Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 105 EersteEerste ... 9101112132161 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 1049

Onderwerp: Vliegen met Martinair

  1. Top | #101
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Het gaat hier in Florida ook nog steeds omhoog, we zitten nu net rond de $3.00 per gallon, vergeleken bij jullie nog steeds goedkoop, maar het is hier wel verdubbeld in twee jaar.

  2. Top | #102
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    En gezien de prijzen op de wereldmarkt, zitten er nog wel wat verhogingen aan te komen.
    Het is dus verstandig om je tickets al vast te betalen, ofschoon...als je $ 2500,00 uitgeeft aan je vakantie, kan die $ 25,00 die er bij kan komen nou ook weer niet zoveel uitmaakt.
    Eric

  3. Top | #103
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    5

    Standaard Ervaring Comfort Class Martinair

    Hoi, er is al veel geschreven over comfort class....................behalve ervaringen :lol: . Ik weet het het kost je 50 euro maar voor wat ruimte heb ik het dus over. Graag jullie ervaringen!!

  4. Top | #104
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Locatie
    Muiden
    Berichten
    82

    Standaard

    In dit topic heb ik eerder het bericht hieronder geschreven. Het komt erop neer dat je 10% meer beenruimte krijgt, en dat betekent van 71cm naar 79cm pitch, waarmee de ruimte gelijk wordt aan de standaard beenruimte van de meeste andere maatschappijen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasmino
    Hoi allemaal,

    Ik had eerder deze week ook op de website van Martinair gelezen dat zij (vanaf november dit jaar) een extra service bieden: comfort plus. Extra beenruimte, en een persoonlijk entertainment systeem. Inderdaad voor de prijs van €49 per persoon per enkele reis. Voor een retour betaal je dus €98 extra per persoon. Ik wilde daar het fijne van weten, en belde gelijk met Martinair om te vragen wat het betekende en of er extra voorwaarden aan zijn verbonden.

    Het prijs van €49 pp enkele reis is vast, ongeacht de tariefklasse die je hebt geboekt. Je kunt dit alleen reserveren bij Martinair zelf, telefonisch, vanaf 90 dagen voor vertrek. Maar hoeveel beenruimte krijg je er dan voor terug? En hoe groot is de standaard beenruimte? Die vraag kreeg ik ook beantwoord, en ik schrok nogal van het antwoord!

    De standaard pitch van Martinair op economy stoelen is 71cm. Het comfort plus biedt je 10% extra beenruimte, dus de pitch is hier 79cm (de medewerker aan de lijn heeft dit voorgerekend).

    Ik heb dit vergeleken met de maatschappij waarmee we normaal meesta naar Amerika vliegen: United Airlines. Deze maatschappij bevalt ons erg goed. Goede service, en heel belangrijk, de mogelijk om te upgraden naar economy plus stoelen met maar liefst 5" extra beenruimte (ong. 13cm). Het is ons tot nu toe erg vaak gelukt om een upgrade te krijgen, zeker op de langste vlucht over de oceaan (waarschijnlijk komt dat ook doordat mijn man behoorlijk lang is, want dat argument hebben we tot nu toe altijd succesvol gebruikt). Voor jullie informatie, de standaard economy stoelen van United hebben een pitch van 31" (79cm), en de economy plus zijn 35/36" (89/91cm) (volgens de website).

    Je betaalt bij Martinair dus maar liefst €98 per persoon op een retour extra, om uiteindelijk de beenruimte en entertainment service te verkrijgen die je bij de meeste andere maatschappijen al standaard hebt! Dat maakte mijn voorhoofd aan het fronsen........

    Het nadeel van United Airlines naar Florida is dat ze niet rechtstreeks vliegen, je moet altijd overstappen in Washington, en dat kost natuurlijk extra tijd. De enige die rechtstreeks vliegt naar Florida, is Martinair. Met deze maatschappij zijn we in 1999 ook naar Florida gevlogen, en we vonden hier de service heel erg slecht, maar ook toen hadden we al het gevoel dat de beenruimte wel erg veel minder was dan andere maatschappijen! Het voordeel is dat je niet hoeft over te stappen, en daarmee heb je dus een kortere reistijd. Daarnaast heb je door de gunstige vliegtijden een extra dag van je vakantie (je vertrekt de laatste dag pas om 20.30uur vanaf Orlando).

    De basistickets die ik heb gevonden zijn bij beide maatschappijen ongeveer even duur. Op een duitse website (www.opodo.de) heb ik het goedkoopste ticket van martinair gevonden (€405) en American Estates biedt momenteel het goedkoopste ticket van United aan (€422). Deze prijzen zijn all in, echter bij Martinair zit hierin niet de comfort plus service, daarmee wordt het ticket dus €98 duurder.

    Wij vragen ons nu af wat me moeten doen, we zijn er nog niet uit. Wat is het rechtstreeks vliegen ons waard? Krap & kreupel zitten (vooral voor mijn man), of een extra kostenpost van €196 voor ons samen om te vliegen met Martinair. Of kiezen we dan toch voor United, met het risico dat we misschien helemaal niet kunnen upgraden, maar dan tenminste nog evenveel beenruimte hebben als de dure comfort plus bij Martinair ????????????

    Wat vinden jullie van mijn eigen kleine onderzoekje? Wat zouden jullie doen?

    Groetjes,
    Jacqueline
    Groetjes, Jacqueline


    Kijk op http://www.jasmino.blogspot.com/ voor onze reisverhalen.
    Kijk op http://www.pixagogo.com/jasmino voor onze foto's.

  5. Top | #105
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Vers van de pers: Comfort Class zit echt lekker.
    Ik meet 1.93m en kon m'n benen prima kwijt, zelfs als degene voor je eens lekker plat gaat. Het gaat alleen om de beenruimte. De stoelbreedte en maaltijden zijn dezelfde als die in de economy class. Bovendien krijg je een multimedia player ter beschikking met films, muziek, documentaires enz.

    Ik moet zeggen dat het mijn reis een stuk aangenamer en korter (!) maakte. Martinair heeft een flink aantal stoelen in de comfort class categorie, vlak achter de Star Class gelegen. Je zit dus eerder, en bent eerder het vliegtuig uit vergeleken met economy. Ik vind het het geld dik waard.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  6. Top | #106
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Hi,
    Ik ben ook net terug uit FL. Heen reis comfortclass geboekt. Ik persoonlijk kan alleen maar zeggen, fijne stoelen veel beenruimte. Personal enttertainmentsystem is een klein kastje met veel series documentaires films etc. Het enigste dat mij hierbij tegenviel is dat kleine kinderen ( die nog niet kunnen lezen) hier niet zo veel aan hebben. de films worden niet in het nederlands weergegeven wel ondertiteld. Dus dit betekend dat ze niet snel een hele film uitkijken Mocht ik de volgende keer weer met Martinair vliegen, boek ik weer comfortclass. Goede service van martinair, alleen jammer dat je hier extra voor moet betalen.
    Op de terug reis hebben we geen upgrade gedaan, daar ik er vanuit ging dat we zo wie zo een nachtvlucht zouden hebben. M.a.w veel zouden slapen. Ook dit is mij mee gevallen, echter comforclass is denk ik achteraf toch beter aan te bevelen. Als je de stoel naar achteren schuift heb je natuurlijk een stuk minder plaats. Maar op een nachtvlucht doet bijna iedereen dat. Het is een persoonlijke keuze die je maakt, doe je geen upgrade scheelt je dat pp 50 euro. heb je kinderen dan kan dit bedrag al goed oplopen.
    2 volwassenen + 2 kinderen = 200 euro per vlucht extra. dan ook nog eens de terugreis = dit 400 euro. die kun je natuurlijk ook anders besteden. Maar ik heb de upgrade er zeer zeker voor over.

    Verder vond ik de bediening eten en de rest meer dan goed.
    groet, Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-05-10 om 01:06. Reden: full quote eruit
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  7. Top | #107
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    hoi Poco,

    een kleine verfijning op het antwoord van pascalbrouwers:
    het entertainment system is een LOS kastje, een mini-laptop eigenlijk.
    Er zit een uitklapbare standaard op de achterkant zodat hij los opgesteld kan worden op het eettafeltje. Ingeklapt kan hij makkelijk in de stoelzak geschoven worden om plaats te maken voor maaltijden. Een uur voor landing wordt de player weer opgehaald door het cabinepersoneel.
    Om de zoveel vluchten (vraag me niet hoeveel) zetten ze er nieuwere films, muziek e.d. op

    groeten
    Eric
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  8. Top | #108
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2006
    Berichten
    5

    Standaard (Lastminute) retourticket Orlando met Martinair gezocht

    Wie weet waar ik het beste / goedkoopste een (lastminute) retourticket in het hoogseizoen Orlando met Martinair?

    Zijn de prijzen op de site van Martinair de laagste of heeft iemand wel eens voor minder geboekt bij een (online) reisbureau?

    Op de site van Martinair kun je maar tot 2 weken voor vertrek boeken. Wie weet - als er tickets "over" zijn - waar je na die tijd je ticket kan boeken?

  9. Top | #109
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard

    als ik kijk op cheaptickets.nl is op vertrekdatum 31/07 het goedkoopste ticket van Martinair €1187 incl tax. Denk dat je inderdaad het beste Martinair kunt bellen. Je kunt ook proberen bij worldticketcenter.nl Als je belt willen ze denk ik wel voor je zoeken. Ik had vorig jaar via hun tickets naar Orlando van een Duitse reisorganisatie die teruggekomen waren, voor een zeer aardig prijsje.....

  10. Top | #110

    Standaard

    @harm:
    En hier ben ik het absoluut niet mee eens. De laagsseizoensprijzen van Martinair gaan in op 21 augustus. Wat bleek afgelopen week: Vertrek op 17 augustus naar Miaimi bleek te kunnen voor rond de 400 € all in. Dit stond op internet en de telefonistes wisten nog van niets. Het bleek te gaan om een aanbieding vanwege te weinig verkochte stoelen. Dus.....internet goed in de gaten houden en hopen dat er wat los komt. En EXIT reizen heeft weinig zin. Sommige reisbureaus hebben eigen afspraken, maar heeft meer betrekking op het aantal stoelen. Het aardige is dat dit soort aanbiedingen niet op de "verzamelsites""al la D-Reizen te zien is. Dus ook de sites van de maatschappijen zelf in de gaten houden.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-01-09 om 14:00. Reden: full quote eruit



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •