Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41

Onderwerp: Geldzaken: Hoeveel cash mag je meenemen naar Amerika?

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Berichten
    76

    Standaard

    Waarom zou je zoveel contanten mee willen nemen dat je je afvraagt hoeveel je mag invoeren? Tenzij je veel zwart geld hebt :lol: Cash is toch hartstikke onveilig? Je kan overal pinnen. Ik kan me heel vaag herinneren dat erop het douaneformulier iets staat over meer dan 10.000 contanten, maar of dat ook de grens is?

  2. Top | #12
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Hoeveel geld mag je meenemen??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bono
    Ik heb net zitten zoeken bij Martinair maar helaas.................
    Ik kan het niet vinden, ik heb het onlangs ergens gelezen maar omdat ik nu zoveel aan het zoeken ben, ben ik het eigenlijk ook weer zoek.....zeg maar.
    Kan iemand mij vertellen hoeveel dollars je mee mag nemen naar Miami??
    Volgens mij ben je boven de $10.000 verplicht dit te melden.

    Zie ook hier: http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/douane.html
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    92

    Standaard Re: Hoeveel geld mag je meenemen??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bono
    Heeft iemand ook eens wat auto materialen meegenomen het vliegtuig in en dan bij betaald (wij zijn een americaanse oldtimer aan het opknappen vandaar de vraag) groetekes Monique
    Yep de juiste spirit: een ouwe Amerikaanse bak opknappen.
    Doet me denken aan een aantal trips uit het verleden.
    Quad stereo equipment in London, Spaanse meubels in Barcelona en Valencia, tropische vissen -bijvangst- in Suriname en inderdaad Chevy Impala 1965 2DR sportcoupe opsmukspul.

    Tja klein materiaal passend in een koffer zijn er twee (eigenlijk 3) mogelijkheden.
    1- ruim boven de 23 kilo
    - 1.1 Als overbagage vervoeren.
    - 1.2 Als vracht vervoeren.
    2- blijf onder de 23 kilo.

    Wat te doen?
    Martinair contacten en kosten van overbagage opzoeken/-vragen.
    Kosten kunnen naar gelang aantal kilo's gigantisch oplopen.
    Bij Martinair kosten voor pakketvracht opvragen.

    Nadeel van vracht:
    - het pakket zal waarschijnlijk later in Nederland arriveren.
    - de douane perikelen.
    Aannemend dat de vraag over invoer van geld niet voor niets is gesteld.

    groet,
    Trainspotters
    1e DLC vakantie zomer 1974.
    2e DLC vakantie winter 1974.
    3e DLC vakantie zomer 1975.
    4 weken USA huwelijksreis inclusief DLC & WDW zomer 1977.
    Anno 2006????? De tel kwijtgeraakt.

  4. Top | #14
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard en weer heel hartelijk dank

    He jongens dat jullie weer bedankt zijn dat snappen jullie toch wel!!


    Enne dat zwarte geld , dat hebben we niet maar waar het ons om gaat is de gunstige koers op dit moment, we gaan pas eind november en dachten dan eigenlijk van de koers gebruik te maken en zo nog goedkoper vakantie te kunnen vieren.
    Ik neem aan dat jullie toch ook eerst wat cash meenemen voor als je aankomt en voor de eerste dag??

    groetekes van monique

  5. Top | #15
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: en weer heel hartelijk dank

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bono
    Ik neem aan dat jullie toch ook eerst wat cash meenemen voor als je aankomt en voor de eerste dag??
    We hadden iets van 100 dollar cash mee. Maar ik denk dat de gemiddelde vakantieganger zich geen zorgen hoeft te maken dat hij teveel cash bij zich heeft
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #16
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Monique je kunt gewoon op het vliegveld bij de ATM pinnen!
    Een fluitje van een cent :lol:
    Wij nemen nooit contant mee, Creditcard, pinpassen en daar kom je heel ver mee hoor!
    Gr marisca 8)
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  7. Top | #17
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: en weer heel hartelijk dank

    [..............maar waar het ons om gaat is de gunstige koers op dit moment, we gaan pas eind november en dachten dan eigenlijk van de koers gebruik te maken en zo nog goedkoper vakantie te kunnen vieren.
    ................

    Misschien is de koers in november nog wel beter.
    Zelfs experts van banken kunnen alleen maar "vermoeden" wat de koers gaat doen. Je weet het pas als je terugkomt en al je afrekeningen binnen hebt, bovendien is de "papierkoers" hier altijd ongunstiger dan daar pinnen of cc. dus dat ben je sowieso al kwijt.

    Knaapje

  8. Top | #18
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Als je nu wilt wisselen, kun je dan geen traveler checkes halen?
    Dan hoef je niet met al teveel cash over straat en dan ben je nog gedekt tegen verlies en diefstal misschien?

  9. Top | #19
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Hoeveel geld mag je meenemen??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bono
    Kan iemand mij vertellen hoeveel dollars je mee mag nemen naar Miami??

    Heeft iemand ook eens wat auto materialen meegenomen het vliegtuig in en dan bij betaald (wij zijn een americaanse oldtimer aan het opknappen vandaar de vraag)

    groetekes Monique
    Wat de dollars betreft : ongeveer een plastic tasje vol, zolang je ze maar uitgeeft :lol:

    Wij slepen al jaren allerlei onderdelen mee (meest motor, maar ook auto, zeker weer op onze volgende trip) en nagenoeg altijd zonder problemen. Zo hebben we al uitlaten, carburateurs en wielen (in de handbagage !) als vakantiesouveniers over het water getrokken. And then some !

    Zoals Trainspotters al zei ; klein spul in de koffer (helaas "maar"23 kilo's, waar is die goeie ouwe tijd) en ander, groot spul kan ook gewoon op de band, maar wordt dan aangemerkt als "odd size items" die je op Schiphol bij een aparte balie moet afhalen, maar wel met dezelfde vlucht meereizen.

    Alles valt of staat natuurlijk met het gewicht en of je daarvoor moet bijbetalen (Duur !!), maar dan is luchtvracht een alternatief. De douanekosten (invoer, BTW e.d.) vallen mee op auto-onderdelen, zeker in verhouding tot wat de spullen hier kosten.

    Zelfs de motoronderdelen van ons werden die paar keren dat we moesten bijbetalen/cq eruit gepikt zijn (alles boven de €175,- p/p "moet" je aangeven), aangemerkt als auto spare parts. Coulante lui, die douanepeople 8)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #20
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard

    Je mag best 32 kilo in een koffer stoppen maar dan moet usd 25 of usd 50 bijbetalen op de luchthaven. Boven de 32 kg wordt het overgewicht berekend volgens de kiloprijs. Deze is weer afhankelijk van de lengte van de vlucht.

    Bovenstaande regeling geldt voor Amerikaanse maatschappijen en ik weet niet of het ook voor Martinair geldt.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •