Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 51 van de 70 EersteEerste ... 41495051525361 ... LaatsteLaatste
Resultaten 501 tot 510 van de 698

Onderwerp: Vliegen met Air Berlin

  1. Top | #501
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    94

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Goedemorgen,

    Een vraagje over Air Berlin.

    Hoelang van te voren is het mogelijk om daar een stoel te reserveren? Ik probeer te reserveren voor april 2018 naar Orlando, maar de site geeft steeds aan dat er nog geen vluchten bekend zijn. Ik dacht altijd dat je een jaar van te voren al kan reserveren? We hoeven niet persé met Air Berlin, maar rechtstreeks vanaf Düsseldorf is wel prettig.

  2. Top | #502

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Zal rond september zijn.

  3. Top | #503
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    94

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Dat is dan nog best lang wachten. Waar ligt dat aan? Ik dacht dat er op het forum al mensen waren die geboekt hebben voor maart 2018? Anders kijk ik toch alvast naar andere maatschappijen. Of loont het om te wachten?

  4. Top | #504

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Maart valt onder het winterseizoen 2017-2018. April in het zomerseizoen 2018. Grofweg lopen deze seizoen gelijk met het terug en vooruitzetten van de klok, maw zomer is van laatste weekeinde in maart tot en met het laatste weekeinde van oktobee. Winter is omgekeerd. Vanaf het laatste weekeinde van oktober tot het laatste weekeinde van maart.

    Air Berlin maakt vluchten slechts per seizoen boekbaar en niet zoals de meeste majors dat doen via de 300/330 dagen tevoor. In september komt dan de zomer online en meestal rond februari de winter.

    Transavia en TUI doen het op dezelfde manier.
    Heeft wellicht ook te maken met contracten die men sluit met touroperators, een (groot) aantal van de stoelen worden gevuld met reizigers die een pakketvakantie hebben geboekt.

  5. Top | #505
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    http://www.nu.nl/beurs/4776303/ryana...lufthansa.html



    Volgens hem is Air Berlin "zo goed als failliet" en moet het bedrijf daarom "van de markt verdwijnen, waardoor andere maatschappijen de plaats van Air Berlin in kunnen nemen."


    Oei.....dat is niet fijn!

    Wij vliegen dus over 4,5 week met Airberlin.
    Ik heb bij Tix.nl geboekt. Volgens mij bij American Airlines en op de heenweg uitgevoerd door Air Berlin, terugweg Iberia.

    Stél dat Airberlin inderdaad voor die tijd failliet gaat, wat kan ik dan verwachten?
    Met andere woorden: wat moet ik al in mijn achterhoofd houden qua regelwerk (en evt teruggave kosten)?
    Ik bereid me graag goed voor en aangezien dit onze 1e keer zelf alles los boeken en 1e keer Florida is, weet ik liever vantevoren waar ik rekening mee moet houden. En hoe we ervoor kunnen zorgen dat onze vakantie geen problemen oplevert. Ben hier totaal niet in thuis.

  6. Top | #506

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Voorlopig is dat nog niet aan de orde omdat Etihad er nog inzit.

    Vwb als het wel gebeurd.
    Als je een pakketreis hebt geboekt bij een Nederlandse broker dan val je knder de ANVR en garantiefonds regeling. Indien rechtstreeks geboekt bij AB of alleen een vlucht via een broker, dan ben je je geld kwijt, behalve als je geboekt hebt met een CRedit Card die bijvoorbeeld 180 dagen garantie geeft. Dan kan je op je credit card verhalen.

  7. Top | #507
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Ik heb geen pakketreis geboekt. Alleen losse vluchten bij de website Tix.nl
    Dus ook niet rechtstreeks bij AB.
    De hotelovernachtingen en autohuur heb ik bij een reisbureau geboekt.

    Dus wat áls? Hoe kom ik dan op plaats van bestemming?? Nieuwe vluchten boeken en geld van de eerdere vluchten kwijt?

  8. Top | #508
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Yep, Tix is een broker dus als je een los ticket hebt gekocht moet je zelf iets gaan regelen om op de plaats van bestemming te komen. Maar zover is het nog niet dus ga je hier maar niet druk om maken.

  9. Top | #509
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Ik probeer het ��

  10. Top | #510

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Die 4,5 week redden ze nog wel hoor. Air Berlin hangt al jaren aan een draadje dus zo nieuw is dit niet. Voor de korte termijn zijn er genoeg slagen gemaakt. Echter voor de lange termijn.. dont worry



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •