Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 53

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

  1. Top | #31
    Vaste Bezoeker verbeek's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Oostende Belgie
    Berichten
    91

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

    Hallo,

    Enkele jaren geleden ook Brussel-Manchester-Orlando gedaan en terug.
    Vluchten met Virgin Atlantic zijn ons super bevallen,zéér vriendelijk en behulpzaam.Kinderen kregen een verwelkomingspakket op vliegtuig bij instappen,kleurboekje en potloden,kussentje,etc...
    Maar inderdaad Manchester is chaotisch omwille van te klein.Er waren uitbreidingen bezig maar weet niet in hoever deze al af zijn of nieuwe gates in gebruik.Feit is dat toen wij er waren het vliegtuig geladen werd op een andere plaats en op het laatst een gate toegewezen krijgt.Je moet dus inderdaad continu kijken naar de infoschermen om te weten waar je terecht moet.
    Bij terugkeer werden we opgehaald met bussen wegens geen gate vrij en hebben moeten lopen omdat onze vlucht naar Brussel pas 25 miniuten voor vertrek werd vermeld op het scherm.
    Een plaats om te zitten in de luchthaven is er door de drukte ver te zoeken.
    Niet onbelangrijk bij het inchecken Virgin mochten wij naar een aparte balie omdat je bagage automatisch doorgaat.Je hoeft dus niet in de lange rij te wachten laat gewoon een medewerker weten dat je een overstap maakt en ze zullen je verder helpen.

  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    66

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

    Dat zijn geen positieve berichten... Over een paar maanden vliegen wij KLM Ams- Man, Virgin Man- Orlando via Manchester dus . Maar als ik mijn gegevens bekijk kom ik met KLM aan terminal 3 Manchester en vertrek vanuit terminal 2 met Virgin naar Orlando dus overstap van terminal 3 naar 2 en terug vice versa. Heeft iemand dit al gedaan ? Ik lees en hoor trouwens tegenstrijdige berichten over nieuwe board pass of niet, op de heenreis kan ik volgens mij voor beide vluchten online inchecken en heb dan toch al mijn boarding passes en hoef dan toch niet meer verder naar balies oid? Terugvlucht denk ik wel aan gezien ik dan niet online incheck ( geen printer in villa).

  3. Top | #33
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.028

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

    Als je geen printer hebt in de villa, kun je toch online inchecken. Je kunt op het vliegveld de boarding passes uitprinten of de boarding pass opslaan en bv bij een UPS store uitprinten. Dat laatste hebben we al twee keer gedaan. De eerste keer kostte dat niets, de tweede keer 15 dollarcent per stuk ( we hadden 4 boarding passes, dus samen 60 cent). Overigens, toen we met Virgin op de terugweg naar Manchester vlogen en met de KLM naar Amsterdam, konden we voor het laatste stuk geen boardingpasses krijgen. In Manchester kregen we toen handgeschreven (!) boarding passes, heel apart. We moesten toen ook van de ene terminal naar de andere met een busje van het vliegveld. Dit ging goed.

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    66

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

    Misschien domme vraag maar hoe en waar print ik de boarding passes op het vliegveld? En andere vragen...Wat betreft overstappen in Manchester, was dat een beetje duidelijk aangegeven hoe en waar je van de ene naar de andere terminal moest en waar haal je de boarding passes KLM, bij transferdesk oid ? Ook hier net zoals de heenreis automatisch doorgelabeld ? Is het echt overstappen dus niet meer security checkes? Wij moeten een aardige tijd wachten op onze vlucht naar Amsterdam, is dat een beetje te doen op Manchester? Ik weet het veel vragen maar ik ga reis graag met voorkennis dus wie antwoorden/ervaringen heeft... Laat het horen !

  5. Top | #35
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

    Kijk ook eens op de site van Manchester Airport. Daar kan je de meeste antwoorden vinden plus je krijgt een overzicht van de luchthvaven en wa er allemaal valt te beleven.

    http://www.manchesterairport.co.uk/airport-information/
    Laatst gewijzigd door Njit; 25-02-13 om 08:05. Reden: link toegevoegd
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  6. Top | #36
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    66

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

    Bedankt voor de tip maar die site heb ik al uit en te treuren bestudeerd, helaas niet zo n duidelijke kaart als Schiphol zodat je kan zien waar en hoeveel zitgelegenheden er zijn bv, er staat veel algemene info op maar toch heb ik mijn bovenstaande open vragen...

  7. Top | #37
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

    Op deze kaart zie ik anders voldoende informatie welke winkels/eetgelegenheden zitten op manchester.
    http://www.manchesterairport.co.uk/m...nal2Departures
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  8. Top | #38
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.028

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

    Boarding passes kun je laten uitprinten als je je bagage afgeeft. Dus: koffer afgeven en zeggen dat je je boarding pass niet zelf kon uitprinten, dan wordt het ter plekke gedaan.

    Overstappen gaat goed in Manchester en als je er dingen niet duidelijk zijn: gewoon vragen en dan kom je er ook!
    Onze boarding passes in Manchester kregen we bij een soort transferdesk. Er was op dat moment wel niemand van de KLM, maar een andere vertegenwoordiger hielp ons. Bagage was doorgelabeld. Bij het overstappen, op welk vliegveld dan ook (London Gatwick/ Heathrow)hebben we altijd weer security check gehad, maar daar hoef je niet bevreesd voor te zijn, het is altijd weer hetzelfde: laptop uit de bagage, denk aan vloeistoffen, riemen, e.d. soms een body scan, maar dat hoort er gewoon bij als je gaat vliegen.

    Als je een flinke overstaptijd in Manchester hebt, hoef je niet te stressen, dat is fijn. Ga je ook niet van tevoren druk maken, het komt allemaal vanzelf wel. En: vraag het gerust aan een medewerker als er toch iets niet duidelijk is.

  9. Top | #39
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    66

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

    Thank Elstars, van een dergelijke reactie word ik een stuk relaxter in de voorbereidingstijd ! Die overstap tijd zit wel goed heen ruim 3 uur en terug wel 6 uur ;-) . Laatste is de reden dat ik benieuwd was naar zitgelegenheden...

  10. Top | #40
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen van/naar/via Manchester (UK)

    Die zitgelegenheden kom je vanzelf wel tegen denk ik
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •