Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 32 van de 69 EersteEerste ... 22303132333442 ... LaatsteLaatste
Resultaten 311 tot 320 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #311
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    26

    Standaard Re: Voor het eerst naar Florida

    Wij zijn afgelopen zomer 2 weken in Florida geweest. 1 week een rondreis en 1 week in Orlando. Dit was eigenlijk tekort. Als je 3 weken gaat, zou ik zo'n 1 1/2 week gaan rondreizen en 1 1/2 week in Orlando blijven.
    Je kunt heenvliegen naar Miami en terug vanaf Orlando. Onze route was Miami, Key-West, Naples, Fort Meijers, Orlando.
    Key-West moet je eigenlijk 3 nachten blijven. Je komt vanuit Miami pas in de middag aan op Key-West, dan kun je 1 dag het eiland verkennen en naar het strand gaan en 1 dag gaan snorkelen. Als je 1 1/2 week in Orlando bent, heb je genoeg tijd voor de Disney parken, Kennedy Space Center, Seaworld enz. Je kunt dan af en toe ook een rustdag inlassen. De eerste week zaten we in hotels en in Kissimmee bij Orlando hadden we oorspronkelijk een appartement gehuurd. Op dit park (in reisgids staat dit als Holiday Villas Somerset) stonden allemaal woningen waarin 4 appartementen zaten. De sleutel moesten we halen bij een ander park. Dit park (Lucaya Village) was nieuw en daar stonden woningen. We konden (met bijbetaling) in zo'n woning. Hier zat werkelijk alles op en aan. Dit park ligt op ongeveer 15 min. van Disney, vlakbij een grote Walmarkt, de International Drive, restaurants enz. Dit park is zeker aan te bevelen. Er is een zwembad op het park.
    Als je een privewoning huurt, moet je vaak een flinke toeslag betalen voor verwarming van het zwembad.
    De vliegreis zou ik nu alvast gaan boeken. Hoe langer jullie wachten, hoe duurder het wordt. Wij hebben met US Airways gevlogen, gunstig geprijsd, tussenlanding in Philadelphia.
    Autohuur kun je het beste doen met Goldpakket. Je bent dan compleet verzekerd en kunt de auto met lege tank inleveren. Let heel goed op dat ze je toch niets extra's aansmeren ter plekke. Lees het contract goed door en kijk of de kopie die je meekrijgt dezelfde tekst heeft als het origineel. Wij werden nl. bij thuiskomst "verrast" met een afschrijving via onze creditcard. Op de kopie stonden bedragen die volgens ons niet op het origineel stonden voor een reisverzekering en een routeservice.
    Uiteindelijk hebben we ons geld teruggekregen. Zie ook de opmerkingen bij de rubriek autohuur.
    Het is daar echt geweldig en jullie zullen er zeker geen spijt van krijgen. Maak ook tijd vrij om te gaan winkelen in de outlets.

  2. Top | #312
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Berichten
    3

    Standaard Re: Voor het eerst naar Florida

    Allemaal bedankt voor de reactie's - leuk ook dat iedereen enthousiast is over Florida. Zelf ben ik een aantal keren aan de Westkant van de USA geweest (California, Arizona, Nevada) en vond het daar geweldig. M.b.t. Florida had ik in eerste instantie het idee dat het allemaal minder zou zijn dan de West Coast, maar afgaande op de meeste berichten in het forum moet het daar ook fantastisch zijn.

    Emile

  3. Top | #313

    Standaard Eerste keer Florida

    Hallo,
    ik wil half maart naar miami en Orlando gaan. Mijn vriend zit op dat moment al in Baltimore (onder ny). we vliegen dus allebei apart naar miami. Omdat we allebei maar kort vakantie hebben en van elkaar willen genieten wil ik een gemakkelijke reis van 10-12 dagen. Is 2 dagen miami genoeg? en 10 dagen orlando met de nodige parken?
    Ik ga dus voor het eerst naar Florida. Ik ben ook niet zo'n rijder.. mijn vriend heeft geen rijbewijs.
    dus is dat te doen? 2 dagen miami 10dagen orlando en dan weer vlucht naar amsterdam voor mij en voor mijn vriend ny of baltimore?

    gr cathelijn

  4. Top | #314
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: miami en orlando

    Twee dagen Miami is voor de Highlights voldoende. 10 dagen Orlando kun je een mooie keuze maken tussen een aantal parken, Outlet shoppen etc..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #315
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Miami en Orlando

    Ik zou 2 nachten Miami doen, dus 3 dagen Miami eigenlijk...
    en autootje huren is wel het makkelijkste. Zelf vind ik Miami een aardig drukke stad, maar er is prima te rijden, ze rijden er wel vaak wat asocialer dan bijv. in Orlando, althans, wat ik heb gemerkt. Het lijkt wat meer op het Nederlandse rijden in Miami, dus eigenlijk niets nieuws. Go with the flow. :mrgreen:

    En hoeveel parken wil je zien? Na 3 parken heb ik het echt wel gezien in Orlando wat betreft de parken... er zijn zoveel andere dingen te doen daar!

  6. Top | #316
    Regelmatige Bezoeker TRF's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Germany
    Berichten
    35

    Standaard Where to???

    Ik ben in September 2008 naar Orlando, Florida geweest voor 10 dagen, wat me geweldig beviel.

    Nu wil ik dus volgend jaar weer naar Florida, maar weet niet waarheen..
    Dus ik hoopte eigenlijk of jullie iets konden aanraden.

    Okay, misschien iets te vroeg om dit al te vragen, maar ik hou van het goed plannen van mijn vakanties.

    Ik wil met mijn verjaardag (22 november) weg zijn of toch daarvoor ergens in September. En lekker naar de zon voor 2 a 3 a 4 weken... Depending on the price aswell..

    Welke plaats, activiteiten, hotel, blablabla raden jullie aan???

    Goed, misschien is dit niet van belang, maar zou wel geweldig zijn, Maar ik ben homo. En zou ook graag in ee hotel of omgeving terecht komen waar het gay-friendly is. Mocht dit mogelijk zijn in florida.

    Ga er wel vanuit, aangezien we langs het "Gaylord Resort" in Orlando gereisd zijn...

    Plaats een link van de gegevens of plaatjes, zou ook geweldig zijn.

    Alvast bedankt...

  7. Top | #317
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Where to???

    Misschien heb je hier wat aan: http://www.gaykeywestfl.com/ en http://www.keywest.com/
    Als er 1 plaats Gay friendly is dan is het wel Key West..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #318
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Where to???

    Weekje Miami? Daar is ook een heleboel te doen: http://www.sobegayinfo.com/
    http://www.gayxi.com/gayguide/review...=24&city_id=26

    Sowieso zijn Miami en Key West toh wel de uitgaanssteden met clubs en parties. De reden waaromm ik er niet kom ....:-D

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #319

    Standaard Informatie gevraagd

    Hallo allemaal,

    Ik ben Marjan en nieuw hier. Omdat mijn man Rob en ik plannen hebben voor een rondreis in Florida (waarschijnlijk pas volgend jaar) heb ik een paar vragen voor jullie.

    .Kunnen jullie mij een goede reisgids (mag Engels zijn) aanbevelen met algemene informatie over steden, bezienswaardigheden en hotels? We zijn vooral geinteresseerd in de zuid- en westkust.
    .Welk reisseizoen is aan te raden voor een rondreis (nee, niet het hurricane season)
    .En verder zijn alle tips m.b.t. rondreizen welkom. We zijn van plan een directe vlucht te boeken en alleen het eerste hotel te boeken. Daarna willen we hotels boeken via Internet, omdat we niet gebonden willen zijn aan een reisschema.

    Alvast hartelijk dank voor eventuele tips!

    Groet!

    Marjan

  10. Top | #320
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Informatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M@rjan Bekijk Berichten
    .Welk reisseizoen is aan te raden voor een rondreis (nee, niet het hurricane season)
    We zijn van plan een directe vlucht te boeken en alleen het eerste hotel te boeken. Daarna willen we hotels boeken via Internet, omdat we niet gebonden willen zijn aan een reisschema.
    Tsja, hurricane season en de schoolvakanties. Die zitten elkaar soms behoorlijk in de weg. Het klimaat is in voor- en najaar voor veel mensen het prettigst, maar tienduizenden laten zich echt niet weerhouden door het h-woord, en trekken vrolijk in de zomermaanden naar Florida.

    Ter plekke zegt men wel:

    June- too soon.
    July-- stand by!
    August-- look out you must.
    September-- remember.
    October, all over.

    maar de natuur laat zich niet dwingen...........! Je weet nooit waar, wanneer en hoe hard een hurricane toeslaat.

    Voor wat betreft de vlucht kan je je afvragen of een rechtstreekse vlucht wel een goed plan is. Misschien kan je eens kijken naar een vlucht naar Tampa of Orlando om vandaar uit naar het zuiden af te zakken. Andersom kan natuurlijk ook. De tijd vliegt namelijk in Florida en het is zonde om onnodig heen een weer te reizen. Verder heeft een Amerikaanse maatschappij als voordeel dat je dagelijks kunt vertrekken, en je daarmee gebruik kunt maken van de verschillende ticketprijzen. Kijk ook eens naar de afmetingen van de stoelen.......

    Voor wat de hotels betreft; accomodaties plenty maarrrrr..... afhankelijk van de periode waarin je reist, kan het erg druk zijn op sommige locaties. Vergeet niet dat er in Florida veel conventies, tentoonstellingen en beurzen worden gehouden. Hotels vragen in die periodes de volle mep of, erger nog, zijn vol.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •