Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 26 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 257

Onderwerp: Paspoort

  1. Top | #171
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: paspoort meenemen naar pretpark?

    En bovendien om je giftcard op te halen als je toevallig jarig bent

  2. Top | #172
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: paspoort meenemen naar pretpark?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quaaden Bekijk Berichten
    Volgens mij moet je ook in de VS je kunnen legitimeren, dus ID of paspoort tonen . Zeker wanneer je e-tickets hebt voor de parken moet je een paspoort kunnen tonen. Ons werd er in ieder geval wel om gevraagd bij het betreden van de parken.[-X
    Voor seaworld en universal koop ik altijd e tickets, maar nog nooit om legitimatie gevraagd.
    Wel bij discovery cove vroegen ze om legitimatie ( paspoort), maar dat wist ik op voorhand.

    Heb altijd mijn rijbewijs bij mij.
    Paspoort ligt normaliter altijd in de kluis vh hotel.

    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  3. Top | #173
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    77

    Standaard Re: paspoort meenemen naar pretpark?

    Neem altijd een kopie van mijn paspoort mee. Zoals Pascal al zei paspoort ligt gewoonlijk in de kluis.

  4. Top | #174

    Standaard Re: Paspoort meenemen naar pretpark?

    Weet er ook iemand of je identiteitskaart wel geldig is buiten Europa?

  5. Top | #175
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Paspoort meenemen naar pretpark?



    Soorten reis-/identiteitsdocumenten
    • Nationaal paspoort: voor legitimatie en reizen in de gehele wereld.
    • Nederlandse identiteitskaart: voor legitimatie en reizen binnen de Europese Unie.
    Van de site van de gemeente waar ik woon afgehaald. Tekst zegt m.i genoeg. Toch?
    Meer info op deze website: http://www.paspoortinformatie.nl/con...?objectid=4250


    Het is dus geen reisdocument voor naar de VS.

    Dit staat echter los van waar je een dergelijk document ook nog voor kunt gebruiken. Vaak wordt in de VS gevraagd om een " Photo-ID", oftewel een pasje met een foto en je naam en zo erop. Iets waarmee je je kunt identificeren. En de identiteitskaart kan daar m.i. wel uitkomst bieden. De kaart ziet er in ieder geval officieel genoeg uit, dus voor het ophalen van kaartjes/tickets e.d. zal die wel geaccepteerd worden.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-04-09 om 14:39.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #176
    Florida Groupie Marjol's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    457

    Standaard Re: Paspoort meenemen naar pretpark?

    Ik neem mijn paspoort ook gewoon mee. Voor de zekerheid heb ik altijd een kopietje in m'n koffer zitten.

  7. Top | #177
    Vaste Bezoeker fitnessmouse's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    110

    Standaard Re: Paspoort meenemen naar pretpark?

    Paspoort laten we meestal in de kluis in het hotel, maar heb wel altijd mijn rijbewijs in mijn portemonnee.
    Florida: 1997, 1998 (2x), 1999,2000, 2003, 2005, 2007, 2009, 2012, 2013, 2015
    California: 2002, 2011
    DCL: 2009 Bahama's, 2010 Med, 2011 LA-Vancouver, 2013 Bahama's, 2014 Med

  8. Top | #178
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    13

    Standaard Re: Paspoort meenemen naar pretpark?

    Paspoort neem ik in principe altijd mee.
    Overigens scan ik altijd de "belangrijke" documenten (paspoort, rijbewijs, reispapieren etc) en stuur ze naar mijn hotmail-adres. Mocht ik iets verliezen, dan kan ik altijd nog wel ergens een kopietje uitprinten.

  9. Top | #179
    Vaste Bezoeker dennis_diana's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    110

    Standaard Re: Paspoort meenemen naar pretpark?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankV Bekijk Berichten
    Overigens scan ik altijd de "belangrijke" documenten (paspoort, rijbewijs, reispapieren etc) en stuur ze naar mijn hotmail-adres.
    Heb ik ook gedaan! Ook de e-tickets voor de parken staan dr al! (mocht er dan één verregenen of in een waterpark ten onder gaan, kan ik een nieuwe uitprinten!)

  10. Top | #180
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Paspoort meenemen naar pretpark?

    Sinds de e-tickets nemen we onze paspoorten weer overal mee naar toe. Er wordt niet altijd naar gevraagd, maar we hebben het, zowel bij Seaworld als bij Universal, al meegemaakt dat we de paspoorten moesten tonen. Kennelijk wordt er steeksproefsgewijs gecontroleerd.

    Zoals al eerder vermeld, moet je je eigenlijk altijd en overal kunnen legitimeren en wij denken niet dat we er, als het echt spannend wordt, mee wegkomen als we een kopietje aan oom agent laten zien.

    'k Weet niet wat ze bij de parken zullen doen als je je niet kunt legitimeren. E-tickets zijn natuurlijk vrij fraudegevoelig en er staat niet voor niets in de voorwaarden dat je je met een geldig bewijs moet kunnen legitimeren.

    Heel 'vroegah' namen we de paspoorten overigens ook altijd mee omdat we toen nog met travellercheques betaalden en er ook soms naar werd gevraagd. We dragen ze wel in een waterdicht mapje onder het shirt. Bij zwembad bezoek hebben we de keuze tussen opslag in een (lurpse) locker en de auto. Wij kiezen dan (met tegenzin) dan maar voor de laatste optie.......maar 't blijft een lastig dilemma!





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •