Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 22 van de 75 EersteEerste ... 1220212223243272 ... LaatsteLaatste
Resultaten 211 tot 220 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #211
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Het weer in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcellarenders Bekijk Berichten
    Omdat het orkaanseizoen dan aan het eind zit.....
    ...en reken er maar op dat de orkanen en tropische stormen zich precies aan het seizoen houden...

    Tropical storm Zeta became the final storm of the season 2005 when it formed on December 30. Zeta dissipated on January 6, 2006, having become the longest-lived January tropical cyclone in Atlantic Basin history.
    Michael heeft groot gelijk (hij gebruikt, geloof ik, kippenbotjes voor de weersvoorspelling); Soms zit het mee, soms zit het tegen....



  2. Top | #212
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: Weersverwachtingen

    Nou, om m'n eigen vraag maar te beantwoorden:razz:: ( we zijn namelijk inmiddels terug :-x:sad::cry: ) de eerste week, van vrijdag 30 januari tot vrijdag 7 februari was het heeeeeeeeeeel koud, niet normaal!!! Overdag haalden we de 7/8 graden met moeite ( mijn dochter heeft er zelfs handschoenen gekocht ) en was het s'nachts MIN!!!! 8!!!!
    Op tv zagen we beelden van mislukte aardbeienoogsten, en in Busch Gardens waren de meeste planten ingepakt. De bloembakken stonden binnen in de toiletgebouwen.
    Zelfs een hele dag heel veel regen, heel de dag door, zodat we, heel vervelend, onze hobby een dagje langer hebben uitgeoefend: winkelen! Liepen we tenminste een bèètje droog.:razz:
    Ik heb foto's van de autodaken gemaakt, waar je duidelijk het de bevroren daken en ramen op ziet. Echt grappig om te zien.
    Maar ineens draaide het weer om, en werd het 28 graden, in een dag of 2/3 tijd.......
    Laatst gewijzigd door fransje; 22-02-09 om 18:50.

  3. Top | #213
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Weersverwachtingen

    Om er even een plaatje bij te geven, en echt niet om jullie jaloers te maken hoor :twisted:

    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #214
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    31

    Standaard Re: Weersverwachtingen

    Vanmiddag was ik bij het reisbureur, Dreizen.
    Zij raden mij af om in november naar Florida te gaan. Kans op orkanen, gemiddeld 20 graden.
    Als ik de sites hierboven eens bekijken kom ik toch wel op zo'n 25 graden overdag uit,weinig dagen regen en hurricane season is eigenlijk wel voorbij.

    Wat zijn de ervaringen hier met november? We zouden het liefst wel een beetje aan het strand willen liggen, watertemperatuur ziet er prima uit namelijk.
    We willen van 13 november tm 21 november gaan.

  5. Top | #215
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Weersverwachtingen

    Kans op orkanen heb je van juni tot november... maar de orkanen hebben geen kalender dus kunnen ook gerust langer doorgaan of eerder beginnen.

    En 20 graden in november? Ja, 's nachts zo'n beetje... dus daar hebben ze bij D-Reizen gelijk in.

    Ik wil zelf dit jaar weer eind september naar Florida gaan, afgelopen september kwam ik net aan toen Ike boven de Golf van Mexico richting Galveston enz. ging... niets van gemerkt (al is dat niet zo gek, het zit toch snel 1200km verderop en een orkaan is meestal max 800km breed geloof ik). Maargoed, orkanen kan je niet voorspellen, maar 13-21 nov. lijkt mij een prima periode, alhoewel.. misschien wat kort. :mrgreen:

  6. Top | #216
    Regelmatige Bezoeker Harley's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Oostakker bij Gent,Belgie
    Berichten
    33

    Standaard Re: Weersverwachtingen

    Hallo
    Ik zou er sterk aan twijfelen dat het er zo koud is deze tijd van het jaar.Wij gaan steeds eind februari,begin maart(daytona bike week)en hebben de voorbije jaren steeds temperaturen gehad tussen de 20 en 25 graden en s'nachts iets koeler maar je kon nog in t-shirt lopen en shorts.
    Het was er echt aangenaam vertoeven,zeker als je uit een koud land komt zoals Belgie,toen was het hier nog bitter koud.
    Wel is het zo,dat je knal in het thunderstorm seizoen zit en je regen en donder kan hebben,in 2003 was het de ganse bike week van dat.

    mvg
    Harley
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-09 om 03:21. Reden: full quote eruit

  7. Top | #217
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Weersverwachtingen

    Je kunt er aan twijfelen of niet, maar tot voor een paar weken was het echt zo koud.
    En ook wij hebben hier al eens nachtvorst meegemaakt, dus het is niet nieuw, wel zeldzaam.

    Op dit moment is het overdag goed weer, rond de 25 graden, maar snachts koelt het nog wel behoorlijk af naar een graad of 10 tot 12, wat dan wel weer normaal is, en ook wel lekker :-).
    Morgen word het goed warm, maar Zondag klapt het weer mooi in, en is het niet aan te raden om savonds in t-shirt en shorts te lopen ;-)

    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #218
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: Weersverwachtingen

    Hoi Harley,
    Wij hadden een huis in Davenport, en kregen de Tampa Bay tv zender door, met het weer tussen Kissimmee en St. Pete's.
    Voor de ongelovigen :-s onder ons, heb ik getracht de bewijzen te vinden op internet.

    By NEIL JOHNSON | The Tampa Tribune
    Published: February 4, 2009

    TAMPA - A brutal, stunning freeze is forecast to envelop nearly all of Florida tonight, with temperatures dropping into the 20s except in Pinellas County and along narrow ribbons on the southeast coast and the Keys.
    Those areas aren't expected to entirely escape the avalanche of arctic air that will roll over the state today. The National Weather Service has issued freeze warnings for Pinellas, Sarasota and Miami-Dade counties. Only the Keys are expected to sidestep the freezing temperatures.
    Elsewhere, warnings of a hard freeze cover the state, meaning the weather service expects temperatures to fall below 28 degrees for at least four hours. The hard freeze is expected to sweep south through the Everglades.
    The National Weather Service says temperatures could fall to the low 20s in the eastern part of Hillsborough County and the mid-20s in Tampa.
    Polk County is expected to see a similar spread of temperatures, and eastern Pasco and Hernando counties will likely drop as low as 17 degrees.

    Kijk maar eens naar Polk County: 17 graden Fahrenheit, en wij zaten daar niet ver vanaf! We hebben hele goede foto's van bevroren autodaken, genomen vanaf het balkon.
    Het is natuurlijk je goed recht om te twijfelen, zoals je zelf zegt, maar ik heb er geen woord van gelogen. Wij hadden dit ook niet verwacht hoor, in februarie hoort het idd niet zo koud te zijn, maar daarom was het wel zo!!!

    h
    Laatst gewijzigd door fransje; 28-02-09 om 22:55.

  9. Top | #219
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard Re: Het weer in Florida

    Hoi hoi,
    Wij gaan van 18 april t/m 4 mei naar orlando.
    Nu gaan er 2 oma's ook mee, en die vragen steeds maar wat ze mee moeten nemen qua kleding. Vooral ook voor savonds, want overdag zal het wel korte broeken-weer zijn, maar heb je aan een vestje genoeg voor de avond?

    Groetjes,
    Angelina

  10. Top | #220
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Het weer in Florida

    Volgens de gemiddelden is de korte broek voldoende, en voor de avond misschien een joggingbroek o.i.d. met een vestje, mocht het te koud zijn.

    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •