Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 44

Onderwerp: Vliegen van/naar/via New York (Newark)

  1. Top | #11
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    165

    Standaard Re: Overstap tijd in Newark wel voldoende?

    Op de heen vlucht moet je na aankomst de koffers zelf ophalen en deze opnieuw inchecken.

    Op de terug vlucht worden de koffers doorgelabeld (Ik zou als ik jou was dit ook eventjes checken als je de koffers incheckt.

    Ik ken het vliegveld Newark niet maar 1.25 uur is wel aan de krappe kant. (douane formaliteiten, koffers ophalen en weer inchecken).

    Succes
    Susie One

  2. Top | #12
    Regelmatige Bezoeker stephanie84's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    48

    Standaard Re: Overstap tijd in Newark wel voldoende?

    hoi,

    ik heb een vraagje?
    ik ga dit jaar voor het eerst samen met mijn zus naar orlando en we moeten overstappen in newark, mijn vraag is hoe gaat dat met je bagage moet je die eerst van de band halen en dan opnieuw inchecken of gaat dat anders
    als iemand me kan helpen heel graag, allemaal best nog wel nieuw voor me.

    alvast bedankt

  3. Top | #13
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Overstap tijd in Newark wel voldoende?

    Stephanie, de reactie boven jouw vraag geeft precies het antwoord. Op de heenweg eerst door douane / immigratie op Newark. Dan koffers van de band halen, paar meter verderop weer afgeven en dan weer door naar je volgende vliegtuig (eerst screening).

    Op de terugweg gaan je koffers in 1 keer door.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  4. Top | #14
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Lange overlay in Newark

    Als je een overlay van 5 of 6 uur hebt in New York (newark), zijn er dan mogelijkheden om georganiseerd iets van de stad te zien? Ik meen wel eens gehoord te hebben dat je dan een excursie kan doen.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  5. Top | #15
    Florida Groupie Marjol's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    457

    Standaard Re: Lange overlay in New York

    5 of 6 uur is echt niet genoeg om wat van New York te zien.

    Je hebt zeker anderhalf uur nodig om door de douane te gaan, je koffer op te halen en weer in te leveren en van gate te wisselen. Dan hou je dus nog een uur of 4 over.

    Dan ben je gauw drie kwartier tot een uur kwijt om van het vliegveld in het centrum van Manhattan te komen. Hou je dus 2 uurtjes over. En dan heb ik de kosten nog niet eens berekend.

    Ik zou hier echt niet aan beginnen, zelfs niet als je 2 of 3 uur meer overstaptijd had.

  6. Top | #16
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Lange overlay in Newark

    Je kunt vrij eenvoudig op eigen gelegenheid naar New York. Met de trein kun je in een klein uurtje in hartje New York city staan. Een collega van mij heeft dat wel eens gedaan. Die had ook een wachttijd van ongeveer 6 uur. Uiteindelijk is hij 3 uur in de stad geweest. Ik moet er wel bij zeggen dat hij dit op de terugvlucht naar Nederland heeft gedaan (geen tijdsverlies bij immigration en customs). Mocht je dit willen doen, zorg dan in ieder geval dat je niet al te veel handbagage bij hebt en dat je een boarding pass hebt voor je aansluitende vlucht. Zonder dit laatste kom je namelijk niet door de security heen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-03-13 om 21:53. Reden: fqe

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    45

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit New York (Newark)

    Wij vliegen terug via Newark. Wij hebben ca. 2 uur overstaptijd. Het lijkt me tijd genoeg om nog een lekkere (snelle) maaltijd te nuttigen voor de grote oversteek. Is daar wat keus in? Iemand een advies?

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    Almelo NL
    Berichten
    85

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit New York (Newark)

    2 uur is prima te doen. In die tijd kun je rustig 2x naar buiten een sigaret roken Starbucks koffie meenemen, even beetje rondlopen tussen de shops. Het eten vond ik zelf de laatste keer niet bijzonder in Newark, veel van wat je al (teveel) hebt gezien in Orlando. Maar misschien heb ik wat over het hoofd gezien.
    http://florida.jmtech.nl/wordpress/ houdt ik een beetje bij wanneer en waar ik wat boek zoals hotels...

  9. Top | #19
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Newark vraagje

    Wij gaan vliegen met de boeing 767-400 van Continental via Newark.

    Heeft iemand al eens gevlogen met de 767 en kun je daar iets over zeggen (schermpjes en films?)

    Mijn dochter wil graag op Newark souvenirs kopen van NYC zoals zo'n sticker I love NYC en een t-shirt. Zijn dat soort winkeltjes op Newark aanwezig?


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  10. Top | #20
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen via/vanuit New York (Newark)

    Over de inrichting van het vliegtuig kun je vanalles vinden op www.seatguru.com

    Op de airport zijn veel winkeltjes, m.n. op terminal C. Daar zit o.a. America! waar je de gevraagde spulletjes zeker zult vinden. Kijk maar eens op de plattegrond van de luchthaven: http://www.panynj.gov/CommutingTrave...ite/termC.html

    En ik heb je berichtje meteen maar even aan het hierover al bestaande topic toegevoegd.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-03-09 om 07:44.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •