daar rookruimtes :-)
    De vlucht naar Orlando werd uitgevoerd met een Boeing 747, en we hadden goede plaatsen, maar neemt niet weg.. dat je toch het gevoel hebt om opgevouwen te zitten. Helaas hadden we een half uur vertraging, dat is altijd vervelend..
    We kregen tijdens de vlucht een warme maaltijd, koffie/fris, en een uur voor de landing een ontbijt. Ook lagen er al een koptelefoon, oogkleppen, en oordopjes op de zitting klaar, zonder extra kosten!
    Ook komen ze NIET langs met taxfree spullen, want ik een meerwaarde vindt... hahaha
    Het frans/engels is soms moeilijk te verstaan, maar al met al was het zeker niet slecht.

    De terugreis via Parijs was vervelender, want je blijft dan niet in Transitruimte, maar wordt via de vertrekhal voor de douane geleid. Voordeel: je kunt even frisse lucht snuiven, maar nadeel: weer securitycheck en douane..

    Al met al moeten wij tot de conclusie komen dat we wel weer naar de USA gaan, maar nooit meer een vlucht met een tussenlanding, dat is teveel gedoe..., zo hebben wij dat althans ervaren..

  2. Top | #42
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Vliegen met Air France (AF)

    Afgaande op mijn voorgevoel, vandaag maar eens gekeken bij het vluchtschema van Air France. En ja; onze geboekte vlucht naar MCO is cancelled !
    Gelukkig kan je ook op zaterdag met AF bellen (ik wil dat natuurlijk zo snel mogelijk geregeld hebben ;-) ); we stonden op de lijst om te worden gebeld. AF had ons overgeboekt naar een dag later maar dat wil ik liever niet. Nu keurig overgeboekt naar DA en is ons vluchtschema DUS-ATL-MCO geworden (ipv dus-par-mco).

    Altijd handig om even zelf je vluchten in de gaten te houden !
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  3. Top | #43
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Vliegen met Air France (AF)

    Waarom was jullie vlucht dan geannuleerd??
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  4. Top | #44
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Vliegen met Air France (AF)

    Ik heb werkelijk waar geen idee ! Het gaat om de vlucht van 30 juni parijs-orlando. De vlucht gaat wel op vrijdag of zondag maar niet meer op de zaterdag.
    Ik ben toch wel blij dat ik zelf even heb gebeld, want er waren nog maar 2 mogelijkheden in het vliegtuig van Delta om bij elkaar te zitten (5 personen).
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  5. Top | #45
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen met Air France (AF)

    Net als bij bus en spoor, een wijziging in het vliegschema?

    Onze vlucht met US Airways in oktober (PHL-MIA) werd ook geschrapt uit het schema op de dinsdag, de dag dat wij vlogen.
    Op maandag en woensdag e.d. bleef hij gewoon bestaan.

    Knaapje

  6. Top | #46
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Vliegen met Air France (AF)

    Na het lezen van bovenstaande stukken ben ik ook maar eens onze tickets gaan bekijken en jawel hoor. De vluchten van Parijs naar Orlando en terug waren gecancelled, en waarom weten we nog steeds niet.

    Ik heb gisteren meteen gebeld en de donderdag vluchten zijn vervallen maar de vrijdag vluchten niet. We gaan nu dus 1 dag later heen en komen 1 dag later thuis. PPfff niet leuk maar wel opgelost (tot nu dan!!).

    De gereserveerde stoelen zijn we kwijt maar dat lossen we wel op.

    Saskia

  7. Top | #47
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Vliegen met Air France (AF)

    Vervelend hoor!!! Gelukkig dat het toch nog allemaal is goed gekomen.

    Wij vliegen van Nantes-Parijs-JFK en vliegen de dag erna pas door naar MCO met AA.
    Wij hebben voor vliegen naar JFK gekozen omdat we eens met de airbus 380 wilden en op deze manier vinden we het wel lekker relaxt.
    De vluchten naar/van JFK zijn, gelukkig, niet gewijzigd.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #48
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Vliegen met Air France (AF)

    Nou....goed gekomen!!

    Ik dacht vanochtend dat het verstandig zou zijn om eea toch nog even na te kijken en wat denk je? Stond de retourvlucht er helemaal verkeerd in, we vlogen eerst van Parijs naar Köln en dan pas van Orlando naar Parijs .

    Meteen bellen natuurlijk en mijn geluk kon niet op. Krijg ik een nieuwe medewerkster aan de lijn, niet erg we moeten allemaal leren, maar dit was echt te erg voor woorden. Ik keek via internet mee en kon vluchten vinden die zij niet kon vinden maar even later toch weer wel enzv.

    Werd een beetje lachwekkend hoor. Maar dat lachen verging me toen ze ook nog even vertelde dat de rechtstreekse vlucht van Orlando naar Parijs niet meer ging en er een extra overstap in Atlanta of JFK nodig was of we moeten 3 dagen eerder naar huis #-o.

    Ik heb toen nog aangegeven dat we ook best vanaf Düsseldorf wilden vertrekken maar toen zag ze het helemaal niet meer zitten. Mijn goede voornemen voor 2012 is dat ik me niet meer wil ergeren over zaken die ik niet helemaal zelf in de hand heb dus ik heb heel netjes het gesprek beeindigd :-#. Vervolgens heb ik mijn man gebeld en hem vriendelijk doch dringend verzocht de boel even over te nemen ops:.

    En jawel, nu gaan we op dezelfde dag van Düsseldorf naar Atlanta en dan door naar Orlando, het kan dus toch\\/.

    Alleen nu nog 5 maanden zien door te komen zonder wijzigingen van data en/of vluchten. Wedden.....wie biedt?

    Saskia

  9. Top | #49
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Vliegen met Air France (AF)

    Geweldige service van Air France:

    We hadden een extra stoel gekocht om wat meer comfort te hebben (we zijn niet de smalsten en ivm kunnen slapen). Nu betaal je voor een extra stoel al een stuk minder omdat je daarover geen tax betaald (de grootste mep van een ticket).

    Air France biedt de service dat je het geld voor die stoel terug krijgt als de vluchten niet vol waren.
    Dus: wij een mailtje gestuurd en vandaag bericht dat het terug gestort wordt op de creditcard.
    Toch netjes!!!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  10. Top | #50
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Vliegen met Air France (AF)

    Goed om te horen dat de service goed is ,we vliegen in oktober voor het eerst met Air France van Parijs naar Los Angeles,[met de nieuwe Airbus]
    We komen met de trein vanuit Brussel met een overstap van twee uur wel al ingecheckt op Brussel treinstation,maar over die overstap maken we ons wel een beetje zorgen, we zijn nog nooit op Charles de Gaulle geweest.
    We hebben wel de tip gekregen om op het treinstation een kruier te nemen die dan precies de weg weet.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •