Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 38

Onderwerp: Het noorden van Florida

  1. Top | #11

    Standaard Gevraagd: info over het noorden van Florida

    Hallo allemaal

    Ik ben Elly. Ik ga over ruim een maand voor een maand naar Florida. Ik lees al enig e tijd mee op het forum en wordt hier steeds wijzer van. Ik zoek alleen nog info over het noorden van Florida. Wat is er allemaal te doen, qua steden, natuurparken en andere bezienswaardigheden.
    Hoop veel info van jullie te krijgen.

    mvg Elly

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker frankz's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    104

    Standaard Re: Gevraagd: info over het noorden van florida

    Hallo Elly

    Welkom op het forum. Op je vraag over het noorden van Florida kan ik je niet helpen. Het verbaasd me dat er geen andere forummers zijn die antwoord geven. Dit ben ik niet gewend.
    Laatst gewijzigd door Njit; 18-04-07 om 00:09.

  3. Top | #13
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Gevraagd: info over het noorden van florida

    Ik denk dat dit bericht gewoon over het hoofd gezien is
    Het noorden is helaas niet zo goed vertegenwoordigd op het forum. Lees er weinig over. Maar misschien dat er wat experts zijn
    Laatst gewijzigd door Njit; 18-04-07 om 00:09.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Gevraagd: info over het noorden van florida

    Ik ken het noorden alleen van het er doorheen rijden op weg naar het midden (Orlando) en het zuiden (Miami, Key's).
    Een deel van het noorden, de panhandle is bekend vanwege het goede weer, en aan de andere kant (dus de oostkust) daar liggen wat oudere badplaatsen, in het midden is volgens mij niet veel te doen, behalve de I 95.
    Eric
    Laatst gewijzigd door Njit; 18-04-07 om 00:10.

  5. Top | #15

    Standaard Re: Gevraagd: info over het noorden van florida

    allen bedankt, hoop op nog meer info, maar bedankt zover
    Laatst gewijzigd door Njit; 18-04-07 om 00:10.

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    24

    Standaard Re: Gevraagd: info over het noorden van florida

    Hallo Elly,

    Vorig jaar november zijn wij onze Florida reis begonnen in Pensacola en in ongeveer 12 dagen richting Orlando gereden. Onze route:

    Pensacola-Panama City-Tallahassee-Lake City-Gainesville-Ocala-Tampa-Orlando

    Het noorden is inderdaad wat stiller (minder toeristisch) maar sommige plaatsen, zoals Pensacola (Beach), Gainesville en Tallahassee zijn zeker de moeite waard.

    Ook is het leuk om als je toch in het noorden bent even een uitstapje te maken naar Alabama (kun je weer een staat aan je lijstje toevoegen..:-)).

    Hopelijk heb je nu iets meer informatie!

  7. Top | #17

    Standaard Re: Gevraagd: info over het noorden van florida

    dank je wel voor je reactie NIRAK,
    zo wie zo gaan we ook naar Key West,Everglades,Oostkust,Westkust,Disney parken,en ik heb jou info opgeschreven.
    4 jaar terug zijn we 15 dagen in Florida geweest, we vonden het te gek,en hebben het Disney virus meegekregen,(zijn nog steeds besmet).14 mei vertrekken we voor 1 maand.
    We kunnen niet wachten,en tellen de dagen af.
    vr gr Elly 53.

  8. Top | #18
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Gevraagd: info over het noorden van florida

    Het eerste jaar dat wij gingen wilde wij ook heel florida doen. Is er niet van gekomen. Hebben dit rondje gemaakt. Orlando-daytona beach-st augustine-binnen door naar silversprings-St petersburg-Tampa-Fort-Meyers-Naples-Fort-Lauderdale-Vero Beach-Orlando. Dit allemaal in een maand tijd. Als je ook nog het noorden er bij wil doen krijg ik het gevoel dat je dan de hele dag in de auto zit.Wij verbleven op sommige plaatsen drie dagen en namen dan een appartement. Alleen de eeste paar dagen in orlando hadden wij'een hotel geboekt.Als je alles in orlando wil zien ben je wel even bezig. Maar het leukste park vind ik nog Bush Gardens in tampa.Dit rondje hebben wij wel in 1991 gedaan. De keys hebben wij een stukje gereden twee eilandjes maar .als maar file plus de stank van rotte vis (zijn wel met cruise in key west geweest, vond ik erg leuk) Maar de reis over al die eilandjes en dan weer terug vond ik toen te ver. Zijn sinds die tijd al meerdere keren in Florida geweest. De parken hebben we nu wel gezien en doen het wat rustiger aan. Een weekje strand in Napels, een weekje cruissen, een paar daagjes Fort Lauderdale en een weekje villa Orlando om te shoppen. Zo is ons maandje vakantie alweer ingevuld.

  9. Top | #19

    Standaard Re: Gevraagd: info over het noorden van florida

    Bedankt voor je reactie Jaap,

    misschien willen wij wel te veel,(jeugdige overmoed).
    wij hebben een villa gehuurd,in de buurt van Orlando, samen met onze dochter,(schoon)zoon,en 2 kinderen.
    willen 1 a 2 weken iets meer van Florida zien, dan alleen pretparken en winkels.
    Wij willen ook eens een cruise maken,kunnen dat inderdaad via Florida doen.vr gr Elly 53.

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker silvia1981's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    47

    Standaard Re: Gevraagd: info over het noorden van florida

    Ik zie gainesville erbij staan en dit is de moeite waard om een keer te gaan kijken,niet zo heel toeristisch en hier komen de national champions de Gators vandaan haha!
    Verder heb je daar nog Devil's millhopper en zo heb je nog een aantal dingen.
    Ik vond het wel erg leuk om daar wat tijd rond te brengen!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •