Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 31 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 308

Onderwerp: Laptop meenemen

  1. Top | #111
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    belgie-west vlaanderen
    Berichten
    7

    Standaard Re: Laptop kopen in Florida

    vergeet niet dat je hier een andere batterijlader moet aankopen vermits het een andere stekker is groetjes lorre

  2. Top | #112
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Soest
    Berichten
    27

    Standaard Re: Laptop kopen in Florida

    Andere batterijlader is meestal niet nodig. Bijna elke laptoplader is 110-230 volt.
    Het enige wat je dus nodig hebt is een reisstekkertje van een paar euro.

    Overigens kan de douane aan serienummers vaak ook zien waar een laptop is gekocht en niet te vergeten aan het toetsenbord, die vaak een andere indeling heeft in de USA dan in Nederland. Aan een serienummer is helaas vaak ook te zien wanneer het ding is geproduceerd. Aanvoeren dat je je laptop toch echt al een jaartje hebt werkt dan ook niet. Je moet wel heel goed kunnen smoezen, wil je je daar uit praten.

    Wordt je niet gecontroleerd, dan heb je geluk. Zo wel, dan heb je geen geluk en wordt je laptop minstens even duur - maar waarschijnlijk duurder - als in Nederland, door BTW, invoerrechten en niet te vergeten de dikke boete.

    Overigens ben ik met een tweedehands laptop naar Amerika geweest. En daar heb je vanzelfsprekend ook geen rekening van. Dus het controleren van een rekening is niet waterdicht. En helaas weet de douane dat ook.

  3. Top | #113
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    velserbroek nl
    Berichten
    48

    Standaard Re: Laptop kopen in Florida

    hoi ik wil me er niet mee bemoeien als je daar een laptop wilt kopen moet je het zelf weten alleen zijn wij net een week terug uit florida en mijn man wilde daar een gps navigatie kopen na een aantal shops afgeweest te zijn belande we in een electronica winkel met een aardige verkoper zou familie hebben in amsterdam en had een goede babbel
    na verloop van een half uur gepraat aparaten te hebben gezien vragen gesteld hoe zit het met opladen stroom en het belangrijkste als we thuis zijn willen we de map van nederland erin.
    was ook geen probleem,kon ik downloaden bij cobra,com .
    dus oplader erbij met de goede stekker voor thuis die na een uur het al niet meer deed en het ergste geen map van nederland.
    dit was volgens cobra absoluut niet mogelijk.
    zij vonden het heel vervelend dat wij dus misleid zijn en verkeerde info hadden gekregen en adviseerde ons kontakt met de winkel op te nemen.
    die hebben we een fax gestuurd en je raad het al ze reageren niet.dus ja nu zitten we mooi met een gps met amerika en canda waar we voor de rest niks mee kunnen.hier in nederland had je nog terug naar de winkel kunnen gaan, en als er iets stuk gaat ook.
    kijk ik wil natuurlijk niet zeggen dat het overal zo is, maar dit is ons gebeurd en ik wil alleen maar zeggen kijk uit laat je niet gek lullen door die amerikanen silvia

  4. Top | #114
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    78

    Standaard Re: Laptop kopen in Florida

    We laten ons zeker niet overhalen, want daarvoor is het veel te veel geld. Volgens mijn man kan het allemaal, maar om het zeker te weten vraag ik het ook op het forum. Veel mensen weten meer dan twee, toch? Eigenlijk vind ik de douane het grootste probleem. Wij hebben overigens ook een GPS-systeem hier gekocht, een Garmin Streetpilot C3330 voor $ 250,00. Volgens mij een superkoopje, want op kieskeurig.nl zag ik dat ze in Nederland meer dan het dubbele kosten. Toen ik de verhuurprijs van Avis hiervoor hoorde, was ik om. Maar inderdaad heel vervelend als je precies een verkeerd systeem hebt gekocht. Ik hoop voor je dat je nog vaker naar Amerika gaat en het er dan op die manier uithaalt. Of dat je hem aan iemand kunt verkopen of, je weet maar nooit, er toch nog een kaart voor Europa voor kunt kopen.

  5. Top | #115

    Standaard Re: Laptop kopen in Florida

    Een collega van mij heeft zijn MAC gekocht in USA. Hij heeft wel de rekening en garantiebewijs e.d. per post verstuurd. Dan hebben ze geen bewijs, dat je het daar gekocht hebt en volgens mij moet de douane het bewijs leveren.

  6. Top | #116

    Standaard Re: Laptop kopen in Florida

    Ik ben net terug uit Amerika en een laptop van HP gekocht voor 400 euro en een mooie gratis leren tas erbij. Wij kwamen via Dusseldorf terug en geen probleem gehad met invoeren, even een jasje over de tas gehangen en we konden zo door lopen.
    De laptop doet het prima, alleen de adapter stekker is kapot, je hebt 1 jaar garantie dus ik heb contact opgenomen met HPAmerika. Zij geven dus alleen garantie in het land waar de laptop verkocht is!! Dit is dus wel erg balen. Gelukkig is het alleen maar een adapter en je koop er voor 50 euro hier in Nederland een nieuwe. Maar ja als er dus verder iets met de laptop hebt heb je hier in NL dus geen garantie. Wel willen ze bij HP amerika iets naar een adres in Amerika sturen. Dus als je iemand daar kent dan kan diegene het weer naar NL opsturen.
    Succes met het kopen van een laptop het scheelt iig wel enorm met de prijs hier in NL

  7. Top | #117
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    78

    Standaard Re: Laptop kopen in Florida

    Inmiddels is de laptop succesvol ingevoerd! We hebben speciaal een vrolijke strandtas van $ 5,00 gekocht en hem daar in gedaan. Ik denk dat ze mij ook niet zo gauw zullen verdenken \\/ Volgens mij zit het met de garantie ook nog goed. Hij (Compaq) kan hier namelijk geregistreerd worden.

  8. Top | #118
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Laptop kopen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fuckaduck Bekijk Berichten
    volgens mij moet de douane het bewijs leveren.
    Nee, je moet als importeur het bewijs leveren als je vrijwaring van invoerrechten wil krijgen. Bijvoorbeeld door een factuur of een geldig douanedocument (zoals een bewijs van voorafgaande uitvoer, als je een laptop in Nederland hebt gekocht en die tijdelijk mee wil nemen naar een land buiten de EU).

  9. Top | #119
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Laptop kopen in Florida

    Zie ook hier: http://www.douane.nl/particulier/rei...bagage-05.html

    Uw gebruikelijke persoonlijke bagage kunt u meestal zonder schriftelijke of mondelinge aangifte belastingvrij invoeren. Soms kan de Douane u vragen om aan te tonen dat bepaalde goederen al in uw bezit waren toen u uit Nederland vertrok. Dit geldt vooral voor luxe en kostbare goederen, zoals fototoestellen, muziekinstrumenten, gouden sieraden en laptopcomputers. Het is daarom handig om van deze artikelen een aankoop-, betalings- of garantiebewijs of een zogenoemde Douaneverklaring mee te nemen als u op reis gaat.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-02-09 om 18:20. Reden: full quote eruit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #120
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Telefoonkabel voor laptop

    Heeft iemand een foto van het kabeltje wat ik moet kopen voor tussen mijn laptop en de Amerikaanse telefoonstekker?
    En kan ik de Amerikaanse telefoonstekker daar kopen, zo ja, waar?
    Thanx!


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •