Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Bankrekening in Florida

  1. Top | #21
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Bankrekening in Florida openen

    Goh...

    Ik krijg nog steeds m'n dagafschriften thuis, het kantoor in Orlando bestaat ook nog steeds... gewone klanten merken daar niets van...
    Bovendien Waichovia is ook in andere handen, maar zoals ik al eerder zei, de gewone klanten merken daar niets van...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  2. Top | #22
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Bankrekening in Florida openen

    Dat kan best kloppen, maar dat betekent niet dat Washington Mutual als zodanig nog bestaat. Zoals ik al aangaf zijn ze vorige jaar omgevallen en overgenomen door Chase welke momenteel druk bezig is de noodzakelijke (naams)wijzigingen door te voeren. Dat gaat niet van de een op de andere dag. Meestal wordt ter gewenning een periode ingelast waarop beide namen (oud en nieuw) worden gevoerd. Zo voeren ze op hun website al de kreet ‘WAMU is becoming CHASE’. Na deze gewenningsperiode komt de oude naam ter vervallen. Binnenkort zal er op jouw afschriften gewoon Chase staat. Zelfde verhaal geldt voor het kantoor in Orlando. En zoals je zelf al aangaf zal de klant, als alles goed gaat, er niets van merken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 06:45. Reden: full quote eruit

  3. Top | #23
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Bankrekening in Florida openen

    Het is hier altijd mogelijk geweest, nu weet ik niet hoe het zit als je dus geen adres in de US hebt. Ook je bank heeft een adres nodig om dus bijv je passen en evt andere informatie naar toe te sturen.
    Er zijn ook mensen die een adres in de US hebben bijv door een postbus bij de UPS store te nemen. Het voordeel is dat je daar pakketten kunt laten bezorgen waarvan het niet uitmaakt hoe groot of ze zijn. Nu moet je nog wel iemand hebben die het daar ophaalt en naar Nederland voor je verstuurt. Dit is dus een veel voorkomende manier van import, met als voordeel dat je het dus koopt in de US en dan de volgende stap is dat het naar NL gaat en je dus ook een invoice zelf mag maken. De rest begrijp je dan wel.....

    Ik denk wel dat Paypal sterker aan het worden is, dat zal wereldwijd betalen iets gemakkelijker maken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 06:45. Reden: full quote eruit

  4. Top | #24
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard US bank rekening

    We hebben het er al een paar keer over gehad, het begint nu dus onmogelijk te worden om een bankrekening te openen als je niet in het bezit bent van een social security number.
    Sterker nog alle mensen die al een bankrekening hadden moeten nu een social security overleggen, kun je dit niet, mag je je geld er afhalen en de rekening wordt afgesloten.
    De federale banken zijn er sinds vorige week mee begonnen, de rest zal volgen.
    Ze zeggen dat het is om het terroristische geldverkeer aan te pakken.

  5. Top | #25

    Standaard Re: US bank rekening

    Met een eigendom in de V.S. lukt het ook hoor!
    Ik heb ook een mail ontvangen met de vraag naar m'n SSN. Heb teruggemailed dat ik dat niet had maar die rekening nodig heb om m'n rekeningen in de V.S. te kunnen betalen met betrekking tot de woning.
    Heb mail teruggekregen en het was in orde, na ze hebben gechecked of ik wel echt eigenaar was van een huis in de V.S.

  6. Top | #26
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Bankrekening in Florida

    Ik heb een bankrekening bij de Bank of America, was geen enkel probleem. Maandelijkse kosten $12 'maintainance fee' tenzij je vooraf afspreekt om tenminste 500 dollar op de rekeling te laten staan. Alleen het bankpasje wilden ze per se naar een Amerikaans adres opsturen. Toen mijn huis daar eenmaal was gebouwd en er een mailbox voor de deur stond was dat dus mogelijk (al scheelt het dat familie van me de mailbox in de gaten houdt).

  7. Top | #27
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Bankrekening in Florida

    Wij hebben afgelopen week onze bankpassen van Bank of America in Nederland ontvangen. Het kostte wat moeite, maar als je het op de juiste manier aan de juiste persoon vraagt, kan alles

  8. Top | #28
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Bankrekening in Florida

    Zo te zien gaat Bank of America nog goed, de federal credit Union heeft al hun klanten die al tientallen jaren bankrekeningen hadden opgeroepen om de juiste documenten te overleggen, kunnen ze dit niet dan wordt de bankrekening gesloten, ze vroegen natuurlijk om het social security nummer, ik weet niet welke andere middelen voldoende zijn om een bankrekening te hebben, een paspoort buiten de US in ieder geval niet.
    Het bewijs van het in het bezit zijn van een eigen huis in de US misschien wel.
    Nogmaals de federale banken zijn er nu mee begonnen en de rest zal volgen, volgens zeggen.
    En Marco wat is dan de juiste manier om als Nederlander zonder het in het bezit zijn van enig US document of property in het bezit te komen van een US bankrekening?
    Er zijn behoorlijk wat mensen op dit forum die dit graag zouden willen doen, leg het ze even uit.
    Ze willen er best wat moeite voor doen want voor sommige is het op de lange termijn een groot gemak omdat zij nogal wat shoppen voor hun hobbies en vaak misgrijpen omdat ze eenvoudig geen US bankrekening hebben.
    Ze zullen je erg dankbaar zijn.

  9. Top | #29
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Bankrekening in Florida

    Volgens mij moet je wel een adres hebben in Amerika en de aanvraag moet je doen bij een kantoor en kan dus niet over de telefoon of mail. Als je geen adres heb in Amerika, wordt het moeilijk denk ik.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •