Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Autorit Miami-Orlando na vliegreis

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Nuenen, Nederland
    Berichten
    68

    Standaard Autorit Miami-Orlando na vliegreis

    Hallo, ik overweeg om na een vlucht Brussel-Miami daarna met een huurauto naar Orlando te rijden.
    Is dat te doen of doe ik dan teveel op 1 dag. We reizen met twee pubers. Miami-airport naar Orlando zou zo'n vier uur rijden zijn. klopt dat?
    Een slechte dag op vakantie is altijd nog beter dan een goede dag op t werk....

  2. Top | #2
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: autorit Miami-Orlando na vliegreis?

    Alles is te doen. Maar ik zou liever een nacht in een hotel blijven en de volgende morgen naar Orlando doorgaan. Het is sowieso een hele lange reisdag. Dan moet je in Miami nog door immigrations, bagage van de band plukken en de auto ophalen. Reken voor dat alles ook nog eens een uurtje of 2 en dan zou je nog 4 uur moeten rijden. De vermoeidheid slaat gegarandeert toe als je in de auto zit.
    De volgende morgen ben je vast en zeker al rond 4-5 uur wakker door het tijdsverschil, op je gemak gaan rijden en dan zou je nog in Orlando voor het ontbijt kunnen aanschuiven.
    Maar ieder het zijne natuurlijk.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: autorit Miami-Orlando na vliegreis?

    Hoe laat kom je aan in Miami?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard Re: autorit Miami-Orlando na vliegreis?

    Veiligheid voor alles. Neem lekker een hotel in de buurt van de luchthaven en ga lekker de volgende dag rijden. Je bent toch niet meer okselfris als op Miami aankomt.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: autorit Miami-Orlando na vliegreis?

    We hebben dit lang geleden eens gedaan, maar moesten om het half uur van chauffeur wisselen omdat we achter het stuur in slaap vielen.

    De afgelopen paar jaar deden we dit vanaf Ft Meyers (2,5 uur) en konden we dit makkelijk volhouden.
    Daarna even douchen en dan boodschappen doen.
    Waarschijnlijk minder stress door jarenlange ervaring, het ligt dus een beetje aan je persoonlijke omstandigheden.

    Volgend jaar eindelijk weer eens naar MCO

  6. Top | #6

    Standaard Re: autorit Miami-Orlando na vliegreis?

    Wij hebben dat nog nooit gedaan, altijd een hotel genomen na de vlucht. Je bent moe van het vliegen, wachten bij de douane etc.
    Is echt niet aan te raden. Hotel in de buurt hoeft echt niet duur te zijn. Zie ons verslag. Met een heerlijk ontbijt en fris en fruitig leuk op stap.
    Hoef je namelijk ook niet in het donker te rijden, het is zeker 4 uur rijden en dan nog even stoppen.

    Als je overdag rijdt zie je ook nog wat. Ons advies, niet doen. Maar als je het doet dan meerdere bestuurders en veel stoppen voor koffie ;-)

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker frankz's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    104

    Standaard Re: autorit Miami-Orlando na vliegreis?

    twee jaar geleden ook die fout gemaakt, maar na vertraging kwamen we pas om 22.00 uur op Miami.
    Dan de koffers en de auto nog halen. Uiteindelijk toch naar Orlando gereden, maar ook wij moesten regelmatig
    wisselen omdat je na zo'n lange dag toch wat wegtrekkers krijgt. volgende keer zou ik ook een motel nemen of gewoon
    (zoals nu) direct op Orlando vliegen

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: autorit Miami-Orlando na vliegreis?

    Zoals vele voor mij ook al deze "fout" gemaakt. Maar wij van Tampa naar Cape Coral. Na een lange vliegreis, bagage en auto ophalen was deze autorit teveel van het goede. Kwam er nog bij dat het verschrikkelijk slecht weer was. Nog nooit zo blij geweest bij aankomst in Cape Coral!

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: autorit Miami-Orlando na vliegreis?

    Ik zou het niet doen.
    Ben enkele weken geleden van Orlando naar Weston (eerste stadje van Fort Lauderdale) gereden en ik heb onderweg serieus moeten vechten tegen de slaap. Ik ben om 22:00 aangekomen in Weston, nadat ons vliegtuig om 17u15 geland was. Koffers ophalen, file bij Alamo, auto uitkiezen, inladen, file bij buitenrijden Alamo --> we zijn om 18:20 vertrokken uit Orlando.
    Miami is 30 à 45 minuten verder dan wat ik heb gedaan. Vanaf Fort Lauderdale rij je daarenboven op autowegen die door de steden lopen met veel op- en afritten.
    Je zal zo laat toekomen dat je biologische klok weer op "wakker" staat, wat de aanpassing nog moeilijker gaat maken.

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Nuenen, Nederland
    Berichten
    68

    Standaard Re: autorit Miami-Orlando na vliegreis?

    Bedankt allemaal, ik ga het ook niet doen. Heb geboekt en vlieg vanaf Brussel, Chicago naar Orlando, aankomst 19.43 uur.
    Een slechte dag op vakantie is altijd nog beter dan een goede dag op t werk....



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •