Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Reisschema belgske: 31-07 t/m 20-08-2010

  1. Top | #1
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Reisschema belgske: 31-07 t/m 20-08-2010

    Nadat de vliegtickets uit onze printer verschenen, zijn we met het gezin rond de tafel gaan zitten en gaan brainstormen hoe onze reis in '10 eruit moet zien. Na amper 10 minuten moest ik al onderbreken, en mijn 2 dochters (12 en 10 jaar inmiddels) duidelijk maken dat we maar een kleine 3 weken gaan en geen 2 maanden. =;

    Ze kwamen tot het besef dat er keuzes moesten gemaakt worden. Wel waren we het met zijn allen eens dat Universal een prominente rol moest spelen tijdens onze volgende trip. Dit had als gevolg dat Disney ditmaal slechts éénmaal bezocht zal worden. Magic Kingdom krijgt de eer van onze komst omdat we van mening zijn dat daar toch echt de meeste Disney-sfeer heerst.
    Helemaal tevreden waren mijn 2 dochters toch niet met maar 1 dagje Disney. Ze wezen mij erop dat Disney toch ook waterparken heeft en dat we die toch ook nog niet gedaan hebben. Daar hebben ze een punt. Disney biedt de mogelijkheid een dagticket te kopen met wateroption, je kan dus 1 dag naar een park en 2x een bezoek brengen aan een waterpark. Zo spaar je toch ca $150 uit.

    De kinderen willen ook absoluut met dolfijnen zwemmen. Daar dit eigenlijk ook wel een wens is van mijn vrouw en ik er ook absoluut niet afkerig tegen sta, zal ook Discovery Cove op het programma staan. Meteen heb je dan ook recht op 2 weken SeaWorld (deze optie nemen wij).

    Mijn vrouw wil graag terug naar Kennedy Space Center. Ditmaal gaan we daar de close-up tour doen. Ikzelf zou het fantastisch vinden de Shuttle Launch Experience nogmaals te mogen doen.
    Verder hopen we dat er tijdens ons verblijf er een lancering is, want is dit zo dan vertrekken we vroeg met de koelbox in de hand richting Titusville.

    In '08 zijn we niet naar Gatorland geweest. Na alle leuke verhalen die ik over dit 'park' heb gehoord en gelezen, wil ik dat deze keer niet overslaan.

    Mijn oudste dochter is helemaal idolaat van de Titanic. In '08 was het museum gesloten wegens de verhuizing, maar nu mag Titanic the Experience absoluut niet ontbreken.

    In '93 en '96 had Universal Studios een geweldige indruk nagelaten, dat ik altijd tegen iedereen zei :"als je ooit naar Orlando gaat, moet je absoluut Un St aandoen. Alleen al voor Back to Future is de moeite al."
    Nu, bijna 14 jaar na mijn laatste bezoek aldaar, gaat het eindelijk terug gebeuren, maar dan wel met de Simpsons.
    Ook zullen we in een Universal hotel logeren. Belangrijkste reden is natuurlijk het weinige aanschuiven bij attracties. Dat zou komende zomer wel eens zeer erg kunnen zijn, zeker met de komst van Harry Potter.
    Trouwens, mijn voorkeur vh hotel gaat uit naar Hard Rock hotel, tja... éénmaal een rocker, altijd een rocker.


    schema

    za 31.07 vlucht Düss-Ams-Orlando
    zo 01.08 uitrustdag, namiddag Titanic the Experience
    ma 02.08 Disney waterpark
    di 03.08 SeaWorld
    wo 04.08 Rustdag. zwemmen en shoppen
    do 05.08 Gatorland
    vr 06.08 Magic Kingdom
    za 07.08 Rustdag. 's avonds Old Town
    zo 08.08 Discovery Cove
    ma 09.08 Disney waterpark
    di 10.08 Kennedy Space Center
    wo 11.08 Rustdag
    do 12.08 Lancering + strand Cocoa Beach. (indien lancering andere dag
    plaats vindt, dan wordt het schema uiteraard aangepast)
    vr 13.08 SeaWorld
    za 14.08 Universal Resort
    zo 15.08 "
    ma 16.08 "
    di 17.08 "
    wo 18.08 "
    do 19.08 om 20h30 terugvlucht, dus nog een groot deel vd dag om wat te ondernemen.
    vr 20.08 aankomst 14h15 in Düsseldorf.


    Reeds geboekt :

    vliegtickets : via Martinair.de
    autohuur : via USAreisen.de (Dollar). Ben nog aan het uitvissen hoe ik lid kan worden van Dollar Express. Grote voordeel is geen wachtrijen bij inchecken aan de Dollar balie.
    hotel voor dag 1-14 : Hawthorn Suites at SeaWorld
    parking : parking 24 in Düsseldorf Airport. Voor 3 weken €59 + €4 adm.k.

    Saluukes,


    PS : Na de vakantie volgt er natuurlijk een reisverslag in woord, geluid en beeld (als mijn filmapparaat het weer niet begeeft)
    Laatst gewijzigd door belgske; 16-12-09 om 17:31.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    31

    Standaard Re: reisschema BELGSKE : 31/07 tem 20/08

    Nou dat ziet er prima uit. Jullie weten wat jullie willen en zijn duidelijk van plan om er een fantastische vakantie van te maken. Veel plezier .

    Jullie willen ook een shuttle launch meemaken. De een na laatste is op 29 juli 2010. Dit zou kunnen betekenen dat jullie deze zullen missen. Voor jullie hopen we dat er een paar dagen vertraging is.
    http://www.nasa.gov/missions/highlights/schedule.html

    We zitten zelf in die tijd in Cocoa beach en kunnen hopelijk de launch vanaf ons balkon zien.

  3. Top | #3
    Stamgast mineke's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    ilpendam
    Berichten
    246

    Standaard Re: Reisschema belgske: 31-07 t/m 20-08-2010

    Jullie schema ziet er prachtig uit, logeren bij de Hawthorn Suites, een mooi en goed hotel,wij waren daar afgelopen Mei.
    Zou je het kunnen laten weten hoe het je gelukt is om lid te worden van Dollar Express, ik kom er ook niet uit hoe dat zou moeten.

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    31

    Standaard Re: Reisschema belgske: 31-07 t/m 20-08-2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mineke Bekijk Berichten
    Zou je het kunnen laten weten hoe het je gelukt is om lid te worden van Dollar Express, ik kom er ook niet uit hoe dat zou moeten.
    Wij huren bij UScarhire(lage tarieven) en zij bieden Dollar Express aan.

    http://www.uscarhire.co.uk/

  5. Top | #5
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Reisschema belgske: 31-07 t/m 20-08-2010

    Ja dit is een leuk relaxed schema :lol: , en toch gaan jullie veel doen.
    Ik kan aan dit schema niets toevoegen, ok dan 1 ding wat mij niet bevalt :wink:

    TE WEINIG DISNEY HAHAHAHAHA #-o:grin:

    Ben benieuwd hoe het zwemen met dolfijnen jullie zal bevallen, wij vonden het in ieder geval super.
    Probeer vroeg in de ochtend te zwemmen met de dolfijnen.
    Naar het schijnt zijn de dan het meest actief.
    Deze tip kreeg ik van een Customer Service medewerker van DC, en deze heeft ons dan ook van te voren al op een zo vroeg mogelijk tijdstip ingepland.
    Ander voordeel is dat je dan de hele dag hebt om gebruik te maken van het park..

    Ben wel benieuwd vanwaar de keuze is gevallen om van dusseldorf te vliegen, daar jullie Brussel hebben, en dat is bijna vanuit alle ooghoeken snel bereikbaar.


    Veel plezier,
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  6. Top | #6
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisschema belgske: 31-07 t/m 20-08-2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers Bekijk Berichten
    Ben wel benieuwd vanwaar de keuze is gevallen om van dusseldorf te vliegen, daar jullie Brussel hebben, en dat is bijna vanuit alle ooghoeken snel bereikbaar.
    Belangrijkste punt is natuurlijk de prijs.

    Ten tweede wilde mijn vrouw graag rechtstreeks vliegen en dat kan enkel met Martinair. De prijzen waren echter buiten proporties. Toen kwam ik op hun Duitse site, waar een vlucht vanuit Düsseldorf naar A'dam en dan naar Orlando, het € 1.000 scheelde met hun Nederlandse site.
    Daar op dit forum constant wordt verteld dat wanneer je een voor jezelf goede prijs vindt, meteen moet boeken en niet wachten op een prijs die mss niet voorbij komt.
    Vandaar, na overleg, meteen geboekt. Had ik toen 5 d. langer gewacht, zouden wij, via de Duitse site, nog eens € 350 (totaal €2.018) goedkoper uit geweest zijn EN rechtstreeks vanuit A'dam hebben kunnen vertrekken. Dat laatste heb ik mijn vrouwke maar niet verteld. :-$
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema belgske: 31-07 t/m 20-08-2010

    Het schema ziet er weer lekker relaxed uit. Wel effe vette pech met de tickets, da's wel jammer. Op dat moment was de prijs goed genoeg, dus maar beter niet meer naar kijken. 't Wordt vast weer een leuke reis!



  8. Top | #8
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: reisschema BELGSKE : 31/07 tem 20/08

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickro Bekijk Berichten
    Jullie willen ook een shuttle launch meemaken. De een na laatste is op 29 juli 2010. Dit zou kunnen betekenen dat jullie deze zullen missen. Voor jullie hopen we dat er een paar dagen vertraging is.
    http://www.nasa.gov/missions/highlights/schedule.html
    Bedankt,
    dat zal ik zeker in het oog houden. Het zou trouwens niet de eerst keer zijn dat een lancering één of meerdere dagen wordt uitgesteld.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  9. Top | #9
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisschema belgske: 31-07 t/m 20-08-2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mineke Bekijk Berichten
    Jullie schema ziet er prachtig uit, logeren bij de Hawthorn Suites, een mooi en goed hotel,wij waren daar afgelopen Mei.
    Zou je het kunnen laten weten hoe het je gelukt is om lid te worden van Dollar Express, ik kom er ook niet uit hoe dat zou moeten.
    Een vraagje over Hawthorn Suites at Seaworld : hoe is het ontbijt eigenlijk en is het idd zo dat je elke avond getrakteerd wordt op cocktails?

    Betreft Dollar Express ben ik zelf nog niet uit. Je kunt je gegevens wel allemaal invullen, maar je moet ook aangeven welke auto je wil huren?
    Maar ik heb al gehuurd.
    Ik ga met de tijd wel een emailtje naar hen sturen met mijn probleemke. Zo gauw ik antwoord heb, laat ik het je weten.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  10. Top | #10
    Stamgast mineke's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    ilpendam
    Berichten
    246

    Standaard Re: Reisschema belgske: 31-07 t/m 20-08-2010

    Hoi Belgske
    Wij vonden het ontbijt goed, het bestond uit een warm ontbijt zoals scrambled eggs
    and bacon, gebakken aardappeltjes en worstjes, maar ook muffins, brood en cornflakes en fruit.
    Wat betreft de cocktails, daar moet ik je het antwoord over schuldig blijven, ik weet wel dat er om een uur of vier een happy hour was, maar wat dat precies inhield, weet ik niet omdat wij daar geen gebruik van hebben gemaakt.

    over Dollar Express, dat hoor ik dan nog wel, ik ga er zelf ook nog eventjes achteraan en als ik wat meer weet laat ik het je ook weten.


    heerlijk om alles weer uit te zoeken.
    grtjes Mineke



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •