Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 109

Onderwerp: Autohuur: Bagageruimte

  1. Top | #41
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Autohuur: Bagageruimte

    Nou Corrus, we ben wel Nederlanders he. Ik bestelde bij USAFV altijd een economy auto en ik reed weg met mid of fullsize. Nu is dat niet meer zo bij de verhuurbedrijven en vanaf nu doe ik dan ook altijd MINIMAAL fullsize (en ook dan past niet altijd alles in de kofferbak).


    Ook met z'n tweetjes GEEN Cobalt (compact) meer. Blij dat ik 'm na een defect aan de elektrische ruitbediening kon inruilen op een Dodge Avenger (met eigenlijk ook nog te kleine kofferbak) want ook qua motorische kwaliteit een enorm verschil. Een Cobalt voelt rauwer aan, een Dodge glijd over de weg. Hoe duurder de auto, hoe fijner natuurlijk. Daarnaast had mijn Cobalt als enige van de 10 compact cars een afstandsbediening. Mijn schoonouders reden weg in een auto zonder centrale deurvergrendeling en ze hadden raampjes die met de hand bediend moesten worden. Ze waren te moe van de reis om een goede auto uit te zoeken, ondanks dat ik ze er ter plekke voor waarschuwde (waarbij ze me lichtelijk uitlachten om mijn eis voor de afstandsbediening). Achteraf heel fijn op een drukke parkeerplek als je je auto zoekt.

  2. Top | #42
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Belgium Waregem
    Berichten
    8

    Standaard Re: Autohuur: Bagageruimte

    En, iemand enige ervaring met een convertible ??
    We zijn van plan om één redelijke koffer, één kleine en één sporttas mee te nemen.

  3. Top | #43

    Standaard Re: Autohuur: Bagageruimte

    wij hebben een chrysler sebring mee gehad bij Avis.
    En met de kap naar beneden krijg je dat met geen mogelijkheid in de kofferbak.
    Nu zullen er misschien wel convertibles zijn met een iets grotere bagageruimte, maar de gemiddelde huurconvertible is daar echt enorm krap met kap neer.
    Het hangt er dus vanaf of je van plan bent een rondreis te maken of dat je bijvoorbeeld een paar weken in een villa zit.
    In het geval van een rondreis, rijdt je dus veelal met de kap dicht, en dat zal vast niet de bedoeling zijn.

  4. Top | #44
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Autohuur: Bagageruimte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Daarnaast had mijn Cobalt als enige van de 10 compact cars een afstandsbediening. Mijn schoonouders reden weg in een auto zonder centrale deurvergrendeling en ze hadden raampjes die met de hand bediend moesten worden.
    Daar werd ik laatst ook door verrast. Mijn werkgever heeft verzocht indien mogelijk een compact auto te huren. Op zich geen probleem, maar daar waar ik bij Avis of Hertz dan een Ford Focus meekrijg (die ook van de meeste gemakken is voorzien) kreeg ik nu bij Enterprise ineens een wel erg basic auto mee. Geen centrale deurvergrendeling, geen electrisch bedienbare ramen, geen stuurbekrachtiging laat staan zaken als ABS etc. Dat is dus echt even wennen. Vooral als je zonder ABS in de regen een noodstop moet maken (wat mij dus overkwam). Gelukkig heb ik gemerkt dat mijn reflexen nog steeds goed zijn. Sommige dingen verleer je dus niet.

  5. Top | #45
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Autohuur: Bagageruimte

    Niks midsize gewoon een sedan en dit was onze oplossing.


    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  6. Top | #46

    Standaard Re: Autohuur: Bagageruimte

    Iedereen bedankt voor de reacties. Cobalt is inmiddels omgeboekt tegen een Chevrolet Impala :-)

  7. Top | #47
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    21

    Standaard Re: Autohuur: Bagageruimte

    Hallo allemaal,
    Wij zijn voornemens om dit jaar een (rond)reis door Florida te gaan maken.
    De planning is om 10/11 dagen rond te reizen met maximaal 4/5 overnachtingen
    Wij zijn met 2 volw. + 2 kinderen (18+15 jaar).
    Wij zullen gaan met 4 reistassen (+ extra tas voor in Florida gekochte aankopen).
    De voorkeur gaat uit naar een SUV (ivm. lekkere hoge zit).
    Welke klasse zouden jullie willen aanraden om in Florida te gaan huren?
    Alvast bedankt voor jullie reacties en suggesties.

  8. Top | #48
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Bagageruimte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lion Bekijk Berichten
    De voorkeur gaat uit naar een SUV (ivm. lekkere hoge zit).
    Geen gekke keuze hoor, maar neem met vier volwassen achterwerkjes dan een full-size voor een rondreis. Maar een minivan voor ieder achterwerk een eigen stoel, ook op de tweede rij, is ook niet verkeerd hoor.



  9. Top | #49
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Autohuur: Bagageruimte

    In jullie geval zou ik , zoals Teleton als zegt, voor de Mini-Van gaan want de jeugd van tegenwoordig is zo lang

    Voorbeeld van de ruimte in een minivan van Alamo :

    http://1.bp.blogspot.com/_itsdkGev1v...4+DSC_0036.JPG
    http://1.bp.blogspot.com/_itsdkGev1v...4+DSCN1732.JPG
    http://2.bp.blogspot.com/_itsdkGev1v...4+DSCN1460.JPG

    Onze ervaring met Fullsize-SUV's is dat die juist weer een kleinere bagageruimte hebben...

    Groetjes,
    Pieter & Petra
    Laatst gewijzigd door PENPE; 16-01-11 om 19:07.
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  10. Top | #50
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    21

    Standaard Re: Autohuur: Bagageruimte

    Bedankt zover voor de tips. In ons geval zijn de puberachterwerkjes echter niet zo groot. Het is meer de bagageruimte die cruciaal is.
    Zoals reeds geschreven gaat het om 4 reistassen + 1 extra voor retour NL.
    Zou dan een midsize/standardsize voldoende zijn? (we kijken ook naar de prijs natuurlijk=P~)
    Verdere tips zijn zeer welkom. (De eerder gegeven tips nemen we uiteraard zeer serieus, maar we willen graag tot een zeer overwogen beslissing komen)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •