Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 74 van de 100 EersteEerste ... 2464727374757684 ... LaatsteLaatste
Resultaten 731 tot 740 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

  1. Top | #731

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Voor ons kwam het zo'n 360€ of 90€ pp goedkoper uit! we huren nl 2x een auto (eerst in het oosten van de VS en daarna in FL)

    enkel ben ik ook nog twijfelachtig vermits ik niet graag een onaangename afrekening heb aan het einde

  2. Top | #732
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjerre Bekijk Berichten
    Voor ons kwam het zo'n 360€ of 90€ pp goedkoper uit!
    Over welk type auto/verzekering praat je dan :-k
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  3. Top | #733
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Hoe zit het als je "Insider" bent en je moet bij het verhuurstation nog betalen, moet je dan alsnog naar de counter of kan dat ook bij de kiosk.

    Als ik de VAS code ga gebruiken wil ik liever aan de kiosk blijven ;-)

  4. Top | #734
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wendy1 Bekijk Berichten
    Hoe zit het als je "Insider" bent
    ....Oei, oei. Even wat algemene, ernstige en welgemeende opmerkingen om te voorkomen dat er later een heleboel forummers radeloos bij de Alamobalie staan of teleurgestelde reacties op dit doorgaans zo vrolijke forum schrijven:

    Ik zou de voorwaarden echt goed lezen voor ik Insider werd. Daarin staat precies wat je kunt verwachten. Wanneer je de overeenkomst die je sluit, niet goed begrijpt, zou ik er niet aan beginnen. Het lijkt me niet handig om al je gegevens, inclusief je cc, rijbewijs etc. etc., te verstrekken zonder precies te weten wat je daar nu voor terug mag verwachten.

    Insiders betalen overigens automatisch, het afrekenen gebeurt a.h.w bij de boeking. Bij het inleveren van de auto krijg je de uiteindelijke rekening. Daarna wordt deze afgeboekt. In sommige gevallen kan je ook vooruit betalen, zie de voorwaarden op de Alamosite.....:wink:.

    Zoals al eerder opgemerkt op dit forum is het gebruik van deze methode om korting te krijgen, echt alleen geschikt als je precies weet wat je doet tijdens het boekingsproces. Begrijp je dit niet goed, dan zou ik er zelf nooit aan beginnen. Laat je nooit verblinden door fijne tarieven als je niet precies zelf begrijpt wat je doet.

    Via de pb's krijg ik er ook veel vragen over. Goed bedoeld, maar ik verwijs altijd naar de info op het forum. Meer kan ik er niet aan toevoegen en komen er nieuwe inzichten, dan hebben we er allemaal wat aan, toch?
    Sommigen snappen het systeem niet, anderen kunnen de voorwaarden niet lezen of vertalen en de meeste vragen gaan over onzekerheid. Eigenlijk net als bij de vragen die we al over autohuur kennen, want het lijkt zo simpel maar het blijkt zo ingewikkeld.

    Veel mensen willen de laagste internetprijs met de zekerheid van een eerste klas reisbureau dat de hele dag voor je klaar staat om je te adviseren. Die twee gaan niet samen, mensen! Bij twijfel, nooit inhalen:-k.



  5. Top | #735
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Even heel zwart/wit, zo zie ik het; Voorheen boekte ik bij USA-reisen het pakket met de medebestuurder. Of bij een RB het Alamo Gold-pakket. Zover ik zie is dit hetzelfde als het Gold-pakket van Alamo.de. Nu heb je daar een kortingscode bij die je invult (net zoals ik ook kan met bij mn disneyjaarabbo, daar krijg je 10% mee).

    Dus hetzelfde pakket maar dan met ongeveer 33% korting......of denk ik nu te simpel :?::?: Alleen kunnen ze om een pasje vragen die je dan vergeten bent

  6. Top | #736
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    @wendy

    De verontrustheid van Teleton is waarschijnlijk welgemeend, maar volgens mij maakt hij het zelf ietwat te ingewikkeld. Ik begrijp wel dat hij als ,,materie-deskundige'' niet de hele tijd bestookt wil worden met allerlei vragen.
    Het insider zijn staat volgens mij los van het gebruik van een kortingscode.

    Volgens mij is je vertaling juist, met als aanvulling

    - Via VAS/alamo.de: Daar kun je vooraf betalen, staat de prijs vast, en meld je je gewoon aan de Alamo-counter met je prepaid-voucher. De prepaid voucher is volgens mij geen andere dan die je krijgt van usareisen.de

    - Via Alamo.com + kortingscode (heb je niets te maken met VAS), hetzelfde pakket met uitzondering van 2 extra chauffeurs, maar wel met volle tank benzine

    Weet alleen zelf niet als je geen insider bent of je via Alamo.com ook VOORAF (prepaid) kunt betalen of alleen reserveren.

    Blijft over: Ze kunnen vragen om een pasje van de reisbranche of Journalistenpas aan de counter. En dat risico moet een ieder voor zichzelf afwegen.
    Vermoed zelf dat het overleggen van een prepaid voucher (Amerikanen bestrijden dan niet zo vaak de vastgestelde condities op die voucher) als dat je achteraf moet betalen. Maar dat is niet meer dan mijn gevoel.
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 21-03-11 om 15:57. Reden: Aanvulling

  7. Top | #737
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    45

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Heb net via vliegwinkel.nl kleine auto geboekt voor 12 dagen voor 216 euro All-inclusive. Dat lijkt mij een klein prijsje. Alamo in april.

  8. Top | #738
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Ik zou het toch niet durven om op 1 succesverhaal het risico te nemen dat ik dalijk daar sta en een 'pietje precies' heb die mij om mijn perskaart vraagt (welke ik natuurlijk niet heb) en om dan maar te hopen dat bluffen dat ik hem ben vergeten gaat werken, voor het zelfde geld krijg ik de auto pas mee als ik het verschil met het gewone tarief, of een veel duurder tarief betaal.

  9. Top | #739
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Bij twijfel, niet doen. Dat is ook de boodschap die Teleton ons meegeeft. Your choice, your risk.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #740
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Precies, als je jezelf er niet lekker bij voelt moet je het niet doen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •