Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 15 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 148

Onderwerp: Controle bij de douane

  1. Top | #101
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renske1978 Bekijk Berichten
    het gaat volgens mij om de waarde in het economisch verkeer van Nederland.
    ...en ik ben bang dat je daar groot gelijk in hebt! Ik kan het zo 1,2,3 niet letterlijk terugvinden, maar als ik het vind, zal ik het nog eens plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 18-01-09 om 16:35.



  2. Top | #102
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    Nee, het gaat om de waarde die het goed heeft aan de grens waar het grondgebied van de EU betreden wordt. Daarvoor wordt de factuurwaarde van de goederen (dus in land van aankoop) vermeerderd met eventuele transportkosten tot aan die grens (niet aan de orde als je het zelf meebrengt met het vliegtuig, maar wel als je het bijvoorbeeld met DHL naar huis verstuurt). Vervolgens wordt de dollarkoers gehanteerd die op het moment van invoer van toepassing is. Wat het waard is in NL doet er niet toe.
    Laatst gewijzigd door FrankS; 18-01-09 om 13:30.

  3. Top | #103
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk Berichten
    Daarvoor wordt de factuurwaarde van de goederen (dus in land van aankoop) vermeerderd met eventuele transportkosten tot aan die grens
    Dit is inderdaad de regel als je zelf aangifte doet. Maar als je wordt "gesnapt" komt volgens mij de waarde in het economisch verkeer wel degelijk om de hoek kijken.

    De juiste informatie over de sancties bij smokkel is niet zo gemakkelijk te vinden op de site van de douane. Ik zoek nog even door, anders moeten we Dick Mol persoonlijk tussen zijn kiezen en botten vandaan vissen om uitsluitsel te geven..........



  4. Top | #104
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    Nee, als je gesnapt wordt maar alsnog de waarde kan aantonen m.b.v. rekeningen, dan wordt die waarde gehanteerd. Wel kan eventueel nog een extra boete worden opgelegd. Kun je de waarde niet aantonen dan moet de douane eerst onderzoek doen naar de waarde in het land van herkomst. Pas als dat tot niets leidt mogen ze een waardebepaling doen door onderzoek naar de de waarde van vergelijkbare goederen in het land van bestemming.

  5. Top | #105

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    Dat is wat je in Nederland in de winkel voor het product zou moeten betalen. Dat zou voor een paar nikes uit de "sale" in de VS voor USD 10 al snel kunnen komen op EUR 100.

  6. Top | #106
    Regelmatige Bezoeker karin1978's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    25

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    Zo maar een vraag: wat als je bijvoorbeeld wat kleding in een pakje stopt en aan geeft dat het een kado is en dan opsturen naar je huisadres? Moet je dan nog steeds invoerrechten betalen? Of zijn de verzendkosten zo hoog dat het zo en zo niet rendabel is?

    Is de verhoogde invoer (430) nu ook geldig in Duitsland?

  7. Top | #107
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    ^^^je verzend het als een kado en ik heb bijna nooit taxen moetten betalen . Het meeste dat ik ooit heb betaald was 10 euro , als je het bedrag lager houd als 50$ en de tickets van de kleding haalt zou dit geen probleem mogen zijn . In belgie alsthans niet

  8. Top | #108
    Regelmatige Bezoeker karin1978's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    25

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    en als je bijvoorbeeld 4 spijkerbroeken er in stopt, dan schrijf je als nog 50$ als waarde?

  9. Top | #109
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    "Normale" prijs voor het versturen van een pakje naar NL via US Postal Sevice is inderdaad behoorlijk hoog. Voor een pakje van ca. 2 kilo betaal je al $30-50, afhankelijk van de bezorgtijd. Voor een pakje tot 5 kilo loopt dit al op tot meer dan $60. Niet erg gunstig dus om wat op te (laten) sturen.

    Zoals al vaker in dit topic gezegd: maak je niet druk om een paar spijkerbroeken en wat ander spul, dat doet de douane hier in Nederland ook niet. Vorig jaar heb ik diverse golfspullen uit Florida meegenomen, dat stond ook duidelijk op de doos geschreven waarin ik ze meenam. Het enige wat de douane-man zei was dat ik de doos een kwart slag moest draaien, anders kon ik niet door de deur.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #110
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    29

    Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

    Een baby mag die ook dan 430 euro invoeren?????
    Hahaha ze wilt kleding voor haar zus meenemen :-)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •