Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 113

Onderwerp: Internationaal rijbewijs t/m 31-12-2012

  1. Top | #101
    Regelmatige Bezoeker 126031's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    27

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ietie Bekijk Berichten
    Ben ooit eens aan gehouden door oom agent, had toen nog wel een internationaal rijbewijs bij mij, de goede man had geen idee wat het mooie papiertje was, had net zo goed mijn zwem diploma kunnen laten zien, had hij waarschijnlijk net zo gekeken, sinds dien dus nooit meer een internationaal rijbewijs gehaald.
    Ik zie het gezicht van oom agent al helemaal voor me bij het zien van je zwemdiploma :-D.
    Ik heb ongeveer 15 jaar geleden ooit een int. rijbewijs gekocht bij de ANWB in de verwachting dat het er ook uit zou zien als een rijbewijs en het is meteen de laatste keer geweest. Je kunt beter een woordenboek meenemen voor oom agent :mrgreen:.

  2. Top | #102
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs

    Wij hebben ook nooit een internationaal rijbewijs gehaald bij de ANWB. We gaan dit jaar voor de 5e keer naar Amerika.

    Stel dat de ANWB op de fles gaat....ohhh dat zou wat zijn...kun je dan nergens meer een internationaal rijbewijs halen?? ohhhhh

  3. Top | #103
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs

    Daar zeg je me wat Stephie... Waarom verkoopt met niet gewoon het Internationale Rijbewijs bij het gemeentehuis? Bedoel, als het 'verplicht' is, dan zou je toch verwachten dat je het gewoon bij de officiële instanties kan halen? Waarom alleen bij een commercieel bedrijf? Of in ieder geval bij de ambassade of iets dergelijks (omdat het niet in Nederland verplicht is), zoals een visum.

    Volgens mij zegt dat wel genoeg
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  4. Top | #104
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Limburg, België
    Berichten
    101

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs

    Hier in België moet dit wel worden opgehaald bij het gemeentehuis...

    Ik heb zelf een roze papiertje als rijbewijs.

    Zou dit dan ook voldoende zijn?

  5. Top | #105
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs

    Alleen een blanco roze papiertje is niet genoeg ;-) Maar elk officiële rijbewijs is voldoende, zeker uit de EU lidstaten.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  6. Top | #106
    Stamgast Flufjuh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    220

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs

    En toch staat er in de voorwaarden van Sunny Cars:

    RIJBEWIJS: U dient in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs en
    uw paspoort kunnen tonen bij het ophalen van de huurauto Als
    u geen nieuw EU-rijbewijs heeft dient u over een internationaal
    rijbewijs te beschikken. Deze is alleen geldig in combinatie met
    het oude nationale rijbewijs. Beiden dienen getoond te worden
    bij het ophalen van de huurauto.

    Even gevraagd wat ze precies bedoelen met een nieuw EU-rijbewijs en het antwoord:

    Een nieuw EU rijbewijs is een vervanging voor het roze papieren rijbewijs.
    Het betreft een kaartje, creditcard model.

    Volgens Sunny Cars heb je dus wel degelijk een internationaal rijbewijs nodig als je nog een oud rijbewijs hebt. Hoe bedoel je verwarrend? Tenminste, voor de mensen die nooit op het Florida Forum komen, want ik ga natuurlijk mooi niet zo'n internationaal rijbewijs kopen.
    Eet nooit gele sneeuw.

  7. Top | #107
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs

    En Sunny Cars kan dat ANWB papiertje van mij stoppen waar de zon niet schijnt
    Ook met het oude roze vodje kon ik gewoon een auto huren.

    Ik heb inmiddels wel een plastic credit card model rijbewijs aangeschaft omdat het oude er wel heeel armoedig uit begon te zien met dat plakband
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #108
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs

    Is dit forum niet gewoon te blokkeren als de term "internationaal rijbewijs" wordt ingetikt?

    :twisted:

  9. Top | #109
    Stamgast Flufjuh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    220

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs

    Yep, ik in 2008 ook en toen wist ik serieus niet eens dat er zoiets bestond als een internationaal rijbewijs, laat staan dat ik het had.

    Overigens wil het toeval dat mijn roze papiertje precies in onze vakantie verloopt, dus ik mag straks mijn mooie nieuwe plastic kaartje aan de Alamo-meneer geven, yeah!
    Eet nooit gele sneeuw.

  10. Top | #110
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs

    En om het nog leuker te maken, staat DIT op de site van ebookers.com:

    Indien uw rijbewijs is geschreven in het Romeins alfabet (Engels, Frans etc.) dan heeft u zeer waarschijnlijk geen internationaal rijbewijs nodig, een geldig rijbewijs is dan voldoende. Sommige landen zoals de Verenigde Arabische Emiraten, Australie; en Zuid-Afrika vragen de bestuurder echter ook om een internationaal rijbewijs. Internationale rijbewijzen (afgegeven in het land waar u woonachtig bent) zijn alleen maar geldig indien u tegelijkertijd ook uw nationale rijbewijs bij u heeft. Een internationaal rijbewijs op zichzelf is niet geldig. Indien u twijfels hebt over de geldigheid van uw rijbewijs neemt u dan contact op met de ANWB in Nederland of andere instantie in het land waar u woonachtig bent.

    Indien uw rijbewijs is geschreven in b.v. Chinese, Russische of een ander niet Romeins alfabet dient u tevens een internationaal rijbewijs te overhandigen.
    Laatst gewijzigd door Njit; 04-04-12 om 11:33.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •