Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 71 van de 108 EersteEerste ... 2161697071727381 ... LaatsteLaatste
Resultaten 701 tot 710 van de 1071

Onderwerp: Navigatiesysteem: Meenemen, gebruiken, kopen, POI's, etc

  1. Top | #701
    Vaste Bezoeker weimar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    85

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    Deze zomer gebruik ik Tomtom op de iphone. En dat bevalt uitstekend! Bijna geen tijd nodig om positie te bepalen, helder beeld en ik had de iphone toch al bij me. Ook handig aangezien de USA bol staat van de open wifi's.

    En nu maar hopen dat we morgen niet worden weggeblazen door Bonnie, de TS die er aan komt en vandaag een naam heeft gekregen...

  2. Top | #702
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    17

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    Ik heb een 2e hands TomTom One gekocht van een Florida Forum lid.
    De TomTom is in perfecte staat. Ik ga hem zelf ook 3 weken gebruiken en daarna gaat hij weer in de verkoop. Hopelijk kan ik weer een andere Florida Forum lid er gelukkig mee maken!!

  3. Top | #703
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    Wij hebben ook onze eigen Tomtom mee. Af en toe stuurt hij ons de verkeerde kant op. Meestal is onze bestemming dan al in zicht. Hij is wel irritant met rechtdoor. Hij blijft ons maar vertellen dat we op de rechterbaan moeten blijven, terwijl het gewoon rechtdoor is. Hierdoor zijn we in het begin weleens fout gegaan. Soms vertelt hij ons op de rechter baan te blijven en moeten we ineens binnen 100 meter linksaf slaan. Dat gaat dan natuurlijk niet meer lukken. Nu luisteren we niet meer alleen, maar kijken ook goed op het scherm welke baan dat de tomtom aangeeft. Al met al is het ons goed bevallen. Zonder onze Tomtom waren we hopeloos verdwaald.

  4. Top | #704
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    wij hadden ook een tomtom van iemand gekocht die hem uit de USA mee had gebracht. Werkt perfect! Deze heb ik ook weer doorverkocht aan iemand hier die in augustus gaat.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  5. Top | #705
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    hrjhaan; Je kan een map-update kopen, wellicht had je een oudere kaart.

  6. Top | #706
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    Ik heb een nieuwe tomtom 950 go gekocht met daarin de kaart van Amerika en Canada. Een week voor vertrek heb ik de gratis update naar de nieuwste kaarten gedaan. Dus ik heb echt de nieuwste kaarten erop.

  7. Top | #707
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    Wij gebruiken zelf een garmin nuvi met amerika kaart, prima ding heeft ons nog nooit de verkeerde kant op gestuurd.

  8. Top | #708
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    hrjhaan, met die mapshare functie kan je fouten aangeven (al heeft dat op dat moment geen zin ). Op de rechterbaan blijven rijden in Amerika is sowieso 'riskant', vaak MOET je afslaan. Maar wat ook nog kan, is dat er wat banen naast elkaar lagen waardoor het systeem niet weet waar je precies zit bij slechtere ontvangst. Dit gebeurd ook nog wel eens op snelwegen/knooppunten waarbij parallel andere wegen dicht op elkaar liggen.
    Met 4 satellieten heb je +/- 10m nauwkeurigheid voor civiele ontvangers.

    Maargoed, hoe dan ook kom je er zonder stress en zonder lang op kaarten te turen.

  9. Top | #709
    Vaste Bezoeker weimar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    85

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    Dat is inderdaad een nare eigenschap. Deed TT bij mijn One en nu ook op de iphone (allerlaatste kaartmateriaal). Het komt door al die linksafsla mogelijkheden (niet de wegen, maar de afslagen naar strips en malls) in de USA. De laatste weken in Bradenton ook last van gehad. Maar gewoon vooruitkijken op het scherm, en niet op de rechterbaan rijden. De middelste (of gewoon lekker links blijven, het mag nou eenmaal in de USA) en je hebt tijd genoeg voor alle afslagen, zeker met de snelheden hier.
    Overigens vind ik het niet erg af en toe fout te rijden, zie je ook eens wat achter die grote wegen ligt. Heel verhelderend hoe de Amerikaan woont en leeft!
    Ik zal het heel erg gaan missen als we terug zijn....

  10. Top | #710
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?

    We hebben inderdaad wat woonwijken gezien die we anders niet gezien zouden hebben. Dus dat is weer een voordeel van een tomtom die je af en toe de verkeerde kant opstuurt. Zonder tomtom zouden we nergens zijn, want van de bewegwijzering begrijp ik nog niet veel hier.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •