Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 14 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 134

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Amsterdam - Schiphol

  1. Top | #101
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard gwk schiphol

    Via de site van schiphol kun je bij het grens wissel kantoor op schiphol zelf dollars reserveren wie heeft dit ooit gedaan?

  2. Top | #102
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: gwk schiphol

    Ja, ik heb wel eens dollars besteld en opgehaald bij GWK/Travelex.

    Wat wil je weten?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #103
    Vaste Bezoeker FloridaFrankie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Leiderdorp
    Berichten
    105

    Standaard Re: gwk schiphol

    Haal daar zelf altijd m'n dollars, er zijn ('t is immers onze nationale luchthaven) altijd voldoende dollars op voorraad. Als je geen tonnen nodig hebt, lijkt reserveren me overbodig.
    En werk je zelf op Schiphol, of ken je iemand die daar werkt, dan betaal je zelfs geen commissie. We blijven Hollanders.
    1992 Miami/ Orlando/ Florida Keys 1995 Los Angeles/ San Francisco/ Las Vegas 1997 Washington DC & NYC 2008 Orlando 2009 Orlando april/ mei 2010 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach oktober 2010 Orlando mei 2011 Orlando okt 2011 NYC dec 2011 Orlando zomer 2012 San Francisco/ Las Vegas/ Los Angeles dec 2012 Orlando zomer 2013 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach dec 2013 Orlando / Tampa aug 2014 Orlando / Fort Myers / Treasure Island

  4. Top | #104
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    63

    Standaard Douane op Schiphol

    de zoekfunctie van het forum bracht me geen antwoord, maar wat is jullie ervaringen met de douane op Schiphol? Hoe groot is de kans dat je wordt gecontroleerd?

    Toen ik vorig jaar uit Amerika kwam stond er niet eens douane na de bagage claim, dat kwam goed uit want ik had 'iets' meer sigaren en drank mee dan officieel mag. Die kans zit er dit jaar weer dik in, en ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik dit keer wel douane zie en eventueel invoerrechten moet betalen.

  5. Top | #105
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Douane op Schiphol

    In de 6 keer dat wij inmiddels op Schiphol weer Nederland binnen kwamen is er wel 1 keer gevraagd of ik niets had aan te geven. Nee gezegd en kon zo doorlopen.

    En ook vele malen geen beambten gezien.


  6. Top | #106
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    63

    Standaard Re: Douane op Schiphol

    Dat is mooi, vanuit Indonesie had ik namelijk andere ervaringen, toen kon de koffer open (die ik daarna natuurlijk niet meer dicht kreeg), maar ik neem aan dat Azie en Zuid Amerika meer aandacht krijgen vanwege de namaak artikelen en de drugs.

  7. Top | #107
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Douane op Schiphol

    De bestemming speelt mee, maar ook hoe veel andere vluchten komen er rond dezelfde tijd aan, is er een verhoogde dreiging*, hoe val jij in het profileren, vele vele andere factoren etc. Er zijn dus geen statistieken te geven.

    Om je een voorbeeldje te geven; ongeacht bestemming, drukte en eigenlijk alles behalve het af laten gaan van een explosievenalarm (puur medicatie, maar ja........ TSA he.........), word ik NOOIT gecontroleerd. Bij binnenkomst op Schiphol niet, maar ook bij binnenkomst in welk ander land dan ook waar ik tot op heden geweest ben. Ik heb de onschuldige look en alle factoren mee kennelijk.

    Mijn vader daarentegen? Die straalt iets uit; overal ter wereld is het bingo; koffer open. Op Schiphol wordt hij er vaker uitgeplukt dan niet, vaak genoeg zelfs al bij de band. Ook dit fenomeen geldt voor hem wereldwijd. Niet dat hij iets te verbergen heeft, hij weet immers toch al dat hij geheid ergens koffers mag openen. Hij weet dat geen enkel retour zal geschieden zonder minimaal 1 maal koffers open en alles doorlopen. Tenzij het duidelijk is dat hij met mij reist. Dan is het kennelijk in ene geen dreigend profiel meer. Ook dat is wereldwijd. We hebben het zo zout gehad dat hij er al uitgeplukt was, op dat moment duidelijk werd dat hij met mij reist en hup; controle van de baan.

    Beiden zijn pure voorbeelden van profiling.

    Voorbeeldje van dreiging? Afgelopen weken is er een verhoogd alert en zelfs negatief reisadvies geweest vanuit menig werelddeel richting Europa. Big thing. Diverse familieleden hebben in die periode gereisd. Prompt werd ik eruit geplukt op Orlando (bovengenoemd explosievenalert op mijn medicatie, controle van 3 kwartier waarbij ze de vermoedelijke oorzaak -aldus hunzelf!!!!!!!!- vooral niet als eerste gecontroleerd hebben en uberhaupt niet). Vele extra controles gezien op mensen richting Europa. OK, dat kan de US zijn die wel eens vaker in de stress schiet, toch?

    Mijn vader heeft tijdens een overstap op HongKong ruim een uur nodig gehad om door extra veiligheidsmaatregelen te komen (niet aanwezig tijdens een overstap paar weken eerder). Idem dito op Bangkok voor een oom die richting Australië vloog. En zo nog een aantal die wereldwijd de extra maatregelen eruit konden plukken.

    Op het blote oog was er op veel airports niet veel te zien, maar ondertussen. Zo ook bij aankomst op Schiphol deze week. En ja, dan is de kans ook net weer iets groter dat je eruit geplukt wordt.

    Dat geldt voor alle factoren waarop de Marrechaussee bepaalt wie ze wel of niet controleren. Alles is van invloed en vele factoren wisselen constant. Zo ook de bestemming waar je vandaan komt.

    En bedenk je dat ook als je iets niet zíet, het er vaak wel ís. Je hoeft niet altijd iemand in uniform te zien, maar de Marrechaussee is er. Zichtbare uniformen is maar 1 manier van de velen die er zijn in een poging veiligheid en het eerbiedigen van Nederlandse wetgeving te proberen waarborgen. Pas als je naar de deuren loopt en voorbij die deuren bent weet je of je eruit gepikt wordt of niet.

  8. Top | #108
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Douane op Schiphol

    De 5 keren dat ik naar Amerika ben geweest de afgelopen 2 jaar, nog nooit door de douane aangesproken of ik iets bij me had wat ik aan moest geven. Altijd retour met 2 koffer p.p. en handbagage. Vriendelijk 'goedemorgen' zeggen en doorlopen.

  9. Top | #109
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Ede GLD
    Berichten
    117

    Standaard Re: Douane op Schiphol

    Wij zijn inmiddels terug uit Florida.

    Geen douane gezien. Tot nu toe 6 keer geweest, nog nooit douane controle op Schiphol gehad.

    Het kan natuurlijk altijd zijn dat je eruit gepikt wordt en toch controle krijgt.
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

  10. Top | #110
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Douane op Schiphol

    Vandaag op Schiphol stonden ze gezellig bij de uitgang met zijn vijven te praten.
    Iedereen kon zo doorlopen.
    Knaapje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •