Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 18 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 174

Onderwerp: Florida met kinderen

  1. Top | #91
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vakantie in Florida: het weer en kleine kinderen

    Hier nog veel meer weer: FAQ: het weer in Florida
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #92
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vakantie in Florida: het weer en kleine kinderen

    Als je je goed voorbereid gaat et allemaal wel lukken. Onze zoon van zeven gaat al jaren mee, de laatste jaren in juli/augustus omdat we gebonden zijn aan het hoogseizoen.

    Belangrijk:
    1. Veel drinken. De warmte droogt je uit, dus je hebt veel vocht nodig. Bied je kinderen regelmatig wat aan.
    2. Doe niet teveel. Plan niet je hele vakantie van voor tot achter. Neem regelmatig een rustdag en maak de dagen niet te lang.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #93
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Vakantie in Florida: het weer en kleine kinderen

    Hoi Marco,
    In 200 zijn wij 3 weken door Florida getrokken, een rondreis, zelf samengesteld. Onze kinderen waren net 3 en 6 geworden op de dag van vertrek. Wij waren daar van 24 juni tot 17 juli. Warm en vochtig, maar ik kan eerlijk zeggen dat de kinderen er veel minder (of geen) last van hadden dan wij.
    Ook het rondreizen vonden ze leuk. Omdat mijn man niet rijdt heb ik de afstanden bepaald en ik vond slechts 1 stuk lang en nogal saai, maar dat is persoonlijk. We hebben veel gezien en gedaan met de kinderen en ze vonden alles even leuk. In februari gaan we terug, ze zijn nu 10 en 13. Helaas blijven we nu op 1 plek, maar ook dat zal de pret niet minder maken.
    Er zijn echt heel veel leuke dingen te doen met kinderen van die leeftijd, dus geniet ervan en doe wat jullie allemaal leuk vinden.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  4. Top | #94
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    23

    Standaard Re: Vakantie in Florida: het weer en kleine kinderen

    Ook ik ga naar Florida met kleinere kinderen en vraag me af of het toegelaten is om drinken mee binnen te nemen in de pretparken (Disney, Sea World).
    Of moet je alles achter laten en eenmaal binnen al onmiddellijk je portefeuille boven halen (we slapen niet in een Disney hotel, ook geen dining plan).

  5. Top | #95
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vakantie in Florida: het weer en kleine kinderen

    Meenemen!! Da's toegestaan. Wij nemen altijd een flesje of 6 (halve liters) mee om de eerste uren door te komen. Wij gaan altij in juli/augustus en dan is het nodig om heeeel veel te drinken, dus met een liter per persoon kom je dan niet uit.

    De enige plek waar ik in Florida heb meegemaakt dat het niet was toegestaan was Tropicana Field, het honkbalstadium van de Tampa Bay Devil Rays. I.v.m. veelvuldig binnensmokkele van alcoholische drank is dat daar verboden, net als in meer sportstadions. Sinds 2007 is daar het wel weer toegestaan om waterflesjes mee te nemen, mits ongeopend. En er wordt streng op gecontroleerd (en terecht!).
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-07-10 om 12:00. Reden: fqe

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #96
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    23

    Standaard Re: Vakantie in Florida: het weer en kleine kinderen

    Bedankt, fijn te horen dat je drinken mee naar binnen mag nemen.

    Weet er iemand of in de parken zelf drinkfonteintjes zijn en/of het leidingwater in Orlando te drinken is (dan is een flesje snel gevuld en met wat poeder erbij smaakt het nog lekker ook - en is nog veel gezonder dan de frisdranken).

  7. Top | #97
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: Vakantie in Florida: het weer en kleine kinderen

    Als je de chloor smaak en geur kan weerstaan kun je uit de kraantjes drinken maar ik kan er absoluut niet tegen en neem daar ook alles zonder ijsklontjes. Wij kopen altijd grote canns en vullen de kleine flesjes. Voor onze dochter vulde we altijd een aantal flesjes met de limonade van daar (2.99 per can) die vond ze namelijk super lekker. Wij zelf namen ook wel cola in het park want dat lekker koel, je wat word namelijk op een gegeven moment wel wat warmer.

  8. Top | #98
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vakantie in Florida: het weer en kleine kinderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSL Bekijk Berichten
    Weet er iemand of in de parken zelf drinkfonteintjes zijn en/of het leidingwater in Orlando te drinken is (dan is een flesje snel gevuld en met wat poeder erbij smaakt het nog lekker ook - en is nog veel gezonder dan de frisdranken).
    Leidingwater in Orlando drinken vergelijk ik altijd met het leegdrinken van een zwembad. Zoveel chloor. Je bent van binnen dan wel mooi gebleekt! Ook de frisdrank "uit de tap" wordt gemaakt met leidingwater, en is du over het algemeen niet te dinken, vind ik.

    In Disney is het voor mijn gevoel iets minder chloorachtig. Maar nog steeds niet echt lekker, gewoon nog vies eigenlijk. Ik drink af en toe eens wat uit zo'n fonteintje (die zijn er overigens behoorlijk veel) en dank dan in eerste instantie dat 't wel meevalt, maar achteraf komt dan het chloor weer opboeren ... bah!

    Maar ja, van anderen hoor ik weer dat ze het wel goed te drinken vinden ...! Ieder zijn smaak! En daarover valt nu eenmaal niet te twisten.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #99
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    40

    Standaard Re: Baby in het vliegtuig

    Nou we zijn weer terug, maar wilde de ervaringen toch even delen voor toekomstige reizigers met baby.

    In principe ging alles prima. Ik had meerdere flessen bij me en kant-en-klare pakjes. Dat mocht zo door de douane, zowel heen- als terugweg. Verder had ik de maxi-cosi mee op een inklapbaar onderstel. Dat ging mee tot aan de gate en stond weer klaar bij het uitststappen. Aan boord maakten de stewardessen de flessen warm door ze in heet water te zetten, ging prima. En ze spoelden de flessen ook om met kokend water, dus meteen weer schoon als je dat wilt. Je moet wel een doek o.i.d. meenemen om de baby op te leggen als je wilt verschonen, dat kan alleen in het toilet op een harde plank.

    Ik had een bassinet aangevraagd, maar er waren drie babies aan boord en maar 1 bassinet. Wel kregen we een extra stoel voor de maxi-cosi. Het was bulkhead, dus met extra beenruimte, maar de maxi-cosi paste niet tussen de stoelen. We hebben geruild met de personen achter ons, want daar paste de maxi-cosi wel.

    Op de terugweg naar Amsterdam hadden we weer geen bassinet. Die was wel aan boord, maar we hadden geen bulkhead waar de bassinet kan hangen. En we hadden ook geen extra stoel. Uiteindelijk hebben we kunnen ruilen met degenen die op de bulkheadplaatsen zaten zodat de baby lekker kon slapen. Maar ik vond het wel vreemd. Zij hadden de bulkheadplaatsen een paar weken ervoor aangevraagd en wij de bassinet al een paar maanden geleden. Hoe plannen ze dat dan bij Delta????
    Enfin, ik was allang blij dat ik niet al die uren met de baby op schoot moest zitten. En de stewardessen van Delta waren echt heel behulpzaam en vriendelijk.

    In Florida zelf ging alles ook prima. Overal maken ze wel een flesje warm als je dat vraagt. Ik had een stroller gekocht, maar die kon niet helemaal plat. Voor een jonger babietje had het niet gekund, maar dit ging nog net. En inderdaad: geen parasolletje of schaduwkap te vinden. Dus we hebben hydrofiele doeken over de wagen gedrapeerd tegen de zon. Ging ook prima. Er was ook niet echt een brandende zon, omdat het al half november was.

    Kortom, alles is goed verlopen. Ik zou het echter niet met een jonger babietje doen. En ik vond het vervelend dat je niet kunt rekenen op een bassinet als je die aanvraagt. Met een beetje pech zit je uren met een klein kindje op schoot. Vond het wel top zoals het ging met de kinderwagens aan de gate. Zowel op heen- als terugreis kwam alles er weer keurig netjes uit, ook de maxi-cosi.

    Joontje

  10. Top | #100
    Regelmatige Bezoeker stippie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Gemert, Brabant
    Berichten
    49

    Standaard Tip voor Orlando bezoekers met (kleine) kinderen

    Voor iedereen die met (kleine) kinderen naar Orlando gaat heb ik de volgende tip.

    Bezoek eens de grootste McDonalds ter wereld in Orlando.

    Hier vind je meer info (in het Engels):

    http://www.vacationsmadeeasy.com/Orl...nOrlandoFL.cfm

    :lol:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •