Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 103

Onderwerp: Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    102

    Standaard

    ok, waren niet van plan om uitgebreid te gaan shoppen, maar zou her en der eens een paar mals ingaan. Over het algemeen nemen we zowiezo niet zoveel spullen mee, moet je alleen maar mee zuelen. Dus kunnen wel wat meer mee terugnemen als het ons bevalt.

  2. Top | #12
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    21

    Standaard

    Mogen kinderen ook voor €175 invoeren want voor parfum en tabak en zo mogen zij niets invoeren?

  3. Top | #13
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Hallo
    Ik zou me niet te druk maken over de hoeveelheid kleding die je mee
    neemt. De douane is tolerant genoeg. In Amerika is kleding goedkoop
    maar pas op, bij de prijs moet je meestal nog tax betalen. Persoonlijk
    vind ik het soms nogal eens tegen vallen. En zijn de prijzen net zo duur
    of maar een paar € goedkoper dan in europa. Rijk zul je er niet van
    worden. Wel hou je een paar $ meer over om aan andere dingen uit
    te geven.
    Harm

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    De Tax in Florida is 6 1/2 % , en die komt er inderdaad bovenop.
    En verder is het altijd leuk , om dingen te kopen die hier (nog) niet te koop zijn.
    Verder schaf ik mijn vakantiekleren meestal gewoon daar aan, en niet hier. Dus korte broeken en zo koop ik daar wel, hoef ik ze ook niet heen mee te slepen.
    Succes, Eric

  5. Top | #15
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Ik heb al eens gezocht naar een mooie winterjas. Dat was dus niks. Gewoon thuis moeten kopen. Voor mij dus ook een paar korte broeken een paar spijkerbroeken wat T's en wat dingen die in nederland niet te koop zijn. Ik heb n.l. een normale kledingkast thuis dus alles wat ik teveel koop moet de schuur in. Zonde toch?
    harm

  6. Top | #16
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Helemaal mee eens, voor mezelf koop ik ook zelden. Winterjassen kun je (uiteraard 8) ) lastig kopen in Florida. Ik koop met name voor mijn kinderen en kleindochter. Voor die leeftijden hebben ze echt ontzettend veel keuze, van alle grote merken, voor prijzen lager dan Zeeman :lol: ! Mijn koffer zat dan ook vol met kinderkleding ! Dus ik kon moeilijk zeggen dat ik het al bij me had, vanuit Nederland !!!
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  7. Top | #17
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ach, als je zegt dat je een beetje kinds aan het worden bent.........
    Eric

  8. Top | #18
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    breda
    Berichten
    2

    Standaard Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

    Hoi,
    Wij hebben van verschillende kanten gehoord dat je belastingvrij kan kopen in amerika. Je moet dan iets van een "bewijs" of "weet ik wat" hebben en laten zien in de winkel zodat men ziet dat je van buiten amerika bent. Je hoeft dan in de winkel niet de usa tax te betalen.
    Wie weet hoe dit werkt?
    Op schiphol wist de douane van deze mogelijkheid maar konden mij niet exact vertellen hoe je dit moet regelen.
    Wij willen binnenkort veel kleding kopen en dan is het leuk als je in the usa geen tax hoeft te betalen. Het scheelt al snel 8 of meer procent.
    Wie weet hier meervan en kan ons helpen!
    groeten,
    anthony

  9. Top | #19
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Geldt m.i. alleen voor aankope vanaf een bepaald bedrag, dus voor kleding helaas niet.

    Wel is er een mogelijkheid in Florida om taxfree te shoppen voor kleding, in de laatste week van juli. Dan is er een "Sales-tax holiday". Is bedoeld voor schoolkinderen om goedkoper schoolspullen en kleding te kunnen kopen. Schoolspullen tot $ 10 en kleding tot $ 50 per item zijn dan vrij van salestax. Onder kleding vallen dan ook schoenen, en de meeste outlets hebben dan extra veel aanbiedingen voor $ 49.95.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #20
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Tax-free winkelen kan niet overal. De belasting die op goederen wordt geheven is staatsbelasting en het hangt van de staat af, of je die terug kunt krijgen of niet. Het is niet zoals in de Europese landen een VAT.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •