Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 31 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #81
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Kamermeisje

    Dat is echt niet normaal zo laag!!
    Hier is het inderdaad een prestatiebonus, doe je goed je best, kan je wat extra's krijgen. Daar is het dus eigenlijk noodzaak om redelijk te kunnen rondkomen.

    En ik bedoelde ook niet dat jij maar 1 dollar geeft hoor Maar jij weet wel wat daar normaal is om te geven minimaal (en dus p.p. in een kamer). Ik heb daar geen flauw benul van, omdat het heel anders is dan wat wij gewend zijn in Nederland.

    Altijd dus veel losse dollars in je broekzak meenemen als je een dag op stap gaat

  2. Top | #82
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    23

    Standaard Fooi

    Hoe zit het met het geven van een fooi bij betaling met Visa ? Klopt het dat de kelners ed. enkel werken op commissie (maw enkel als je een fooi geeft verdienen ze iets)

    Bedankt voor de info

    Groetjes

  3. Top | #83
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    165

    Standaard Re: Fooi

    Wij hanteren de volgende fooi percentage's

    Restaurant 15% van de rekening (let op de prijzen op de kaart is excl. btw)
    Taxi 15%
    kamermeisje USD 1 per dag.

    Zij krijgen dit van ons als de service goed is. Doet iemand extreem zijn best voor ons dan verhogen wij het bedrag. Is de service slecht (hebben wij tot op heden niet meegemaakt) dan wordt er door ons geen fooi gegeven.

    Susie One

  4. Top | #84
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Fooi

    Je kunt meestal het eindbedrag van de rekening nog verhogen voor ze de cc belasten. Je kunt natuurlijk ook gewoon de tip contant geven.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-07-09 om 15:28. Reden: fqe

  5. Top | #85
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Fooien: hoe en wat

    En bij het ene restaurant moet je het geld aan de serveerster geven en bij de andere kan je het bij de kassa betalen. Of bij de kassa accepteren ze het extra geld niet en moet je dat dus echt geven aan de serveerster (of op tafel leggen natuurlijk).. ik snapte er in elk geval niets meer van op het moment dat je bij een kassa moest afrekenen. Maar over het algemeen leg ik het gewoon op tafel incl. fooi er bij in.

  6. Top | #86
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Fooi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Susie One Bekijk Berichten
    Is de service slecht (hebben wij tot op heden niet meegemaakt) dan wordt er door ons geen fooi gegeven.
    M.i. is het beter om in een dergelijk geval een zeer lage fooi te geven. Op die manier maak je tenminste duidelijk dat de service niet goed is geweest. Als je helemaal niets geeft, dan denkt men dat je waarschijnlijk zo’n stomme/zuinige toerist bent die de regels van tippen niet kent of niet wil naleven. Maar goed, over dit onderwerp kun je eindeloos discussiëren. Is trouwens al eens eerder gedaan op dit Forum.

  7. Top | #87

    Standaard Re: Fooien: hoe en wat

    Wel vreemd dat de bediening bij ons toch echt regelmatig vreemd opkijkt als ze fooi krijgen, terwijl wij echt meestal rond de 15% geven. Ik heb het idee dat de Amerikanen echt niet zo vaak fooi geven als dat de horeca ons daar wilt proberen te laten geloven.

  8. Top | #88
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Fooien: hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orangedevil Bekijk Berichten
    Persoonlijk vind ik het maar wazig dat de klant een gedeelte van het salaris moet betalen.Waarom betaald de baas dat niet?
    In Nederland vind je het niet wazig dan?
    Vergis je niet dat het daar al bij de prijs inbegrepen is, en hier is dat dus niet zo.
    Je hebt zeker ook een probleem dat we je de sales tax berekenen over de het prijskaartje dat er aan hangt.
    Ook dit zit er in Nederland al bij in begrepen, maar daar klaag je niet over terwijl jullie zo'n 11% meer betalen dan hier.

    Ik durf ook te zeggen dat de rekening in een vergelijkbaar restaurant in Nederland meer dan 15% hoger is dan hier, dan gebruik ik nog helemaal de Euro/dollar verhouding niet want dan zou het helemaal een lachertje zijn.

    Ik ben het wel met je eens dat rekenen met die 15% waardeloos is, ik heb daar het volgende opgevonden, 20% is veel makkelijker moet je ook eens proberen.


    Zit ik een maand geleden in een restaurant in Nederland, lekker eten, 4 glaasjes fris, moet ik voor alle 4 betalen wow daar ben ik echt niet aan gewend, zal wel nodig zijn om het personeel te betalen.
    Laatst gewijzigd door Marcelg; 28-12-09 om 18:27.

  9. Top | #89
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Fooien: hoe en wat

    Amerikanen tippen echt voor alles dat ook maar een beetje met (verleende) service te maken heeft. Zelfs voor zaken waar wij als gemiddelde toerist niet bij stil staan. Wellicht dat het vreemd opkijken van de bediening met iets anders te maken had? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat men in de horeca opkijkt van iemand die tipt.

  10. Top | #90
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    24

    Standaard Re: Fooien: hoe en wat

    Moet je in restauranten / snackbars in de pretparken zelf ook fooi geven?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •