Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 15 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 148

Onderwerp: Controle bij de douane

  1. Top | #21
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Ik ben in de negentiger jaren toen ik met de auto van Cal. naar Nv reed weleens midden in de woestijn aangehouden ter controle op fruit.
    Men was toen bang voor overbrenging van een fruitvlieg uit Mexico, die al in Cal. voorkwam.
    Knaapje.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-11 om 06:30. Reden: fqe

  2. Top | #22
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Sieraden en douane

    Ik weet de douane erg streng is op schiphol, schoenen uit, riemen af, laptop uit de tas, maar hoe streng zijn ze in het afdoen van sieraden, mijn ringen zitten zo vast om mijn vinger die krijg ik echt niet af is dit een groot probleem?

  3. Top | #23
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Sieraden en douane

    Ik heb mijn ringen nog nooit af hoeven doen dus ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  4. Top | #24
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Sieraden en douane

    Ik doe ze wel af, evenals mijn horloge, maar ze zijn dan ook van aardig formaat.
    Doe ik dat niet, dan volgt automatisch visitatie.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #25
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Sieraden en douane

    Da's zeker op Schiphol waar. Eergisteren ook weer :-( , en dan is één tandje en 4 oorringen echt het enige wat ik nog aan heb ;-).
    In de US niks geen last.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #26
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Sieraden en douane

    Ik bedenk me ineens dat ik op de heenreis eergisteren helemaal vergeten ben om steeds mijn horloge af te doen. En telkens gewoon door de detectiepoortjes ben gekomen. Alleen op Schiphol eruit gepikt, maar dat was vanwege de random-controle waarmee de computer één-op-de-zoveel reizigers eruit pikt om te laten fouilleren.

    Oftewel: sieraden gewoon "aan" houden, tenzij ze meer dan 2 ons* wegen.

    * is uiteraard maar een voorbeeld. "Groot" is zo'n subjectief begrip.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #27
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Sieraden en douane

    Even ter verduidelijking bij de douane hoef je niets uit of af te doen de douane controleert alleen de goederen die het land binnen worden gebracht
    Ik denk dat in dit geval de marechaussee bedoeld word, dit zijn de mensen die controleren wie er het land binnen komen. Als je een ring om hebt die niet af kan, en het alarm gaat af word je gefolieerd.
    Harm
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-11 om 06:30. Reden: font

  8. Top | #28
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    33

    Standaard Controle bij de douane

    hallo allemaal!!!!!!!!
    Worden er nu veel mensen "gesnapt" omdat ze teveel meenemen uit Amerika
    Als ik alles mee wil nemen wat ik allemaal heb gezien heb ik veel meer dan 175 euro pp :lol:\\/ops::^o

  9. Top | #29
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: "gesnapt"

    Wij zijn al wel een paar keer staande gehouden, maar sinds dat we niet meer met Martinair vliegen (weer een goede reden :-\") en altijd eerlijk antwoorden waar we vandaan komen (Philladelphia, Atlanta, Detroit, NY etc. :lol mogen we meestal gelijk door.

    Een paar keer is dat niet gelukt, deels door het antwoord "Orlando", maar ook door de enorme pakketten (wielen, uitlaten) die we bij ons hadden. Die waren niet te missen.

    Twee keer hebben we een bijdrage aan de Nederlands staat mogen doen. De eerste keer (25+ jaar geleden) vooreen Canon EOS die hier absoluut niet op de markt was, en in Orlando (toen nog) erg goedkoop.
    En de tweede keer hadden we wel erg veel, en vooral grote motoronderdelen bij ons. En nog waren we veel goedkoper uit dan wanneer we ze hier aangeschaft hadden.
    En dat alles in 25 tot 30 keer heen en weer, dus dat valt nog mee.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #30

    Standaard Re: "gesnapt"

    Als je op de site van de douane kijkt wordt er een bedrag genoemd van 175 euro pp.
    Dit is wat je mee mag nemen aan extra artikelen. Let op!!! Dit is naast de spullen die je mee mag nemen voor persoonlijk gebruik. Als je dus drie weken naar de USA gaat en terug komt met 4 501 spijkerbroeken zonder labels en in 1 (jou) maat dan is dat voor eigen gebruik. Dan kan de douane je niets maken. Heb je echter 15 broeken bij je of allemaal verschillende maten dan wordt het weer een ander verhaal. Het staat expres op de site nogal vaag omschreven zodat zij de discussie met je aan kunnen gaan in de hoop dat jij je verlult. Laat je dus ook niet gek maken dat je maar voor 175 euro aan spullen in je koffer mag hebben zoals sommige mensen beweren(ik ga voor een bespreking en mijn pak is al duurder dan 500 euro.........moet ik dan maar lopen zonder sokken en ondergoed....en als jij voor drie weken kleding bij je hebt dan zit je zoiezo al over de 175 euro)
    Daarom neem ik op de heenweg alleen maar spullen weg die versleten zijn en weggegooid kunnen worden:lol:
    En zo gaat dit met alle spullen....dus 1 camera is geloofwaardig.....bij drie camera's zouden ze vragen kunnen gaan stellen.

    De douane moet aannemelijk maken dat wat jij bij je hebt niet voor persoonlijk gebruik is. Dit staat natuurlijk allemaal los van andere dure zaken die je in de USA hebt gekocht. Dan moet jij kunnen bewijzen dat je het in Nederland hebt gekocht of al eerder in het buitenland en netjes belasting hebt betaald bij de nederlandse douane

    Zorg er dus ook absoluut voor met bijvoorbeeld nieuwe camera's dat je een kopie van je bon bij je hebt. Scheelt een hoop discussie.....en ja.....ze mogen hem in beslag nemen totdat jij met een bon kan aantonen dat jij hem hier hebt gekocht.

    Groetjes Henk
    Laatst gewijzigd door misterspek; 06-03-08 om 15:41.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •