Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 26 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 251

Onderwerp: Huwelijksaanzoek / Trouwen in Florida

  1. Top | #101
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Huwelijksaanzoek: Waar in WDW?

    Wel niet te lang blijven teutemeuten op het strandje. Als je de laaste boot mist en terug moet zwemmen tussen de alligators en slangen door kun je ons misschien niet meer berichten van je avonturen.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  2. Top | #102
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Huwelijksaanzoek: Waar in WDW?

    ^^neen neen dan kunnen ze ginder in het wedding pavelioen blijven slapen . Van slapen zal die nacht toch niet veel in huis komen

  3. Top | #103
    Newbie Meisje met veel dromen's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    7

    Standaard Trouwen - wat voor documenten heb je nodig?

    Onze droom komt uit... we gaan trouwen op de key west, op het strand bij zonsondergang. Ik ben al van alles aan het regelen, maar wat heb je eigenlijk nodig om de liciense te kunnen verkrijgen? En wat moet je doen als je getrouwd ben? Ik lees iets over een apostille stempel?
    Wie kan mij hier meer over vertellen?

    Meisje met veel dromen

  4. Top | #104

    Standaard Re: Trouwen - wat voor documenten heb je nodig?

    Je paspoort heb je nodig om je licence te krijgen. ALs je gescheiden bent moet je de officiële datum van de scheiding weten.

    Daarna moet je zorgen meerdere gewaarmerkte kopieën van je huwelijksakte te pakken krijgt, zodat het nog een keer fout kan gaan over de post.

    Vervolgens moet je een brief schrijven aan de department of state in Tallahassee met het verzoek voor een apostille voor Nederland, als bijlage bij deze brief stuur je een money order twv USD 20, een voldoende gefrankeerde eneveloppe naar je eigen huisadres en een van de kopieen van de je huwelijksakte. (die money order kun je gewoon in de VS bij bijvoorbeeld een postkantoor regelen) en ook via de VS mail versturen (aangetekend!!!).

    En dan is het wachten! in Nederland.

    Bij ons ging dat dus 2 keer fout. Wij kregen eerst de brief terug met de mededeling dat de money order van USD 10 niet voldoende was, en dat we USD 20 moesten versturen. Vervolgens moetten vanuit Nederland dus nog een keer de boel versturen maar dan een international cheque (kan bij de ABN amro) echter de kosten van de cheque zelf zijn hoger dan de USD 20 die je overmaakt, omdat we geen amerikaanse postzegels hadden konden we geen gefrankeerde enveloppe meesturen, de apostille was wel teruggezonden maar is nooit bij ons aangekomen.

    Vervolgen hebben we het maar via een courier nog een keer geregeld.

  5. Top | #105
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Trouwen - wat voor documenten heb je nodig?

    http://www.clerk-of-the-court.com/Ot...rriageLic.html

    Info direct van de clerk of court in Key West, dit is waar je de license moet halen.

  6. Top | #106
    Regelmatige Bezoeker USAnneke's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    43

    Standaard Re: Trouwen in Florida

    Wij gaan ook trouwen in Key West! Ik had al een paar keer wat gelezen op het forum over trouwen in Florida en heb me er vorige week eens in verdiept. Ik heb alle locaties van onze rondreis bekeken en Key West kwam als winnaar uit de bus.

    We hebben inmiddels trouwringen gekocht en zaterdag ga ik een leuke zomerjurk kopen, wel een beetje in de "wedding style" natuurlijk. Ik heb inmiddels bij 3 bedrijven geïnformeerd naar wedding packages, we maken deze week een keuze.

    Vandaag ook even contact opgenomen met de gemeente, zij nemen weer contact met mij op. Maar dat doe ik eigenlijk alleen voor de zekerheid. Ik heb hier heel veel gelezen en heb het zo ongeveer door:


    • Stap 1: Marriage License halen bij de County Court van Monroe County. Paspoort en $ 95,- nodig.
    • Stap 2: Trouwen door een officiële notary / officiant en papieren laten tekenen.
    • Stap 3: Een money order aanmaken bij een US Post office en je ingevulde Marriage License op laten sturen naar Tallahassee.
    • Stap 4: Tallahassee plaatst een apostille stempel en stuurt de license terug naar ons in NL.
    • Stap 5: Wij melden het huwelijk in Den Haag (voor het makkelijker aanvragen van uittreksels in de toekomst) en bij onze gemeente aan.


    Mocht ik wat missen, dan hoor ik het graag!

    Verder las ik bij 1 aanbieder van wedding packages het volgende: Spiritual Civil Ceremony. Is dit dan wel een officiële ambtenaar?

    Verder kwam ik dit stukje tegen op de website van de NL ambassade in the US:

    Please note that if you fill out a "new surname" or "surname after marriage" on your marriage licence, this constitutes a legal name change (according to both Dutch and US law). As a result, you will no longer be able to use your name before marriage (maiden name). Both your Dutch passport and your birth certificate will solely state your new surname (article 5A WCN, 15 February 1999).
    Verder nog 1 vraagje: wat is de mooiste tijd om op het strand te trouwen? Ik zat zelf aan een uur of 4 / 5 te denken...

    Alvast bedankt!

  7. Top | #107
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Trouwen in Florida

    Welk strand en welke datum? Je kan op http://www.sunrisesunset.com/ bekijken wanneer de zon onder gaat.
    Bij een ondergaande zon heb je al snel te weinig licht voor mooie foto's.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #108
    Regelmatige Bezoeker USAnneke's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    43

    Standaard Re: Trouwen in Florida

    De datum wordt 4 of 5 september, hangt er een beetje van af of we een early checkin kunnen krijgen of een nachtje extra op 3 september kunnen boeken. Ik had de hele rondreis al geregeld en geboekt en daarna dit pas bedacht...

    De locatie wordt waarschijnlijk Smathers Beach of het strand bij ons hotel (Casa Marina). Maar suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

    Net even naar sunset gekeken, sunset is rond 19:45 uur. Dus 4 of 5 uur is wel een goede tijd denk ik.

  9. Top | #109
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Kissimmee
    Berichten
    183

    Standaard Re: Trouwen in Florida

    je kunt natuurlijk alles door disney laten regelen op http://www.disneyweddings.com
    01010010011010010110001101101000011000010111001001 10010001000000010100100110111101101110011001000110 0101001011100101010101010011

  10. Top | #110
    Regelmatige Bezoeker USAnneke's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    43

    Standaard Re: Trouwen in Florida

    Ik ben geen Disney fan, ik vind het strand veel mooier. En verder vind ik het veel te duur in Disney.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •