Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 73

Onderwerp: Vliegen van/naar/via New York (JFK)

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    27

    Standaard

    goeie tips!
    Wij vertrekken volgende week donderdag en vliegen via Newark met een overstaptijd van 1 uur 10 minuten. Maar ik hou er rekening mee dat we die vlucht niet halen...dus ik zal mijn bagage goed verdelen en wat schone kleren etc... in m'n handbagage stoppen!!!!

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Op Newark airport loopt het wat anders, meestal vertrek je van de zelfde terminal, maar als dat niet zo is (jullie vliegen waarschijnlijk Continental denk ik zo, en die zit verspreid over meerdere terminals) moet je met de monorail, en dan is 1:10 te krap, maar er zijn zat vluchten iedere dag, dus dan kom je gewoon wat later aan.
    Neem bij de immigration de meest rechtse rij, die gaat vaak het vlugst !1 Tenzij die natuurlijk erg lang is.
    Eric

  3. Top | #13
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Was wel erg kort door de bocht wat ik zei, maar ik bedoelde natuurlijk dat je je koffers weer op de band moet mikken en gaf dat aan als inchecken, beetje dom.
    Maar bij de relatief kleine Delta terminal heb je in principe tijd genoeg met die 1½ uur, mits de douane meewerkt en de Deltastaff doet er alles aan om dat vlot te laten verlopen. Afgelopen Maart loodsten ze ons, en anderen, naar de domestic booths omdat het bij de andere booths erg druk was en bij die voor de US citizens niemand stond.
    De wandeling tussen de terminals was nog wel een fikse, maar dankzij een aardige man op zo'n golfkarretje viel dat ook erg mee, maar dan moet je mazzel hebben. Wij hadden ruim 3 kwartier over van onze 1½ uur.
    Als je vlucht aankomt in Terminal 1 en de binnenlandse ook hier weer vertrekt (zoals onze terugvlucht) heb je zelfs ruimschoots tijd, want je hoeft dan niet de wandeling naar Terminal 2 te doen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-04-10 om 11:39. Reden: full quote eruit
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #14
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Ik heb even moeten zoeken.
    Op deze link:
    http://cbp.gov/linkhandler/cgov/trav...wait_times.xls

    vind je een heel eenvoudig schema met de waiting times voor de immigration. Let wel dit is de tijdsduur van aankomst in de rij totdat je papieren gecontroleerd worden. Vorig jaar op MCO kreeg mijn zoon toen wij in de rij gingen staan een formulier in zijn handen gedrukt en daarop stond de tijd en bij de controle moest hij het weer inleveren en werd de tijd er weer opgeschreven. Toen wij vroegen wat dit was vertelde men dat de wachttijd zo statistisch gecontroleerd werd.

    Je ziet dus dat je op Newark vorige week zo'n 40 minuten in de rij stond voor immigration.

    Groeten
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-04-10 om 11:55.

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    Mocht je de vlucht niet redden, dan zullen je koffers ook niet met die vlucht meegaan, dus dan kan je altijd je bagae nog ophalen :wink: .
    Het is namelijk nooit mogelijk dat er een koffer zonder 'passagier aan boord' in het vliegtuig komt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-04-10 om 11:55. Reden: full quote eruit

  6. Top | #16
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    de klinge
    Berichten
    3

    Standaard iedereen vriendelyk bedankt voor jullie reacties en tips

    hoi,
    iedereen vriendelyk bedankt voor jullie reacties op myn onderwerp. ja ik hoop dat ik het haal hoor in 1 uur en 25 minuten. ik vertrek niet uit nl maar van brussel.
    en zoals ik hier lees kom ik aan in terminal 3,en vertrek in in terminal 2. operated by delta as song staat er nog by zie ik.terminals liggen juist tegen elkaar zie ik op de website van jfk. dus als ik het allemaal begryp moet ik proberen om vooraan in het vliegtuig te zitten,en kyken wat voor label er aan myn koffer hangt als ik vertrek in brussel. wat moet er dan opstaan op die label ,mco of zo iets.
    dus door de douane ,dan koffers van de band halen ,dan terug afgeven,en dan word myn koffer automatich naar het juiste vliegtuig gebracht.
    en dan naar de gate waar ik kan instappen.
    ik hoop dat het zo juist is, anders hoor ik het nog wel van jullie.
    nog een vraagske,wat betekent domestic booths.

    groetjes ulrich
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-04-10 om 11:56.

  7. Top | #17
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: overstappen in new york jfk

    Beste Sneeuwitje, je hebt het hiervoor al kunnen lezen, Dat lukt niet op JFK.
    Kun je niet proberen nu al een latere doorverbinding te regelen? dan weet je waar je aan toe bent, en hoef je niet op JFK een uur in de rij te staan bij de transferdesk, met het risico dat je pas veel later door kunt vliegen, omdat veel vluchten vol zitten.
    50 minuten lukt nooit op JFK, en op de heenweg land je ook nooit veel te vroeg, zodat je daarop kan gokken.
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-04-10 om 11:56. Reden: full quote eruit

  8. Top | #18
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Met de domestic booths bedoel ik de boxen waar de douaniers in zitten die alleen de US inwoners behandelen. Altijd veel rustiger dan de all passenger boxen. Maar wij mochten dus bij de rustige staan.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #19
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Maar daar mag je alleen met speciale toestemming gaan hoor...anders wordt je weer ijskoud teruggestuurd, en kun je alsnog bij de andere immigration officers in de rij !!
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-04-10 om 11:58. Reden: full quote eruit

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard

    Wij vertrekken 1 mei en vliegen met US Airways. We moeten overstappen in Philadelphia en daar zit tussen: 1 uur en 50 minuten.
    Is dat een beetje te doen daar? Wie kent dat vliegveld?
    Hoe zit het met wind tegen, wind mee die kant op? Kan ook schelen in aankomsttijd...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •