Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 100 EersteEerste ... 412131415162464 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

  1. Top | #131
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Tolwegen

    Betere uitleg is inderdaad onzin. Je ziet ruim van te voren hoeveel je moet betalen en welke lanes je kunt gebruiken (exact coints, change provided, sunpass). Dan weet je toch dat Sunpass een abonnement is.. 'pass' zegt dat al. Of dacht je dat dat de route voor de zon was? 'The sun can pass here'. :mrgreen:

    Als je dan bij de andere booths een slagboom staat, vraag je je zeker af waarom mensen stoppen om te betalen ipv dat ze allemaal gratis door kunnen rijden?
    Ik betaal gewoon cash, geen transponder ik weet namelijk niet wanneer mijn volgende keer Florida zou zijn na de komende keer en zo'n abonnementje voor de huurperiode betaal ik niet, die is hoger dan de keren dat ik tol moet betalen. En de keren dat ik in de file stond voor een tolpoortje, kan ik op 2 vingers tellen van de 3 vakanties in Florida.

  2. Top | #132
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Tolwegen

    Die tolpoortjes zijn prima, maar wat ik vervelend vond waren de poortjes waar je kwartjes in moest gooien en waar dus niemand zat..........dus je wilt wel betalen maar dat gaat niet als je geen kwartjes hebt!

    Toen we aankwamen en naar het hotel reden troffen we dus 1 poortje waar we 2 kwartjes in moesten gooien.....en je begrijpt het al die hadden we niet. Hebben we er wat nederlands geld in gemikt - stoplicht ging van rood af maar niet op groen......(geen slagboom). Bij alamo niets van gehoord (nog niet) bij inleveren huurauto.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  3. Top | #133
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Tolwegen

    Die ken ik ook inderdaad, vandaar ook dat ik altijd bij het eerste poortje 5 dollar omwissel voor quarters want dat gebeurt mij dus nooit meer dat ik zonder quarters bij een poortje sta waar je alleen gepast kan betalen.

    Overigens heb ik ook een keer gehad dat er slechts 1 zo'n poortje was en dat deze dus niet werkte. Geld zat er zat in de basket maar de machine was kapot. In overleg met de Amerikaan achter me maar doorgereden en nooit wat van gehoord.


  4. Top | #134
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Tolwegen

    Bij Celebration heb je er eentje zonder persoon erbij. En laat ik nou 's avonds daar mn open portomonnee wegstoten met mn elleboog. Al het kleingeld door de auto heen in het donker.. nou ga dan maar zoeken naar een gepast bedrag met een beetje snel tempo om mensen achter je niet te laten wachten :mrgreen: . Nadeel van die automaten is inderdaad dat ze wel eens stuk zijn of bepaald geld niet tellen. Of dat een of andere idioot er toch een (geld)briefje in heeft gefrommeld waardoor er niet geteld kan worden.

  5. Top | #135
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Tolwegen

    Gewoon je tomtom instellen op "tolwegen vermijden" en je hebt nergens last van. Heb ik per ongeluk gedaan twee jaar terug toen we heeeel laat van het vliegveld naar de villa moesten. Geen idee waar we allemaal geweest zijn (het was donker) maar we zijn "gratis" zonder tol gekomen waar we wilden zijn.

    Op zich ook heel erg leuk om eens niet de grote wegen te nemen. De kleinere wegen zijn ook leuk, soms ook best snel en je komt onderweg nog eens verrassende en leuke dingen tegen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #136
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Re: Tolwegen

    En toch blijft het voordeliger om gewoon tol te betalen.
    Als je de tolwegen vermijdt, rij je om en bovendien heb je stoplichten op secundaire wegen waardoor je met afremmen en optrekken veel meer benzine verbruikt.
    Tolwegen mijden is false economy. Inderdaad een goede tip hier van iemand om bij de eerste bemande tolpoort voor 5 dollar om te wisselen in quarters.

  7. Top | #137
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Tolwegen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Gewoon je tomtom instellen op "tolwegen vermijden" en je hebt nergens last van. Heb ik per ongeluk gedaan twee jaar terug toen we heeeel laat van het vliegveld naar de villa moesten.
    Haha, ben je nou Nederlander of niet ! ;-)

    Alle gekheid op een stokje, vorig jaar hebben wij ook eens de tolwegen gemeden, is inderdaad leuk, kwamen echt door ons onbekende mooie straten in orlando en omgeving.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  8. Top | #138
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Londerzeel, BELGIUM
    Berichten
    94

    Standaard Re: Geld, hoe doen jullie dat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kaboens Bekijk Berichten
    Wij zijn op onze hele rondreis door Florida geen 1 onbemande tolpoort tegen gekomen.
    Wij wel, afgelopen December.
    Vliegtuig was geland omstreeks 18u. Omstreeks 21u zaten we op de autostrade van Orlando airport naar Kissimmee. Ik herinnerde me van de vorige reis dat we 2 tolhuizen zouden tegenkomen (maar realiseerde me niet dat we toen een paar afritten vroeger zijn afgereden :razz.
    Resultaat: bij de eerste tol 1 USD met een briefje betaald (aan een persoon). Bij de tweede tol 1,25 USD betaald met kwartjes (aan een persoon). Bij de (totaal overwachte) derde (en onbemande tol): 0,75 USD gepast te betalen met kwartjes... Oeps... Even paniek...
    Gelukkig had m'n vriendin nog exact 3 kwartjes zitten. Om "lekke banden" en "wilde achtervolgingen" te vermijden zijn we er dan ook maar meteen afgereden.
    Al bij al weer een belevenis meer...

  9. Top | #139
    Vaste Bezoeker FloridaFrankie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Leiderdorp
    Berichten
    105

    Standaard Re: Tolwegen

    Wij dumpen altijd al het muntgeld in het bakje naast de handrem. Als er een tolpoort aankomt gaat m'n vrouw geld tellen en zijn we weer van een hand muntjes af. Wordt meestal niet eens geteld (niet gek als je er 40 dollarcent-muntjes bij doet ). Wil volgende keer wel zo'n Sunpass-kastje kopen, zag deze bij Publix liggen. Is wel een stuk handiger.

    Overigens vorig jaar per abuis met een Alama-auto de Sunpass-strook genomen, dit jaar (wederom bij Alamo) niets van gehoord. Was even bang dat ik alsnog mocht aftikken ops:
    1992 Miami/ Orlando/ Florida Keys 1995 Los Angeles/ San Francisco/ Las Vegas 1997 Washington DC & NYC 2008 Orlando 2009 Orlando april/ mei 2010 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach oktober 2010 Orlando mei 2011 Orlando okt 2011 NYC dec 2011 Orlando zomer 2012 San Francisco/ Las Vegas/ Los Angeles dec 2012 Orlando zomer 2013 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach dec 2013 Orlando / Tampa aug 2014 Orlando / Fort Myers / Treasure Island

  10. Top | #140
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Tolwegen

    wij hadden ook `de pech`dat bij de tolweg die we tegen kwamen toen we naar clearwater B gingen,
    het stoplicht na 4 quaters nog geen groen licht gaf, na nog 1 poging zijn we uiteindelijk ook maar door gereden
    bij het inleveren van de auto niets gehoord ...
    maar ja wat niet is kan misschien nog komen
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •