Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 19 van de 105 EersteEerste ... 917181920212969 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 190 van de 1049

Onderwerp: Vliegen met Martinair

  1. Top | #181
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    29

    Standaard Re: martinair?

    Tja, volgens de statistieken scoort Martinair niet al te best afgelopen maand wat betreft op tijd vliegen, maar 47% van de vluchten is op tijd:

    http://www.flightstats.com/go/Flight...tinair&x=1&y=4

    Andere maatschappijen (KLM, Delta, United) scoren allemaal tussen de 70 en 75% op tijd.

    Voor de vluchten tussen Amsterdam en Orlando scoort MP helemaal slecht (maar 34% op tijd en 26% excessive late ...)

    Hoop dat dat in oktober als het wat rustiger is beter wordt, want we hebben ook bij Martinair geboekt ......

  2. Top | #182
    Vaste Bezoeker Norbert's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Westland
    Berichten
    62

    Standaard Re: martinair?

    Afgelopen mei zijn we met Martinair naar Miami gevlogen, ging perfect, geen vertragingen. De terugvlucht vanaf Orlando had uiteindelijk 2 uur en 15 minuten vertraging. Echter was dit niet aan Martinair te wijten. De vliegtuigen mochten wegens onweer en stortregen een tijd lang niet landen op Orlando airport.
    Comfortclass is wat mij betreft de moeite waard. Met mijn 1.90 is alle extra ruimte mooi meegenomen. De mediaspeler die je dan "gratis" krijgt is ook wel geinig, ware het niet dat de beeld- & geluidskwaliteit te wensen overlaat.
    Dit, het vertrouwde gevoel van een Nederlandse mij en vooral ook de rechtstreekse vlucht meegenomen, zullen mij in de toekomst toch weer overhalen om voor deze maatschappij te kiezen.
    Life Is A Beach!
    Florida, California, Utah, Nevada, Arizona

  3. Top | #183
    Vaste Bezoeker Almereontour's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    64

    Standaard Re: martinair?

    Extra beenruimte is altijd handig als je lang bent. Zelf ben ik 1.98m. Nu maakt dan die paar centimeters niet uit. Er zijn in het vliegtuig 11 stoelen met echt veel ruimte. Deze zijn bij de nooduitgangen en de drie stoelen daartussen. Helaas voor sommige andere passagiers was er een vrouw van 1.50m of zo die een knieprobleem had en daardoor zo'n stoel kreeg. Wat wel raar was dat de stoel ernaast door haar dochter bezet was. Terwijl ik alleen zat en de rest van de familie vele rijen achter me zat.
    Voor de rest ging de heenvlucht op tijd.
    Over de terugreis bericht ik nog wel als ik deze gemaakt heb.

  4. Top | #184
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: martinair?

    Ik vind het niet zo vreemd dat ze een dochter naast haar moeder zetten.

    Er zijn genoeg maatschappijen waar je vooraf je stoel kan vast zetten, zonder een poot uit gedraaid te worden voor een comfort class toeslag. Ergo: lange mensen kunnen beter met United of Delta vliegen. Een tussenlanding lijkt me dan toch beter dan 9 uur met je benen in de knoop zitten.

  5. Top | #185
    Regelmatige Bezoeker Faye's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    22

    Standaard Re: martinair?

    We zijn afgelopen zaterdag teruggekomen van onze Floridatrip en vlogen met Martinair. Onze vlucht zou om 17.00 zijn en (gelukkig) waren wij vroeg aanwezig om ons in te checken. Wat bleek, Martinair had geen vlilegtuig meer beschikbaar en verzocht alle passagiers om met een door hun geregelde bus naar Miami te rijden.
    Een rit van bijna 6 uur; onderweg verloor de bus ook nog zijn zijspiegel. We kregen geen refreshments of snacks en moesten zelf voor onze versnaperingen zorgen. Al met al vertrokken we die avond om 10.00.
    En ja, we hadden nog geluk, want alleen de eerste honderd passagiers konden met de vlucht mee, de rest van de passagiers moesten wachten tot maandag.
    We zijn als honden behandeld!
    We hebben vaker met Martinair gevlogen, maar ik denk dat het de laatste jaren toch bergafwaarts gaat, voorheen hadden we nauwelijks vertraging.
    Ook kwam ik in gesprek met een airportmedewerker op de airport in Orlando en vroeg of Martinair hier om bekend staat.
    De man zei tegen ons dat Martinair te weinig vliegtuigen heeft en dat daarom vertraging snel optreedt.
    Misschien hadden we badluck.

  6. Top | #186
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    4

    Standaard Re: martinair?

    Wij zijn in 2002 en in 2004 met Martinair naar Florida gevlogen. De eerste keer hadden we geen vertraginging en beviel het zeer goed maar de tweede keer hadden we op de heenreis 3 uur vertraging maar de terugreis werd 5 uur vervroegd. I.v.m. orkaan Francis hadden een paar dagen geen vluchten kunnen vertrekken vanaf Orlando en zodoende werd heel het vluchtschema omgegooid. Gelukkig had ik zelf op de dag van de terugvlucht naar Martinair gebeld om te vragen of onze vlucht door zou gaan, anders waren we zeker te laat gekomen voor onze terugvlucht.
    Wij vertrekken op 22 aug. wederom met Martinair (vanwege de direkte vlucht) naar Miami en vliegen op 7 sept. weer terug v.a. Orlando. Kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is om Comfort Class te boeken. Ik vindt € 49,= per enkele vlucht aan de prijzige kant maar als veel mensen er goede ervaringen mee hebben dan wil ik dit toch wel boeken.

  7. Top | #187
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: martinair?

    De Personal Entertainment Player kun je ook voor 12.50 euro los huren. Extra met je Comfort Class is dan nog je beenruimte.
    Of het de moeite is moet iedereen voor zichzelf bepalen denk ik..

    Van de Martinair site:

    Comfort Class Intercontinentale bestemmingen
    Voor passagiers die zichzelf extra willen verwennen, is voor slechts € 49,- p.p. per enkele reis een upgrade kopen van Economy naar Comfort Class. Dit betekent meer beenruimte, meer comfort en meer entertainment. Vanzelfsprekend kunt u in de Comfort Class ook gebruik maken van de vertrouwde all-inclusive service van Martinair!

    Extra comfort!
    U kunt onder andere rekenen op:
    - 10% meer beenruimte
    - Gratis oortelefoon
    - Gratis Personal Entertainment Player, met keuze uit tientallen programma’s, waaronder een ruim aanbod van recente speelfilms
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #188
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: martinair?

    Ik snap niet dat Martinair alleen het punt van de beenruimte noemt. Het belangrijkste voordeel van de Comfort Class vind ik dat de opstelling niet 2-4-2 is, zoals in Economy Class, maar 2-3-2. Daardoor zijn de stoelen ook aanzienlijk breder en kun je wel met je handbagage door het gangpad lopen. (Of, als je wat "breder" bent, niet dwars door het gangpad hoeft...)

  9. Top | #189
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: martinair?

    Ik vind zelf de 96 euro voor 2 pp (heen en terug) erg veel geld om wat beenruimte.
    Wij nemen altijd stoelen aan het gangpad en dat bevalt ons prima.
    Ondanks mijn rug klachten heb ik het er niet voor over, ik loop gewoon wat vaker en ga regelmatig naar het toilet, dan heb je ook een loopje.
    Vorig jaar was de heenreis goed en totaal niet vol dus hadden we 4 stoelen voor ons 2en en de terug reis was ongeveer 6 uur vertraging dus dat was niet super.
    Maar de stoelen die we hadden gekregen maakte het wel wat beter, bij de nooduitgang.
    Maar ja vroeger kon je nog een medische verklaring hebben voor meer beenruimte tegenwoordig is dat ook al niet meer.
    Ach ja ieder moet het voor zich weten en ondervinden wat je zelf het fijnste vind om te vliegen.

    Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  10. Top | #190
    Stamgast wippelgem's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Wippelgem
    Berichten
    136

    Standaard Re: martinair?

    Ga vroeg genoeg inchecken en vraag plaatsen aan de nooduitgang; Meer beenruimte dan daar krijg je nergens, zelfs niet in comfort class.
    Neem wel een extra paar kousen mee want het is daar iets frisser dan op de andere plaatsen!
    2000: New York + Washington 2002: West USA, 2006: Midden + West USA 2007: Florida 2009: juni 7 dagen eurodisney + 10 dagen spanje + Duitsland en Oostenrijk 2010: 2 x Eurodisney



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •