Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 41 van de 65 EersteEerste ... 31394041424351 ... LaatsteLaatste
Resultaten 401 tot 410 van de 648

Onderwerp: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

  1. Top | #401
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    2

    Standaard Florida in juli

    Florida-liefhebbers,

    Een eerste post hier en gelijk ook een belangrijke vraag: we denken erover deze zomer (Juli) naar Florida te gaan (voor het eerst), maar twijfelen enorm. Heb hier op het forum veel doorgelezen en dan blijven de vragen:

    - Is het niet te heet en te vochtig in deze periode?
    - Is het niet overbevolkt door toeristen (beeld van files op wegen zie ik al voor me, lastig om een motel te boeken?)
    - Hurricanes, lightning en veel regenbuien. Is dat wel een ontspannende zomer?

    Hopelijk kunnen jullie een stuk perspectief bieden voor onze keuze!

  2. Top | #402
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Twijfel.. Florida in Juli?

    Hoi t89,

    Hier je eerste antwoord. Wie zijn t89??
    Je kan je ook nog even voorstellen in http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=15

    - Wij zijn zelf ook in Juli 2008 geweest. We vonden het zelf goed te doen m.b.t. de temperatuur. Maar omdat we niet allemaal gelijk zijn, zijn er ook bij die het te warm vonden.

    - Het viel qua drukte ook best mee. We hebben drukkere dagen meegemaakt in Disneyland Paris. Op de weg vonden we het ook niet druk. M.b.t. het boeken kan ik je niets aangeven, aangezien we alles van te voren hadden gregeld.

    - Regenbuien etc. Daar is het de tijd voor. De ene dag wel en de andere dag niet. Het is meestal een korte maar hevige bui laat in de middag. Wat betrefd de Hurricanes, is niet aan te geven. We kunnen het weer namelijk niet voorspellen zo ver van te voren.

    En ja, we hadden een onspannende vakantie. Lees anders ons reisverslag maar eens.
    grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  3. Top | #403
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Twijfel.. Florida in Juli?

    Wij zijn in 2000 met 2 kleine kinderen van 24-6 tot 17-7 geweest. Ik vond het erg warm (maar daar kan ik wel tegen) maar vooral erg vochtig. En dat vonden we niet prettig.
    Maar, als je alleen in juli/aug kunt gaan dan zou ik me daar niet door laten tegenhouden. Als je wel kunt gaan wanneer je wilt, dan zou ik persoonlijk een andere maand uitkiezen. Maar zoals Ton al zegt, het is persoonlijk.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  4. Top | #404
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Twijfel.. Florida in Juli?

    Als ik kon kiezen tussen helemaalniet gaan of in juli zou ik in juli gaan ook al is het vochtig ook al is het heet .
    Maar als je niet vastzit aan schoolvakantie of andere dingen zou ik opteren voor een andere maand

  5. Top | #405
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Twijfel.. Florida in Juli?

    Wij zijn vorig jaar in juli geweest en gaan dit jaar weer in juli/augustus. Moet wel, omdat we gebonden zijn aan de schoolvakanties. Wij vonden de warmte erg meevallen. Het regenbuitje in de middag vonden wij wel erg prettig. Koelt het een beetje af. Zelfs een hele dag regen mocht de pret niet drukken. Er zijn genoeg dingen overdekt te doen (bijv. shoppen). De een kan beter tegen de warmte en de hoge luchtvochtigheid dan de ander.
    De drukte viel erg mee. Alleen in het weekend was het in de parken erg druk, maar op de andere dagen was het best wel rustig. Het hoogseizoen is in Florida in de winter.
    Lees anders wat reisverslagen van mensen die in deze periode zijn geweest. Dan krijg je misschien een goede indruk over de weersomstandigheden.

  6. Top | #406
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    57

    Standaard Re: Twijfel.. Florida in Juli?

    Alhoewel wij meestal in het voorjaar gaan vind ik de warmte in de zomer niet echt een probleem. Tenslotte is één van de redenen om naar Florida te gaan diezelfde warmte. Mogelijkheden voldoende om de warmte even te ontvluchten want praktisch ieder hotel, restaurant, winkel etc. heeft airco, net als de auto's.
    In de zomer kun je bijna dagelijks rekenen op een fikse bui aan het eind van de middag maar daar wordt het weer heerlijk fris van.
    Qua drukte hoef je je 's zomers geen zorgen te maken, de winter is in Florida het hoogseizoen.

  7. Top | #407
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Twijfel.. Florida in Juli?

    Over de onderwerpen waarover je vraagt zijn al diverse onderwerpen op het Forum beschikbaar. Misschien kun je die eens doorlezen om je een beeld te vormen over de omstandigheden.

    Hoe druk is het in .... (periode)?
    Actuele dollarkoers en weer
    Weersverwachting
    Hurrican season 2011 2010 2004 t/m 2009


    Wat je twijfel betreft: Je bent echt niet de eerste of de enige die (in juli/augustus) naar Florida gaat. Zou het in die maanden echt zo druk zijn al het is, als het té heet en té vochtig is, als het té bevolkt met touristen is of als er een té grote hurricane-dreiging zou zijn?

    Hmm, dan weet ik nog wel een aantal redenen om niet te gaan. Wat dacht je van:
    • Giftige slangen: ratelslangen, ratteslangen en meer van dat soort
    • Overijverige opdringerige autoverhuurmedewerkers
    • Spinnen ....
    • Ruim 1 miljoen alligators van een meter of drie-vier met 92 scherpe tanden
    • Haaien, ieder jaar weer meer en dichter bij de kust!
    • Schreeuwend dure vliegtickets in de zomer
    • Bedwantsen! De nieuwste epidemie!
    • Vieze, onhygienische zwembaden
    • Blikseminslagen, Een paar honderd per dag!
    • Leidingwater dat vies/goor/smerig naar chloor smaakt (en frisdrank ook)
    • Uúúúúren vertraging op vliegvelden, vluchten missen of zelfs faillissement van net die airline waar jij mee zou vliegen!
    • Boosaardige Immigrations Officers die je het land niet in of uit laten


    Genoeg zo? :shock:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #408
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Twijfel.. Florida in Juli?

    Haha, ja ik vraag me nu af waarom we in hemelsnaam nog WILLEN gaan 8-[.
    Ik zou me door de hitte/vochtgheid niet laten weerhouden, alleen áls ik de keuze had, zou ik in een andere maand gaan.
    En die slangen, spinnen, bedwantsen, blikseminslagen, annuleringen etc. etc. die boeien me al helemaal niet. :-D


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  9. Top | #409
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Twijfel.. Florida in Juli?

    Ik zou zelf niet in juli gaan, maar ik heb het dan ook snel te warm (en juist niet snel echt koud). In september vond ik het zelfs op sommige dagen gewoon ronduit heet en vochtig. Maar voor juni hetzelfde, kan ook zweterig zijn. Het is net hoe je lichaam er mee om gaat en dat is voor iedereen anders. Mijn voorkeur zou zo rond april-mei liggen of bijv. okt-dec, maar met kinderen heb je geen keus.
    Maar airco scheelt ook een hoop, maar een hele dag buiten in de hitte? Dan kan je me echt opvegen, of eerder met een doekje opdeppen.

    Michael66, je vergeet de lovebugs. In grote aantallen niets dragen wat wit is. :mrgreen:

  10. Top | #410
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Twijfel.. Florida in Juli?

    Gewoon doen !! wij gaan nu voor de 5 de keer in juli/aug (zijn 1x met de kerst geweest ook prima weer!)
    Warmte wen je vanzelf aan en er is overal airco,.
    Bijna iedere dag wel eventjes (warme) regen maar dit is zo weer voorbij.
    Insekten zijn er zeker maar goed weet niet wat jullie willen gaan doen in Florida.
    Orkanen, dat blijft altijd een gok wij hebben 1x een tropische storm meegemaakt in 2008
    (was best leuk om eens mee temaken.) En eigenlijk viel het allemaal heel erg mee.
    Laatst gewijzigd door angelique100; 26-01-11 om 15:44.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida






Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •