Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 14 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 131

Onderwerp: Jetlag (en het voorkomen ervan)

  1. Top | #101
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)

    Leeftijd .... volgens mij heeft dat niets te maken met het kunnen verwerken van een jetlag. Lichamelijk bedoel ik dan. Want geestelijk verwerken gaat (bij mij dan) steeds makkelijker.

    Tien-twaalf jaar geleden vocht ik de dag na aankomst nog tegen de moeheid, wilde persé wakker blijven om aan de tijd te komen die volgens de "deskundigen" het beste was om pas te gaan slapen, en was de dag daarna nog steeds even brak.

    Tegenwoordig ben ik wat ouder en misschien ook een beetje wijzer en ga ik gewoon mijn gang en luister naar de noden van mijn lichaam. Moe? Nu? Dan ga ik nu slapen. Vroeg of laat op de dag, het maakt mij niet uit, ik doe gewoon wat mijn lichaam vraagt, maak me er niet druk over en zie wel wanneer ik weer in een NL-ritme ben. Zorg gewoon dat ik na terugkomst nog enkele dagen thuis vrij ben. Vertrek op dinsdag en aankomst terug in NL op woensdagochtend, en pas weer aan 't werk de maandag daarop.

    Zo heb ik geen "last" van een jetlag.

    En dat bevalt me wel.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #102
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)

    Je mist alleen een paar leuke dagen in Florida doordat je eerder terug gaat.


  3. Top | #103
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)

    Ik slaap altijd in het vliegtuig, of het nu overzees is of van Eelde naar Eindhoven :lol:
    De enige keren dat ik niet geslapen heb is tijdens een rondvlucht boven Texel en toen ik zelf moest vliegen tijdens een proefles.

    Ik slaap eigenlijk altijd als ik niks te doen heb ;-), volgens mijn vrouw, dus vandaar dat ik bijna altijd bezig ben. Dat is mijn jetlagbestrijding. Bij de laatste terugkomst niet anders. Troep uitpakken en daarna gelijk met m'n maatje mee om partytenten op te zetten voor z'n Abrahamsfeest van de volgende dag. En savonds doorgehaald met video kijken tot een uur of één.

    De volgende dag het feest niet helemaal uitgezeten (toch jetlag ?:-)), maar niet voor 11 uur naar bed. Maandags was het hele ritme weer hersteld. En dat was vanuit de Westkant. Vanuit Florida heb ik nagenoeg nooit "last", gelukkig.
    Veel slapen in de lucht, bezig blijven, vroeg opstaan en laat naar bed, dat is mijn remedie :mrgreen:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #104
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    De enige keren dat ik niet geslapen heb is tijdens een rondvlucht boven Texel en toen ik zelf moest vliegen tijdens een proefles.
    Tijdens een proefles lijkt me dat ook beter.:mrgreen:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-09-10 om 11:40. Reden: qrt

  5. Top | #105
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)

    wij kwamen afgelopen mei om 20.30 aan op MCO
    en lagen om 22.00 in ons mandje in het nickhotel
    vond het eigenlijk wel heerlijk
    direct naar bed...als of je thuiskomt na een avondje stappen...
    volgende morgen om 8 uur wakker, we hebben er eigenlijk verder geen last van gehad...
    sàvonds wel op tijd in bed(rond 22.00), maar ja we hebben een kind dus het nacht leven zoeken we toch niet op, en dan weer slapen tot een uurtje of 8....heerlijk ritme !!!

    maare over thuis in nederland...tja, daar word ik liever niet aan herinderd:shock:....oeps AUW....wat een kosten!!!

    iniedergeval wij vliegen volgend jaar weer op precies de zelfde vlucht
    omdat ons dat op deze manier geweldig goed is bevallen
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  6. Top | #106
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Ik slaap altijd in het vliegtuig, of het nu overzees is of van Eelde naar Eindhoven :lol:
    De enige keren dat ik niet geslapen heb is tijdens een rondvlucht boven Texel en toen ik zelf moest vliegen tijdens een proefles.
    Klinkt een beetje als het A-TEAM, en dan ben jij BA :mrgreen:
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  7. Top | #107
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosevents Bekijk Berichten
    dan is het dus direct slapen in het vliegtuig om de volgende ochtend uitgerust wakker te worden en weer aan de slag te gaan. Moet werken dezelfde dag bij Walibi Halloween..... (
    Wat het beste werkt om jetlag te verwerken verschilt van persoon tot persoon. Bij mij werkt hetgeen jij moet gaan doen; gelijk op de dag van aankomst werken/bezig zijn. Ik ben overigens wel een persoon die altijd en overal kan slapen. Zodra ik in een vliegtuigstoel zit ben ik vertrokken (zowel letterlijk als figuurlijk).

  8. Top | #108
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)

    Dat is lekker luxe als je kan slapen in het vliegtuig.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  9. Top | #109
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Raalte
    Berichten
    51

    Standaard Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)

    Meestal slaap ik ook zodra ik ook maar een vliegtuigstoel aanraak.. Zo ook vorig jaar op de terugvlucht van New York naar Amsterdam. Ik lag heerlijk te slapen tot ik ruw wakker werd gestoot door de stewardess die met haar kar langs mij reed.. Toen zat ik net in een diepe slaap en kon de rest van de vlucht de slaap niet meer vatten, met een giga jetlag als gevolg.. Dit jaar een stoeltje tegen het raam en slapen maar ..

    Ik denk dat wanneer je gewoon kan slapen in het vliegtuig de jetlag redelijk beperkt blijft, maar brak/moe zul je toch wel zijn.. Maar gewoon doorgaan lijkt dan het beste toch?

  10. Top | #110
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    57

    Standaard Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)

    in september ga ik voor het eerst naar florida, eerste keer zoveel uren verschil.
    We vertrekken hier om 11am in brussel en komen in florida aan om 21.45 plaatselijke tijd. Als je nu in het vliegtuig niet slaapt en als je dan daar gewoon ga slapen. Ga je dan veel last hebben van jetlag?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •