Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 18 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 179

Onderwerp: Autohuur: Tanken, benzineprijs en -verbruik

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    57

    Standaard Berekening brandstofkosten SUV

    Hallo,

    Slagvaardig hebben we zondag een lekkere dikke SUV besteld voor onze vakantie in Florida 8 december, via usareisen.de (klasse Jeep Grand Cherokee/Chevy Trailblazer). We wisten natuurlijk best dat die krengen een slokkie lusten, maar nou las ik hier net ook dat het wel om 1:5 zou gaan (een Europese auto wordt allang niet meer met "zuinig" aangeduid als hij 1:10 rijdt).

    Dus toen ben ik een beetje aan het Googlen en rekenen geslagen. Graag zou ik willen weten van de ervaringsdeskundigen of het volgende een beetje hout snijdt:

    * Via autorecentiewebsites kwam ik erachter dat zowel de Chevy als de Jeep zo rond de 15 liter per 100km gebruiken. Dat is dus ongeveer 1:6,5.
    * Als ik goed heb gezocht ligt de prijs van Premium Unleaded in Florida op dit moment op 3,10$ per gallon
    * Een gallon is 3,8 liter, dus de prijs van Premium Unleaded bedraagt ongeveer 82 dollarcent de liter
    * Een Euro is vandaag 1,41 tegen de dollar - laat ik rekenen met 1,40 omdat dat al een tijdje de stand is en we over een dikke maand zullen vertrekken
    * Dan komt de literprijs van Premium Unleaded dus op 59 Eurocent
    * Dus 100km met zo'n "standard SUV" kost 8,85 Euro
    * Volgens de documentatie die ik tegenkwam gaat er zo'n 80 liter in de tank, dus een volle tank kost 47,20 Euro en daar kun je dan een dikke 530 kilometer mee rijden (vind ik trouwens niet bijster veel, je zou zeggen gooi er een grotere tank in).
    * Stel dat wij in onze vakantie zo'n 2000km zullen rijden (2 weken, beginnen in Orlando, eerste week verblijf in Tampa met een bezoek aan o.a. Disney, 2e week via de Everglades naar Key West en daarvandaan naar Miami, vanaf Miami weer naar huis vliegen), dan moet ik dus rekenen op zo'n 200 Euro brandstofkosten als ik het ruim neem. Valt me trouwens erg mee, zeker aangezien we dit met z'n vieren zullen delen.

    Klopt dit een beetje??

    Groet,
    Sander

  2. Top | #22
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Berekening brandstofkosten SUV

    Als jij dat zegt, zal het wel kloppen, toch.
    Maar i.p.v. Premium Unleaded zou ik er gewoon de goedkoopste in mikken, dus de Regular Unleaded (87oct.) die op dit moment rond of onder de $2,70 zit. Dat doet bijna iedereen met een huurauto. Scheelt toch weer.
    Ik vond zelf het gebruik van de Trailblazer nog wel meevallen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #23
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Berekening brandstofkosten SUV

    Snap alleen niet waarom je zoveel omrekent.. Bedoel, als je het verbruik in MPG weet (van http://www.fueleconomy.gov/feg/findacar.htm), het aantal mijlen wat je gaat rijden en weet wat een Gallon kost dan heb je de rest toch allemaal niet nodig?

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #24
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Berekening brandstofkosten SUV

    Heb nog even de auto's naast elkaar gezet op www.fueleconomy.gov en ze bijten elkaar niet echt qua verbruik.

    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Snap alleen niet waarom je zoveel omrekent.. Bedoel, als je het verbruik in MPG weet (van http://www.fueleconomy.gov/feg/findacar.htm), het aantal mijlen wat je gaat rijden en weet wat een Gallon kost dan heb je de rest toch allemaal niet nodig?
    Hoeft ook niet, ik wilde alleen m'n redenatie voor anderen makkelijk navolgbaar maken en zelf heb ik meer gevoel bij kilometers en liters dan bij miles en gallons ;-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Heb nog even de auto's naast elkaar gezet op www.fueleconomy.gov en ze bijten elkaar niet echt qua verbruik.
    Precies, of je nou het ene of het andere type krijgt maakt dus voor wat betreft de brandstof nauwelijks verschil.
    Ik zie in jouw plaatje alleen wel dat mijn aanname van 15 liter per 100km te gunstig was, gemiddeld ligt het dus nog iets "zuiperiger"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Als jij dat zegt, zal het wel kloppen, toch.
    Maar i.p.v. Premium Unleaded zou ik er gewoon de goedkoopste in mikken, dus de Regular Unleaded (87oct.) die op dit moment rond of onder de $2,70 zit. Dat doet bijna iedereen met een huurauto. Scheelt toch weer.
    Ik vond zelf het gebruik van de Trailblazer nog wel meevallen.
    Kijk, dat scheelt inderdaad toch weer dik 10%
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 06:07. Reden: samengevoegd

  6. Top | #26
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Berekening brandstofkosten SUV

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Aan de andere kant is daardoor wel weer duidelijk waaróm Amerikanen op grote schaal in zulke slurpmachines rondrijden ;-)
    Het zal ook hier gaan veranderen, wat vele Nederlanders nog steeds niet weten, is dat de gemiddelde Amerikaan minder verdient dan de gemiddelde Nederlander.
    Ze zitten tot over hun oren in de schulden en kunnen de 3.00 per gallon niet meer opbrengen.
    Grote Jeep of Chevy etc, natuurlijk rijden ze die hier veel, kost maar de helft van een klein BMW'tje dat ze na 100000 mile hetzelfde geld nodig hebben gehad om zich te verplaatsen, nee dat snappen ze niet.:shock:

  7. Top | #27
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Kissimmee
    Berichten
    183

    Standaard Re: Berekening brandstofkosten SUV

    de meesten rijden hier in slurp machines om het comfort als ik vrienden in GA voor het weekend bezoek zit ik heen en terug toch op zijn 1200 mijl.

    Ik rijdt zelf een Mustang V6 (4 liter) dus voor Amerikaanse begrippen een kleine auto but soooo much fun

  8. Top | #28
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Woede over 66 eurocent per liter benzine

    Woede over 66 eurocent per liter benzine

    AMSTERDAM - De Amerikanen zijn woedend over de steeds maar stijgende benzineprijzen. Ze betalen MAAR LIEFST ruim 65 eurocent per liter....


    Verwarring alom in het land van George Bush, die zelf overigens geen idee heeft hoeveel een gallon (3.8 liter) benzine kost in zijn land.
    Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Amerika dreigt in opstand te komen tegen deze 'bizarre' bedragen. In Californië steegt de prijs zelfs tot rond de 4.30 dollar. WIJ betalen 1.55 euro. Per liter van dezelfde benzine.

    Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/3...__.html?p=35,1
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #29
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Woede over 66 eurocent per liter benzine

    Maar ja, als je altijd een lage benzineprijs gewend bent, dan is elke verhoging één teveel. Zij hebben net zo veel recht om te klagen als wij. Zij hebben in het verleden prijzen betaald zoals 1,35 - 1,03 - 1,52 - 2,24 - 3,20. Dan kan ik me voorstellen dat 4,30 in hun beleving erg shocking is :shock:.

    Tip: Website met de locaties waar de brandstof het goedkoopst is:
    http://www.floridastategasprices.com/

  10. Top | #30
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard De benzine wordt te duur: Gevolgen...



    Bron: WFTV News, en ook alle andere nieuwszenders.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •