Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 45 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 442

Onderwerp: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

  1. Top | #91
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    lommel, belgium
    Berichten
    35

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Hoi iedereen,

    Ik vertrek over een twee weken naar Florida. Ik wou 1000 dollar cash meenemen (Fortis bank in België heeft goede koers), maar als ik alles hier zo lees begin ik te twijfelen. Ik dacht altijd dat het goedkoper is om cash te betalen dan te pinnen of met CC te betalen. Ik heb een VISA (via Fortis) en een PIN pas. Maar omdat ik nog student ben is de limiet van mijn visa maar 1250 euro. Zou ik dan toch niet wat meer cash meenemen, of is 1000 dolar echt hilarisch?

    Groetjes

  2. Top | #92
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Nog maar een keer dan: Cash hier halen is altijd duurder (=slechtere koers) dan in de VS uit de automaat (ATM) halen of als cashback bij de supermarkt vragen. Maar als je persé zoveel ($1000) cash mee wilt nemen .... ga gerust je gang; de banken hier kunnen de winst goed gebruiken.8-[

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #93
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ellen W Bekijk Berichten
    Maar omdat ik nog student ben is de limiet van mijn visa maar 1250 euro. Zou ik dan toch niet wat meer cash meenemen, of is 1000 dolar echt hilarisch?
    Kijk ook eens of je vooraf een bedrag op je creditcardrekening kunt storten. Dit is een handige manier om je limiet op te rekken. Je maakt dan eerst je saldo op en begint dan pas aan je limiet van 1250 euro.

    Cash? Er is al "aangetoond" dat dat niet handig is. Een extra argument: Kijk in de polis van je reisverzekering welk bedrag verzekerd is. Dat zal vast geen 1250 euro zijn.



  4. Top | #94
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    29

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Kan ik hier ergens vinden welke koers ik krijg als ik op het vliegveld in Miami contant geld ga pinnen? Velen zeggen dat dat de beste koers geeft, maar welke koers dat dan zal zijn staat nergens (natuurlijk is die elke dag anders, maar ga eens van vandaag uit). Ik heb al via google gezocht, maar kan allen de koers van Nederland vinden.

    Claudiadennis

  5. Top | #95
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Nog maar een keer dan: Cash hier halen is altijd duurder (=slechtere koers) dan in de VS uit de automaat (ATM) halen of als cashback bij de supermarkt vragen. 8-[
    Kan wel kloppen maar als je tevreden bent met de huidige koers weet je met cash in elk geval wat je hebt (voor een deel van je geld). Aangezien geen enkele analist iets zinnigs weet te zeggen over de dollarkoers, behalve dat deze eind dit jaar rond 1,15 zal staan (alsof dat zinnig is), en dat terwijl de dollarkoers alleen maar daalt tov de euro, is spreiding net zoals bij beleggen een goed advies.
    Betaal je villa vooraf met koers 1, je tickets bestellen met koers 2, cash meenemen met koers 3 en in Amerika afrekenen tegen koers 4. Zo zit je nooit aan de beste koers, maar achteraf wel altijd aan een goede koers.:idea:

  6. Top | #96
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Nog maar een keer dan: Cash hier halen is altijd duurder (=slechtere koers) dan in de VS uit de automaat (ATM) halen of als cashback bij de supermarkt vragen. Maar als je persé zoveel ($1000) cash mee wilt nemen .... ga gerust je gang; de banken hier kunnen de winst goed gebruiken.8-[
    Dacht toch dat de Rabobank in dit geval een hele goede koers heeft, je moet nog maar zien dat je die koers krijgt als je in de US cashback neemt of naar de ATM's gaat.

    De Rabobank geeft momenteel gewoon de dagkoers van de Dollar t.o.v. de Euro met als enige kosten de €5 of €6,50 afhankelijk van het bedrag.

    Mijn inziens krijg je daar dus nu de beste koers, denk dat de koersopslag/kosten op de CC en met de pin hoger zijn.

    Ik neem altijd uit voorzichtigheid geld mee, eerst zeker weten dat de pinpas en de CC werken.


  7. Top | #97
    Regelmatige Bezoeker tamaralemmens's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Echt, limburg
    Berichten
    49

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Ik heb idd dollars via de rabobank tegen de koers van die dag, vrienden hadden ze bij de abn besteld en die telde gewoon maar 1,30 terwijl de koers toen 1,40 stond

  8. Top | #98
    Regelmatige Bezoeker LEOnie211's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    best
    Berichten
    45

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    ik heb net bij de rabobank 1.39 gekregen voor een euro

  9. Top | #99
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    29

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Nog maar een keer dan: Cash hier halen is altijd duurder (=slechtere koers) dan in de VS uit de automaat (ATM) halen of als cashback bij de supermarkt vragen. Maar als je persé zoveel ($1000) cash mee wilt nemen .... ga gerust je gang; de banken hier kunnen de winst goed gebruiken.8-[
    Iedereen roept maar dat het duurder is, maar niemand kan mij vertellen wat het kost! Wat is nou precies het koersverschil? Laten we voor het gemak uitgaan van de koers van vandaag om 14.00 uur. Wat krijg ik hier bij de rabo en wat krijg ik in Miami op het vliegveld? Rabo is niet zo moeilijk, dat is 1,39. Ik kan nergens vinden wat ik in Miami krijg. Alle antwoorden die ik krijg zijn : daar is het goedkoper. Ja? Waar vind ik dat? Ik ben niet zo'n held in dat soort zaken. Ik vind die koers van Miami gewoon niet. Help!!!

    Claudiadennisops:

  10. Top | #100
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    Almelo NL
    Berichten
    85

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Vandaag weet ik niet, ik kan je vertellen dat een pinopname op 7 juni met de ANWB Mastercard het volgende heeft afgeschreven in de Premium mall:
    Opgenomen $202,50=€146,35 (opname $200, kosten voor opname $2,50)
    Kosten opname Mastercard €5,85
    http://florida.jmtech.nl/wordpress/ houdt ik een beetje bij wanneer en waar ik wat boek zoals hotels...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •