Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: Honeymoon Island State Park

  1. Top | #11
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Honeymoon Island State Park: Best bezochte SP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Ik betwijfel of de schelpjes die op het strand liggen als 'bedreigde diersoorten' aan te merken zijn. Als het park zelf al 'shelling' als een 'activity' aanmerkt dan lijkt het me niet echt een probleem. .
    Er zijn ook winkels waar je gewoon schelpen kunt kopen waardoor je de indruk zou kunnen krijgen dat je deze gerust kunt meenemen. Waar ik eigenlijk aandacht voor vraag, is de regel bij de Nederlandse douane. Als je daar met je zakje schelpen staat, gekocht of van het strand geraapt, kan je natuurlijk jouw argument gebruiken, maar 't is maar de vraag of je er mee weg komt...:-k.

    Ik denk dat de nederlandse douane, om alle discussie te voorkomen, de vrije invoer van alle schelpen verbied. Of ze nu bedreigd zijn of niet. Da's helder. Wil je ze toch invoeren, dan val je automatisch onder de derde categorie van de Cites conventie. Het mag best, maar je moet dan wel aan de administratieve voorwaarden voldoen, wat onder meer inhoudt dat je van alle soorten schelpen de latijnse benaming moet kennen, anders kan je het formulier niet invullen.....[-o<

    Op de verschillende us-luchthavens zag ik overigens vitrines staan met verrassende artikelen die je daar kennelijk wel kunt kopen, maar niet mag uitvoeren. Doosjes van schildpad, sleutelhangers met alligatorgebitjes etc. Mij staat bij dat hier ook van l*llige toeristenschelpenvuurtorentjes bij stonden, maar ik kan me vergissen. Zal de volgende keer een foto proberen te maken.



  2. Top | #12
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Honeymoon Island State Park: Best bezochte SP

    Kortom: Wel verzamelen aan het mooie strand, dan een mooie foto maken voor het nageslacht en het reisverslag op het Florida Forum, en ten slotte gewoon weer terugleggen, zodat een volgende bezoeker hetzelfde plezier kan hebben als jij hebt gehad.

    En hiermee ronden we de douaneperikelen in dit topic af. Als je er persé nog wat over wilt schrijven, zoek dan even het juiste onderwerp daarvoor op.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #13
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Honeymoon Island State Park: Best bezochte SP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Wordt dan tijd voor een "echt" bezoek aan Florida. :-k
    Vrijwel alle state parks die hier genoemd worden zijn stranden / barrier islands. Een groot deel van de bezoekers komen op het strand liggen, denk ik, en niet zozeer voor de natuur. En gezien de bezoekersaantallen lig je hier niet echt rustiger dan, zeg maar, op Ft. Meyers beach of Clearwater beach.

  4. Top | #14
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Honeymoon Island State Park: Best bezochte SP

    Vanaf het Honeymoon Island State Park kun je de boot naar Caladesi Island nemen. Dit strand behoort al jaren tot de top 3 van Amerika's mooiste stranden.

    http://www.robisjo-usa.net/images/st...ag10/links.jpg

    http://www.robisjo-usa.net/images/st...g10/rechts.jpg

    <<Moderator Michael66: Mooie, maar te grote foto's om op het forum te plaatsen. Max. formaat is 640*480p. Vandaar de plaatjes in links gewijzigd.>>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-02-11 om 16:37.

  5. Top | #15
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Honeymoon Island State Park: Best bezochte SP

    Elk strand heeft / krijgt zijn eigen bezoekers.

    Zonnebaden is in principe niet aan een bepaald strand / een bepaalde plaats gebonden, maar zonnebaders hebben vaak wel wensen m.b.t. al dan niet aanwezige faciliteiten zoals douches, strandstoelen, etc. Terwijl anderen juist naar het strand gaan voor de natuur, de rust, het verzamelen van ...., een rondje joggen of weet ik wat nog voor redenen. En als een strand / plaats dan dichtbij een best wel dichtbevolkt gebied ligt en voor veel van deze redenen de omstandigheden heeft, dan ..... dan heet je dus Honeymoon Island State Park.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •