Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 105 EersteEerste ... 234561454104 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 1049

Onderwerp: Vliegen met Martinair

  1. Top | #31
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Martinair is nu de vloot aan het ombouwen i.v.m. het nieuwe Comfort Class systeem dat per 1 november geïntroduceerd wordt. Op hun website staat dat je nu al daarvoor kunt boeken, maar dat is alleen voor vluchten vanaf 1 november. Hoe de nieuwe indelingen worden is mij niet bekend.

  2. Top | #32
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard martinair,waar zit ik

    Wij zijn eind augustus met Martinair teruggevlogen. Het vliegtuig had 3 bij het raam 4 in het midden 3 bij het raam,maar.....wat krap!! :x Het voelde of het met het uur krapper werd. Bovendien deed de 'tv'het ook niet. Het was een lange vlucht.....Volgende keer toch maar met met een andere maatschapij, dan maar overstappen!


    meisje

  3. Top | #33
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Over deze "comfort" (= alleen maar duurder) klasse staat al het één en ander
    bij dit topic http://www.floridaforum.nl/viewtopic...ghlight=#10572
    en daar blijkt het een upgrade te zijn naar American Standard :evil:
    Ik blijf maar gewoon bij Delta, US, United etc. etc.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-01-09 om 13:55. Reden: full quote eruit
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Locatie
    Muiden
    Berichten
    82

    Standaard

    Ik heb inmiddels mijn ticket geboekt, en het is toch United Airlines geworden! Dan heb ik tenminste de "comfort" beenruimte voor een normale prijs, inclusief een persoonlijk tv-scherm! Ik moet wel overstappen in Washington, maar dat nemen we toch maar voor lief!

    Groetjes,
    Jacqueline
    Groetjes, Jacqueline


    Kijk op http://www.jasmino.blogspot.com/ voor onze reisverhalen.
    Kijk op http://www.pixagogo.com/jasmino voor onze foto's.

  5. Top | #35
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Tja, ik bekijk het totaal van kosten en opbrengsten. Dus voordelen van rechtstreeks vliegen, beenruimte, onboard services vs. kosten voor het ticket, upgrade en tax.

  6. Top | #36
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Daar heb je gelijk in, maar dat is erg persoonlijk. Qua kosten bijten ze elkaar niet zo, de USsies zijn vaak iets goedkoper, maar dat rechtstreekse is juist voor ons een punt om niet met Martinair te gaan. De onboard service is bij de amerikanen ook OK en de beenruimte heb je al. Wat het upgraden betreft heb ik bij Martinair nog geen geluk gehad; het aanbod van Starclass tegen $500,- p/p was voor mij geen aanbieding !
    Maar zoals gezegd, het is ook persoonlijk.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-01-09 om 13:55. Reden: full quote eruit
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    9

    Standaard

    Heb gisteren m'n tickets voor 3 november met Martinair "ge-upgraded" naar comfort class. Je krijgt meteen je stoelnummers door. We hebben stoel 7a en 7b, bij het raam. De opstelling in de comfort class is 2-3-2.

    We hebben al 2 maal met Martinair naar Orlando gevlogen en beide keren Star Class, dat is erg goed bevallen, maar omdat deze vakantie eigenlijk niet in de planning zat moest het wat "goedkoper" worden.

    We zullen de ervaring met Comfort Class bij terugkomst zeker hier delen.

    Groeten,
    Bennie

  8. Top | #38
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Actiedreiging bij Martinair

    Actiedreiging bij Martinair

    Uitgegeven: 13 september 2005 13:40

    AMSTERDAM - Tijdens de ledenvergadering van FNV Bondgenoten afgelopen maandag hebben Martinair-medewerkers aangegeven actie te willen voeren. Ze zijn boos, omdat Martinair geen nieuwe pensioenregeling wil afspreken in het CAO-overleg.

    Komende vrijdag is er nog één overleg gepland tussen Martinair en FNV Bondgenoten. Als dan geen afspraken worden gemaakt over vervanging van de VUT-regeling door een moderne pensioenregeling, dan zijn vakbondsleden bereid om in actie te komen.

    "Voor de leden begint de maat vol te raken. Het is al te gemakkelijk van Martinair om te zeggen dat de wetgever de VUT wil afschaffen en vervolgens achterover te gaan zitten. De meeste bedrijven kennen prepensioenregelingen die zijn geïntegreerd in pensioenvoorzieningen waardoor op eerdere leeftijd dan 65 jaar uitreden mogelijk is," aldus Nevin Özütok van FNV Bondgenoten.

    "Martinair kent geen prepensioen en wil voor de oudere medewerkers geen aanvullende beleid ontwikkelen zodat mensen gezond hun pensioenleeftijd kunnen halen. Terwijl dat juist hard nodig is. Als je in de bagageafhandeling werkt, kun je echt niet tot je vijfenzestigste koffers blijven sjouwen. Het lijkt er op dat Martinair zelf de zwaarte van het werk in hun bedrijf niet kent".

    Komende vrijdag staat nog een overleg gepland. Özütok hoopt dat Martinair dan wel tot afspraken wil komen: "Ik geef ze vrijdag nog één kans. Komt er dan niets uit, ga ik met mijn leden praten over acties. Dat de mensen daartoe bereid zijn, is me na gisteravond meer dan duidelijk".

    De CAO Martinair geldt voor zo'n 2500 mensen.
    __________________________________________________ _________

    Aangezien wij 24 september met Martinair vliegen, zijn dit niet de berichten waar ik nu op zit te wachten...

  9. Top | #39
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Martinair heeft inmiddels een nieuwe CAO afgesloten voor haar grondpersoneel, dus de actiedreiging is over.

    CAO voor grondmedewerkers Martinair

    Uitgegeven: 16 september 2005 19:49

    AMSTERDAM - De vakbonden en Martinair hebben een CAO-akkoord bereikt voor de ongeveer 2500 grondmedewerkers van de luchtvaartmaatschappij. Als alternatief voor de VUT krijgen zij de mogelijkheid om na hun 63e twee jaar lang in deeltijd te werken. Dit gebeurt met behoud van hun pensioenopbouw over hun oude, volledige loon.

    De regeling begint met de groep die in 2009 de 'VUT-leeftijd' bereikt, zei vakbondsbestuurder N. Özutuk van FNV Bondgenoten vrijdag. Zij mogen 60 procent werken, verdienen daarbij 80 procent van hun loon en houden een volledige pensioenopbouw. De mensen die in 2013 de leeftijd van 63 bereiken kunnen 60 procent gaan werken, tegen 75 procent van hun loon met behoud van de pensioenopbouw over het volledige loon.

    Verder hebben de bonden een structurele loonsverhoging van 2 procent en een éénmalige decemberuitkering van 0,75 procent uit de onderhandelingen gesleept. De nieuwe CAO heeft een looptijd van twee jaar en is geldig tot eind december 2006.

  10. Top | #40
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    29

    Standaard

    he jij krijgt wel je stoelnummers door, nou gaan wij wel 10-10 dus kan je niet bijboeken voor extra beenruimte maar ik weet niet waar ik zit.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •