Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 48 van de 100 EersteEerste ... 3846474849505898 ... LaatsteLaatste
Resultaten 471 tot 480 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

  1. Top | #471
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Voor de Turnpike? Ik geloof er niets van. Het is van tweeen een: Of we zijn niet goed geinformeerd en er zijn op de Turnpike tussen afrit 1 en 47 nog wel cash mogelijkheden, of je kletst een beetje uit de nek.....:-k.
    Als het op zo'n toon gaat dan hoeft het van mij niet meer Teleton. Wat bedoel je dat ik uit mijn nek zou kletsen. Alsof ik hier sta te liegen. Ik zou zeggen zoek het zelf maar lekker uit. Ik kom hier met goede intenties en bedoelingen. Als er onduidelijkheid bestaat dan kun je dat op een normale en volwassen manier zeggen en dan hoef je iemand niet voor leugenaar uit te maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Hier wordt altijd beweert, en ik heb dat ook zelf ervaren, dat je in Miami i.i.g. op de Turnpike niet meer cash kunt betalen.
    Welke wegen hebben dan nog wel de cash mogelijkheid ?
    Klopt. Je hebt op de Turnpike in Miami en omgeving niet meer de mogelijkheid om cash te betalen. Duidelijk genoeg!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 07:36. Reden: 1+1

  2. Top | #472
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    wij hebben tijdens onze laatste trip ( zijn terug van de 29ste juli) overal door kunnen rijden op de sunn pass lanes. Misschien ook wel omdat wij deels alle hoofdwegen gebruikten. Enkel op weg bij Kennedy Space Center even betaalt omdat hier een andere naam werdt gebruikt (ik denk dat het E pass was) en we niet zeker waren, de vrouw aan het tolloket zei ons dat dit gewoon hetzelfde was en we hier ook gewoon konden doorrijden. We hadden een auto gehuurd bij Alamo en hierin zat automatisch een Sunpass sticker. Groetjes

  3. Top | #473

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Wat ik hier lees heb ik nog niet eerder gezien op het forum (of ik heb er overheen gelezen).

    http://www.tollinterop.org/news/entr...-night-now-aet

    Het mag duidelijk zijn dat Miami bezig is om de cash lanes weg te halen. Mijn ervaring van vorige week is dat al veel plaatsen geen cash meer betaald kan worden. Als iemand interesse heeft kan ik nog wel wat aangeven via mijn uitdraai van mijn transponder.

    Wat mij opvalt in de tekst is dat als je een transponder hebt je specifiek voor die plaats 50 cent betaald maar betaal je via plate (via kenteken bv. via Alamo) kost je dit per keer 65 cent. Natuurlijk niet de wereld van verschil maar toch is er een verschil. Iets wat ik nog niet wist.

    Misschien ook nog oud nieuws maar zie ook http://mdxway.com/media_coverages/do...pdf?1276506482

  4. Top | #474
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomenvalesca Bekijk Berichten
    We hadden een auto gehuurd bij Alamo en hierin zat automatisch een Sunpass sticker.
    We proberen de informatie op het forum een beetje overzichtelijk te houden. En het is ook fijn als het een beetje klopt al denken sommigen daar anders over. Weer anderen worden heel boos als hun informatie wordt gecoorigeerd. Jullie niet he, hoop ik......:-&.

    Over de SunPass sticker en de inning van tolgelden via de autoverhuurder zijn twee FAQ's waarin je alle info vindt.

    Om te voorkomen dat toekomstige Floridagangers op zoek gaan naar de sticker in hun huurauto: Je zult geen SunPass sticker in je Alamo auto vinden. De inning van het tolgeld in een Alamo-auto geschiedt automatisch via het kenteken van de auto als je gebruik maakt van de SunPass lane. Alamo brengt voor deze service een kleine fee in rekening.

    Een SunPass sticker moet je zelf aanschaffen, op je voorruit bevestigen en activeren nadat je een storting van minimaal 10 dollar op je account hebt gedaan. Nadat je met de huurauto door de SunPass lane bent gereden wordt de verschuldigde tol van je saldo afgetrokken.



  5. Top | #475
    Vaste Bezoeker weimar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    85

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Gelukkig is het op de turnpike en andere snelwegen heerlijk relaxed rijden... :razz:

    Met de Sunpass krijg je over het algemeen korting (of zonder krijg je een opslag). Logisch, want het scheelt een hoop administratie tov toll by plate lijkt me.

    Off-topic: Overigens kunnen ze er in NL nog wat van leren hoe je een tolsysteem invoert en daarna ook oplegt dat het automatisch moet. En natuurlijk dat het ook met schappelijke bedragen kan...
    Laatst gewijzigd door weimar; 03-08-11 om 15:21.

  6. Top | #476
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Wat mij opvalt in de tekst is dat als je een transponder hebt je specifiek voor die plaats 50 cent betaald maar betaal je via plate (via kenteken bv. via Alamo) kost je dit per keer 65 cent. Natuurlijk niet de wereld van verschil maar toch is er een verschil. Iets wat ik nog niet wist.
    Het staat eigenlijk een beetje sneaky op de sunpass site (sunpass.com). Er wordt bij de rebates alleen over de transponder gesproken, niet over de andere systemen.
    Het verschil zal wel voor de verhuurder zijn.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 07:38. Reden: quote

  7. Top | #477
    Vaste Bezoeker weimar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    85

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Wat ik me overigens afvraag: ik ben nu in Florida geweest, heb een sunpass sticker gebruikt (en weer verwijderd uit de auto).

    De transponder staat nog als actief bij Sunpass, met een saldo. Blijft dit gewoon staan, en kan ik dit de volgende keer (volgend jaar of nog later) over laten zetten op een nieuwe transponder, of vervalt dit ooit?
    Ik heb al een nieuwe gekocht en meegenomen, maar gezien de vorige berichten over evt vervallen van het aankoopbedrag wil ik deze nog niet activeren.

  8. Top | #478

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door weimar Bekijk Berichten
    De transponder staat nog als actief bij Sunpass, met een saldo. Blijft dit gewoon staan, en kan ik dit de volgende keer (volgend jaar of nog later) over laten zetten op een nieuwe transponder, of vervalt dit ooit?
    Precies hetzelfde had ik ook. Het saldo heeft een jaar gestaan bij Sunpass op mijn oude transponder, nu een nieuwe geactiveerd en even gebeld met Sunpass. Hebben meteen de oude laten vervallen en het saldo op de nieuwe gezet.
    Dit kan alleen als je belt, op mail reageren ze niet betreffende het overzetten van saldo (ja ze reageren dat je moet bellen).

    Ook mijn saldo stond 1 jaar te wachten en wordt nu gewoon weer gebruikt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 07:39. Reden: quote

  9. Top | #479
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Het verschil zal wel voor de verhuurder zijn.
    Niet zo achterdochtig hoor.... De verhuurder wordt er in ieder geval niet beter van. Alamo heeft immers niets met de inning van de tolgelden te maken. Betalen via het kenteken is gewoon duurder dan via de transponder, dat klopt. Voor 'ons' eenvoudige toeristen zet het maar weinig zoden aan de dijk. Het staat overigens 'gewoon' op de SunPass site. Niks sneaky, want het is een unique selling point voor hen. Koopt allen een SunPass, dan heb je voordeel...\\/

    Voor de echte koopjesjagers een voorbeeld van de site:
    Start Saving Today
    SunPass customers typically pay 25 cents less than cash customers at most toll plazas and exits on Turnpike roads. A trip from Sunrise Boulevard in Broward County to the Disney World exit costs cash customers $15.70. SunPass customers pay only $12.40, a savings of $3.30 one-way, or $6.60 round trip.
    A typical SunPass customer who uses the Turnpike 3 to 4 times a week saves approximately $125.00 annually!
    En wil je een overzicht van alle kortingen op de verschillende trajecten? Ze staan op deze site. Als je de tolpasscalculator gebruikt, zie je het voordeel direct op je scherm. Heerlijk.... zie het voorbeeld hieronder. Het cash-tarief is overigens gelijk aan toll by plate. En voor de kritische lezers: ja het is in Miami en er staat (nog) cash!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarjarbinks Bekijk Berichten
    Dit kan alleen als je belt, op mail reageren ze niet betreffende het overzetten van saldo (ja ze reageren dat je moet bellen).
    Zo is dat! Voor de liefhebber meteen maar even het telefoonnummer:
    26. How do I transfer funds from one transponder to another on my SunPass prepaid account?
    A: Customers can transfer the prepaid balance from one transponder to another, whether the transponders are Portables or Minis, as long as both transponders are on the same account. Please contact the SunPass Service Center at 1-888-865-5352 to request a balance transfer of prepaid funds
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 07:43. Reden: 1+1



  10. Top | #480
    Stamgast deh78's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    178

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Hallo,

    ik ga over iets meer dan een week richting Florida, ik heb al van iemand op het forum een mini sunpass stikker gekregen en nu probeer ik een account te maken.
    Ik krijg iedere keer een fout melding dat ik de county niet ingevuld heb.
    Maar ik heb volgens mij alles al geprobeerd...doe ik iets verkeerd misschien


    Gr. Dennis



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •