Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 24 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 232

Onderwerp: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

  1. Top | #71
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Ik had vanmiddag ook een mailtje van mijn reisbureau, heel netjes! Ik ben echter wel blij dat ik het morgen zo, zonder wachttijd, kan ophalen bij de ANWB, met wachttijd had ik het dus niet meer gered voor zondag

  2. Top | #72
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Hmm niets over gehoord, ja nu dan. Helaas, heb al gereden zonder internationaal rijbewijs en gelukkig niet aangehouden.
    Maar was niet erg geweest hoor, kon ook nog wel bij alle ellende.

  3. Top | #73
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Kan iemand misschien eens een ANWB IDP inscannen? Volledig met alle bladzijden?
    Ik heb al google uitgebreid laten zoeken, maar kan geen compleet exemplaar vinden.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #74
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Ach, toen wij in 1999 naar Florida gingen hebben we al een intern. rijbewijs meegenomen. We kregen het advies dit te doen zodat je deze kon laten zien als je aangehouden zou worden. We gaan wel even naar de ANWB voor zo'n plakboekvulling


  5. Top | #75
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Onderstaand geleend stukje van het Allesameriaforum bespaart ons een ritje naar de anwb in Den Bosch en bovendien € 71,80 (4 x € 17,95).


    Dit antwoord komt van het Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles (officeler kan het dus niet):

    New Law Impacts International Drivers

    During the 2012 legislative session, the Florida Legislature amended section 322.04, Florida Statutes, to require visitors from outside the United States to have an International Driving Permit in order to drive lawfully in Florida. This change took effect Jan. 1, 2013.

    It has come to the Department’s attention that this requirement may violate the Geneva Convention on Road Traffic (1949), an international treaty to which the United States is a signatory. Treaties to which the United States is a party preempt state laws in conflict with them.

    Therefore, the Florida Highway Patrol will defer enforcement of violations of the amended statutory section until a final determination of the alignment of the amendment with the treaty can be made. Non-resident visitors to Florida who wish to drive while here will be required to have in their immediate possession a valid driver license issued in his or her name from another state or territory of the U.S. or from their country of residence. However, the FHP will not take enforcement action based solely on the lack of an International Driving Permit.
    http://www.flhsmv.gov/IDP.htm

    Dus: de wet bestaat, maar wordt voorlopig niet uitgevoerd hangend verder juridisch gehannes.

    MVG
    A3
    Laatst gewijzigd door Njit; 14-02-13 om 21:38.
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  6. Top | #76
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Applaus voor Adrie!
    Ik ga dit eens rustig afwachten...
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  7. Top | #77
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Das mooi snel uitgezocht door de heren en dames op Alles Amerika. En natuurlijk mooi dat je het hier plaatst A3!

  8. Top | #78
    Vaste Bezoeker pixiedust's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    102

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Pfff...gelukkig las ik vanochtend via Facebook het bericht dat vanaf 1-1-2013 een internationaal rijbewijs nodig is. Wij vertrekken morgen! WAT? Moet ik dat vandaag nog regelen...uh...ja dus! Gelukkig had ik tussen het werk door even tijd...dus morgen vertrekken we met een internationaal rijbewijs op zak. Wat een gedoe!

  9. Top | #79
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    112

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pixiedust Bekijk Berichten
    Pfff...gelukkig las ik vanochtend via Facebook het bericht dat vanaf 1-1-2013 een internationaal rijbewijs nodig is. Wij vertrekken morgen! WAT? Moet ik dat vandaag nog regelen...uh...ja dus! Gelukkig had ik tussen het werk door even tijd...dus morgen vertrekken we met een internationaal rijbewijs op zak. Wat een gedoe!
    Achteraf gezien dus niet nodig! Zie het bericht van A3 hierboven.....

  10. Top | #80
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Ik had het statement ook net gezien op het AA forum. Dus vooralsnog is er weinig aan de hand, al is het wel iets om in de gaten te houden.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •