Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 25 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 248

Onderwerp: Vliegen met KLM

  1. Top | #21

    Standaard Re: KLM pakt reizigers aan die met een truc goedkoper vliegen.

    Ik heb een uitgebreide briefwisseling met KLM hier over gehad welke doodgeslagen werd met de opmerking :deze voorwaarden zijn in samenspraak en overleg met de Consumentenbond tot stand gekomen" en daarmee dus einde verhaal.

    Niet de eerste keer dat de CB dingen doet en afspreekt welke geheel niet in het belang zijn van de consument temeer als je bedenkt dat de CB slechts een zeer klein percentage van de consumenten vertegenwoordigt.

  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker ryan's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    19

    Standaard Via Detroit naar Orlando met KLM

    Wij vliegen met KLM via Detroit naar Orlando, in Detroit hebben wij een overstap van 2 uur en 45 minuten. Ik heb KLM/NWA gebeld om te vragen of ze doorlabelen of dat ik moet klaren in Detroit. Ze konden mij dat niet vertellen omdat de wachttijd 3 uur is.

    Misschien heeft iemand van jullie ervaring?
    We hebben al eens eerder een overstap gehad in Detroit, maar toen vlogen we van Toronto (Canada) via detroit naar Amsterdam. Toen zijn we in Toronto al door de US Customs gegaan en hebben onze greencard ingevuld.
    Wij kwamen in Detroit aan bij de gate waar we ook weer vandaan vetrokken, en we werden ook niet weer naar de douane gebonjourd, maar dat kan natuurlijk komen omdat wij allemaal immers al door de douane waren. We konden in Toronto achter de douane ook niets meer kopen of doen, in tegenstelling tot mensen met een andere bestemming. (Er was alleen nog maar een gang met een broodjeszaak, er zat een glazen wand tussen, zodat we konden zien hoe andere mensen wel konden winkelen....).

    Dus als iemand weet of we in Detroit al door de douane moeten, of dat ze alles doorlabelen.....dan weten we tenminste waar we aan toe zijn....
    Alvast bedankt!

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker Chris71's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    34

    Standaard Re: Probleem met boeken via site van Disneyworld

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryan Bekijk Berichten
    Dus als iemand weet of we in Detroit al door de douane moeten, of dat ze alles doorlabelen.....dan weten we tenminste waar we aan toe zijn....
    Alvast bedankt!
    Je zult in de plaats waar je als eerste USA binnen komt door de douane met je koffers, dus helaas geen doorlabelen! Maar daarna wel binnrnlandse vlucht en meteen doorlopen om koffers van de band te halen..........

  4. Top | #24
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Probleem met boeken via site van Disneyworld

    Op het label wordt wel meteen de eindbestemming geprint. Je hoeft na het "ïnklaren" in Detroit niet meer naar een balie of zo voor een nieuw label. Gewoon je koffers weer inleveren na de douane.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #25

    Standaard

    Nog een maandje en als het goed is heb ik nog maar een probleempje waar ik geen antwoord heb gevonden op dit wereld forum. Ik vlieg met United Airlines (Economy) KL 6057 en KL 6958 (15 november) heen en met United Airlines (Economy) KL 6423 en KL 6040 (29 november) terug. Het reisbureau (ja ja ouderwets he)zegt 20 kilo per persoon. De KLM website zegt.Kijk in je ticket. als er staat pieces dan mag je twee koffers van 23 kilo meenemen. als er staat kg dan mag je een koffer van 20 kilo meenemen en sowieso een handbagage van 12 kilo. De United Airlines website zegt.als je economy zit 2 koffers van 23 kilo en een hand bagage tas plus een persoonlijk item (laptop -handtas) Hier zijn geen kilo's vermeld.
    Ik ga er dus vanuit aangezien ik met United vlieg dat ik voor drie personen zes koffers van 23 kilo mag meenemen en 3 stuks "normaal" handbagage(kilo's unknown) en dan nog 3 tasjes (handtasjes , boodschapjes). Lijkt me genoeg voor de paar inkoopjes die we daar ongetwijfeld zullen doen. Ik hoor het graag als er mensen zijn die toch maar 20 kilo mee mochten nemen.
    Toen wij boekten bij het reisbureau hebben we speciaal gevraagd of we een KLM vliegtuig konden krijgen.Zij zeiden ja en hebben de vluchten geboekt.Nu blijkt dat deze vluchten worden uitgevoerd door United Airlines.ik ben dus zelf op de KLM website gaan proefboeken en geen enkele vlucht wordt door een KLM vliegtuig uitgevoerd. Weet iemand of er dus wel KLM vliegtuigen ingezet worden of niet aangezien het reisbureau zei van wel. Het is niet erg belangrijk ,maar als je een beetje vliegangst hebt en een beetje bang bent voor Amerikaanse vliegtuigen,wil je toch liever oud Hollands vliegen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-04-09 om 20:15. Reden: samengevoegd

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    68

    Standaard Re: Vliegen KLM vliegtuigen van Amsterdam naar Orlando

    Kijk eens op www.amadeus.net hier zie je alle flight schedules. Voer je vertrekdata in, klik op zoeken en klik daarna op vluchtgegevens; nu kun je precies zien welke maatschappij met welk toestel de vlucht uitvoert.
    Laatst gewijzigd door cvr; 14-10-08 om 23:53.

  7. Top | #27

    Standaard Re: Vliegen KLM vliegtuigen van Amsterdam naar Orlando

    @cvr Bedankt.

    Ik heb het door.Als je vluchtnummer uit 3 nummers bestaat KLM en als die uit 4 nummers bestaat United.
    Heb nu wel met United zekerheid dat ik per persoon 2 keer 23 kilo mee mag nemen!
    Bij KLM kan het ook zijn dat je maar 1 keer 20 kilo mag vervoeren(Heeft te maken met je ticket).

  8. Top | #28
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen KLM vliegtuigen van Amsterdam naar Orlando

    Het vluchtnummer zegt niets over de maatschappij waar je werkelijk mee vliegt. Dit heet code sharing en 1 vliegtuig kan wel 4 of zelfs meer vluchtnummers van verschillende maatschappijen hebben.
    Ook op bijv. Amadeus zie je vluchten die op dezelfde tijd aankomen of vertrekken, dat is gewoon 1 vliegtuig.

    Moet je bijv. eens op Teletekst naar de aankomsten of vertrekken van Schiphol kijken, dan zie je dat er 3 of 4 vluchten van/naar dezelfde luchthaven komen of gaan op dezelfde tijd. Dit is echt maar 1 toestel.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 15-10-08 om 07:51. Reden: volledige quote van voorgaand bericht eruit gehaald

  9. Top | #29
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Hoeveel bagage United Airlines?

    Als je bij KLM maar 20 kg mag mee nemen, is dat voor mij al een reden om niet met KLM te vliegen.

    Heb je vanaf december geen stress meer bij de douane, doordat het invoer bedrag wordt verhoogd, en dan mag je maar 1 koffer mee nemen??? mooi niet dus.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  10. Top | #30
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard

    Vliegt United met KLM toestellen? Alhoewel, als ik nu het vluchtnr bekijk in Google, heeft Northwest er ook wel eens mee gevlogen.

    Maar in dit geval vlieg je dus met een KLM toestel onder de naam van United... dan vraag ik me ook af of het 20 of 23kg is... maarja, United vliegt, dus dan zou ik ook 23kg zeggen.

    Waarom ben je bang voor Amerikaanse vliegtuigen? Vreten ze je op?
    Of ben je bang voor ietsje extra beenruimte vergeleken met Europese vliegmaatschappijen? Ik wil juist een Amerikaanse maatschappij. Tot nu toe altijd tevreden over United.

    Als je bang bent voor terroristische aanslagen zoals 9/11, dat gebeurd niet meer per vliegtuig. Te goed beveiligd. Zal dus op een andere manier gaan in de toekomst.

    Ohja, de Boeings waar KLM mee vliegt, zijn van Amerikaanse makelij.
    Het enige wat de Amerikanen niet goed konden bouwen, waren luchtschepen. Daar waren de Duitsers beter in.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-11-10 om 20:19. Reden: 1+1



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •