Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 75 EersteEerste ... 456781656 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #51

    Standaard Temperatuur in Florida in juli

    We zijn van plan om in juli voor het eerst naar Florida te gaan. Nu hoorden we dat het er dan erg heet is (kan zijn) en werd het afgeraden er dan naar toe te gaan. Wij zijn Zuid-Franse temperaturen van tussen de 30 en 35 graden gewend. Kan iemand iets vertellen of het prettig vakantie vieren is in de maand juli?

  2. Top | #52
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    wij waren er de laatste week van september , en het was er toen toch ook nog heeeeeeel erg heet hoor!

  3. Top | #53
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    92

    Standaard

    Hallo Jolanda,

    30-35 als Zuid-Frankrijk?? Tja dat nou ook weer niet.
    Zover ik me kan herinneren is Sud de France heet maar droog.

    Florida is ook heet tot zeer heet. Maar vochtig, zeg maar heel erg vochtig.

    Natuurlijk scheelt het enorm waar men zich in de staat bevindt.
    Laten we het erop houden dat de dagtemperatuur schommelt tussen 35-45 graden. Dat de luchtvochtigheid enorm hoog is ergo je iedere dag wel een tropische bui op je kop krijgt.

    Met een uitgekiende planning is het heel goed te doen, je moet geen Hollandse instelling hebben daro (veel doen in weinig tijd).
    Vermijdt de attractieparken tussen 12:00 en 16:00, ga liever even zwemmen of shoppen in 1 van de vele ge-aircode malls. en keer daarna terug. Koop een waterverstuiver voor de noodzakelijke verkoeling. Je weet wel een handzame electronische windmolen met een handig waterreservoir. Bij naderende oververhitting richt je de molen op je gezicht en pomp wat water omhoog. Lekkerrrrrrrrrrrrrr.

    groet
    Trainspotters

  4. Top | #54
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Dongen
    Berichten
    18

    Standaard

    Hey,

    Wij zijn vorig jaar in juli augustus geweest.
    Wij vonden het erg warm, je zweet je eigen kapot.
    Wij gingen 's middags altijd even terug naar het hotel om af te koelen.

    groetjes

    ilona

  5. Top | #55
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: temperatuur in Florida in juli

    Wij zijn 7 keer in Florida geweest, waarvan de laatste keer (2004) in augustus. Het was toen zo warm dat we gezegd hebben: dat doen we niet meer.

    In 2006 gaan we weer. In Juli................ (het virus is ongeneeslijk!)

    MVG
    A3
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-06-10 om 03:50. Reden: full quote eruit
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  6. Top | #56
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    11

    Standaard

    Komende zomer voor de 4de keer naar Miami in Juli, en inderdaad het is warm maar als je jezelf een beetje in toom weet te houden en niet te druk maakt is het zeker te doen, je moet je tijd een beetje plannen naar de warmte, dus niet overdag gaan winkelen op straat maar in een van de heerlijke winkelcentra, lekker zwemmen overdag en s'morgens of s'avonds leuke dingen doen

  7. Top | #57
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Vooropgesteld dat ik niet zo'n liefhebber van echt hoge temperaturen ben,
    zijn mijn ideeen over de reistijd voor Florida (Orlando) :
    Eind april en mei heerlijk
    Juni ook goed
    Juli en augustus bloedheet en nat. Dikwijls wel maar een hevige bui per dag, maar dan heb je er ook een. Je begrijpt dan ineens waarom die waterafvoeren in de stoeprand zo groot zijn.
    September goed, maar verhoogd risico op hurricanes.
    Oktober heerlijk, want minder risico op hurricanes.
    November viel mij wat tegen.

    Kan natuurlijk van jaar tot jaar verschillen en ieder zijn eigen smaak.

    Kijk ook eens naar de weerstatistieken op www.weather.com

    Knaapje

  8. Top | #58
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Afraden om in juli te gaan lijkt mij wat overdreven :lol: ! Ik denk dat veel families weinig keus hebben als ze een leuke periode (zeg 3 - 4 weken) willen gaan, net zoals wij. Ik zou liever in een andere periode gaan, vanwege het weer, maar het is niet anders.

    In juli is het inderdaad erg warm, maar voornamelijk erg vochtig, zodat het zweet de hele tijd over je hele lichaam loopt, anders dan Frankrijk dus. Wij zijn afgelopen juli geweest en de 2 jaar daarvoor in juli. Wij hebben heerlijk genoten, en het weer was een ondergeschikte factor in het geheel, maar wel duidelijk aanwezig.

    De bovengenoemde adviezen zijn goed om rekening mee te houden, al hebben wij ons daar niet echt aan gehouden (tenminste niet het tussen de middag weer terug gaan). Wel moet je natuurlijk goed afkoelen steeds, maar de attracties zijn allemaal binnen en in de airco. Dus dat is goed te doen.

    Wat ik boven in de opmerkingen nog mis, het is ook redelijk druk in de parken. Dus vroeg naar de parken gaan, dan mis je de grootste drukte, die zo vanaf 11:00 - 12:00 uur.

    Om een idee te krijgen, neem onze weblog maar eens door !

    Ook niet onbelangrijk, in juli zijn over het algemeen ALLE attracties open (dus geen sluitingen voor opknapbeurten en zo) en zijn er heel veel shows. Juist omdat het druk is, is er veel te doen. Dat is natuurlijk ook wel weer leuk. De waterparken zijn bijvoorbeeld om en om gesloten in de winter/herfst periode (ik geloof allebei 3 maanden of zo). Daar heb je dus in juli normaal gesproken geen last van. Dus ook genoeg voordelen in de zomer :wink:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-06-10 om 03:45. Reden: samengevoegd
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #59
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    oktober is perfect ook niet te druk en niet te heet gaan met die banaan zou ik zeggen vooral als je niet aan schoolvakanties vast zit met kinderen.geen duur seizoen en mei is ook een mooie periode.orlando zonder parken raad ik af,het is te mooi om allemaal te zien dus zou ik wel wat bezoeken ,en winkelen is ook heerlijk daar vooral florida mall.doe je makkelijke schoenen maar aan.

  10. Top | #60
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    78

    Standaard

    Wij zijn verleden jaar in maart geweest en toen was het lekker begin in de 20 graden. De vochtigheid was ook nog niet zo hoog dus kon gewoon een jeans aandoen zonder plakkerig gevoel . In oktober zijn we ook geweest (laatste 2 weken) en dat was ook goed te doen. Wel warmer dan in maart maar de vochtigheid viel ook goed mee. In september is het niet alleen warm maar ook ontzettend vochtig. Onze voorkeur gaat dus uit naar begin of na de zomer al stoor ik me er niet echt aan aangezien we toch altijd in de airo zitten (behalve dan aan het zwembad of strand, maar ja dan hang je toch int water).
    Shoppen in Orlando is super!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •