Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 196 EersteEerste ... 9101112132161111 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #101
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Wij vliegen op 19 augustus vanaf Sanford terug via Miami. Nou las ik in het ,,voucher-boekje'' dat je de terugreis binnen 48 uur voor vertrek moet herbevestigen.
    Dat is vrij normaal met Charters...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Herbevestigen .... ??? Da's toch al tien jaar geleden afgeschaft ...?!?
    Niet voor Charters...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix Bekijk Berichten
    Voucher? Werkt Arkefly niet met E-tickets?
    Een e-ticket is zo-wie-zo helemaal niet nodig... en die voucher is voor de klant als geheugensteuntje... en bewijs dat deze betaald heeft...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 23:06. Reden: 1+1+1
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  2. Top | #102
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Heb even mail gestuurd naar contactcentre en kreeg het volgende antwoord terug:
    Tegenwoordig is herbevestiging niet meer verplicht en wordt het nu nog gebruikt om de klant te informeren over eventuele vluchtwijzigingen. In uw geval staan de geplande tijden volgens originele planning vast. Uw vlucht vertrekt nog steeds 14.30 lokale tijd vanuit Orlando Sanford. Ik raad u aan 2 a 3 uur van tevoren aanwezig te zijn op de luchthaven.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 23:05.

  3. Top | #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Wellicht kun jij er de nuance erin aanbrengen dan? Want ik weet ook niet beter of dit kan bij veel maatschappijen wel. Wel gerekend vanaf de retourdatum..
    ArkeFly: op 1 december boekbaar voor de periode april-oktober. Op 1 juni boekbaar voor de periode november-maart.

    ArkeFly is een charter maatschappij en geen lijndienst. Vandaar het verschil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pietc Bekijk Berichten
    Ok, bedankt voor de duidelijkheid! Ik zal gewoon een PEP gaan reserveren dan. Wat ik van die voorwaarden heb begrepen is dat de service, oftewel het huren van die PEP, niet-restitueerbaar is als er een PEP aan boord is (logisch) of er een in-seat entertainment aanwezig is. Sinds de in-seat voor iedereen gratis is zou je dan verwachten dat je het geld terugkrijgt. Dus vandaar dat het dan niet eerlijk is maar misschien lees ik het verkeerd.
    Zowel voor de losse player als de in seat dien je te betalen. De inseat is niet gratis bij ArkeFly. Dus van te voren reserveren is altijd handiger! (en goedkoper)
    Kijk anders even hier, daar staat alles over entertainment, bagage etc. Gaat wel over caribisch gebied, maar geldt hetzelfde voor Orlando en Miami. Succes.

    Verder vwb ArkeFly, de tickets zijn een stuk goedkoper als bij de major airlines, maar de service beduidend minder. Dat is een keuze die je zelf maakt tijdens het boeken. Je moet natuurlijk niet verwachten dat je voor 2 honderd euro minder precies hetzelfde krijgt.

    Daarbij, vliegen is slechts 2x 9 uur van je vakantie, die kom je toch wel door? Snel verdiend!!

    Om nog even een misverstand uit de weg te ruimen: Een Rechtstreekse vlucht is iets anders als een non-stop vlucht. Alle NON-STOP vluchten zijn rechtstreeks, niet alle rechtsreekse vluchten zijn non-stop. (Zelfde idee als alle koeien zijn dieren, maar niet alle dieren zijn...... Juist!)

    Rechtsreeks: Je vliegt met hetzelfde toestel onder hetzelfde vluchtnummer van A naar B, met al dan niet een (technische)tussenstop op C of D
    Non-Stop: je vliegt met hetzelfde toestel onder hetzelfde vluchtnummer van A naar B, zonder (technische) tussenstops.

    MAW, rechtstreeks is zonder overstap, maar een tussenlanding kan er wel inzitten. Non Stop is zonder overstap zonder tussenlandingen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 23:07. Reden: 1+1

  4. Top | #104
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Verder vwb ArkeFly, de tickets zijn een stuk goedkoper als bij de major airlines,
    Een stuk goedkoper? Kom, kom, dat kan je zo niet stellen. Het eerste de beste steekproefje wijst al uit dat arkefly voor mij beslist niet goedkoper zou zijn. Als ik deze week voor de periode periode begin eind oktober/begin november een ticket bij Arkefly geboekt had, kostte me dat 629 euro. Met de flitskorting van 50 euro, komt het ticket op 594 euro.

    Als ik voor de zelfde periode een ticket bij de major airlines geboekt had, blijf ik ruim onder de 500 euro en ik kan ook nog eens van mijn favoriete, dichtbij gelegen vliegveld vertrekken.



    Uploaded with ImageShack.us

    Alle NON-STOP vluchten zijn rechtstreeks, niet alle rechtsreekse vluchten zijn non-stop. (Zelfde idee als alle koeien zijn dieren, maar niet alle dieren zijn...... Juist!)
    . De vergelijking die je maakt gaat niet op; het is immers voor iedereen volstrekt helder wat een koe/dier is..... Voor de aardigheid ook nog even in het woordenboek gekeken: Het bijvoegelijk naamwoord 'rechtstreeks' als in 'rechtstreekse vlucht' betekent direct. Synoniem: zonder hinder. Synoniem: zonder omwegen. Synoniem: zonder tussenstappen. Een'non-stopvlucht' komt niet voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie, wel vind ik: vliegtocht zonder tussenlanding.

    De marketingjongens in de luchtvaartindustrie bakken ze van eieren zodat er voor de gemiddelde consument geen touw aan vast te knopen is. De definitie die zij aan het woord rechtstreeks geven, vind ik in geen woordenboek of encyclopdie terug. Ter verduidelijking: als je met je zestienjarige dochter de afspraak maakt dat ze na school rechtstreeks naar huis komt, weet ze donders goed dat het niet de bedoeling is dat ze een tussenstop in de kroeg of in de koffieshop maakt. Tenzij ze de marketingdefinitie hanteert.........
    Laatst gewijzigd door Teleton; 21-08-11 om 11:41. Reden: rechtstreeks met tussenstop



  5. Top | #105
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    op 1 december boekbaar voor de periode april-oktober
    Op 1 juni boekbaar voor de periode november-maart.
    En ook dat zijn geen vaste regels. Waarschijnlijk worden komende week alle nieuwe bestemmingen bekend gemaakt voor zomerseizoen 2012. ArkeFly vliegt dan met 10 eigen vliegtuigen. Ik kan je vertellen dat er verrassende nieuwe bestemmingen bij zullen komen. Op het moment dat de nieuwe bestemmingen definitief zijn, kan het gepuzzel met de schema's worden afgerond. Het een en ander zal waarschijnlijk wel enige tijd vóór 1 december boekbaar zijn.

    Overigens kunnen er ook altijd weer uitzonderingen zijn, want Curaçao is al wel tot en met juni 2012 boekbaar gemaakt. Zo zie je maar weer dat er geen vaste regels voor zijn.

  6. Top | #106
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    6

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Hoe zit het eigenlijk het van te voren inchecken online? Ik heb begrepen dat dat bij Arkefly al vanaf drie weken van te voren kan, maar wij krijgen onze tickets pas tien dagen van te voren. Dan kun je het toch nog wel regelen, of gaat het dan niet meer?

    Want ik zie dat je dan een reserveringsnummer e.d. in moet geven, maar die heb ik natuurlijk nog niet....

    Sorry, laat maar, zie dat het niet geldt voor vluchten naar de Verenigde Staten. Dat wordt gewoon op Schiphol gedaan.
    Laatst gewijzigd door RayLein; 21-08-11 om 11:55. Reden: Nieuwe informatie.
    Dreaming, hoping, waiting....


  7. Top | #107

    Standaard

    @Teleton;
    Goed. Even ter verduidelijking van mijn punt.
    In de (Nederlandse) reisbranche wordt gehandteerd wat ik hierboven vermeldde. Was alleen maar bedoeld als goedbedoelde uitleg, niet ter betweterigheid.

    En vwb de prijzen, natuurlijk kan het goedkoper dan met ArkeFly. Hoeveel overstappen wil je? Vaak is het zo, hoe meer overstappen, hoe goedkoper de reis wordt. ArkeFly rechtstreeks heen, de voorbeelden die er staan die jij aangeeft zijn allen met overstap. Vergelijk KLM eens met ArkeFly, vliegen beide rechtsreeks naar MIA.

    Wat ook vaak zo is, de goedkoopste ticketprijzen krijg je ongeveer 2 maanden voor vertrek.

    Verder geen zin om een discussie op te gaan starten over een van mijn zijde goedbedoelde uitleg cq. advies.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco Stern Bekijk Berichten
    En ook dat zijn geen vaste regels. Waarschijnlijk worden komende week alle nieuwe bestemmingen bekend gemaakt voor zomerseizoen 2012.
    Bovenstaande data zijn richtlijnen zoals ArkeFly het graag zou willen.
    Zoals jij al aangeeft is het vaak al eerder mogelijk om te boeken. Zie het als een soort uiterste data die TFL/OR hanteerd. AUA CUR en BON zijn inderdaad altijd erg vroeg boekbaar. Zo zijn de Canaren voor de meivakantie ook altijd al vroeg boekbaar.
    Er komen zeker leuke bestemmingen bij. Back to topic : Florida
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RayLein Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigenlijk het van te voren inchecken online?
    Voor vluchten naar de states kan je idd voor ArkeFly alleen op schiphol inchecken en niet online

    Je kan inderdaad op andere bestemmingen 3 weken tevoor je stoelen reserveren. Daarvoor heb je geen ticket nodig. Enkel je reserveringsnummer wat staat op je boekingsbevestiging. Die krijg je dus al met boeken en niet als je je tickets krijgt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-08-11 om 13:26. Reden: 1+1+1

  8. Top | #108
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @B767-300ER............En vwb de prijzen, natuurlijk kan het goedkoper dan met ArkeFly. Hoeveel overstappen wil je? Vaak is het zo, hoe meer overstappen, hoe goedkoper de reis wordt. ArkeFly rechtstreeks heen, de voorbeelden die er staan die jij aangeeft zijn allen met overstap..................

    De laagste prijzen in het overzicht zijn met 1 overstap.
    Zoals je ongetwijfeld weet is Arke de enige, die rechtstreeks vliegt.
    Je opmerking snijdt dus geen hout, buiten Arke zal je altijd moeten overstappen en dat hoeft niet perse een nadeel te zijn. Je bent dan gelijk al door immigration en customs, zodat je bij aankomst op je eindpunt sneller weg bent. Ook kan je dan uit veel meer luchthavens dan het nou niet bepaald centrale Sanford kiezen.

    Knaapje

  9. Top | #109

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Beste Knaapje
    Naar mijn weten is ArkeFly niet de enige de rechtsreeks vliegt. Volgens mij vliegt KLM rechtreeks naar Miami MIA (KLM0627) Volgens mij vliegt United rechtstreeks naar Orlando MCO (UA0946) Ik kan me vergissen nartuurlijk. Ik heb enkelt even op de website van schiphol.nl gekeken.
    KLM United

    Maar goed, even los daarvan, ik probeerde enkelt de termen die in de luchtvaartwereld gebruikt worden omtrent rechtstreeks en non-stop te verduidelijken en hoe het werkt met de PEP van Arkefly. Was gewoon een goedbedoelde uitleg om aan te geven wat de vliegmaatschappijen bedoelen met/verstaan onder rechtstreeks en non-stop en waarom iemand wel of niet dient te betalen voor de PEP. No hard feelings, maar waarom wordt iedereen dan meteen zo fel?
    Zal wel aan het weer leggen. Good luck!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 23:08.

  10. Top | #110
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Wat ook vaak zo is, de goedkoopste ticketprijzen krijg je ongeveer 2 maanden voor vertrek.
    Is dat bij Arke Fly ? Bij alle andere maatschappijen zijn de tickets meestal het goedkoopst als je ze net kan boeken, hierna worden ze alleen maar duurder tenzij er een actie komt bij een airline. Ik heb zelden gezien dat er een goedkoper ticket beschikbaar kwam nadat ik besloten had te boeken en ik kijk toch regelmatig hoe de prijzen voor die data dan zijn.
    Dus zou ik graag willen weten waarmee je dit wil onderbouwen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 23:09.




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •