Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18

Onderwerp: Reisschema JelleVR: Miami-Miami 28/05-09/06 2011

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    30

    Standaard Re: Reisschema JelleVR: Miami-Miami: 28/05-09/06 2011

    Normaal gezien kon ik hier nu een fijn verslag neerschrijven over onze trip, maar jammer genoeg zijn we niet in Florida geraakt... Een week voor ons vertrek heb ik tijdens de opbouw van een event voor het werk een verrekking opgelopen aan mijn enkelbanden en mijn enkel gekneusd. Het gevolg laat zich dan ook raden, 3 weken gips en een annulatie van onze reis. Gelukkig hadden we een annulatieverzekering en zijn we niet veel kwijt.

    Waarschijnlijk gaan we onze trip toch nog maken in september. Ik hou jullie op de hoogte

  2. Top | #12
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema JelleVR: Miami-Miami: 28/05-09/06 2011

    Wat een pech! Maar sinds het enkel om een redelijk onschuldig mankementje gaat en de verzekering de schade dekt, loopt het gelukkig met een sisser af. September is een heerlijke maand om naar Florida te gaan dus ik zou maar snel op zoek naar tickets gaan.......Beterschap!



  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    30

    Standaard Re: Reisschema JelleVR: Miami-Miami: 28/05-09/06 2011

    Ik hoorde net een kennis die in een reisbureau werkt en me enorm afraadde om naar Florida te trekken in september vanwege het orkaanseizoen. Volgens haar worden de Keys & dergelijke voor het minste afgesloten.

    Nu weet ik echt niet meer wat we moeten doen... Toch naar Florida gaan of eventueel een 10 tal dagen naar NY, Washington & Philly...

  4. Top | #14
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema JelleVR: Miami-Miami: 28/05-09/06 2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelleVR Bekijk Berichten
    Ik hoorde net een kennis die in een reisbureau werkt ...
    Bende toch belatafeld....Als je zo redeneert, kan je tussen 1 juni en 1 december niet naar Florida. Normaal gesproken zou je er nu zitten, toch? Had je precies net zoveel kans op een hurricane gehad.........[-o<

    Ja, in een groot deel van het jaar heb je kans op tropische stormen, stortbuien met onweer en wat je al niet meer aan rampspoed kunt verzinnen tot en met een hurricane met evacuatie. En de laaggelegen Keys met een zeer beperkte infrastructuur worden eerder gevacueerd dan Orlando, logisch toch? Juist in dit gebied neemt men geen risico want met één autoweg zit je natuurlijk in de val als het misloopt.

    Waar een hurricane precies aan land gaat, is volstrekt onvoorspelbaar. Dat íe komt als 't ie zich eenmaal heeft ontwikkeld, staat als een paal boven water. En liggen de Keys op z'n route dan wordt er in het ergste geval geevacueerd zoals bijvoorbeeld in 2008. Maar 't kan ook anders: Bericht uit 2004:
    In the past four weeks mainland Florida has been battered by Hurricane Charley and Hurricane Frances, which together resulted in about ten billion dollars worth of damage, although the Florida Keys escaped both storms largely unscathed.



  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    30

    Standaard Re: Reisschema JelleVR: Miami-Miami: 28/05-09/06 2011

    Nieuwe route zal waarschijnlijk dit worden.
    Duimen dat onze reis dan geen 2e keer geannuleerd wordt door een orkaan J

    21/09 Brussel - NY
    22/09 NY
    23/09 NY
    24/09 NY
    25/09 NY – Tampa (16u15 / Tampa Barricadeers-Atlanta Falcons)
    26/09 Tampa – Orlando (Busch Gardens)
    27/09 Orlando (Aquatica)
    28/09 Orlando (Sea World)
    29/09 Orlando (Cape Canaveral)
    30/09 Orlando (St Augustine & Daytona)
    01/10 Orlando - Homestead
    02/10 Homestead - Key Largo (Everglades)
    03/10 Key Largo - Key West
    04/10 Key West - Miami
    05/10 Miami
    06/10 Miami
    07/10 Miami - Brussel

  6. Top | #16
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema JelleVR: Miami-Miami: 28/05-09/06 2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelleVR Bekijk Berichten
    Duimen dat onze reis dan geen 2e keer geannuleerd wordt door een orkaan J
    Een vroege sneeuwstorm kan New York ook nog platleggen........:wink:.

    Het wordt vast een fijne reis september. Plu mee, poncho mee en een elastiekje over je hoed, dan kan er niks gebeuren!



  7. Top | #17
    Stamgast ferret's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    133

    Standaard Re: Reisschema JelleVR: Miami-Miami: 28/05-09/06 2011

    September heeft onze voorkeur. Wij zijn er al een aantal keren geweest en hebben 1x een orkaan meegemaakt. Dat was bij aankomst in Miami. Wij zijn daardoor de volgende dag doorgereden naar Orlando. Daar was het mooi weer. Mensen bij ons in het vliegtuig die een cruise zouden maken hadden wel pech. Die ging niet door. Afgelopen september hebben we onze poncho niet eens gebruikt. Geen druppel regen in 4 weken.

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    30

    Standaard Re: Reisschema JelleVR: Miami-Miami 28/05-09/06 2011

    Ik maak me er weinig zorgen in Ik leg voorlopig nog geen hotels vast in Florida zodat we onze route ter plaatse nog kunnen aanpassen aan slecht weer.

    Wij tellen in ieder geval (opnieuw) af naar ons vertrek



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •