Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 196 EersteEerste ... 456781656106 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #51
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Den Haag, Netherlands
    Berichten
    41

    Standaard

    @knaapje, het zou best kunnen dat je maar één stuk ruimbagage mee mag nemen, maar dan lijkt het mij erg onlogisch om de nadruk op één stuk ruimbagage te leggen. Dan had er ook kunnen staan "uw koffer cq tas mag maximaal 32 kilo wegen". Maar goed dat is mijn optiek. Ik heb inmiddels een mail gestuurd en het antwoord zal ik hier dan posten. Ik kan mij zo voorstellen, dat we in Florida gewoon een flinke sport/reistas kopen als de koffers al aan het toegestane gewicht zit.
    Overigens is die 7 kilo handbagage niet uitzonderlijk, en daarbij mag je ook de volgende handbagage nog meenemen.


    U mag naast de toegestane handbagage het volgende meenemen:
    • Babyartikelen voor gebruik aan boord
    • Eén jas en een paraplu of wandelstok
    • Eén plastic tasje met ‘duty free’ artikelen
    • Een aantal tijdschriften en/of boek
    • Eén kleine foto- en of videocamera
    • Eén laptop
    Ik neem ook een minilaptop mee in een gewone laptoptas, dus daar gaat ook nog het e.e.a. in.
    Deze wordt niet gewogen.

    Het onderstaande vond ik op flybrazil met Arkefly

    Economy Class:
    U mag 7 kg handbagage en 20 kg ruimbagage meenemen.
    Comfort Class:
    U mag 7 kg handbagage en 25 kg ruimbagage meenemen.
    Star Class:
    U mag 2 stuks handbagage meenemen aan boord (max. 7 kg. per stuk) en u mag 30 kg. ruimbagage inchecken.
    Het maximaal aantal kilogram per vluchtklasse mag meegenomen worden in 2 koffers.
    Let op! 1 stuks ruimbagage (incl.overgewicht) mag i.v.m. cao voorwaarden maximaal 32kg wegen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-05-11 om 23:58. Reden: 1+1

  2. Top | #52
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Er wordt bijv. alleen uitgebreid over de heenreis gesproken, maar over de terugreis met een tussenstop, geen woord.
    Knaapje
    Die info stap in stap 3 van het boekingsproces vermeld;

    Op de vlucht OR 318 Sanford-Orlando-Amsterdam wordt een tussenlanding gemaakt op Miami. Het kan voorkomen dat u verzocht wordt het toestel tijdelijk te verlaten in verband met bijtanken of schoonmaken van het vliegtuig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jena1953 Bekijk Berichten
    Nee, ik wist echt niet dat er op de terugvlucht een tussenstop zat, had ik bij nader inzien wel gezien moeten hebben. Het zou dan mooi zijn om vanuit Miami naar Amsterdam te vliegen, maar die mogelijkheid is er op de site niet. Ik dacht dat onze keus al vaststond, maar ik geloof dat ik toch nog even verder moet kijken.
    Ik zie dat je je ticket al geboekt hebt, maar in de fysieke winkel had je wel een ticket kunnen boeken AMS->SFB en terug MIA->AMS. Helaas ondersteunt de website dit soort 'open jaw' constructies niet.

    Ik dacht dat ik een beetje klaar was met Florida, maar het kriebelt weer! En nu blijkt ArkeFly al een week eerder te gaan vliegen op Florida, al vanaf 17 juni. Je vliegt al voor 421,- naar Orlando nu, dat is natuurlijk een koopje! Ik heb vandaag een optie genomen op Orlando 17 juni t/m 1 juli voor deze ticketprijs. Overigens blijft ArkeFly vliegen op Florida, ook na 19 december - wat nu de laatst boekbare retourdatum is.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-05-11 om 23:58. Reden: 1+1+1

  3. Top | #53
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Den Haag, Netherlands
    Berichten
    41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco Stern Bekijk Berichten
    Ik zie dat je je ticket al geboekt hebt, maar in de fysieke winkel had je wel een ticket kunnen boeken AMS->SFB en terug MIA->AMS. Helaas ondersteunt de website dit soort 'open jaw' constructies niet.
    Wellicht dat ze die optie in de toekomst ook op de site gaan geven, voor nu heb ik er vooralsnog geen spijt van gewoon op deze manier te vliegen. Die overstap zullen we wel overleven denk ik :razz:

    Mijn voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk online af te handelen, er hoeft niemand vrij te nemen en zo, het gemak dient de mens.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco Stern Bekijk Berichten
    Ik dacht dat ik een beetje klaar was met Florida, maar het kriebelt weer!
    Volgens mij is het zo, dat wanneer je eenmaal in Florida bent geweest, je er gewoon terug moet komen. Ik had zelf nooit verwacht dat het zo verslavend zou werken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco Stern Bekijk Berichten
    En nu blijkt ArkeFly al een week eerder te gaan vliegen op Florida, al vanaf 17 juni. Je vliegt al voor 421,- naar Orlando nu, dat is natuurlijk een koopje! Ik heb vandaag een optie genomen op Orlando 17 juni t/m 1 juli voor deze ticketprijs. Overigens blijft ArkeFly vliegen op Florida, ook na 19 december - wat nu de laatst boekbare retourdatum is.
    Dat is een mooie prijs, ben een tikkie jaloers, wij moeten nog even wachten :razz:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-05-11 om 23:58. Reden: 1+1

  4. Top | #54
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Den Haag, Netherlands
    Berichten
    41

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik heb inmiddels antwoord van Arkefly over de bagage. Op de vraag wat te doen als je bij comfort class en premium respectievelijk 35 en 45 kilo ruimbagage mee mag nemen, terwijl het toegestane aantal kilo's per koffer 32 is, kreeg ik als antwoord, dat het dan toegestaan is, de bagage over twee koffers per persoon te verdelen. Dat wordt dus flink shoppen in Florida :-)

  5. Top | #55
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    netherlands
    Berichten
    2

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Wij gaan 2 X per jaar naar Florida, dit even gemeld bij arkefly en gevraagd naar de prijs en beschikbaarheid voor 30 sept. heen en 15 dec.2011 terug.
    Die prijs was nog niet bekend
    wij kregen het advies om in juli nog maar eens terug te bellen.
    Dus maar bij United geboekt.
    Zo jammer dat het zo slecht geregeld is, gelukkig niet bij United.
    m.vr.gr. Huib

  6. Top | #56
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hvm Bekijk Berichten
    Wij gaan 2 X per jaar naar Florida, dit even gemeld bij arkefly en gevraagd naar de prijs en beschikbaarheid voor 30 sept. heen en 15 dec.2011 terug. Die prijs was nog niet bekend
    De maatschappij heeft er voor gekozen om dat soort lange reisduren niet aan te bieden. Dit is om de verkoopbaarheid van terugvluchten optimaal te houden. Een nadeel is dat ze dan mensen als jou als klant mislopen. Of dat dan slecht is... tja.. het is een keuze.

    Overigens.... ArkeFly heeft een extra vlucht toegevoegd op 17 juni. Deze vliegt alleen naar Orlando en niet door naar Miami. Je kan deze boeken voor 399,-. Ik heb hem al in optie laaten zetten bij het reisbureau voor mijn eigen vakantie.
    Laatst gewijzigd door Marco Stern; 08-05-11 om 19:12.

  7. Top | #57

    Standaard Nog goedkope ticktes voor juni 2011 naar Orlando

    Zie dat er nog een aantal goedkope vluchten beschikbaar zijn naar Orlando in de maand juni. Dit alles bij Arke Fly

    Hieronder een voorbeeld voor € 399,- even proberen voor de lastminute boekers:
    Plaatje is iets onduidelijk maar probeer maar eens van 17 juni t/m 1 juli.

    zie hier: http://www.arkefly.nl/vluchten/amste...twork=canberra



  8. Top | #58
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Afgelopen vrijdag is de eerste vlucht vertrokken. In ieder geval op tijd, zelfs een kwartier eerder. Op een ander forum gelezen dat e.e.a. is te vergelijken met Martinair en dat de heenreis goed is bevallen.
    We merken het wel... Eerste berichten zijn tenminste goed.

  9. Top | #59
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik ben met de eerste vlucht meegegaan en was prima, geen bijzonderheden. Sanford is ook een erg relaxed vliegveld moet ik zeggen, ik was zo door de security en had
    meteen m'n koffer. Volg m'n blog voor meer....

  10. Top | #60
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Goed om te horen. Mooie auto overigens die HHR. Toen deze net uit was ook onze auto bij Alamo (2006) Relaxed bakkie.
    Zit alle autohuur een beetje bij elkaar in de buurt, wij hebben gehuurd bij Dollar. Verder lees ik dat je een internetdongle van Virgin hebt gekocht bij de WallMart. Koop je daar dan ook je ,,tegoed'' of kun je dat activeren via een website. Ik heb waarschijnlijk wel internet in de villa, maar voor het geval dat bagger is dan koop ik denk ik ook zo'n dongle-tje.
    Veel plezier en we zullen je blog blijven volgen. Leuk om te lezen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •