Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Even voorstellen: Ardek86

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: Ardek86

    Hallo allemaal,
    Ik ben Arie en sinds kort in de vut O.
    Mijn vrouw en ik gaan in oktober met een paar vrienden een week naar Florida en daarna maken we een cruise naar het Caribisch gebied 8-). Mijn eerste vraag; we reizen met Northwest van Amsterdam naar Detroit en vandaar naar Orlando. Klopt het dat je bij de eerste stop in Amerika met al je bagage door de douane moet en daarna weer moet inchecken voor een binnenlandse vlucht? Is dat ook zo als je voor beide vluchten van dezelfde maatschappij gebruik maakt. We hebben 1½ uur om over te stappen is dat voldoende? Op de terugreis Tampa – Memphis – Amsterdam hebben we zelfs maar 50 minuten om over te stappen. Nog een vraag over de muggen; hoe zit het in de 2e helft van oktober met de muggen, veel last?
    Laatst gewijzigd door Njit; 10-08-08 om 22:10. Reden: standaard lettertype gemaakt

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker chantalm88's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    38

    Standaard Re: Even voorstellen: Ardek86

    Goedenavond Arie,

    Een leuke reis, en we hopen ook op reisverslagen. Het antwoord op je vraag om over te stappen en dan met je bagage door de douane en die hierna weer af te geven: het klopt, daar kom je namelijk Amerika binnen. We weten niet hoe het op Detroit is maar op de meeste grote luchthavens moet je bij binnenkomst je bagage ophalen en dan door de douane en dan is het vaak een klein stukje waar je je bagage weer af kunt geven voor je binnenlandse vlucht!

    mijn ouders zaten vorige jaar rond die tijd in Florida, en hadden weinig last van de muggen, wel anti muggen spray gekocht maar weinig gebruikt! 1 tip als je een dagtour door de Everglades doet, gebruik dan wel antimuggen spray!

    Veel Plezier,

    Gr. Chantal

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    26

    Standaard Re: Even voorstellen: Ardek86

    Inderdaad het klopt, ook als je met dezelfde maatschappij vliegt.
    Je bagage halen, de toegangsprocedure, dan weer inchecken en door de douane. 1 1/2 uur is dan wel krap.
    In Orlando kun je na aankomst je bagage halen en zo vertrekken. Op de terugreis check je in op het eerste vliegveld en kun je bij de overstap zo doorlopen, hoewel 50 minuten dan ook wel kort is. Als je iets vertraging hebt, heb je een probleem, behalve als de vluchten op elkaar aansluiten.
    Wij hadden op de terugreis een overstaptijd van 1 uur en 20 minuten. We waren op tijd op het vliegveld en toen hebben ze ons op een eerdere vlucht gezet omdat ze het ook krap vonden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •