Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 196 EersteEerste ... 891011122060110 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #91
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Is het dan zo erg om goedkope tickets te willen hebben? Met een gezin met 3 (bijna)pubers wil ik graag wat goedkoper vliegen. Wij zijn al afhankelijk van de schoolvakantie waardoor het duurder is dan wanneer je het hele jaar kan gaan. Dus ja, ik zoek en speur nu al het internet af om te kijken of kan boeken voor juli 2012 (overigens nog niet gevonden maar dat zal aan onze terugreisdatum liggen).
    Vervelend dat ik nu al moet boeken? Ja, ik zou het liever op een later tijdstip doen. Met 2 eigen bedrijven en een nog verdere economische crisis wil ik liever even wachten. Het risico is dan wel dat ik het niet meer voor de prijs kan boeken die ik graag wil. Voor 5 tickets is 200 a 300 euro verschil per ticket een behoorlijk bedrag !
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  2. Top | #92
    Vaste Bezoeker Norbert's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Westland
    Berichten
    62

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik heb gisteren geprobeerd telefonisch de 2 tickets te boeken. Dit zou gaan om tickets naar Miami, waarbij dus door Arkefly standaard op de heenreis een tussenstop plaatsvindt op Orlando, Sanford. Ik wil dan dus graag in Orlando uitstappen (eindbestemming heenreis) en op de terugreis gewoon in Miami opstappen. Dit zou volgens Melanie van het contactcenter (per mail) geen prijstechnische gevolgen hebben. Dit heeft het echter wel degelijk.
    En niet te weinig ook!!

    Ik kwam zelf, voor 2 personen met heenreis economy- en de terugreis comfortklasse, op een prijs van € 1067 totaal. Er werd telefonisch door ene Christiaan berekend dat er volgens hem een totaalprijs uitkwam van € 1241. En hier was geen speld tussen te krijgen... Volgens hem heeft dit te maken met de 2 lege stoelen in het toestel wanneer deze uiteindelijk doorvliegt naar Miami. Wat een raar verhaal ,ik heb dan toch gewoon betaald voor die 2 stoelen, of ik nu wel of niet uitstap in Orlando.

    Dus, een verschil op de totaalprijs van 174 euro om uit te stappen op Orlando?! Hahaha eigenlijk gewoon grappig. Zo grappig zelfs, dat ik m'n langste vinger naar ze opsteek en verder ga shoppen
    Oh en trouwens, 42 minuten in de wachtrij hangen (a 0,15 cent per minuut) voor ik iemand aan de lijn had en vervolgens nog 10 minuten onzin aanhoren, maakte me ook niet echt vrolijk!! Bijna 8 euro voor niks, mag ik ff vangen?! (ff "going Dutch")
    Zo dat is er ook uit :P
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-08-11 om 16:12.
    Life Is A Beach!
    Florida, California, Utah, Nevada, Arizona

  3. Top | #93
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Norbert, houd er ook rekening mee dat tickets via Internet meestal goedkoper zijn dan als je deze probeert te boeken via de telefoon bij diezelfde maatschappij. Hoe raar het ook klinkt heb ik dit zelf al meermalen meegemaakt als ik voor tickets belde welke ik via internet wel vond maar niet kon boeken.


  4. Top | #94
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Norbert, houd er ook rekening mee dat tickets via Internet meestal goedkoper zijn dan als je deze probeert te boeken via de telefoon bij diezelfde maatschappij.
    Jeroen, Arke is en blijft een vreemde eend in de bijt. Norbert is, zoals hij zijn reis heeft gepland, afhankelijk van het reisbureau of de telefoon. De site van Arkefly biedt nu eenmaal beperkte mogelijkheden, Of je kiest voor een retour Orlando, of je kiest voor een retour Miami. We kunnen Arkefly nu eenmaal niet vergelijken met de maatschappijen die een lijndienst onderhouden.

    @ Norbert: je redenering over de stoelen gaat in deze industrie niet op. Soms kan je heel voordelige tickets kopen met vertrek vanaf Brussel, Dusseldorf of Parijs maar via Amsterdam. Clever Dickies denken dan dat ze wel gewoon in Amsterdam kunnen vertrekken. Die vlieger gaat ook niet op, hoe onlogisch we dat allemaal ook mogen vinden.

    Verder vraag ik me af hoe je zelf je tarief van 1067 euro hebt berekend. De site biedt die mogelijkheid niet. Er zit een behoorlijk verschil in het tarief van en naar Orlando en van en naar Miami. Voorbeeld: vertrek 26/8 terug 16/9 naar Miami 499, naar Orlando 769 euro.

    Het storende en verwarrende van Arkefly vind ik zelf dat ze propageren rechtstreekse vluchten te verzorgen. Uit het prijsverschil wat uit 'jouw' verhaal blijkt, volgt dat de vluchten helemaal niet zo rechtstreeks zijn, kennelijk kan je zelfs tickets kopen voor het traject Orlando- Miami.



  5. Top | #95
    Vaste Bezoeker Norbert's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Westland
    Berichten
    62

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Het genoemde bedrag van 1067 euro voor 2 personen is heel simpel berekend; Ik selecteer een vlucht naar Miami op 23 sep. en retour op 7 okt. voor 2 personen. Ik kies er vervolgens voor om bij de retourvlucht gebruik te maken van de "comfortklasse" dit uiteraard ook voor 2 personen.

    Omdat bij deze vlucht een tussenstop wordt gemaakt in Orlando heb ik Arkefly gemaild met de vraag of ik er dan direct uit kan en dit dus de eindbestemming kan zijn voor de heenreis. Het antwoord van Arkefly was per mail ook heel simpel, dit kan en dit brengt geen extra kosten met zich mee.

    Voila...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-08-11 om 16:14. Reden: fqe
    Life Is A Beach!
    Florida, California, Utah, Nevada, Arizona

  6. Top | #96
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Norbert Bekijk Berichten
    Omdat bij deze vlucht een tussenstop wordt gemaakt in Orlando heb ik Arkefly gemaild met de vraag of ik er dan direct uit kan en dit dus de eindbestemming kan zijn voor de heenreis.
    Het antwoord van Arkefly was per mail ook heel simpel, dit kan en dit brengt geen extra kosten met zich mee.
    Maar dan heb je eiegenlijk de prijs van een retourtje Miami. Ik denk niet dat het zo werkt. Zoals ik al zei, er is nu eenmaal een verschil in de kosten van de vluchten naar Orlando en naar Miami.

    Arkefly neemt waarschijnlijk de tarieven naar Orlando en Miami, telt die bij elkaar op en middelt die dan. Of ze berekenen het enkele tarief van en naar de verschillende bestemmingen en tellen dat bij elkaar op. Dan kom je hoger uit dan een simpel retourtje Miami. Zo kom je hoger in prijs uit, terwijl er feitelijk geen extra kosten worden berekend.

    Ben je nog van plan om naar een Tui winkel te gaan? Mocht dat zo zijn, dan horen we graag de toverformule........
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Norbert Bekijk Berichten
    Het genoemde bedrag van 1067 euro voor 2 personen is heel simpel berekend; Ik selecteer een vlucht naar Miami op 23 sep. en retour op 7 okt. voor 2 personen. Ik kies er vervolgens voor om bij de retourvlucht gebruik te maken van de "comfortklasse" dit uiteraard ook voor 2 personen.
    Het is gewoon veel simpeler: Jij zag de tickets op datum X en op tijd Y. Na de prijs gezien te hebben ben jij gaan mailen met ArkeFly. (het antwoord kennen we)
    Toen heb je de telefoon gepakt en geprobeerd het zaakje te boeken
    Echter... de stoel/boekingsklasse die jij gezien en berekend had was toen inmiddels volgeboekt, waarna je in een duurdere stoel/boekingsklasse terecht kwam, welke veel duurder was.
    En die meneer van ArkeFly is in de regel iemand die in een Call-Center zit van Arke, en bijna voor 90% een student is die een centje bijverdient.
    Ik begrijp alleen nooit dat dit soort mensen een L**verhaal ophangen.
    Het stoelenverhaal is klinkklare onzin, ondanks dat het hier om een Charter gat en niet een Lijndienst.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 23:03. Reden: 1+1
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #97
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    vlakbij Rotterdam
    Berichten
    9

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    De tarieven van ArkeFly worden door TUI inderdaad gemiddeld (o.b.v. halve retours). In de brochure staat dat combinaties alleen zijn toegestaan in de richting van Amsterdam - Orlando Sanford, Miami - Amsterdam.

  8. Top | #98
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Wij vliegen op 19 augustus vanaf Sanford terug via Miami. Nou las ik in het ,,voucher-boekje'' dat je de terugreis binnen 48 uur voor vertrek moet herbevestigen. Wij hebben dat nog nooit meegemaakt. Hoe hebben onze voorgangers die met ArkeFly hebben gevlogen dit gedaan. Op de bijlage in de voucher-boekje staat een Amerikaans telefoonnummer.
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 09-08-11 om 19:30.

  9. Top | #99
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Herbevestigen .... ??? Da's toch al tien jaar geleden afgeschaft ...?!?

    Je kunt het beste gewoon even bellen. Ik verwacht niet anders dan dat het alleen maar een bevestiging is dat/of de vlucht inderdaad op de aangekondigde tijd vertrekt.Op de website van Arkefly staat:
    Moet ik mijn terugvlucht herbevestigen?

    Oplossing:
    Indien u een losse vlucht heeft geboekt of een accommodatie die niet door de reisleiding wordt bezocht dan dient u uw terugvlucht altijd te herbevestigen. In uw reisbescheiden is hiervoor een coupon opgenomen met het betreffende telefoonnummer ter plaatse.
    Het kan voorkomen dat tijdens uw verblijf op de bestemming de tijd van uw terugvlucht wijzigt. Indien de terugvlucht niet is herbevestigd, komen de eventuele gevolgen voor eigen rekening. Controleer de tijden van uw terugvlucht minimaal 24 uur voor vertrek.
    En in de voorwaarden:
    Herbevestiging van de vlucht
    5.2 Aan voortzetting van de heen- of terugreis kan de voorwaarde verbonden zijn dat de Passagier zijn vlucht binnen een bepaalde tijdslimiet dient te herbevestigen. Het niet voldoen aan deze voorwaarde geeft de Vervoerder de bevoegdheid om het recht van de Passagier om op de heen- of terugreis vervoerd te worden te annuleren zonder hierdoor schadeplichtig te worden.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-08-11 om 18:02.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #100
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @michael66

    Dat dachten wij ook ja. Ik heb een online stoelreservering gemaakt en dan bevestig je je terugvlucht toch ook al. Waarschijnlijk heeft het alles te maken met vertrektijden e.d.. In ieder geval bedankt voor je moeite. Ben eigenlijk wel benieuwd of mensen dat gedaan hebben bij de eerdere vluchten. Dat horen we misschien nog....
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 09-08-11 om 19:29.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •